Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2010, 19:22
FrantiC
Avatar van FrantiC
FrantiC is offline
Hoi allemaal!
Ik heb dus last van mijn duim/pols. Het zit zeg maar helemaal onderaan de duim, waar ie overloopt in je pols (aan de binnenkant van je arm). Heb nu in ongeveer n maand tijd 4 periodes gehad waarin ik last had, 3x rechts en 1x links (op exact dezelfde plaats). Het doet dan dus een aantal dagen pijn, de eerste/laatste dag gaat het wel maar de middelste dagen heb ik de tranen soms in mn ogen staan.

Het doet het meeste pijn bij bepaalde bewegingen, maar wel heel vaak. Bijvoorbeeld: aan/uitkleden, tanden toetsen, deur openmaken (zowel klink naar beneden doen als sleutel omdraaien) maar ook op mijn werk (ben verpleegkundige) heb ik veel last met bijv. dopjes losmaken, injecteren. Een andere typische beweging die de pijn opwekt is door het topje van mn duim en pink naar elkaar te bewegen. Als ik op de betreffende plek druk ga ik door de grond (het lijkt overigens precies tussen 2 botjes in te zitten. Ik computer niet veel en kan ook geen andere, vaak repeterende handeling bedenken die overbelasting zou kunnen veroorzaken en er is geen trauma aan vooraf gegaan.

Ik wil wel naar de huisarts gaan maar dan moet ik de volgende keer gelijk bij aanvang van de klachten een afspraak maken (omdat ik dan tenminste pijn heb als ik bij de dokter zit) en dacht met dit forum: Wie niet waagt wie niet wint! Dus doe een gok en onder de winnaars verloot ik een waardebon voor een 4 weekse voettocht naar en door zuid-frankrijk.
__________________
FrantiCticktickticktickticktock...
Met citaat reageren
Oud 15-10-2010, 21:39
Naimin
Avatar van Naimin
Naimin is offline
Is dit misschien het probleem. Ik heb er zelf geen last van gehad maar, het is het proberen waard
__________________
A myth is an image in terms of which we try to make sense of the world.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2010, 00:17
FrantiC
Avatar van FrantiC
FrantiC is offline
Daar ga ik niet van uit, omdat het daarbij echt om constant herhaalde bewegingen gaat.. Daarnaast ben ik wel rechts-dominant maar komt het rechts ook voor..

En wat ik vergeten was te melden: Ik heb hier eigenlijk al een aantal jaar in mindere mate last van, ik heb dan ineens veel pijn (vooral al ik iets rechtop moet houden, zal wel met de positie van mn duim te maken hebben) en laat het gene dat ik in mn hand heb dan vallen. Voorheen had ik dan 5 min wat last en was het daarna weer over.. nu is dat dus flink toegenomen.. Wazig..
__________________
FrantiCticktickticktickticktock...
Met citaat reageren
Oud 16-10-2010, 10:07
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Ik moet ook denken aan overbelasting/RSI klachten. Het hoeft niet persee door een herhaaldelijke beweging te komen. Misschien maak je onbewust vaak verschillende bewegingen die dezelfde plek belasten op een verkeerde manier ofzo. Ik zou me kunnen voorstellen dat dopjes losmaken met je duim en injecteren stiekem meer vraagt dan je zelf vermoed aan kracht zetten bijv.

Ik zou toch naar de huisarts gaan, of misschien wel direct naar een fysio. Het is niet de bedoeling dat iemand van 26 zeer regelmatig pijnklachten heeft op zo'n manier.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 16-10-2010, 12:33
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
als je klachten hebt, is de plaats waar het pijn doet dan ook rood/gezwollen/warm? Het zou namelijk ook een terugkerende gewrichtsontsteking kunnen zijn. Het is hoe dan ook erg verstandig dat je de volgende keer dat je het krijgt naar de huisarts gaat. Wij kunnen je duim niet zien/voelen, en daarmee ook niet echt een diagnose stellen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 17-10-2010, 13:57
FrantiC
Avatar van FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
als je klachten hebt, is de plaats waar het pijn doet dan ook rood/gezwollen/warm? Het zou namelijk ook een terugkerende gewrichtsontsteking kunnen zijn. Het is hoe dan ook erg verstandig dat je de volgende keer dat je het krijgt naar de huisarts gaat. Wij kunnen je duim niet zien/voelen, en daarmee ook niet echt een diagnose stellen.
Dat klopt als een bus.. Allen het stomme is dat ik gezien de exacte plek waar de pijn zit steeds op duimbasis artrose uit kom, maar aangezien ik 26 ben vind ik dat niet logisch.. vandaag dat ik eens een balletje opgooi hier.. Niet voor n diagnose, ik ga ook wel naar de HA maar dan moet ik gewoon weer even wachten tot het weer pijn doet!
En om je vraag te beantwoorden, mn duim vertoont afgezien van pijn geen enkel symptoom wat zou kunnen wijzen op n ontsteking! Vaag..
__________________
FrantiCticktickticktickticktock...
Met citaat reageren
Oud 17-10-2010, 14:56
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Tja, alles kan, ook op rare leeftijden. maar omdat je klachten zo intermitterend zijn vind ik arthrose niet zo waarschijnlijk. Maargoed, misschien dat je huisarts je handen even onder een röntgenapparaat wil laten schuiven, dan weet je vaak al een stukje meer qua artrose/artritis/schade
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 23-10-2010, 00:38
FrantiC
Avatar van FrantiC
FrantiC is offline
Nou, je kunt er ondertussen n klok op gelijk zetten..
Vanmiddag (exact n week na mn beginpost) heb ik weer last gekregen.. Klachten nemen weer toe, zal morgen wel weer goed pijn doen.. zondag ook nog, maandag neemt het af en voordat ik dinsdag bij de huisarts terecht kan is het weer over...

Great!
__________________
FrantiCticktickticktickticktock...
Met citaat reageren
Oud 23-10-2010, 17:55
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Heb je het altijd alleen in het weekend? Anders misschien toch even langs de huisartsenpost of vast een afspraak maken voor volgende week maandag?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 23-10-2010, 19:51
FrantiC
Avatar van FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
Heb je het altijd alleen in het weekend? Anders misschien toch even langs de huisartsenpost of vast een afspraak maken voor volgende week maandag?
Dat weet ik eigenlijk niet, maar t was de vorige in ieder geval ook zo.. Omdat de eerste paar keer nog niet dacht dat ik ermee naar dokter moest heb ik er nog niet zo op gelet..
Ik zal niet snel verzinnen om er mee naar de huisartsenpost te gaan, maar als het nou de volgende keer weer op vrijdag begint kan ik inderdaad wel ns een afspraak voor op maandag maken..
__________________
FrantiCticktickticktickticktock...
Met citaat reageren
Oud 01-11-2010, 21:46
FrantiC
Avatar van FrantiC
FrantiC is offline
Weer pijn.. gelukkig niet in het weekend dit keer, dus morgenochtend ga ik de huisarts bellen.. Vriendlief pakte net mn hand vast (met zijn hand om mijn duim heen), ging helemaal niet hard maar de tranen stonden weer in mn ogen.. Ben benieuwd wat de doc ervan zegt..
__________________
FrantiCticktickticktickticktock...
Met citaat reageren
Oud 02-11-2010, 13:51
FrantiC
Avatar van FrantiC
FrantiC is offline
F*ck it..

De huisarts denkt waar ik al bang voor was: duimbasisartrose.. Mav: Niet te genezen en wordt alleen maar erger.. Er zijn 4 foto's van mn handen gemaakt, k krijg hopelijk as vrijdag de uitslag..

Maar het zou me allemaal niets verbazen, mn vingers laten ook (vroegtijdige) slijtagesymptomen zien en met het kraakbeen in mijn knieen is ook al jaren van alles aan de hand.. Bovendien zit er artrose op jonge leeftijd in de familie...
__________________
FrantiCticktickticktickticktock...
Met citaat reageren
Oud 02-11-2010, 16:31
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Oh wat balen zeg! hopen maar dat er niet al te veel kapot is. Misschien zit er wel iets los in je gewricht dat je gewricht soortement van op slot zet, waardoor je steeds van die plotselinge pijn hebt. Daar is misschien operatief wel iets aan te doen. Dat helpt de artrose natuurlijk niet oplossen, maar dan zijn iig die pijnaanvallen misschien wat minder.
Sterkte!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Zelfgenoegzaam saaibbelen op een dropkogel #1910
Trimm Trabb
500 12-03-2014 23:59
Seksualiteit Hoe moet je iemand rukken?
kusjevoorjou
22 02-02-2010 07:49
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Boekbespreking "La vie à reculons"
designerfox
5 18-04-2007 13:57
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Verhalen & Gedichten -Verhaal-
Redhair
430 21-09-2005 13:54
Lichaam & Gezondheid pols gekneust
lake bodom
7 06-10-2002 19:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:08.