Oud 04-09-2005, 14:36
Saarah
Saarah is offline
Ik kan me niet meer aanmelden op mijn computer... Ik heb gisteren een password op mijn account gezet, en ik weet 100% zeker welk dat was, en ik heb het ook niet verkeerd getypt ofzo. Ik heb me gisteren ook nog even terug aangemeld nadat mijn computer op standby had gestaan, en alles ging perfect.
Maar gisteren had ik m'n computer dus afgesloten, en ik zet hem vandaag terug op en wil inloggen. Maar het lukt niet meer, er komt elke keer op dat het password verkeerd is!
Ik heb er nog een guest-account opstaan (daar zit ik nu dus op) maar daar kan ik geen passwords mee veranderen, of andere users mee aanpassen ofzo.
Nu ik erover nadenk heb ik dit vroeger ook al voorgehad met deze computer, al een hele tijd geleden. Maar toen stond er nog een ander account op met administrator-rechten dus kon ik mijn password terug verwijderen.
Help
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-09-2005, 14:42
Verwijderd
Citaat:
Saarah schreef op 04-09-2005 @ 14:36 :
Ik kan me niet meer aanmelden op mijn computer... Ik heb gisteren een password op mijn account gezet, en ik weet 100% zeker welk dat was, en ik heb het ook niet verkeerd getypt ofzo. Ik heb me gisteren ook nog even terug aangemeld nadat mijn computer op standby had gestaan, en alles ging perfect.
Maar gisteren had ik m'n computer dus afgesloten, en ik zet hem vandaag terug op en wil inloggen. Maar het lukt niet meer, er komt elke keer op dat het password verkeerd is!
Ik heb er nog een guest-account opstaan (daar zit ik nu dus op) maar daar kan ik geen passwords mee veranderen, of andere users mee aanpassen ofzo.
Nu ik erover nadenk heb ik dit vroeger ook al voorgehad met deze computer, al een hele tijd geleden. Maar toen stond er nog een ander account op met administrator-rechten dus kon ik mijn password terug verwijderen.
Help
Heb je niet toevallig capslock aanstaan of een sticky shift key? Elke windowsxp MOET een administrator account hebben afaik, maar ik neem aan dat het in jouw geval dus ook ook je eigen account meteen is. Maar het is raar dat je wachtwoord over nacht is veranderd, mogelijkerwijs zit er meer achter. In ieder geval moet je een clean install overwegen in het ergste geval
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 14:44
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Ninh schreef op 04-09-2005 @ 14:42 :
Heb je niet toevallig capslock aanstaan of een sticky shift key? Elke windowsxp MOET een administrator account hebben afaik, maar ik neem aan dat het in jouw geval dus ook ook je eigen account meteen is. Maar het is raar dat je wachtwoord over nacht is veranderd, mogelijkerwijs zit er meer achter. In ieder geval moet je een clean install overwegen in het ergste geval
Nope heb geen capslock ofzo aanstaan. En ja het administrator account is het mijne
Maar damn tis echt raar
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 15:23
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Dr zijn wel een aantal wachtwoord resetters te vinden. Vaak linux opstart cd's die dan het ewachtwoord voor de admin aanpassen.

http://www.loginrecovery.com/

zoek even en gij zult vinden.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 15:37
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 04-09-2005 @ 15:23 :
Dr zijn wel een aantal wachtwoord resetters te vinden. Vaak linux opstart cd's die dan het ewachtwoord voor de admin aanpassen.

http://www.loginrecovery.com/

zoek even en gij zult vinden.
Thnx, zal het dinsdag ofzo eens proberen, aangezien ik nu op een andere computer zit.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 16:30
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Mja, heb deze zelf nooit geprobeerd hoor, wel met linux boot cd's, en dat werkt best goed, maar ben de naam even vergeten van die dingskies.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 18:00
Verwijderd
Als je de kennis hebt kun je opzich ook een nieuwe hash maken voor je gebruikersaccounts/wachtwoorden, en die overschrijven op je windows XP bak (ergens in je system directory als ik me niet vergis) via een bootable linux distro.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 19:02
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Ninh schreef op 04-09-2005 @ 18:00 :
Als je de kennis hebt kun je opzich ook een nieuwe hash maken voor je gebruikersaccounts/wachtwoorden, en die overschrijven op je windows XP bak (ergens in je system directory als ik me niet vergis) via een bootable linux distro.
Als ik van je uitleg hierboven niet veel begrijp zal ik de kennis wel niet hebben vrees ik
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 19:36
Verwijderd
Ik vraag me af of dit wel helemaal legaal is......

Er zijn massa's "recovery" programma's te verkrijgen. Sommigen zullen wel gratis zijn, maar ga me niet naar links vragen.......of zoek even rond op usenet, als dat kan.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 19:52
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
superduck schreef op 04-09-2005 @ 19:36 :
Ik vraag me af of dit wel helemaal legaal is......

Er zijn massa's "recovery" programma's te verkrijgen. Sommigen zullen wel gratis zijn, maar ga me niet naar links vragen.......of zoek even rond op usenet, als dat kan.
Maar ik ga het niet doen om een password van iemand anders te kraken ofzo, ik bedoel tis mijn eigen computer/account!

En trouwens, als iemand zou weten hoe het komt...?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 21:15
Verwijderd
Het probleem is dat wij dat onmogelijk kunnen controleren.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 21:41
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
superduck schreef op 04-09-2005 @ 21:15 :
Het probleem is dat wij dat onmogelijk kunnen controleren.
Ja da's waar
Weet iemand dan hoe het komt en wat ik moet doen om ervoor te zorgen dat het wachtwoord weer hetzelfde wordt als voordien? Of dat ik toch tenminste op mijn account kan inloggen tis echt lastig!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 21:46
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
superduck schreef op 04-09-2005 @ 21:15 :
Het probleem is dat wij dat onmogelijk kunnen controleren.
Jochie, dat is jouw probleem helemaal niet.

En overigens zijn kraak tooltjes gewoon legaal. Of je ze legaal gebruikt of niet is wat anders.

Net als dat mp3 en divx gewoon legaal is, of je het legaal gebruikt is wat anders, maar links naar www.divx.com en www.mp3.com mogen we gewoon geven hier, links naar mp3-tjes en films weer niet.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 22:19
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Het beste is inderdaad gewoon met zo'n linux-bootcd proberen en anders hebben ze op www.lostpassword.com wel een tooltje staan.

Dat manueel een hash ingeven is nog niet zo simpel als hierboven beweerd wordt, kan ik je maar zeggen: Windows houdt vaak een dubbele hash (MD4 en Lanman ofzo) van je wachtwoord bij en die zijn dan nog op een of andere manier geëncrypteerd dacht ik. Manueel invullen is volgens mij dus veel te omslachtig vermits er tig tooltjes bestaan waar je gewoon moet ingeven welke account, wat als nieuw wachtwoord en hopla je kan weer aanmelden.

Zoek gewoon op "Windows password" en je krijgt al honderden resultaten! Het derde resultaat dat de Engelse Google teruggeeft is een tooltje dat je vaak op bootcd's zult terugvinden.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 13:57
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
je zegt dat je admin acc je eigen is, dat d8 ik ook check het voor dezekerheid eventjes in save-mode
en die proggies jah
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 14:20
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Alpha_Omega schreef op 05-09-2005 @ 13:57 :
je zegt dat je admin acc je eigen is, dat d8 ik ook check het voor dezekerheid eventjes in save-mode
en die proggies jah
Idd, tenzij je het accountnaam aangepast hebt, heb je waarschijnlijk ook een echte administrator, met een leeg password.
Als je even opnieuw opstart en op F8 drukt een aantal keer achter elkaar, dan kom je daarin en kan je je wachtwoord aanpassen.
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 18:25
Verwijderd
Citaat:
ILUsion schreef op 04-09-2005 @ 22:19 :
Het beste is inderdaad gewoon met zo'n linux-bootcd proberen en anders hebben ze op www.lostpassword.com wel een tooltje staan.

Dat manueel een hash ingeven is nog niet zo simpel als hierboven beweerd wordt, kan ik je maar zeggen: Windows houdt vaak een dubbele hash (MD4 en Lanman ofzo) van je wachtwoord bij en die zijn dan nog op een of andere manier geëncrypteerd dacht ik. Manueel invullen is volgens mij dus veel te omslachtig vermits er tig tooltjes bestaan waar je gewoon moet ingeven welke account, wat als nieuw wachtwoord en hopla je kan weer aanmelden.

Zoek gewoon op "Windows password" en je krijgt al honderden resultaten! Het derde resultaat dat de Engelse Google teruggeeft is een tooltje dat je vaak op bootcd's zult terugvinden.
En raad eens hoe die windows password tooltjes werken 9/10 keer op exact dezelfde wijze, als manual. Het maakt het werk iig een stuk makkelijker dmv die tools, maar goed
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 19:41
Verwijderd
heb je xp home of xp prof?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-09-2005, 19:44
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Ninh schreef op 05-09-2005 @ 18:25 :
En raad eens hoe die windows password tooltjes werken 9/10 keer op exact dezelfde wijze, als manual. Het maakt het werk iig een stuk makkelijker dmv die tools, maar goed
Dat is dan ook mijn punt, waarom ga je het zo moeilijk maken door zelf de hashes te gaan uittellen of doe je al je MD5-hashes ook gewoon manueel met een rekenmachientje

Natuurlijk gebeuert alles op dezelfde manier maar het heeft gewoon geen nut om manueel in dat bestand te zitten knoeien met zo'n tooltje heb je meer zekerheid dat alles juist gaat
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 20:19
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 04-09-2005 @ 21:46 :
Jochie, dat is jouw probleem helemaal niet.
Jochie, ik heb die regel ook niet bedacht
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 20:29
wann
Avatar van wann
wann is offline
Heb je ook nog cijfers in je password zitten? Ik meen me te herinneren dat ik ergens in de afgelopen dagen ook ergens niet in kon door password, en dat het wel kon nadat ik num-lock weer had aangezet.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 20:33
Verwijderd
NumLock heeft alleen effect op de numpad toetsen, niet op de cijfers boven je lettertoetsen, die de TS waarschijnlijk zal gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 21:48
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
superduck schreef op 06-09-2005 @ 20:19 :
Jochie, ik heb die regel ook niet bedacht
voor illegale zooi is er een regel dat het niet mag, dit is niet illegaal, dit valt onder de noemer systeemgereedschap of admintools of hoe je ook wilt noemen, word veelvuldig gebruikt in de professionele systeem beheer wereld. Kortom, zo legaal als maar kan.

En met een honkbalknuppel kan je ook iemand doodslaan maar daarvoor ga je iemand toch ook niet "behoeden". (waarmee ik even wil zeggen dat er met bijna elk stukje software of hardware illegale dingen gedaan kunnen worden, maar dat zijn simpel weg jouw zaken niet).

Laatst gewijzigd op 06-09-2005 om 21:50.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 23:47
Verwijderd
En het omzeilen van passwords, zoals in het andere topic (dat gesloten is) wordt vast ook wel eens legaal gebruikt. <_<
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 23:55
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
superduck schreef op 06-09-2005 @ 23:47 :
En het omzeilen van passwords, zoals in het andere topic (dat gesloten is) wordt vast ook wel eens legaal gebruikt. <_<
Ik denk dat dat puur is omdat de een post alsof er echt wat aan de hand is en de ander post als een 13 jarig jongetje die net 5 breezers heeft gekocht en nu heel stoer wilt hacken.

En nu maar weer ontopic.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2005, 07:45
Maradinus
Avatar van Maradinus
Maradinus is offline
Maar met gast account kun je niks installeren dus zo'n progje werkt ook niet
__________________
Het is toch ons bier !?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 13:38
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 05-09-2005 @ 19:41 :
heb je xp home of xp prof?
xp prof
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 13:39
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
wann schreef op 06-09-2005 @ 20:29 :
Heb je ook nog cijfers in je password zitten? Ik meen me te herinneren dat ik ergens in de afgelopen dagen ook ergens niet in kon door password, en dat het wel kon nadat ik num-lock weer had aangezet.
nope, geen cijfertjes
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 14:31
Saarah
Saarah is offline
Ik heb de pc opgestart in safe modus en het password veranderd. Nu kan ik me terug aanmelden, dus ik hoop dat het ook nog lukt nadat ik m'n pc een keer heb afgesloten
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 21:36
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Saarah schreef op 07-09-2005 @ 14:31 :
Ik heb de pc opgestart in safe modus en het password veranderd. Nu kan ik me terug aanmelden, dus ik hoop dat het ook nog lukt nadat ik m'n pc een keer heb afgesloten
jeeeuj

maar 1 manier om het uit te vinden
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 16:17
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
JJzD schreef op 07-09-2005 @ 21:36 :
jeeeuj

maar 1 manier om het uit te vinden
Hij stond gisteren ff op standby, ik wilde me terug aanmelden, password weer verkeerd dus ik ff de pc opnieuw opgestart, toen ging het wel.
Als het morgen (zit nu op andere pc) weer niet gaat, zal ik het password er maar gewoon af moeten smijten denk ik Maar er moet toch een manier zijn om er een password op te kunnen zetten?!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 17:11
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Als er cijfers of speciale tekens inzitten moet je steeds rekening houden met caps of numlock. Dat is het enige waar ik zelf soms tegenaanloop. Misschien zou het ook kunnen zijn dat je net zoals ik een Belg bent die een Engelse (of weet ik wat voor verse) van Windows gebruikt die oorspronkelijk een andere toetsenbordindeling hebben.

Op een Engelse versie staat de indeling standaard op qwerty, dus stel dat je wachtwoord "azeqsd" is (linksboven de 3 eerste tekens op de eerste rij plus de drie tekens daaronder op een azerty) en de toetsenbordindeling verandert naar qwerty dan krijg je "qweasd". Zo kunnen er misschien ook wel problemen onstaan als je dus een versie van Windows gebruikt die niet overeenkomt met de je toetsenbord (dit valt wel in te stellen, mocht dit het geval zijn, dan vraag je maar).
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 20:51
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 08-09-2005 @ 17:11 :


Op een Engelse versie staat de indeling standaard op qwerty, dus stel dat je wachtwoord "azeqsd" is (linksboven de 3 eerste tekens op de eerste rij plus de drie tekens daaronder op een azerty) en de toetsenbordindeling verandert naar qwerty dan krijg je "qweasd". Zo kunnen er misschien ook wel problemen onstaan als je dus een versie van Windows gebruikt die niet overeenkomt met de je toetsenbord (dit valt wel in te stellen, mocht dit het geval zijn, dan vraag je maar).
Ja, dat zou mss wel kunnen... Zal het morgen es proberen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Win 2k -> paar irritaties
ick
10 22-03-2002 20:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:58.