Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2010, 19:19
klaasjan1978
klaasjan1978 is offline
Beste Mensen,
Ik wou jullie graag toelichten over mijn status...
Ik heb toen ik net 14 was geworden een aanvraag gedaan voor een oorcorrectie (2009)
Ik dacht dat deze wel werd vergoed, nou niet dus..
2Maanden geleden heb ik het weer aangevraagd, nou wat blijkt, het word weer niet vergoed
Ik zit er erg mee, elke dag denk ik eraan, ik kan geen petje dragen niks
Ik denk er elke dag aan

En om nou op mijn leeftijd 2700euro bij elkaar te sparen

Iemand hulp?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2010, 19:24
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
[edit] fout gelezen en alles.

Laatst gewijzigd op 24-10-2010 om 19:38.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2010, 19:33
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Lenzen? En het is niet alsof de wereld ten onder gaat omdat je een bril hebt (dat neem ik tenminste aan) of geen pet kan dragen. Kijk, als je nou vanaf je nek verlamt was of overdekt met derdegraads brandwonden, dan snap ik dat je je er zo ontzettend rot over voelt. Maar als dit je leven al zo erg beïnvloed/verpest, dan ga je het nog heel zwaar krijgen joh.

Tenzij ik mis zit en je een heel andere oogcorrectie nodig hebt, maar dan had je dat maar moeten zeggen.
Em, het gaat over een ooR correctie

maar klaasjan wat is er met je oren dan? zijn het flaporen, of wat is er mis mee?
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 24-10-2010, 19:35
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ohhh, verdraaid. Nu zie ik het. Ja, dat veranderd het wel, ik las oog. Ik zou zelf haast wel een oogcorrectie kunnen gebruiken. /flauw

Maar inderdaad, wat is er met je oren?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2010, 19:36
goeieboeie
goeieboeie is offline
Je was 14 toen je dat deed. Dan heb je ouders die daarin meebeslissen. Lijkt me sterk dat je dan in financiële problemen komt... dan moeten zij toch voor de kosten opdraaien als blijkt dat er iets mis gaat. ZIj hebben de verantwoordelijkheid voor jou
__________________
Wiepwapwoep!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2010, 20:13
Verwijderd
Ik denk niet dat het ooit vergoed zal worden. Over het algemeen vergoeden verzekeringen alleen correcties en dergelijke als er een medische noodzaak voor is. En uit je verhaal kan ik niet opmaken dat je er medisch last van hebt, alleen dus 'dat je geen petje' kan dragen. Maar dat is toch echt een soort van 'Ik vind dit aan mijn lichaam niet mooi.' en dus wil ik er een operatie voor verhaal .

Cosmetische ingrepen worden meestal niet vergoed.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2010, 22:26
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
mijn broer heeft werkelijk gi-gan-tische oren en dat is echt een STUK, weetjewel, als in "als het mijn jongere broertje niet was geweest... " (nou, dan had het nog mijn type niet geweest, maar dan had ik hem wel aangewezen aan mijn vriendinnen, zo van: "is dat niks voor jou?! wauw!")

oren zijn maar oren hoor
Met citaat reageren
Oud 25-10-2010, 06:23
Verwijderd
Het is wel belangrijk om te weten wat er met je oren is. Heb je er last van? Of zou het alleen voor het 'mooie' zijn?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2010, 10:07
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Cosmetische ingrepen worden meestal niet vergoed.
Van oorcorrectie.info: "De kosten van het rechtzetten van flaporen worden door de verzekering soms wel en soms niet vergoed."

Soms wordt het dus wel vergoed. Dus dan zou je misschien van verzekering kunnen wisselen, of kan dat niet?

Maar aan de andere kant: het is misschien vervelend om flaporen te hebben, maar het zou wel zuiver een cosmetische ingreep zijn en of je dat nu moet willen... Toch snijden in een gezond lichaam hè.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 25-10-2010, 10:32
Verwijderd
Citaat:
Van oorcorrectie.info: "De kosten van het rechtzetten van flaporen worden door de verzekering soms wel en soms niet vergoed."

Soms wordt het dus wel vergoed. Dus dan zou je misschien van verzekering kunnen wisselen, of kan dat niet?

Maar aan de andere kant: het is misschien vervelend om flaporen te hebben, maar het zou wel zuiver een cosmetische ingreep zijn en of je dat nu moet willen... Toch snijden in een gezond lichaam hè.
Oh, dat wist ik niet, dat het soms wel en soms niet wordt vergoed. Maar dan nog geef ik TS weinig kans dat het in de toekomst bij dezelfde verzekering alsnog gebeurt, aangezien het al twee keer is afgewezen.

En van verzekering wisselen is (denk ik) ook geen optie? Kinderen zijn toch vaak gewoon meeverzekerd via hun ouders, of is dat alleen die van ons? In dat geval zouden de ouders van TS naar een andere verzekering moeten terwijl ze deze toch hebben uitgekozen, dus waarschijnlijk omdat die het handigste is.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2010, 10:38
Verwijderd
Ik zou echt heel goed nadenken of je dit wel wil. Misschien kan je het beter gewoon accepteren. Tenzij je er heel veel last van hebt. En als je het dan wel heel graag wilt, dan zou je misschien naar een andere verzekering moeten.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2010, 12:43
klaasjan1978
klaasjan1978 is offline
Ik heb er echt heel veel last van,
Kijk als het alleen erom ging om een petje te dragen hoefde het voor mij ook niet,
Maar ik sta op, en ik denk er weer aan
Elke dag sta ik met een vervelend gevoel mijn bed uit..
Vandaar dat ik om hulp vraag,
Mijn ouders Hebben het ook krap, dus die kunnen ook geen 2700euro op de tafel leggen..

Enige mensen die weten welke verzekering het wel vergoed, zodat ik misschien kan overstappen??

Dankjullie wel voor de reacties.

Groeten,
Klaas Jan.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2010, 12:44
klaasjan1978
klaasjan1978 is offline
En het is ook 1 oor, en dan nog 2700euro, dat kan toch ook niet kloppen?
Want daarom heb ik er zo'n last van,
De ander staat gewoon recht,
En de ander niet
Met citaat reageren
Oud 25-10-2010, 13:12
Verwijderd
Weet je wel zeker dat die prijzen kloppen dan?
En misschien moet je proberen om het te accepteren. Dat gaat niet gelijk, maar in stapjes. Niemand is perfect, iedereen heeft wel iets wat beter kan. Probeer je op de goede dingen te richten en sta niet te lang stil bij je oor.

EDIT:
http://www.boerhaave.nl/kosten-chirurgie.htm#ooglid

Hier staat dat een oorcorrectie aan 1 oor 1100 euro is. Dan komt de narcose er nog bij en dat is 450 euro. Totaal dus 1550. Maargoed, ik blijf erbij dat je het beter niet kan doen. Aan elke operatie zit een risico.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2010, 13:14
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Misschien kun je dan eens langs de huisarts gaan, die kan je waarschijnlijk beter adviseren dan dat wij dat kunnen? En de last die je ervaart, is vooral psychisch, om dan een operatie te ondergaan, zal wel helpen, maar je kunt inderdaad ook misschien wel leren om jezelf gewoon te accepteren, zó erg is een flapoor objectief gezien namelijk niet, dat wordt het pas als je er de hele tijd aan gaat denken en je gaat zitten schamen, maar in wezen is dat nergens voor nodig.

En tsja, de gezondheidszorg is erg duur inderdaad...
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 25-10-2010, 15:42
klaasjan1978
klaasjan1978 is offline
Naja,
Ik ga dan gewoon voor de 2700euro sparen dankjulliewel,
Hoe kan ik het forum weghalen?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2010, 15:50
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Hoe kan ik het forum weghalen?
Dat hoeft niet, je topic zakt vanzelf naar beneden op de lijst. En misschien heeft iemand anders ook nog iets aan de antwoorden die je gekregen hebt.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:01.