Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-09-2010, 17:15
Verwijderd
Citaat:
olha zegt toch ook niet dat mensen gestraft moeten worden, enkel dat het lastig is om te zeggen: 'het moet uit de mensen zelf komen, dus de overheid hoeft niets te doen' omdat het vaak niet uit de mensen zelf komt (zoals je zelf al zegt, mensen gaan pas afvallen als ze zelf niet tevreden zijn), dus dat dan de overheid daarin wellicht toch een rol kan spelen. Door het gemakkelijker en goedkoper te maken om gezond te eten, bijvoorbeeld. Maar daar zit natuurlijk weer de keerzijde aan dat het voor mensen met ondergewicht of mensen die vatbaar zijn voor eetstoornissen juist niet goed is als er door de overheid zo op gefocust wordt dat het zo goed is om vooral veel groente en fruit te eten. In elk geval heeft niemand het over straffen.
Nee, maar ik ging meer uit van het bemoeien waar ze het tegenwoordig over hebben: ziektekosten aanpassen, hamburgertaks, dat soort dingen. Ik vind het goed dat er nagedacht wordt, maar bemoeien klinkt al snel als iemand die mee gaat kijken en zegt wat je wel en niet mag eten.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2010, 12:52
Verwijderd
Citaat:
dat bmi slaat helemaal nerges op, spiermassa en alles word helemaaln iet meegenomen

ik ben in het laatste jaar amper gegroeid maar wel 8 kilo aangekomen door fitness
Het hele idee van je BMI is dat het een maatstaaf is voor mensen met een gemiddeld postuur, om te bepalen of ze op een gezond gewicht zitten.
Een bodybuilder van 1,8 M en 100 kilo en een vetpercentage van nog geen 10% is niet gemiddeld, maar dat maakt hem nog niet ongezond. Ondanks dat BMI van 31.
Een hoogzwangere vrouw van 1.7 M en 74 kg is ook niet ongezond, en die heeft ook een te hoog BMI
Met citaat reageren
Oud 22-09-2010, 22:23
olha1
Avatar van olha1
olha1 is offline
Citaat:
olha zegt toch ook niet dat mensen gestraft moeten worden, enkel dat het lastig is om te zeggen: 'het moet uit de mensen zelf komen, dus de overheid hoeft niets te doen' omdat het vaak niet uit de mensen zelf komt (zoals je zelf al zegt, mensen gaan pas afvallen als ze zelf niet tevreden zijn), dus dat dan de overheid daarin wellicht toch een rol kan spelen. Door het gemakkelijker en goedkoper te maken om gezond te eten, bijvoorbeeld. Maar daar zit natuurlijk weer de keerzijde aan dat het voor mensen met ondergewicht of mensen die vatbaar zijn voor eetstoornissen juist niet goed is als er door de overheid zo op gefocust wordt dat het zo goed is om vooral veel groente en fruit te eten. In elk geval heeft niemand het over straffen.
bedankt ik hoef me standpunt niet eens uit te leggen heb jij al gedaan

maar inderdaad ik wou er niet mee zeggen dat er straffen of plichten moesten komen ik bedoelde ermee dat de regering ook wat moet doen (gezondere producten goedkoper, sportschool goedkoper dat soort dingen )

het klonk misschien aanvallend maar ik bedoelde het niet slecht
__________________
i'm going to be the pirate king
one piece - Luffy
Met citaat reageren
Oud 25-09-2010, 10:01
Elephant
Avatar van Elephant
Elephant is offline
1. Leeftijd:
17

2. Gewicht:
57 kg

3. Wat is uw BMI? Gewicht (kg) : lengte² (cm²) = BMI
19,5

4. Hoe vaak sport u in de week?
Altijd verschillend. Ik wandel/fiets elke dag wel maar 'echt' sporten doe ik 1 α 2 x per week.

5. Volgt u een dieet of heeft u ooit een dieet gevolgd? Zo ja, welk dieet was dat dan?
Nee

6. Bent u veel met uw gewicht bezig?
Nee (maar ik zorg wel dat ik een beetje gezond leef)

7. Hoeveel stuks fruit eet u op een dag?
1 α 2

8. Heeft u een streefgewicht? Zo ja, wat is dat streefgewicht dan?
Nee.

9. Vindt u dat de overheid het overgewichtsprobleem strenger moet aanpakken? Zo ja, waarom?
Ja. Overgewicht komt veel voor en is slecht voor de volksgezondheid. Ook zijn er veel (ziekte)kosten aan verbonden.

10. Vindt u dat overgewicht een groot probleem is als u kijkt op wereldniveau? Zo ja, waarom?
Ja. Miljoenen mensen hebben overgewicht en het aantal blijft maar groeien. En overgewicht is erg slecht voor de gezondheid.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2010, 16:25
olha1
Avatar van olha1
olha1 is offline
Enquκte overgewicht:
1. Leeftijd:
15
2. Gewicht:
57 ong...
3. Wat is uw BMI? Gewicht (kg) : lengte² (cm²) = BMI
geen idee bij mij komt de som verkeerd uit xD 57/172,5^2=??
4. Hoe vaak sport u in de week?
………………………………………..………………………………………..
5. Volgt u een dieet of heeft u ooit een dieet gevolgd? Zo ja, welk dieet was dat dan?
nee, eet wel heel gezond omdat me moeder 'netjes' kookt
6. Bent u veel met uw gewicht bezig?
nee maar kijk er wel af en toe naar...
8. Heeft u een streefgewicht? Zo ja, wat is dat streefgewicht dan?
nee.
9. Vindt u dat de overheid het overgewichtsprobleem strenger moet aanpakken? Zo ja, waarom?
…ja zij moet meer subsidies en informatie geven...
10. Vindt u dat overgewicht een groot probleem is als u kijkt op wereldniveau? Zo ja, waarom?
ja maar, laten we beginnen met Nederland...
__________________
i'm going to be the pirate king
one piece - Luffy
Met citaat reageren
Oud 26-09-2010, 14:53
Verwijderd
Citaat:
3. Wat is uw BMI? Gewicht (kg) : lengte² (cm²) = BMI
geen idee bij mij komt de som verkeerd uit xD 57/172,5^2=??
57 / 1,725^2 = 19,2 (niet helemaal goed afgerond maarja)
Met citaat reageren
Oud 27-09-2010, 00:00
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
Enquκte overgewicht:
1. Leeftijd: 20
………………………………………..………………………………………..
2. Gewicht: 86 kg
………………………………………..………………………………………..
3. Wat is uw BMI? Gewicht (kg) : lengte² (cm²) = BMI

24.3
……………………………………..………………………………………..
4. Hoe vaak sport u in de week? 2-3 keer
………………………………………..………………………………………..
5. Volgt u een dieet of heeft u ooit een dieet gevolgd? Zo ja, welk dieet was dat dan? nee: Ik probeer er wel op te letten, maar dat lukt lang niet altijd
………………………………………..………………………………………..
6. Bent u veel met uw gewicht bezig?
nee
………………………………………..………………………………………..
7. Hoeveel stuks fruit eet u op een dag?

1-4
………………………………………..………………………………………..
8. Heeft u een streefgewicht? Zo ja, wat is dat streefgewicht dan?
nee
………………………………………..………………………………………..
9. Vindt u dat de overheid het overgewichtsprobleem strenger moet aanpakken? Zo ja, waarom?
Lastig: Hoewel er zeker iets te zeggen valt voor het dragen van eigen verantwoordelijkheid, belast dit wel ons gezondheidsstelsel
………………………………………..………………………………………..
10. Vindt u dat overgewicht een groot probleem is als u kijkt op wereldniveau? Zo ja, waarom?

Relatief gezien: nee.
………………………………………..………………………………………..
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2010, 13:38
Verwijderd
Enquκte overgewicht:
1. Leeftijd: 18
………………………………………..………………………………………..
2. Gewicht: 58 kg
………………………………………..………………………………………..
3. Wat is uw BMI? Gewicht (kg) : lengte² (cm²) = BMI

19.6
……………………………………..………………………………………..
4. Hoe vaak sport u in de week? 2-3 keer
………………………………………..………………………………………..
5. Volgt u een dieet of heeft u ooit een dieet gevolgd? Zo ja, welk dieet was dat dan? nee: Ik probeer er wel op te letten, maar dat lukt lang niet altijd
………………………………………..………………………………………..
6. Bent u veel met uw gewicht bezig?
Soms ………………………………………..………………………………………..
7. Hoeveel stuks fruit eet u op een dag?

Ik probeer 1 stuk.
………………………………………..………………………………………..
8. Heeft u een streefgewicht? Zo ja, wat is dat streefgewicht dan?
nee
………………………………………..………………………………………..
9. Vindt u dat de overheid het overgewichtsprobleem strenger moet aanpakken? Zo ja, waarom?
Overheid kan altijd een handje helpen, maar uiteindelijk ligt de verantwoordelijkheid bij de mensen met overgewicht zelf
………………………………………..………………………………………..
10. Vindt u dat overgewicht een groot probleem is als u kijkt op wereldniveau? Zo ja, waarom?
Ja, als je kijkt naar hoeveel mensen er overgewicht hebben.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2010, 19:00
MisSunshine
Avatar van MisSunshine
MisSunshine is offline
Enquκte overgewicht:
1. Leeftijd:
18………………………………………..………………………………………..
2. Gewicht:
65 of zo………………………………………..………………………………………..
3. Wat is uw BMI? Gewicht (kg) : lengte² (cm²) = BMI
19/20………………………………………..………………………………………..
4. Hoe vaak sport u in de week?
Eerst 1 keer, de laatste tijd niet…………..………………………………………..
5. Volgt u een dieet of heeft u ooit een dieet gevolgd? Zo ja, welk dieet was dat dan?
nee………………………………………..………………………………………..
6. Bent u veel met uw gewicht bezig?
nee………………………………………..………………………………………..
7. Hoeveel stuks fruit eet u op een dag?
1 soms 2………………………………………..………………………………………..
8. Heeft u een streefgewicht? Zo ja, wat is dat streefgewicht dan?
nee………………………………………..………………………………………..
9. Vindt u dat de overheid het overgewichtsprobleem strenger moet aanpakken? Zo ja, waarom?
Ja, er zijn veel mensen/kinderen die te zwaar zijn.……………………………..
10. Vindt u dat overgewicht een groot probleem is als u kijkt op wereldniveau? Zo ja, waarom?
ja, zeker in de rijke landen! Nederlands krijgt dat nu ook..
Met citaat reageren
Oud 27-09-2010, 19:13
Verwijderd
1. Leeftijd:
15
2. Gewicht:
77
3. Wat is uw BMI? Gewicht (kg) : lengte² (cm²) = BMI
22,0
4. Hoe vaak sport u in de week?
Naast naar school fietsen niet.
5. Volgt u een dieet of heeft u ooit een dieet gevolgd? Zo ja, welk dieet was dat dan?
Nee.
6. Bent u veel met uw gewicht bezig?
Nee.
7. Hoeveel stuks fruit eet u op een dag?
1.
8. Heeft u een streefgewicht? Zo ja, wat is dat streefgewicht dan?
Nee.
9. Vindt u dat de overheid het overgewichtsprobleem strenger moet aanpakken? Zo ja, waarom?
Nee.
10. Vindt u dat overgewicht een groot probleem is als u kijkt op wereldniveau? Zo ja, waarom?
Nee, het is allereerst een persoonlijk probleem.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2010, 19:13
olha1
Avatar van olha1
olha1 is offline
Citaat:
57 / 1,725^2 = 19,2 (niet helemaal goed afgerond maarja)
bedankt ik kwam ergens in de honderd xD

tnx
__________________
i'm going to be the pirate king
one piece - Luffy
Met citaat reageren
Oud 06-10-2010, 15:33
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
. Leeftijd:
17
………………………………………..………………………………………..
2. Gewicht:
55 kg
………………………………………..………………………………………..
3. Wat is uw BMI? Gewicht (kg) : lengte² (cm²) = BMI
19
………………………………………..………………………………………..
4. Hoe vaak sport u in de week?
elke dag
………………………………………..………………………………………..
5. Volgt u een dieet of heeft u ooit een dieet gevolgd? Zo ja, welk dieet was dat dan?
Nee
………………………………………..………………………………………..
6. Bent u veel met uw gewicht bezig?
Ja
………………………………………..………………………………………..
7. Hoeveel stuks fruit eet u op een dag?
4
………………………………………..………………………………………..
8. Heeft u een streefgewicht? Zo ja, wat is dat streefgewicht dan?
52
………………………………………..………………………………………..
9. Vindt u dat de overheid het overgewichtsprobleem strenger moet aanpakken? Zo ja, waarom?
Ja, het is gezonder.
………………………………………..………………………………………..
10. Vindt u dat overgewicht een groot probleem is als u kijkt op wereldniveau? Zo ja, waarom?
Ja, het zorgt voor een voedselprobleem. De vleesindustrie rijst de pan uit en er zijn al meer mensen die aan overgewicht overlijden dan aan ondergewicht.
………………………………………..………………………………………..
__________________
The revolution will not be televised.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2010, 16:19
Verwijderd
1. Leeftijd:
23
2. Gewicht:
79.4 kg
3. Wat is uw BMI?
28.1
4. Hoe vaak sport u in de week?
1x
5. Volgt u een dieet of heeft u ooit een dieet gevolgd? Zo ja, welk dieet was dat dan?
Ja, meerdere. De dieeten die vooral gericht waren op minder eten, minder suiker, minder zus minder zo werken niet is mijn ervaring. Het gaat er vooral om wαt je eet. Ik ben momenteel al een aantal maanden bezig met een koolhydraten arm dieet, waarbij je de snelle energie (klh) vervangt met langzame energie (eiwitten). Ik heb een kantoorbaan, dus heb die snelle energie niet nodig. De eiwitten hebben een aantal voordelen. Minder energie maar beter verspreid over de dag, minder hongergevoel, reserves die sneller aangesproken worden en kunnen blijven sporten zonder meer te eten (voor het sporten). Ik ben meer gaan eten, maar met minder producten. Dit betekent vooral dat vrijwel alle graan- en zetmeelproducten niet meer in mijn voeding voorkomen. Dit vervang ik door noten en zaden, verder veel groenten (geen bonen) en heel veel vlees.
6. Bent u veel met uw gewicht bezig?
Gemiddeld. Als ik niet aankom maar gestaag afval vind ik het prima.
7. Hoeveel stuks fruit eet u op een dag?
2 tot 4
8. Heeft u een streefgewicht? Zo ja, wat is dat streefgewicht dan?
Om en nabij 70 kilo.
9. Vindt u dat de overheid het overgewichtsprobleem strenger moet aanpakken? Zo ja, waarom?
Ja in de vorm van stimuleren, niet straffen. Zoals al is gezegd betaal je voor bijvoorbeeld de sportschool soms een godsvermogen (voor bijvoorbeeld een beneden modaal inkomen), maar krijg je vervolgens wel onnozele dingen vergoed via de zorgverzekering waar weinig mensen werkelijk gebruik van maken. Verantwoord ondernemen wordt dan wel dikke subsidies voor gegeven. Waarom niet voor verantwoord leven? Een zak chips kost een euro, maar snackjes als gedroogd fuit, nootjes (geen borrelnootjes natuurlijk) en andere betere producten betaal je 3 keer zoveel voor. Datzelfde geldt voor de biologische producten.

De overheid kan ook eindelijk eens de voedingsindustrie aanpakken. Zorgen dat de ingredienten van een product in orde zijn, en een kiesbewust logo niet zomaar ergens opgeplakt kan worden (ja, dat bepaalt de product zelf ). Als je met ιιn brood al gauw 4 eetlepels zout binnen krijgt, en datzelfde met suiker in 4 plakjes ontbijtkoek, wordt het toch eens tijd om dαt ook aan te pakken. Mensen denken namelijk dat ze gezond eten, en zonder dat ze het door hebben krijgen ze nog steeds 3x zoveel binnen als dat hun lichaam nodig heeft. Vooral bij de meest simpele producten.
10. Vindt u dat overgewicht een groot probleem is als u kijkt op wereldniveau? Zo ja, waarom?
Ja, zoals ik al zei, omdat de voedingsindustrie teveel invloed heeft. Invloed heeft ook de steeds groter wordende druk op het individu in de maatschappij, het automatiseren van processen, het gemakkelijk maken van vanalles en nogwat. Mensen krijgen teveel stoffen binnen die ze niet nodig hebben, mensen krijgen steeds meer psychische problemen met als gevolg daarop een verstoorde hormoonhuishouding en abnormaal eetgedrag, mensen dσen steeds minder (minder handarbeid, meer autorijden) etc.

Op den duur zal het genetisch gezien ook een probleem worden, zowel de gemoedstoestand/instelling als de obesitas en andere welvaartsziekten. Mensen die langdurig kampen met (extreem) overgewicht hebben sociale problemen, minder motivatie, zijn over het algemeen psychisch minder sterk en zullen steeds meer afhankelijk worden van een verzorgingsstaat. Daar moeten we allemaal aan meebetalen, terwijl het gedachtegoed niet verandert.


Zo
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:42.