Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2003, 10:04
Verwijderd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2003, 10:06
Inf3sted Funk
Avatar van Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
kaboem!
__________________
-= I Kick the Lyrics so Hard, People get Injuries =-
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 10:09
de ijsprinses
Avatar van de ijsprinses
de ijsprinses is offline
wordt hij vrijgelaten als ie 2/3 van de straf heeft uitgezeten? dat snap ik niet helemaal
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 10:16
Verwijderd
Citaat:
de ijsprinses schreef op 15-04-2003 @ 11:09:
wordt hij vrijgelaten als ie 2/3 van de straf heeft uitgezeten? dat snap ik niet helemaal
In Nederland is de regeling van V.I. (vervroegde invrijheidstelling) zo, dat in beginsel na het uitzitten van tweederde van een gevangenisstraf langer dan drie jaar de gedetineerde in vrijheid wordt gesteld. De regel wordt positief ingevuld: dat wil zeggen dat er altijd wordt vrijgelaten na 2/3, tenzij er zwaarwegende belangen zijn die hieraan in de weg staan. Dat kan dus zijn slecht gedrag, kans op recidive, etcetera. Vroeger was de invulling negatief: nooit vrijlaten, tenzij er zwaarwegende belangen zijn die wél de invrijheidstelling van de gedetineerde vorderen.

Maar in beginsel word je na tweederde van je straf heengezonden, ja.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 10:18
knijtert!
Avatar van knijtert!
knijtert! is offline
Hoe zit het nou met levenslange straf?
Ik dacht altijd is 20 jaar maar dan zonder dat je na 2/3 van je straf vrij komt... Ik hoorde echter laatst op sbs dat levenslang echt levenslang is...

Wat is levenslang nou?
__________________
That'll be our little secret
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 10:21
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
knijtert! schreef op 15-04-2003 @ 11:18:
Hoe zit het nou met levenslange straf?
Ik dacht altijd is 20 jaar maar dan zonder dat je na 2/3 van je straf vrij komt... Ik hoorde echter laatst op sbs dat levenslang echt levenslang is...

Wat is levenslang nou?
Je kunt gratie vragen maar die wordt bijna nooit verleend.

Het oordeel '18 jaar' is hier kort door de bocht een perspectief bieden aan dader hoewel hem na nuances wel een zware, langdurige straf is opgelegd tov. gemiddelde uitspraken over moord met voorbedachte rade.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 10:26
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
HOPPAAAA

En terrecht, hij hoort gewoon als iedere andere moordenaar berrecht te worden.

En GVD wat een asociaal tering tuig zijn die lpf'ers ze lopen hier voor de deur rotzooi te trappen man (rechtbank is tegen over mij hier) heb net ff een emmer water naar beneden gegooid, maar ik geloof dat er nu al politie voor de deur staat
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 10:28
Black Sugar
Avatar van Black Sugar
Black Sugar is offline
In de praktijk komt het er op neer dat hij over 12 jaar weer op straat staat.

Dankzij hem hebben we nu een nivo van nul in onze politiek.
Alles is door elkaar geschud en ontwricht maar het is geen politieke moord.

Een gewone moord Zinds waneer kan een moord gewoon zijn? Wat is dan een ongewone moord?
__________________
Everything in moderation. Including moderation.

Laatst gewijzigd op 15-04-2003 om 10:30.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 10:28
hippie jesse
hippie jesse is offline
mooi
__________________
er is geen camera, foto's aan de overkant je verhalen gaan van je buik tot je gevoelens en het eindigt bij de zee
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 10:29
hippie jesse
hippie jesse is offline
Citaat:
Tweety2k schreef op 15-04-2003 @ 11:26:
HOPPAAAA

En terrecht, hij hoort gewoon als iedere andere moordenaar berrecht te worden.

En GVD wat een asociaal tering tuig zijn die lpf'ers ze lopen hier voor de deur rotzooi te trappen man (rechtbank is tegen over mij hier) heb net ff een emmer water naar beneden gegooid, maar ik geloof dat er nu al politie voor de deur staat
h aha ha ha ah ah een emmer water
__________________
er is geen camera, foto's aan de overkant je verhalen gaan van je buik tot je gevoelens en het eindigt bij de zee
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 10:33
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Ach ja....de die-hard Pim-fans zijn met minder dan de doodstraf of op zijn minst levenslang niet tevreden.....hoe bedoel je, ordinaire primitieve wraakzucht?
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 10:35
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Tweety2k schreef op 15-04-2003 @ 11:26:
HOPPAAAA

En terrecht, hij hoort gewoon als iedere andere moordenaar berrecht te worden.

En GVD wat een asociaal tering tuig zijn die lpf'ers ze lopen hier voor de deur rotzooi te trappen man (rechtbank is tegen over mij hier) heb net ff een emmer water naar beneden gegooid, maar ik geloof dat er nu al politie voor de deur staat
Hahaha kick ass heb je ook een tuinslang oid?
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 10:40
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 15-04-2003 @ 11:33:
Ach ja....de die-hard Pim-fans zijn met minder dan de doodstraf of op zijn minst levenslang niet tevreden.....hoe bedoel je, ordinaire primitieve wraakzucht?
en terecht.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 10:44
spsup
spsup is offline
DOOD AAN VOLKERT !!!!! en scheit aan de het nerderlands rechtsysyteem
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 10:51
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 15-04-2003 @ 11:33:
Ach ja....de die-hard Pim-fans zijn met minder dan de doodstraf of op zijn minst levenslang niet tevreden.....hoe bedoel je, ordinaire primitieve wraakzucht?
Zou jij vast niet hebben als Marijnissen wordt neergeknald.
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 10:54
Verwijderd
oftewel: heb je een grote hekel aan iemand, vermoord hem dan maar gewoon. Kost je maar 1/7e van je eigen leven.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 10:58
Verwijderd
Citaat:
meelman schreef op 15-04-2003 @ 11:51:
Zou jij vast niet hebben als Marijnissen wordt neergeknald.
Inderdaad niet, omdat ik namelijk rationeel en nuchter genoeg ben om in te zien dat zo'n moord die straf niet rechtvaardigt. Als Femke Halsema zou worden neergeschoten zou ik dat erg vinden, maar ik zou niet als een neanderthaler om wraak gaan blčren of met een Femke-amulet, Femke-Tshirt of Femke-vlag in de rechtszaal gaan zitten herrieschoppen zoals dat LPF-tuig.

Kort gezegd: het politieke klimaat en de positie van de LPF als politieke partij zullen niet veranderen door levenslange gevangenisstraf. Het is alleen domme wraakzucht en daarvoor is in het strafproces maar weinig plaats.

Even @Knijtert! en alle anderen die vragen willen stellen over (levenslange) gevangenisstaf:

in Nederland is levenslang ook echt levenslang. Het komt neer op overlijden in de gevangenis, bij wijze van spreken. De langst mogelijke tijdelijke gevangenisstraf die we kennen is twintig jaar. Bij tijdelijke gevangenisstaffen wordt na tweederde van de straf de gedetineerde vrijgelaten tenzij zwaarwegende belangen zich daartegen verzetten. Bij levenslange gevangenisstraf geldt dit niet, hoewel de gedetineerde natuurlijk altijd vrij is om gratie te verzoeken.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 10:58
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 15-04-2003 @ 11:54:
oftewel: heb je een grote hekel aan iemand, vermoord hem dan maar gewoon. Kost je maar 1/7e van je eigen leven.
Ja en je moet eventjes naar Verweggistan emigreren als je levend de bak uit komt
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-04-2003, 11:00
de ijsprinses
Avatar van de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 15-04-2003 @ 11:54:
oftewel: heb je een grote hekel aan iemand, vermoord hem dan maar gewoon. Kost je maar 1/7e van je eigen leven.
alsof Volkert als ie vrijkomt nog een normaal leven zou kunnen hebben
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 11:00
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Citaat:
BARON schreef op 15-04-2003 @ 11:40:
en terecht.
Even serieus, schaam jij je niet een beetje voor het gros van je mede LPF-ers?
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 11:04
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Ik ben het niet met deze straf eens en ik vraag me ook af wat hiervan de gevolgen zullen zijn. Zal dit een rechtvaardiging zijn voor anderen die het met iemand niet eens zijn, om die persoon dan maar te vermoorden? Ik had toch minstens 20 jaar verwacht. Het feitelijke verschil tussen 20 en 18 jaar is niet zo erg groot, maar gevoelsmatig maakt het voor mij wel een heel groot verschil. Wat Volkert gedaan heeft is iemand zijn vrijheid van meningsuiting benemen op de gruwelijkste manier. Bovendien: Wie zegt dat als hij over 11 jaar en 1 maand weer vrij komt (18 jaar - 1/3 - voorarrest) dat hij niet weer een politicus, waar hij het niet mee eens is zal vermoorden?

Ook vind ik het argument dat door de verdeging is meegenomen dat Volkert een gezin heeft, geen redelijk argument. Kun je immers niet beter geen vader hebben, dan een vader die je leert dat als je het met iemand oneens bent, je die persoon mag vermoorden.

Dan nog het voorschot op de schadevergoeding van 5500 Euro, die de familie Fortuyn is toegewezen: Ben ik het helemaal mee eens. Het afwijzen van de schadevergoeding aan Leefbaar Rotterdam: Anderen moeten opdraaien voor de gevolgen van een criminele daad, waar zij part noch deel aan hadden?

Ik verwacht dat het OM in hoger beroep zal gaan en dat die rechter wel iets meer oog heeft voor de ernstige politieke gevolgen die de moord op Pim Fortuyn heeft gehad. Ook hoop ik dat de bestuursrechter Leefbaar Rotterdam alsnog een geringe schadevergoeding zal toewijzen.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 11:06
Verwijderd
Trouwens, voor de juristen onder ons (poesiefox, waaromniet?, Vincent Vega): vinden jullie het ook niet ontzettend stom dat Volkerts verdediging een beroep deed op 359a Sv, met als onderbouwing dat er strafvermindering op grond van dat artikel zou moeten volgen vanwege de politieke en sociale aandacht die het proces heeft gekregen (en mogelijk heeft beďnvloed)?

359a Sv is blijkens de redactie duidelijk bedoeld voor fouten gemaakt in de onderzoeksfase van het proces. Blijkens de wetsgeschiedenis is dit artikel bedoeld primair om fouten van de kant van de vervolging te sanctioneren, denk aan de uitspraak in de zaak-Van Mechelen c.s. (anonieme politiegetuigen). Het gaat om inbreuken op grondrechten en beginselen van een goede procesorde die begaan zijn in het kader van het gerechtelijk vooronderzoek.

Mijns inziens zou het beter zijn geweest als, op grond van de aandacht die door policiti aan het proces is besteed, een beroep gedaan zou zijn op art. 6 EVRM. Zoals we weten omvat de 'criminal charge' in dat artikel veel meer dan het begrip 'strafvervolging' in ons WvSr en WvSv. Bovendien is dat artikel gericht op de bescherming van de procedure als geheel, niet slechts op fouten van de kant van de vervolging als in 359a Sv. Het ziet op waarborging van het beginsel van subjectieve onpartijdigheid, wat mijns inziens hier zeer wel in het gedrang is gekomen.

Benieuwd wat jullie ervan vinden

Insane Juggalo: ik ga later inhoudelijk op je stuk in, moet nu naar college.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 11:06
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Ik had 16 jaar beter gevonden!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 11:07
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-04-2003 @ 11:04:
Vind je zo'n smilie nou niet een beetje een onbeholpen reactie op een zo ernstige zaak, als moord? Ik kan het begrijpen dat jij het eens bent met het vonnis van de rechter, maar af en toe een beetje tact is toch niet teveel gevraagd?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 11:07
Verwijderd
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 15-04-2003 @ 12:07:
Vind je zo'n smilie nou niet een beetje een onbeholpen reactie op een zo ernstige zaak, als moord? Ik kan het begrijpen dat jij het eens bent met het vonnis van de rechter, maar af en toe een beetje tact is toch niet teveel gevraagd?
Lees en huiver.

En vooral, hap niet zo.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2003, 11:08
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Citaat:
Evito schreef op 15-04-2003 @ 12:06:
Ik had 16 jaar beter gevonden!
Met welke reden? Wordt jij daarin beďnvloed door je mening over de ideeën van en de persoonlijkheid van Pim Fortuyn? Of zou je hetzelfde oordeel hebben als het ging om een andere (lees:linkse) politicus?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 11:09
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-04-2003 @ 12:07:
Lees en huiver.

En vooral, hap niet zo.
Ik hap niet. Ik vind alleen dat dit ongepast is. Je hebt hier met gevoelens van veel mensen te maken, niet omdat ik hier zelf door wordt gekwetst hoor, maar je kunt toch voor één keer wel aan de gevoelens van je medemens denken?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 11:10
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 15-04-2003 @ 12:08:
Met welke reden? Wordt jij daarin beďnvloed door je mening over de ideeën van en de persoonlijkheid van Pim Fortuyn? Of zou je hetzelfde oordeel hebben als het ging om een andere (lees:linkse) politicus?
Ik word daarbij beďnvloed door mijn mening dat de wet ten volste moet worden nagevolgd, en de wet zegt niets over moorden op bekende mensen met grote gevolgen voor de maatschappij. Of voeg dat toe of geef hem de straf van iedere moordenaar: 12-15. In ogenschouw nemende dat hij iemand met een vuurwapen heeft bedreigd en dat hij een illegaal vuurwapen had, moet dat dan 16 jaar worden.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 11:11
Verwijderd
Citaat:
de ijsprinses schreef op 15-04-2003 @ 12:00:
alsof Volkert als ie vrijkomt nog een normaal leven zou kunnen hebben
ja
door naar Verweggistan de emigreren.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 11:11
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Citaat:
Evito schreef op 15-04-2003 @ 12:10:
Ik word daarbij beďnvloed door mijn mening dat de wet ten volste moet worden nagevolgd, en de wet zegt niets over moorden op bekende mensen met grote gevolgen voor de maatschappij. Of voeg dat toe of geef hem de straf van iedere moordenaar: 12-15. In ogenschouw nemende dat hij iemand met een vuurwapen heeft bedreigd en dat hij een illegaal vuurwapen had, moet dat dan 16 jaar worden.
Oke, dank voor je toelichting!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 11:12
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-04-2003 @ 12:06:
Trouwens, voor de juristen onder ons (poesiefox, waaromniet?, Vincent Vega): vinden jullie het ook niet ontzettend stom dat Volkerts verdediging een beroep deed op 359a Sv, met als onderbouwing dat er strafvermindering op grond van dat artikel zou moeten volgen vanwege de politieke en sociale aandacht die het proces heeft gekregen (en mogelijk heeft beďnvloed)?

359a Sv is blijkens de redactie duidelijk bedoeld voor fouten gemaakt in de onderzoeksfase van het proces. Blijkens de wetsgeschiedenis is dit artikel bedoeld primair om fouten van de kant van de vervolging te sanctioneren, denk aan de uitspraak in de zaak-Van Mechelen c.s. (anonieme politiegetuigen). Het gaat om inbreuken op grondrechten en beginselen van een goede procesorde die begaan zijn in het kader van het gerechtelijk vooronderzoek.

Mijns inziens zou het beter zijn geweest als, op grond van de aandacht die door policiti aan het proces is besteed, een beroep gedaan zou zijn op art. 6 EVRM. Zoals we weten omvat de 'criminal charge' in dat artikel veel meer dan het begrip 'strafvervolging' in ons WvSr en WvSv. Bovendien is dat artikel gericht op de bescherming van de procedure als geheel, niet slechts op fouten van de kant van de vervolging als in 359a Sv. Het ziet op waarborging van het beginsel van subjectieve onpartijdigheid, wat mijns inziens hier zeer wel in het gedrang is gekomen.

Benieuwd wat jullie ervan vinden

Insane Juggalo: ik ga later inhoudelijk op je stuk in, moet nu naar college.
Ook ik vind dat achterlijk. Wat ik ook idioot vond, was het zich beroepen van de OvJ op het feit dat Volkert 'tactisch' zou hebben besloten zijn mond te houden wanneer hij dat nodig achtte, hetgeen zijn criminele geest zou aanduiden. Idioot gewoon.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 11:13
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Dat de media en politiek en wat daarmee samen hing er zoveel aandacht aan heeft besteed vind ik zeker geen goed argument voor strafvermindering. Volkert moest zo nodig zo'n belangrijk iemand vermoorden.
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 11:17
Miess
Miess is offline
Een nette straf, hierbij mijn complimenten naar de rechters.
Ik wil hiermee ook absoluut niet goedpraten wat Volkert gedaan heeft, een moord valt niet goed te praten. Maar het zou absurd zijn om hem levenslang te geven, gezien de omstandigheden in de gevangenis (geen enkele verdachte van moord, zelf die Millosovic die veel meer moorden en een grotere aanslag op de democratie gepleegd heeft, moet zijn licht in de cel aanlaten), gezien hij vrijwel een blanco strafblad had en hij bekend heeft schuldig te zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 11:23
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Citaat:
Miess schreef op 15-04-2003 @ 12:17:
Een nette straf, hierbij mijn complimenten naar de rechters.
Ik wil hiermee ook absoluut niet goedpraten wat Volkert gedaan heeft, een moord valt niet goed te praten. Maar het zou absurd zijn om hem levenslang te geven, gezien de omstandigheden in de gevangenis (geen enkele verdachte van moord, zelf die Millosovic die veel meer moorden en een grotere aanslag op de democratie gepleegd heeft, moet zijn licht in de cel aanlaten), gezien hij vrijwel een blanco strafblad had en hij bekend heeft schuldig te zijn.
Dat hebben ze voor zijn eigen bestwil gedaan. Er bestond een angst dat Van der G. zichzelf van het leven zou beroven. Bovendien heeft de rechter, de heer Bauduin besloten dat dit niet onrechtmatig was en dus niet meegenomen wordt in de strafmaat.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 11:25
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 15-04-2003 @ 12:23:
Dat hebben ze voor zijn eigen bestwil gedaan. Er bestond een angst dat Van der G. zichzelf van het leven zou beroven. Bovendien heeft de rechter, de heer Bauduin besloten dat dit niet onrechtmatig was en dus niet meegenomen wordt in de strafmaat.
Eigenlijk bestwil, right,
van der Graaf heeft nooit gesproken en dus wist men ook niet meer dan bij andere verdachten dat hij zich van het leven zou willen beroven. Dat er geen rekening mee gehouden is, lijkt mij wel correct.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 11:25
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Het is eindelijk eens een beetje rustig voor de deur

Maar goed, Volkert verdiend een straf zoals elk ander moordenaar, dat hij iemand vermoord om het feit dat hij het er niet mee eens was, kan niet een grote rol spelen, want meestal wordt er iemand vermoord als een ander het er niet mee eens is toch *?*

Stelletje debielen van de LPF die hier staan te schreeuwen letterlijk om levenslang, echt waar die hebben een steekje los.

Ik bedoel, verzacht het uberhaupt de pijn van een verloren iemand om de dader een hogere straf te geven?
Nou bij mij zou dat niet veel uitmaken. Je krijgt Pimmetje er niet door mee terug.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-04-2003, 11:26
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
meelman schreef op 15-04-2003 @ 12:13:
Volkert moest zo nodig zo'n belangrijk iemand vermoorden.
Dat doet niet terzake immers is voor de rechtspraak de moord op een junk of een politicus een moord. Moord is moord, belangrijk iemand = behoorlijk subjectief. Ik vond 'm niet belangrijk, mag ik dan als rechter zeggen van 'het gaat om een onbelangrijk persoon dus doe maar minder straf dan normaal gesproken'. Wat een gelul...
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 11:27
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Ik ga nu fok.nl checken. Dat zal daar wel een scheldkannonade zijn jegens de heer Bauduin, arme man. Rechtste kutforum ook, fok!.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 11:31
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Citaat:
dystopia schreef op 15-04-2003 @ 12:26:
Dat doet niet terzake immers is voor de rechtspraak de moord op een junk of een politicus een moord. Moord is moord, belangrijk iemand = behoorlijk subjectief. Ik vond 'm niet belangrijk, mag ik dan als rechter zeggen van 'het gaat om een onbelangrijk persoon dus doe maar minder straf dan normaal gesproken'. Wat een gelul...
Ik vind dat er wel degelijk een verschil is tussen deze moord en de moord op een junk. Volkert vermoordde Fortuyn om zijn politieke mening. Daarmee is een fundamenteel mensenrecht, namelijk die van vrijheid van meningsuiting geschonden. Bovendien is het een aantasting van de democratie. Als Pim Fortuyn namelijk niet vermoord was, waren de verkiezingsuitslagen waarschijnlijk anders uitgevallen. Bovendien denken mensen voortaan wel 2 keer na, voor ze een afwijkende politieke mening verkondigen. Ze houden zich dan stil uit angst. Ook het vertrek van Paul Rosenmuller uit de politiek houdt indirect verband met de moord op Pim Fortuyn.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 11:32
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Citaat:
Evito schreef op 15-04-2003 @ 12:27:
Ik ga nu fok.nl checken. Dat zal daar wel een scheldkannonade zijn jegens de heer Bauduin, arme man. Rechtste kutforum ook, fok!.
Ik vind hem moedig dat hij deze zaak heeft willen leiden. Ik acht het niet onwaarschijnlijk dat hij met doodsbedreigingen te maken zal krijgen van de kant van de Fortuyn-aanhangers.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 11:33
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 15-04-2003 @ 12:31:
Ik vind dat er wel degelijk een verschil is tussen deze moord en de moord op een junk. Volkert vermoordde Fortuyn om zijn politieke mening. Daarmee is een fundamenteel mensenrecht, namelijk die van vrijheid van meningsuiting geschonden. Bovendien is het een aantasting van de democratie. Als Pim Fortuyn namelijk niet vermoord was, waren de verkiezingsuitslagen waarschijnlijk anders uitgevallen. Bovendien denken mensen voortaan wel 2 keer na, voor ze een afwijkende politieke mening verkondigen. Ze houden zich dan stil uit angst. Ook het vertrek van Paul Rosenmuller uit de politiek houdt indirect verband met de moord op Pim Fortuyn.
Volkert vermoordde Pim om zijn mening, de moordenaar van een junk vermoordt een junk omdat hij de junk minder waard acht en hem het leven van een junk niets kan schelen. Now who's more cruel?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 11:34
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Evito schreef op 15-04-2003 @ 12:27:
Ik ga nu fok.nl checken. Dat zal daar wel een scheldkannonade zijn jegens de heer Bauduin, arme man. Rechtste kutforum ook, fok!.
Mij wordt altijd verteld dat het een extreem-links forum is. Extreem ben ik het overigens wel mee eens, maar links niet: eerder extreem-dom (net als de Telegraaf).

We hebben hier op S.com ook een ex-medewerker van Fuck.nl... maagoed..
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 11:37
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Citaat:
Evito schreef op 15-04-2003 @ 12:33:
Volkert vermoordde Pim om zijn mening, de moordenaar van een junk vermoordt een junk omdat hij de junk minder waard acht en hem het leven van een junk niets kan schelen. Now who's more cruel?
Wat heeft grotere gevolgen, de moord op een prominent politicus of de moord op een junk? Bovendien is de moord op een junk eenvoudig de moord op een junk en worden er geen andere fundamentele rechten geschonden. Bovendien, een andere reden waarom 18 en geen 12 of 16 jaar is dat hij ook Pim's chauffeur met de dood heeft bedreigd en veroordeeld is wegens verboden wapenbezit.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 11:38
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
dystopia schreef op 15-04-2003 @ 12:34:
Mij wordt altijd verteld dat het een extreem-links forum is. Extreem ben ik het overigens wel mee eens, maar links niet: eerder extreem-dom (net als de Telegraaf).

We hebben hier op S.com ook een ex-medewerker van Fuck.nl... maagoed..
Dom ja, maar wel behoorlijk rechts hoor. 33% daar stemt VVD ofzo, en daar komt CDA dan nog bij op de 2e plaats.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 11:40
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 15-04-2003 @ 12:37:
Wat heeft grotere gevolgen, de moord op een prominent politicus of de moord op een junk? Bovendien is de moord op een junk eenvoudig de moord op een junk en worden er geen andere fundamentele rechten geschonden. Bovendien, een andere reden waarom 18 en geen 12 of 16 jaar is dat hij ook Pim's chauffeur met de dood heeft bedreigd en veroordeeld is wegens verboden wapenbezit.
We kunnen onmogelijk met precisie de publieke gevolgen van een moord meten. Daarom kunnen we die ook nooit meewegen. Moeten we iemand dan gaan veroordelen al naar gelang het verdriet van de nabestaanden, of zijn vrienden? Nee. Zeker niet.

Trouwens, ik vind het niet juist te denken dat Volkert die Smolders werkelijk wilde vermoorden. Maar goed, dat kunnen we niet weten.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 11:41
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
niet teveel offtopic raken mensen
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 11:41
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
Tweety2k schreef op 15-04-2003 @ 12:41:
niet teveel offtopic raken mensen
Kom jij aan met je emmertje water. Pffff
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 11:42
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Citaat:
Evito schreef op 15-04-2003 @ 12:40:
We kunnen onmogelijk met precisie de publieke gevolgen van een moord meten. Daarom kunnen we die ook nooit meewegen. Moeten we iemand dan gaan veroordelen al naar gelang het verdriet van de nabestaanden, of zijn vrienden? Nee. Zeker niet.

Trouwens, ik vind het niet juist te denken dat Volkert die Smolders werkelijk wilde vermoorden. Maar goed, dat kunnen we niet weten.
Misschien wilde hij hem niet echt vermoorden, maar als ik jou een pistool op je kop richt is dat toch ook bedreiging. Ongeacht of ik ook echt van plan ben de trekker over te halen of niet.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 11:50
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 15-04-2003 @ 12:31:
Ik vind dat er wel degelijk een verschil is tussen deze moord en de moord op een junk. Volkert vermoordde Fortuyn om zijn politieke mening.
Eh, ja. Wat doet dat er dan toe? Jantje wordt vermoord omdat-ie van mening is dat Pietje een stomme eikel is die alleen lelijke vrouwen mee kan krijgen. En dan..? Zwaardere straf voor Pietje?

Citaat:
Daarmee is een fundamenteel mensenrecht, namelijk die van vrijheid van meningsuiting geschonden.
M.i. had meneer Fortuyn zelf het een en ander uitgelokt met z'n trolls in de media. Overigens is dat laatste gebaseerd op uitspraken van Kay van der Linde die heeft toegegeven dat het provoceren in de media was bedoelt als publiciteitsstunt. Hiermee zou je kunnen beargumenteren dat hij het zelf had uitgelokt maar aangezien het campagnetijd was, mocht Fortuyn deze uitspraken doen. Dit argument werd verder niet gebruikt door de verdediging.

Citaat:
Bovendien is het een aantasting van de democratie.
Ik weet niet meer wat de rechter hier op te zeggen had ik weet wel dat hij het een stuk genuanceer bracht en het hier maar in marginale mate mee eens was.

Citaat:
Als Pim Fortuyn namelijk niet vermoord was waren de verkiezingsuitslagen waarschijnlijk anders uitgevallen.
Je zegt het zelf al: waarschijnlijk. Ik denk ook dat ze waarschijnlijk anders waren uitgevallen ten nadele van de LPF. Kan ik echter niet bewijzen met harde feiten, wel beargumenteren; jij ook niet, althans je doet het niet in je post en logisch redeneren zegt mij dat je dat ook niet kunt bewijzen, slechts beargumenteren; dus ongegrond voor de rechter.

Citaat:
Bovendien denken mensen voortaan wel 2 keer na, voor ze een afwijkende politieke mening verkondigen.
Ja maar een Islamiet die de VS haat en in een Westers land woont moet ook 2x nadenken voor hij z'n mening verkondigt ivm. 11/9. Aanslag op de vrijheid van meningsuiting! Dat is toch geen argument?

Citaat:
Ze houden zich dan stil uit angst.
Mensen moedwillig in de emotie angst sturen vind ik verkeerd. Men moet (zo ook Volkert) juist overtuigd zijn op rationele basis dat moord geen oplossing is; veel betere preventie.

Citaat:
Ook het vertrek van Paul Rosenmuller uit de politiek houdt indirect verband met de moord op Pim Fortuyn.
Dat is toch geen argument voor een hogere straf?
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 11:53
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Tweety2k schreef op 15-04-2003 @ 12:41:
niet teveel offtopic raken mensen
Check stand.nl
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol 'Pas bij 18 jaar alcohol kopen'
Elecdruid
12 27-11-2011 11:31
Muziek Trashfest 2009 (18-21 juni) @ De Buze - Steenwijk
SjappieExtra
5 05-06-2009 10:03
Psychologie 18 en volwassen
magicflower
64 11-08-2004 02:33
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoger beroep: 18 jaar voor Volkert van der Graaf
Insane Juggalo
115 24-07-2003 09:38
Liefde & Relatie 28-18 18-18
20marianne12
19 14-09-2002 19:55
Muziek Moby-18
angely
1 20-06-2002 10:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:21.