Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2006, 10:38
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Wat doe je aan de spierpijn in je nek na sit-ups?
Behalve je nek/hoofd zo goed mogelijk ondersteunen met je handen tijdens de work-out?

Zelfs slikken doet pijn (maar mijn nek is dan ook vreemd)
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 03-05-2006, 15:06
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
als je spierpijn in je nek hebt doe je iets fout.. probeer je handen naast je nek/hoofd te houden in plaats van eronder. Tijdens de sit-up omhoog kijken en met je schouders omhoog bewegen.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Oud 06-05-2006, 14:44
barbara.inc
Avatar van barbara.inc
barbara.inc is offline
vetpercentage van 14% (laten meten) en heb wel een plat buikje met wat lijntjes maar geen blokjes...

__________________
*Work like you don't need the money, love like you've never been hurt, dance like nobody's watching and fuck like you're beiing filmed* A.K.A Barbelle
Oud 06-05-2006, 16:44
Shadow-sword
Avatar van Shadow-sword
Shadow-sword is offline
Citaat:
barbara.inc schreef op 06-05-2006 @ 15:44 :
vetpercentage van 14% (laten meten) en heb wel een plat buikje met wat lijntjes maar geen blokjes...

[afbeelding]
omg sexy
Ik ben van mezelf gewoon best dun, en je kunt ook een beetje spieren zien, heb nooit echt intensief getraind ofzo. Mijn vetpercentage weet ik niet. Heb wel een foto, maar daar is dit niet het topic voor denk ik
__________________
By the darkling powers of the Shadow-Sword, I call forth the fury of the storm to rend the massed legions of Chaos! - Bal-Sagoth
Oud 06-05-2006, 17:57
Shadyboy-Ray
Avatar van Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Citaat:
barbara.inc schreef op 06-05-2006 @ 15:44 :
vetpercentage van 14% (laten meten) en heb wel een plat buikje met wat lijntjes maar geen blokjes...

[afbeelding]
ziet er goed uit

Maar goed, daar is dit topic idd niet voor
__________________
Never underestimate the power of denial...
Oud 07-05-2006, 12:34
Verwijderd
Citaat:
barbara.inc schreef op 06-05-2006 @ 15:44 :
vetpercentage van 14% (laten meten) en heb wel een plat buikje met wat lijntjes maar geen blokjes...

[afbeelding]
Hoe heb je het laten meten? Je ziet er super uit, niet daarvan, maar dit is waarschijnlijk wel iets hoger dan 14%.
Oud 07-05-2006, 14:13
nilsjei1234
nilsjei1234 is offline
Citaat:
barbara.inc schreef op 06-05-2006 @ 15:44 :
vetpercentage van 14% (laten meten) en heb wel een plat buikje met wat lijntjes maar geen blokjes...

[afbeelding]
is geen 14 %, zou je imho veel harder moeten zijn !
Oud 07-05-2006, 14:13
nilsjei1234
nilsjei1234 is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 07-05-2006 @ 13:34 :
Hoe heb je het laten meten? Je ziet er super uit, niet daarvan, maar dit is waarschijnlijk wel iets hoger dan 14%.
Hehe, je zei hetzelfde als mij, antwoorde al voor ik helemaal naar beneden las
Oud 07-05-2006, 14:16
nilsjei1234
nilsjei1234 is offline
Citaat:
Hulk schreef op 01-05-2006 @ 17:56 :
dan laat je hem toch door iemand doen die het wel goed kan.
Bijna niemand kan dat goed, snap je dat niet?
Jaren ervaring etc dan kan het een beetje een goed beeld geven!
Oud 07-05-2006, 17:46
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Citaat:
nilsjei1234 schreef op 07-05-2006 @ 15:16 :
Bijna niemand kan dat goed, snap je dat niet?
Jaren ervaring etc dan kan het een beetje een goed beeld geven!



ik heb echt geen idee waar jij je verwerpelijke mening op baseert, maar een huidplooimeting geeft wel degelijk een goede interpretatie van het vetpercentage. Als hij op de goede plek op de huid en in de goede richting gemeten wordt zal de afwijking niet veel hoger zijn dan 1,5%. (en om die goede plek te vinden heb je echt geen "jaren ervaring etc." nodig)
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Oud 07-05-2006, 17:48
nilsjei1234
nilsjei1234 is offline
Hehe zeker weten van wel, heb het al zovaak meegemaakt dat iemand me of veel te hoog mat of veel te laag.
Oud 07-05-2006, 17:52
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Citaat:
nilsjei1234 schreef op 07-05-2006 @ 18:48 :
Hehe zeker weten van wel, heb het al zovaak meegemaakt dat iemand me of veel te hoog mat of veel te laag.
dan zijn ze niet goed geinstrueerd hoe ze hem moeten uitvoeren zo simpel is het
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Oud 07-05-2006, 18:17
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
Citaat:
nilsjei1234 schreef op 07-05-2006 @ 15:16 :
Bijna niemand kan dat goed, snap je dat niet?
Jaren ervaring etc dan kan het een beetje een goed beeld geven!
Bla

Zolang je weet waar je wat moet meten en altijd van de hoogste waarden uitgaat de tabel vervolgens goed raadpleegd zal de uitkomst nauwkeuriger zijn dan welke vetweerstandsmeter ook.
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Oud 09-05-2006, 07:54
barbara.inc
Avatar van barbara.inc
barbara.inc is offline
Citaat:
nilsjei1234 schreef op 07-05-2006 @ 15:13 :
is geen 14 %, zou je imho veel harder moeten zijn !

meting gedaan door keuringsarts van de defensie, huidplooimeting dus...misschien heb ik gewoon een strakke huid
__________________
*Work like you don't need the money, love like you've never been hurt, dance like nobody's watching and fuck like you're beiing filmed* A.K.A Barbelle
Oud 09-05-2006, 09:26
Shadyboy-Ray
Avatar van Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Citaat:
barbara.inc schreef op 09-05-2006 @ 08:54 :
meting gedaan door keuringsarts van de defensie, huidplooimeting dus...misschien heb ik gewoon een strakke huid
Wat maakt het uit, 14 of 20 %.....Het ziet er top uit, dus boeien dan
__________________
Never underestimate the power of denial...
Oud 09-05-2006, 11:02
RoB!N
RoB!N is offline
Buikspieren zie je bij mannen meestal als het vetpercentage minimaal onder de 12% zit. ligt ook btje aan waar het vet ophoopt. en hoe vaak je je buikspieren traint.
Ik zit op 13 % en alleen na een zware buikspier workout kun je de bovenste van mij een btje zien...
Oud 14-05-2006, 18:10
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
Citaat:
barbara.inc schreef op 09-05-2006 @ 08:54 :
meting gedaan door keuringsarts van de defensie, huidplooimeting dus...misschien heb ik gewoon een strakke huid
Ohja ga je in dienst ja?
If so
Ik zag laatst btw je foto nog staan op een flyer ga zo door.
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Oud 14-05-2006, 18:15
Verwijderd
Ik heb vanaf nu officieel schijt aan huidplooimetingen. Meneer van de sportschool meette me laatst op 27.1% en toch kan ik met veel moeite (Lees: goed licht en buikspieren aangespannen) lijnen in het bovenste gedeelte van mijn rectus abdominis tevoorschijn toveren.
Oud 14-05-2006, 19:12
Ndimension
Ndimension is offline
Misschien zit het meeste vet in je tieten, kont en benen
__________________
© Ndimension
Oud 14-05-2006, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Ndimension schreef op 14-05-2006 @ 20:12 :
Misschien zit het meeste vet in je tieten, kont en benen
Deze huidplooimeting werd gedaan op 4 plaatsen: biceps, triceps, subscapulair en suprailiacaal. Daar zit geen tieten, kont of benen bij.
Oud 21-05-2006, 14:32
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 14-05-2006 @ 19:15 :
Ik heb vanaf nu officieel schijt aan huidplooimetingen. Meneer van de sportschool meette me laatst op 27.1% en toch kan ik met veel moeite (Lees: goed licht en buikspieren aangespannen) lijnen in het bovenste gedeelte van mijn rectus abdominis tevoorschijn toveren.
Dan denk ik dat er iets niet klopt, ik weet wel dat het bij vrouwen een stuk hoger mag en kan liggen maar als je al zegt lijnen te kunnen zien kan het nooit zo hoog liggen.
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Oud 21-05-2006, 23:19
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Vetpercentage berekeningen met zo'n apparaatje kloppen echt voor geen meter. Dat doe ik dus echt niet meer, want ookal wéét ik dat mijn vet% nooit gestegen kan zijn, toch vind ik het hatelijk
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 22-05-2006, 16:32
ZeistWest
ZeistWest is offline
Ik schaats en ik veldrij, daar krijg je niet echte buikspieren van, tip van mij, elke avond en ochtend zoveelmogelijk keer opdrukken(voor je schouders, borst en biceps) en zoveelmogelijk push-ups.
Na een paar weken kom je al snel op 30-40keer opdrukken en over de 100keer push ups, je moet het natuulijk wel goed doen, bijv bij het opdrukken een foto van je vriendin onder je leggen en dan deheletijd kussen.
Het klink raar maar zo druk je goed op. Leg hem niet te ver richting je voeten, dan maak je een verkeerde beweging
Geloof me als je maar lang genoeg push-ups doet en genoeg en gezond eet, dan komt het 6pacje vanzelf
Oud 23-05-2006, 10:49
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
Citaat:
ZeistWest schreef op 22-05-2006 @ 17:32 :
Ik schaats en ik veldrij, daar krijg je niet echte buikspieren van, tip van mij, elke avond en ochtend zoveelmogelijk keer opdrukken(voor je schouders, borst en biceps) en zoveelmogelijk push-ups.
Na een paar weken kom je al snel op 30-40keer opdrukken en over de 100keer push ups, je moet het natuulijk wel goed doen, bijv bij het opdrukken een foto van je vriendin onder je leggen en dan deheletijd kussen.
Het klink raar maar zo druk je goed op. Leg hem niet te ver richting je voeten, dan maak je een verkeerde beweging
Geloof me als je maar lang genoeg push-ups doet en genoeg en gezond eet, dan komt het 6pacje vanzelf
Leuk, kun je de volgende keer sneeuwwitje voorlezen?
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Oud 23-05-2006, 12:56
Ndimension
Ndimension is offline
In plaats van opdrukken en push-ups, kun je ook gaan bankdrukken en gaan benchen (voor je benen en kuiten)
__________________
© Ndimension
Oud 26-05-2006, 19:44
Verwijderd
Ik heb een nieuw ding: het heet een Power Slider. Het is een soort ding met wieltjes eronder en twee handvaten aan weerszijden. Je moet met je knieën op een soort kussentje (erbij geleverd) zitten en dan dat ding naar voren duwen en weer terug. Volgens mij werkt het best goed, ook voor je rug en je armen, want ik voelde het na de eerste dag best wel. Het kost 16 euro bij de decatlon, misschien wel een aanrader voor iedereen die eeuwig pushup's doet, want bij mij helpen die niet hoor, ik krijg er alleen maar een pijnlijke rug, stuitje en nek van (van het op de grond liggen en na een tijdje te hard aan mn nek trekken). Is er trouwens nog iemand die ervaring heeft met de Power Slider? Ben je er tevreden over?
Oud 21-10-2009, 14:16
StefJanssens
StefJanssens is offline
Meer informatie over buikspieren kan je hier terugvinden:
http://www.ingelicht.be/buikspieren-sc
Oud 04-11-2010, 19:26
inge123
inge123 is offline
Weet iemand ook of er ook buikspieroefeningen die specifiek goed zijn voor vrouwen?
Oud 04-11-2010, 22:17
Verwijderd
Als een topic al 4 jaar oud is mag je wel een nieuwe openen. En voor buikspieroefeningen maakt het niet uit of je man of vrouw bent. Je buikspieren werken hetzelfde, als je ze regelmatig (om de dag) specifiek belast, dan worden ze sterker.
Oud 05-11-2010, 08:16
Verwijderd
Citaat:
vet% van 12% is voor topatleten
onder de 4% is dodelijk (organen niet beschermd)
rond de 20% is normaal
ik heb een vet% van 7,9%, train als zot onder begeleiding en toch zie je er nog maar 2 (4) van de buikspieren

het duurt dus gewoon lang en hangt niet alleen af van vet%
Onizin, Ik ken bodybuilders die leven een maand van het jaar op 3% vet, en dat is echt niet dodelijk hoor, gegeven constant 3% is ook niet uitermate gezond.
Maar met goede en afwisselende abs training is bij 7/8% ongeveer de vuistregel dat je je buikspieren gaat zien.
Gegeven dat ze intensief getraind worden.
Oud 05-11-2010, 11:51
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Hallo up van 4 jaar idd. dit topic gaat dicht, en als je meer wil weten over buikspieren dan mag je een topic op een ander subforum openen, namelijk op Sport.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Arm- en buikspieren trainen
Verwijderd
9 06-01-2012 07:36
Lichaam & Gezondheid Buikspieren
Sportlife1
11 07-05-2007 10:25
Lichaam & Gezondheid Onderste buikspieren trainen.
x-spekkie-x
25 06-03-2005 11:25
Lichaam & Gezondheid Buikspieren zorgt voor klein geslachtsdeel?
DG
20 30-01-2005 23:12
Lichaam & Gezondheid de onderste buikspieren.
twirley
7 19-09-2004 00:39
Lichaam & Gezondheid Buikspieren zijn groter dan borstspieren, buikspieren steken uit!
Peace
4 03-07-2003 20:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:22.