Oud 06-11-2001, 19:20
*MOI*
*MOI* is offline
Sjoukje de Jong debuteert zaterdag als assistent-scheidsrechter bij de wedstrijd in de Gouden Gids Divisie Go Ahead Eagles-VVV. Ze is daarmee de eerste vrouw die in het Nederlandse profvoetbal in een competitieduel optreedt als grensrechter. De Jong is 29 jaar en komt uit Vegelingsoord. Ze staat dit seizoen op de lijst van stagiaires assistent-scheidsrechters in het betaald voetbal. Eerder dit seizoen vlagde ze al vijf keer bij een duel in de Amstel Cup. In al die gevallen was er sprake van een ontmoeting tussen een Betaald Voetbal Organisatie en een amateurclub.
Bron: http://www.omroep.nl/nos/voetbalkrant/
Ik vind dit echt cool! Wat vinden jullie, zouden er vrouwelijke scheidsrechters in de eredivisie mogen komen? Ik vind van wel!
__________________
all you need is a smile!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2001, 19:22
dario
dario is offline
vind het ook wel lekker ja
__________________
jalalallalalallalalalallal
Met citaat reageren
Oud 06-11-2001, 19:26
NEC Nijmegen nr1
NEC Nijmegen nr1 is offline
als ze even goed zijn wel ja
Met citaat reageren
Oud 06-11-2001, 19:33
Forza_Vak X
Forza_Vak X is offline
nou reken maar dat dat een vet MANWIJF zal zijn, ik neem niet aan dat het een blonde dame met een vlaggetje in der hand zal zijn... en btw voetbal=mannensport, laat vrouwen maar gaan hockeyen ofzo maar niet voetballen (I hate vrouwenvoetbal)
__________________
FInale WHOOHOO!!
Met citaat reageren
Oud 06-11-2001, 19:35
tukkerboy
tukkerboy is offline
Citaat:
dario schreef:
vind het ook wel lekker ja


agree...

__________________
Je hebt bier en je hebt Grolsch! en zo is het!!!
Met citaat reageren
Oud 06-11-2001, 19:35
Forza_Vak X
Forza_Vak X is offline
4 . "Spelregelwijzigingen"
Gepost door Sjoukje de Jong op 19-Mar-01 om 09:02 PM (CET)

De spelregelwijzinging dat assistent scheidsrechters meer bevoegdheben hebben komt voort uit het internationale voetbal. het blijkt dat nederland een van de weinig landen is waar in het amateurvoetbal club grensrechters zijn. in veel landen wordt er gewerkt met neutrale assistenten (zij hebben dus wel eens 3-4 wedstrijden in de week), vandaan meer bevoegdheden van de assistent.
Ik geef de club assistent niet de bevoegdheden die de uefa voorschrijft. dat kan gewoon niet bij de amateurs.
[REMOVE] [sjoukjedejong@37.com]
[REAGEER] [REAGEER MET ORIGINEEL BERICHT] [TOP] [INDEX] [LOBBY]

Dit kwam ik tegen, ik wou wel es weten hoe ze er dan uitzag... maar misschien kunnen we haar met ze allen wel ff mailen

[Dit bericht is aangepast door Forza_Vak X (06-11-2001).]
__________________
FInale WHOOHOO!!
Met citaat reageren
Oud 06-11-2001, 19:37
RekZ
RekZ is offline
die zal aardig worden toegezongen dan...
__________________
we willen bloed zweet en tranen... BLOED ZWEET EN TRANEN
Met citaat reageren
Oud 06-11-2001, 19:41
Forza_Vak X
Forza_Vak X is offline
ik weet al hoe het klinkt in de kuip.. als het weer es een zuiver doelpunt is maar dan afgekeurd door buitenspel(?!): het is maar een k*t k*nker hoer... sjoukje good luck
__________________
FInale WHOOHOO!!
Met citaat reageren
Oud 07-11-2001, 11:06
The Senna Fan
Avatar van The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Lijkt me geen fijn plan als ze enigzins op de scheids van mijn club vorige week lijkt. Das een onwijs manwijf die alleen maar gele kaarten uitdeelt omdat er geen meiden in het team vietballen etc.
Ze is blind, kan geen buitenspel inschatten want ook al kom je van eigenhelft zegt zei dat het buitenspel is.
Onze trainer wond zich nogal op en kreeg rood dus nu is hij 4 wedstrijden geschorst.
__________________
Jusqu'ici tout va bien... jusqu'ici tout vas bien... Mais le plus important, c'est pas la chute... C'est l'atérissage. --- La Haine
Met citaat reageren
Oud 07-11-2001, 11:59
De Ideale Schoonzoon
Avatar van De Ideale Schoonzoon
De Ideale Schoonzoon is offline
waarom nie, als ze het spelletje snappen, en niet gaan vlaggen op uiterlijk, is er geen probleem, het is alleen nog maar wachten op het moment dat er vrouwelijk scheidsrechters komen. ik vind het een goede zaak omdat er toch al een gebrek is aan scheidsrechters bij de knvb
__________________
You can have any drink you want, as long as it's a Corona...
Met citaat reageren
Oud 07-11-2001, 15:25
PV
PV is offline
damn wat een trieste mensen hier. ze kan het nog met gemak beter doen dan enkele mannelijke collega's als ze blind zou zijn
Met citaat reageren
Oud 07-11-2001, 16:17
Forza_Vak X
Forza_Vak X is offline
Citaat:
PV schreef:
damn wat een trieste mensen hier. ze kan het nog met gemak beter doen dan enkele mannelijke collega's als ze blind zou zijn
jij bent gewoon een WIJF ZONDER TIETEN
__________________
FInale WHOOHOO!!
Met citaat reageren
Oud 07-11-2001, 17:54
*MOI*
*MOI* is offline
Citaat:
De Ideale Schoonzoon schreef:
waarom nie, als ze het spelletje snappen, en niet gaan vlaggen op uiterlijk, is er geen probleem, het is alleen nog maar wachten op het moment dat er vrouwelijk scheidsrechters komen. ik vind het een goede zaak omdat er toch al een gebrek is aan scheidsrechters bij de knvb

Ja pcies. Kijk het lijkt me logsich dat ze het spelletje moeten snappen, zo slim is de KNVB ook nog wel...

__________________
all you need is a smile!
Met citaat reageren
Oud 07-11-2001, 18:20
lovely girl
lovely girl is offline
Ik vind het enorm goed van haar. Als zij iets fout zal doen zal je van een groot aantal mannen te horen krijgen: tIs een vrouw, hč, vind je het gek. Ik vind het gewoon stoer.
Kijk, er mogen mannen vlaggen bij de damesvoetbal en vrouwen bij het mannenvoetbal, vind ik. Maar waarom, geef nou eens een goed argument, waarom een vrouw niet mag vlaggen?

-xxx-jes Sabine
Met citaat reageren
Oud 08-11-2001, 07:57
lovely girl
lovely girl is offline
Citaat:
theo tank schreef:
Ik heb gewoon het gevoel dat dit alleen maar wordt gedaan om de taboes te doorbreken enz. dan dat er echt naar bv. kwaliteit wordt gekeken (dat wil niet zeggen dat ze dat niet zo hebben), maar lijkt me meer zo'n acties van "Zie je nou wij van de knJb zijn heel erg geemancipeerd"

Maar voor hetzelfde geld is het wel eenhele goede grensrechter en dan zou je haar dus niet in het veld zetten omdat je het niet weet. Omdat het een vrouw is... Misschien is er wel echt naar de kwaliteit gekeken, maar dat zal je zien als ze haar eerste wedstrijd vlagt.
Maar als het echt voor dat taboe is, dan is het zeker onzin. Maar er zijn gerust vrouwen die net zo goed kunnen vlaggen als mannen.

-xxx-jes Sabine
Met citaat reageren
Oud 08-11-2001, 09:14
Shox
Avatar van Shox
Shox is offline
en dit historische moment is natuurlijk weer een gebeurtenis in de mooiste stad van Nederland........Deventer!!!!!!!!!!



[Dit bericht is aangepast door Ibiza (08-11-2001).]
Met citaat reageren
Oud 08-11-2001, 12:29
Forza_Vak X
Forza_Vak X is offline
Citaat:
Ibiza schreef:
en dit historische moment is natuurlijk weer een gebeurtenis in de mooiste stad van Nederland........Deventer!!!!!!!!!!

[Dit bericht is aangepast door Ibiza (08-11-2001).]
dan ben jij nog nooit in rotterdam geweest jongen, je moet vooral es s´avonds komen maja als je alleen maar deventer hebt gezien ben je ook niet veel gewend he..
__________________
FInale WHOOHOO!!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2001, 21:43
broed
broed is offline
forza barza is een relschoppert
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-11-2001, 12:58
Shox
Avatar van Shox
Shox is offline
Ja je hebt gelijk, maar jullie gaan d'r altijd zo erg op in, inderdaad Rotterdam is ook een hele mooie stad met een hele mooie voetbalclub!!
Met citaat reageren
Oud 15-11-2001, 20:56
Forza_Vak X
Forza_Vak X is offline
Citaat:
Ibiza schreef:
Ja je hebt gelijk, maar jullie gaan d'r altijd zo erg op in, inderdaad Rotterdam is ook een hele mooie stad met een hele mooie voetbalclub!!
ja sorry maar als ik dat zie staan MOET ik er gewoon even op ingaan sorry..
__________________
FInale WHOOHOO!!
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 20:27
Debbie
Debbie is offline
Citaat:
nou reken maar dat dat een vet MANWIJF zal zijn, ik neem niet aan dat het een blonde dame met een vlaggetje in der hand zal zijn... en btw voetbal=mannensport, laat vrouwen maar gaan hockeyen ofzo maar niet voetballen (I hate vrouwenvoetbal)

sommige mensen weten echt niet waarover ze praten...
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 20:44
The Senna Fan
Avatar van The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Citaat:
Debbie schreef:
sommige mensen weten echt niet waarover ze praten...
Heb je ff de scholieren.com database doorgespit???
Deze is wel heeeel oud...
__________________
Jusqu'ici tout va bien... jusqu'ici tout vas bien... Mais le plus important, c'est pas la chute... C'est l'atérissage. --- La Haine
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 21:00
Debbie
Debbie is offline
haha ja.. je moet wat doen he op de zondag avond...
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 22:07
Thomas
Thomas is offline
Als ze net zo goed of beter is dan al haar mannelijke collegas dan moet het zeker kunnen. Mannen en vrouwen moeten in deze beide op kwaliteit beoordeelt worden.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 22:42
Krugdinho
Avatar van Krugdinho
Krugdinho is offline
Citaat:
The Senna Fan schreef:
Heb je ff de scholieren.com database doorgespit???
Deze is wel heeeel oud...

in die tij was ik nog n00b
__________________
Guess who's back
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2003, 09:58
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Offtopic: In plaats van allemaal te klagen over het oude topic. Post er ofwel nog nuttig in, ofwel post er helemaal niet in.

In Belgie zijn ze bij mijn weten nog lang niet zover... Vrouwelijke scheidsrechters zijn er wel, maar dan in lagere reeksen. Vrouwelijke lijnrechters heb ik nog niet vaak gehoord.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 11:49
[eitje]Methuselah
Avatar van [eitje]Methuselah
[eitje]Methuselah is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:
Offtopic: In plaats van allemaal te klagen over het oude topic. Post er ofwel nog nuttig in, ofwel post er helemaal niet in.

In Belgie zijn ze bij mijn weten nog lang niet zover... Vrouwelijke scheidsrechters zijn er wel, maar dan in lagere reeksen. Vrouwelijke lijnrechters heb ik nog niet vaak gehoord.
Ik heb al eens 'n vrouwelijke scheidsrechter 'n match zien fluiten, van de provinciale juniors van Dessel Sport, maar die kon er echt niets van, gaf 'n gele kaart aan iemand voor 'n fout die er geen was en toen de speler niet akkoord was, gooide ie met wat modder (ok, moet hij niet doen) naar haar en kreeg ie rood. In 't matchverslag staat dat hij haar 'n vuistslag had toegediend en geduwd en dergelijke, jongen heeft 3 jaar gekregen en nooit meer gevoetbald...

Ze mogen scheids zijn, maar alsjeblieft, ga niet beginnen huilen als men 't niet eens is met je beslissing, je moet mentaal sterk genoeg staan vind ik...
__________________
eitjes zijn lekker!
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 15:42
m@rie
m@rie is offline
Citaat:
Wawl schreef:
Als ze net zo goed of beter is dan al haar mannelijke collegas dan moet het zeker kunnen. Mannen en vrouwen moeten in deze beide op kwaliteit beoordeelt worden.
inderdaad
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 20:23
The Senna Fan
Avatar van The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Citaat:
Zaagmanz schreef op 09-03-2003 @ 22:42:
in die tij was ik nog n00b
offtopic: was jij dat??? waarom verandert?

ontopic: als ze niet gediscrimineerd worden en ze hebben dezelfde kwaliteiten als mannen, why not.
__________________
Jusqu'ici tout va bien... jusqu'ici tout vas bien... Mais le plus important, c'est pas la chute... C'est l'atérissage. --- La Haine
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Opmerkelijke sportberichten.
EmilioFCG
500 04-07-2004 13:32
Vrije tijd Nederland - Oostenrijk/Tsjechië
Verwijderd
170 17-09-2003 17:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:17.