Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2006, 14:25
Idiotique
Avatar van Idiotique
Idiotique is offline
Hey,

Ik probeer al een flinke tijd mijn laptop op mijn TV aan te sluiten. Dit wil alleen steeds niet lukken, windows herkent blijkbaar niet dat de kabel ook echt aangesloten is. Ik kan namelijk bij beeldscherm>instellingen>geavanceerd>weergave niet de TV aanvinken, en volgens verschillende guides zijn dan de kabels dus niet goed aangesloten...

Audio is sowieso niet het probleem, dat werkt op alle manieren (naar tv, naar dvdspeler... geen probleem), alleen niet via de scart aansluiting, maar ik wil het toch op mn surround set gooien. Het probleem is dus het beeld...

Specs:
HP Compaq nx 9010 notebook met een Ati Radeon IGP 345M videokaart, winXP

Wat heb ik gedaan:

1) een verlengkabeltje gekocht, omdat de enige video-out aansluiting een S-video 7pins is. Dit verlengkabeltje was van svideo naar normale Tulp (gele). Die kabel ook maar meteen gekocht.


- dat verlengstuk links dus.

2) aangesloten voorin de TV (ext3 is dat). Audio komt wel door, geen beeld


- In dit venster zou je dus de TV moeten kunnen aanvinken, maar er staat dus duidelijk dat die niet connected is (screenie van pc, niet vanaf laptop)


Toen maar weer naar de winkel gerend, en het volgende gekocht:


- scart aansluiting

- en een 4pins Svideo kabel (in de handleiding van de laptop bij het stukje 'tv aansluiten op notebook' stond dat dat geen probleem was.

Ook dit werkte helaas niet.. (scart op input, alle kanalen gechecked etc...)



Ik heb alle videokanalen gechecked, vaak geboot, maar zonder succes. Ook geprobeerd nieuwe drivers te installeren, maar dit werkt ook voor geen meter. Die videokaart is al een tijdje op de markt, officiele (nieuwe) drivers kan ik niet vinden, hydrovision drivers (oid) werken ook niet, en zelfs met een programma om normale catalyst drivers op een notebook te installeren wilde het nog niet lukken.

Het probleem is (denk ik) toch echt dat de pc blijkbaar niet echt merkt dat de tv wel degelijk aangesloten is, dus kan ik het ook niet activeren.:




Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
__________________
www.livingwith2.com
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-05-2006, 14:39
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
heb je wel na het aansluiten de laptop opnieuw opgestart met de TV aan? wellicht dat er in het boekje van de vidkaart nog iets staat wat wellicht belangrijk is voor het correct aansluiten van een TV
__________________
$karma++;
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 14:51
Idiotique
Avatar van Idiotique
Idiotique is offline
Ja ik heb een aantal keren geboot, met of zonder tv aan, en op normale zenders, of op de ext zenders, maar zonder succes.

Boekje van laptop staat niet meer over het aansluiten dan dat ik heb gedaan, en videokaart handleiding is een beetje zoek...
__________________
www.livingwith2.com
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 15:02
Idiotique
Avatar van Idiotique
Idiotique is offline
Update:
Het is me gelukt om nieuwe drivers erop te krijgen. Nu kon ik bij 'problemen oplossen' kiezen voor het 'forceren van tv detectie'. Dan kon ik hem dus wel activeren, maar dit doet dus ook nog niks.

Wat ik ook probeer nu, geluid komt prima door, op welke manier dan ook, maar beeld niet. Ook als ik de optie 'bureaublad verdelen over 2 monitoren oid' aanzet maakt het niks uit. Ik heb het met de laptop op pc beneden geprobeerd, en nog boven met 2 pc's op een andere tv (allen met ATI videokaarten), maar het wil gewoon niet lukken, en het lijkt mij iets softwarematisch te zijn, want alle kabels zijn gloednieuw.

Zie ik iets heel stoms over het hoofd ofzo?
__________________
www.livingwith2.com
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 23:05
Idiotique
Avatar van Idiotique
Idiotique is offline
Okay..... het is nu gelukt! Ik heb een oude computer van zolder gehaald, met een Geforce 2 MX 400, daarvoor even de nieuwste drivers geinstalleerd, en deze herkende eigelijk meteen de kabel. Even gecloned, video als fullscreen geactiveerd, en alles werkt perfect. Overal op internet las ik dat het met ATI kaarten zo makkelijk ging, en Nvidia alleen maar problemen veroorzaakte, maar bij mij is dit dus precies andersom. Ik had het nu trouwens aangesloten met verlengstukje svideo>tulp, en tulp rechtsreeks op de video aansluiting in de tv (dus zonder scart). Werkt perfect.

Dus, het heeft ff geduurd, maar uiteindelijk werkt het gelukkig toch.
__________________
www.livingwith2.com
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 08:42
Verwijderd
Citaat:
Idiotique schreef op 14-05-2006 @ 00:05 :
Okay..... het is nu gelukt! Ik heb een oude computer van zolder gehaald, met een Geforce 2 MX 400, daarvoor even de nieuwste drivers geinstalleerd, en deze herkende eigelijk meteen de kabel. Even gecloned, video als fullscreen geactiveerd, en alles werkt perfect. Overal op internet las ik dat het met ATI kaarten zo makkelijk ging, en Nvidia alleen maar problemen veroorzaakte, maar bij mij is dit dus precies andersom. Ik had het nu trouwens aangesloten met verlengstukje svideo>tulp, en tulp rechtsreeks op de video aansluiting in de tv (dus zonder scart). Werkt perfect.

Dus, het heeft ff geduurd, maar uiteindelijk werkt het gelukkig toch.
Dat ís ook meer andersom. Volgens mij heb je het verkeer gelezen op internet
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:05.