Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2010, 22:45
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
Hey ik ben Fayaa 15 jaar.
Ik heb last van Acne/Puisten op mijn wangen,Kin, Voorhoofd en een beetje op mijn neus.
Het zijn bultjes en puistjes en rode vlekjes ik vindt het echt stom.
Ik heb heel veel producten geprobeerd, ik heb ook veel verschillende pillen geprobeerd ben naar de huisarts gegaan maar die producten werken ook niet ik heb echt heel veel geld uit gegeven aan all die producten die maar niet werken.
Ik weet echt niet meer wat ik moet gebruiken en of ik het dan wel nog kan geloven dat het gaat werken want niets werkt.
Weten jullie iets ?
Ik hoop echt op reacties.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2010, 23:31
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Neem een stukje verse avocado, snij er een stukje vanaf en smeer dat over je huid. Het zal de huid helemaal schoonmaken en dagenlang fris en mooi zijn
__________________
The revolution will not be televised.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2010, 08:42
Verwijderd
Vraag de huisarts of die je door kan verwijzen naar een huidtherapeut of dermatoloog.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2010, 11:09
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
Citaat:
Vraag de huisarts of die je door kan verwijzen naar een huidtherapeut of dermatoloog.
Ja : ) dat is slim dat ga ik vragen.
Heel erg bedankt voor je reactie.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2010, 13:15
Verwijderd
Als je al zo veel geprobeerd hebt, wil die dat vast wel doen
Met citaat reageren
Oud 19-10-2010, 19:38
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
--> T&P topic over puisten.

Tip: Het klinkt misschien alsof ik je probleem afwimpel (want het lijkt me hartstikke vervelend) maar bekijk het zo: Je bent 15, niemand vindt 15-jarigen met puistjes raar en je bent zeker niet de enige! Het zou gekker zijn als je 25 was.
Het is gewoon iets heel kuts waar je doorheen moet, en vraag inderdaad je huisarts eens om een dermatoloog.
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 19-10-2010, 20:09
LauraJansen
Avatar van LauraJansen
LauraJansen is offline
Hey,

ik ben zelf ook 15 en zit ook met hetzelfde probleem. Ik heb ALLES geprobeerd, veel dingetjes hielpen wel(voor een korte periode) en veel dingen hielpen ook niet. Ik heb dus besloten om:
-niks meer te gebruiken.
-VEEL water te drinken
-een kom met water in je kamer te leggen( droogt je huid niet uit)

sindsdien merk ik dat mijn puisjes steeds minder worden
Met citaat reageren
Oud 19-10-2010, 20:11
LauraJansen
Avatar van LauraJansen
LauraJansen is offline
Je kan het proberen voor een kort periode en kijken of het resultaten boekt
Met citaat reageren
Oud 19-10-2010, 20:55
Natte Pluis
Natte Pluis is offline
DOe toch allemaal niet zo eigenwijs met je keukenwijsheden en ga gewoon naar de huisarts/dermatoloog.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2010, 22:10
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Je moet dan echt naar de dermatoloog gaan. Op je 15e hoef je echt niet met puistjes rond te lopen, ook al ben je een puber. Je kan je door laten verwijzen door de huisarts (kan soms wel 6 weken duren voordat je een afspraak hebt bij de dermatoloog, maar zeker de moeite waard). Als je er nu iets aan laat doen heb je later niet zoveel littekens in je gezicht. Je kan het nu nog beperken. Ik loop zelf nu al jaren bij een dermatoloog omdat ik een behoorlijke probleemhuid heb. Ben nu bezig met mijn 3e roaccutane kuur. Ik vind het zeker de moeite waard en ben momenteel puistjesloos De kans is nu heel groot dat ik hierna geen verdere behandeling hoef te ondergaan en voor de rest van mijn leven puistjesloos ben.

Het enige wat je nu kan doen is er zoveel mogelijk van af blijven. Juist als je er aan gaat zitten irriteer je je huid en dat is niet bevorderend voor de genezing.

Veel succes!
Met citaat reageren
Oud 20-10-2010, 07:24
Verwijderd
ik weet niet of je foundation/make-up gebruikt, maar die moet je dan weinig of niet opdoen en als je dat toch perse wil heel goed van je gezicht wassen voordat je gaat slapen
Met citaat reageren
Oud 21-10-2010, 15:48
Henck
Avatar van Henck
Henck is offline
Hoi,

Faya dat je puisten hebt, er valt niet echt veel aan te doen. Gewoon een kwestie van ouder worden Tot zo ver mijn wijze raad.

MVG,
Henck
Met citaat reageren
Oud 02-11-2010, 20:45
Tazer
Avatar van Tazer
Tazer is offline
Beste mensen,

Willen jullie graag voordat jullie Fayaa bombarderen even goed nadenken over wat er speelt in Fayaa zelf en hoe ze daar 't beste mee kan omgaan? Een bombardement van mogelijke oorzaken van de acné en huis- tuin en keukenoplossinkjes is niet een goede manier om haar probleem op te lossen. Wat dat betreft ben ik het absoluut met Natte Pluis eens.

Wat Fayaa nodig heeft zijn oplossingen die ook wetenschappelijk zijn onderbouwd, een van deze oplossingen zijn middelen zoals Benzoylperoxide of Dalacin-T. Voor de ernstigere zaken zou je kunnen denken aan Roaccutane. De Benzoylperoxide is verkrijgbaar bij elke apotheek, geheel anoniem en zonder recept. Je hebt al 'n tubetje voor zo'n 3 euro.

Ze heeft aangegeven dat al deze middelen van de huisarts niet hebben geholpen, hoe haalt met 't nog in zijn of haar hoofd om vervolgens aan te komen met dingen zoals; ''veel water drinken'' om maar iets letterlijk te citeren uit dit topic. Je moet een probleem bij de bron aanpakken en niet proberen te verzachten. Je huisarts kan bijvoorbeeld een verwijsbrief naar de dermatoloog geven, een dermatoloog is een huidarts die vaak met dit probleem te maken krijgt. Hij weet precies wat goed voor je is en zal naar aller waarschijnlijkheid Roaccutane gaan voorschrijven. Uit eigen ervaring weet ik dat dit middel goed werkt, maar leer om te gaan met de bijwerkingen die zullen optreden. Dit zijn er redelijk veel.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt Fayaa.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Acne en acne littekens
Anoniemens
5 21-05-2016 09:03
Lichaam & Gezondheid Puistjes
R093
53 20-10-2010 14:25
Lichaam & Gezondheid Dianapil en acné
B.Kie
6 12-10-2010 20:23
Lichaam & Gezondheid Ernstige acne
celeronm
9 20-02-2010 17:40
Lichaam & Gezondheid (veel) water drinken; draagt het bij aan een betere/zuivere huid?
meime
25 17-04-2008 18:02
Lichaam & Gezondheid jeugdpuisten hoe kom ik ervan af?
flower_15
54 05-06-2007 18:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:37.