Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2002, 17:53
Steefzz
Steefzz is offline
Hoihoi allemaal

Effe een vragie

Ik heb vandaag 2 extra vissen bijgekocht (heb er nu 4 in totaal) want ik had een nieuwe visse"kom" gehad om ze in te doen die veel groter is dan de vorige.
Nu heb ik die 2 nieuwe vissen en een paar nieuwe plante erbij gedaan maar het lijkt wel alsof ze nu naar zuurstof aan het happen zijn?
Maar het lijkt mij dat ik er toch zeker wel genoeg planten in heb zitten, of zou het ook kunnen dat er misschien teveel planten in zitten??
Wat kan ik hier aan doen?? (behalve dan zo'n ding kopen om in het water te hangen voor zuurstof zo'n soort spons die luchtbelletjes maakt)

Alvast bedankt

Groetjes Stefan




Sorry dat de fotos zo onduidelijk zijn.
Bij de eerste kan je ongeveer wel zien hoe groot ie is en hoeveel planten er in zitten

[Dit bericht is aangepast door Steefzz (28-01-2002).]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-01-2002, 18:06
halve gare
halve gare is offline
weet het niet zeker maar het lijkt dat er te veel planten in zitten. ik heb een wat ongeveer zo'n zelfde kom er toen mijn broer zijn 4 vissen er in had gezet hebben 2 de eerste week niet overleefd. het was toen zomer dus dat scheelt wel nog. maar ik denk dat het verstandig is om er een pomp in te hangen....
__________________
f*ck them all....
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 18:17
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Het gebeurd wel vaker dat vissen aan de oppervlakte naar lucht happen, maar hier zitten idd een beetje heeeel veel planten in
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 18:18
Steefzz
Steefzz is offline
Maar het kan dus wel zijn dat er teveel planten in hangen??
mmm
nou ja dan probeer ik er eerst maar eens een paar uit te halen
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 20:26
Steefzz
Steefzz is offline
Ok, ik ben er effe mee bezig geweest.
Ik heb er geen planten uit gehaald!
Ik heb nl nu misschien een duidelijkere foto dan eerst, het zijn iig wat minder planten dan dat op de vorige foto's lijkt.


Wat ik wel gedaan heb is eerst zo ongeveer de kom voor de helft leeg laten lopen en toen met nieuw vers water weer bij gevuld. Dat heeft wel gewerkt want ze komen nu niet meer naar het oppervlak om lucht te happen.

Iig bedankt voor de tips.

Groetjes Stefan
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 14:38
Preaper
Avatar van Preaper
Preaper is offline
Als je er water bijgooit, komt er door al die beweging en geplons meer zuurstof in het water. En als ze daarna voor een tijd niet meer lucht happen, dan kun je concluderen dat ze daarvoor te weinig zuurstof hadden.
__________________
█████████████████████99%
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 00:02
~elvira~
~elvira~ is offline
hoihoi!

ik denk eigenlijk niet dat er teveel planten in zaten..
dat 'luchthappen' is niet echt luchthappen maar meer in het bovenste laagje water happen, want daar is (door vermenging met de lucht) meer water dan onderaan..
wat je precies aan je kom moet veranderen... geen idee...
als de planten te weinig licht krijgen kan het zijn dat ze ook niet genoeg zuurstof kunnen produceren.. maar goed..
misschien een vissenboekje erop naslaan of een of andere intressante site..

~~
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:40.