Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2004, 14:09
Milly
Milly is offline
Ik ga volgend jaar HBO biologisch en medisch labratorium onderzoek doen en ik vraag me af of de overgang van HAVO naar HBO erg groot is??
Moet je veel meer tijd besteden aan je huiswerk en zijn de schooldagen langer op het HBO?

En voor de mensen die ook HBO gaan doen volgend jaar, hoe kijken jullie tegen de overgang aan??
Ik zelf ben bang dat ik veel meer werk ga krijgen en daarom misschien dingen hobby's moet laten vallen , ik ben namelijk iemand die veel doet (sporten, clubs, werk.. etc..)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-05-2004, 14:16
Verwijderd
Ligt eigenlijk helemaal aan hoe het nu bij jou op school op de havo geregeld is en hoe het geregeld is bij de hbo-opleiding die je gaat doen...en ook heel erg aan hoe je zelf bent. Daar is niks zinnigs en kloppends in het algemeen over te zeggen, das per persoon en per situatie te verschillend.

Ik vond de overgang niet groot, had opeens veel minder school en ook minder huiswerk, maar er zijn ook zat opleidingen waarbij dat heel anders is. Het eindelijk zelf mogen en kunnen plannen en de vrijheid vond ik heerlijk, dat past perfect bij mij, maar bij anderen veel minder en die vonden het vreselijk en liepen al snel veel achter ed.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 14:17
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Dat het HBO wel een stuk relaxter dan de havo was
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 14:22
Verwijderd
Ik vond de overgang helemaal niet groot... Het tempo van mijn HBO opleiding werd heel langzaam opgevoerd, zodat je er aan kon wennen. Maar zelf het tempo nu is lager dan ik ooit op de Havo heb meegemaakt. De Havo was het hele jaar door dingen inleveren (PO's en handelingsdelen). Nu moet ik ook nog steeds dingen inleveren, maar net zo chaotisch door elkaar.

Mijn schooldagen zijn vrij kort, zeker in vergelijking tot de Havo. Toch ben ik wel veel met m'n opleiding bezig, thuis dus ook. Maar dat komt ook omdat mijn opleiding ook mijn hobby is.

Klasgenoten van me hebben nog gewoon hun hobby's, sporten nog lekker, gaan uit etc. Allemaal genoeg tijd voor.

Natuurlijk verschilt zoiets wel per opleiding, maar wees er niet te bang voor.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 14:33
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Ik vond de overgang ook helemaal niet groot. Er is alleen een groot voordeel op het hbo en dat is dat alles veel relaxer geregeld is.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 15:47
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Nah, ik denk niet dat mijn mening echt zoveel telt, aangezien mijn school een berg ongeregelde kutzooi is waar je 'u' tegen zegt.

Maar goed, tentamens zijn anders opgezet, maar verder was er weinig verschil. Op de havo deed ik weinig en op het HBO ook niet. Lesdagen zijn wel korter.
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 19:24
Bravo
Bravo is offline
HBO is heerlijk! Ik vind de studie leuk, heb maar 3 dagen college (en niet eens de hele dag) leuke docenten, leuke klas, leuke vakken. Het gaat ook allemaal goed, kost me heel weinig moeite.

Ik zou me er niet te druk om maken als ik jou was. Lekker alles op je af laten komen en eerst bij jezelf te rade gaat of je de studie leuk vindt want dat is het belangrijkste.
__________________
There are nine million bicycles in Beijing
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 20:25
Verwijderd
is echt geen verschil. Je gaat (veel minder) naar school, volgt (veel minder) lessen en gaat naar huis, net als op de havo. Ook qua huiswerk heb ik niet idee dat je veel meer moet doen, maar dat verschilt per opleiding wel.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 20:34
Tijmen
Avatar van Tijmen
Tijmen is offline
ik ben net na 2 jaar HBO gestopt, de overgang vond ik wel degelijk. ik moest me zeker aanpassen, maar dat had ikwaarschijnlijk het eerste jaar, meer aan me ouwe havo instelling (van ja boeit me niks, doek morgen wel) te maken, maar dan was er na 3 onvoeldondes dan ook zo uitgeragt.

Ik denk dat he grootste verschilk is tussen hbo en Havo, dat eigelijk niet echt les meer krijgt maar meer begeleiding. dat zou je dan kunnen zien als dat ik zelf vond dat het contact tussen leraar en leering veel oppervlakkeriger is, denk aan colleges van een paar 100 man. Maja dat was mijn ervaring... misschien ervaar jij het anders...
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Tijmen schreef op 31-05-2004 @ 21:34 :
dat zou je dan kunnen zien als dat ik zelf vond dat het contact tussen leraar en leering veel oppervlakkeriger is, denk aan colleges van een paar 100 man.
Dat verschilt heel erg per opleiding. Bij mijn eerste hbo-opleiding zat ik met 8 mensen in het eerste jaar. Bij de tweede eerst met 25 en op het laatst met 15 oid. En nu met 20. Het contact met de docenten is over het algemeen net zo als dat het op de havo was en ik heb altijd alleen maar met m'n eigen klas les.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 17:34
Milly
Milly is offline
Citaat:
Roze Lila schreef op 31-05-2004 @ 20:24 :
Lekker alles op je af laten komen en eerst bij jezelf te rade gaat of je de studie leuk vindt want dat is het belangrijkste.
Dat ga ik ook maar doen, alles op me af laten komen... Maar ik ben blij te horen dat de meeste van jullie het HBO niet veel moeilijker ervaren...
En over die studie, nu lijkt me het nog een erg leuke studie...
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 19:06
Buffy
Buffy is offline
de overgang van de havo naar het hbo is me best meegevallen, het tempo lag in de eerste weken op een relaxte snelheid. zo nu en dan eens wat inleveren en instaptentamens om aan de tentamenmanier van het hbo te wennen.

wel hangt het heel erg van je opleiding af, momenteel ben ik thuis superdruk bezig met school, terwijl vrienden van andere opleidingen nog zat tijd hebben voor hun hobby's. aangezien jij die opleiding gaat doen, zal jij volgend jaar thuis wel eens een proefje wat moeten voorbereiden d.m.v. zoekwerk in boeken enzo.

maar achteraf valt mij het eerste jaar hbo toch wel mee, je moet na 3 maanden zomervakantie immers wel een beeetje de kans krijgen om weer in het schoolritme te komen !

succes,

liefs Buffy
__________________
Ik hald fan myn mantsje (wie weet wat dat betekend mag et zeggen! :P)
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 01-06-2004 @ 16:10 :
Dat verschilt heel erg per opleiding. Bij mijn eerste hbo-opleiding zat ik met 8 mensen in het eerste jaar. Bij de tweede eerst met 25 en op het laatst met 15 oid. En nu met 20. Het contact met de docenten is over het algemeen net zo als dat het op de havo was en ik heb altijd alleen maar met m'n eigen klas les.
Ja, idd, op de havo zat ik in 2 verschillende klassen van elk 25 leerlingen. Nu zit ik in 1 vaste groep van 13 mensen Maar goed, je hebt natuurlijk ook enorme opleidingen...
Contact met docenten bij mij is toch wel anders dan op de Havo, hier behandelen ze je volwassener, dat is fijn. Ze zijn ook meer ontspannen.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 01-06-2004 @ 20:12 :
Maar goed, je hebt natuurlijk ook enorme opleidingen...
De pabo is een 'enorme opleiding'.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 10:48
blacky
Avatar van blacky
blacky is offline
Ik denk dat het er aan ligt hoe zelfstandig bij jou de havo was en hoe het op de opleiding geregeld is die je nu gaat doen.
Ik heb na mijn havo, waar je niet echt zelfstadig hoefde te werken eerst journalistiek gedaan. Ik werd daar behoorlijk in het diepe gegooid, omdat ik zelf maar moest zorgen dat ik er was en alles op tijd af kreeg en wist.
Nu doe ik SPH en daar is alles veel gestructureerder en lijken het af en toe wel een beetje leraren van de middelbare school en letten ze veel meer op wie wat in levert en zeggen ze ook vaker wanneer iets ingeleverd moet worden of wanneer iets is.
__________________
Geen knoop aan vast te touwen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Help, van VWO4 naar HAVO4??
mirjam1997
61 06-10-2012 18:59
Studeren huisarts worden
Yasino
3 26-10-2010 09:36
Studeren "VAVO"
Girl92
79 20-06-2010 20:05
Algemene schoolzaken Het gaat helemaal niet slecht met het Nederlandse onderwijs.
Verwijderd
298 11-11-2007 12:41
Algemene schoolzaken van mbo naar hbo
Vice
14 06-03-2005 16:38
Algemene schoolzaken Diermanagement
x-spekkie-x
2 07-03-2004 15:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:29.