Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2007, 11:57
Icati
Icati is offline
Hoi allemaal,
Ik ben nieuw hier op het forum en zit met een probleem, ik weet niet of het hier goed zit maar ik wist niet waar ik het anders neer moest zetten.
De vader van een vriendin van mij is donderdag, heel onverwachts, aan een hartaanval overleden. Toen dit gebeurde was hij met zijn gezin op vakantie in Italië. Zaterdag zijn ze terug gevlogen.
Gisteren ben ik bij haar langs geweest, het deed me pijn om te zien hoe verslagen ze is, ze is altijd een vrolijk meisje, ze is 12 jaar.
Stomme pech wil ook nog dat ze morgen (woensdag) jarig is, ze wordt 13. Ik wil graag iets voor haar doen maar ik weet niet wat, omdat ze natuurlijk niet in de stemming is om iets te vieren. Heeft iemand misschien een idee?
Groetjes, Icati
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-05-2007, 12:04
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
ik ben het eens met thoughtful
niet iets doen voor haar verjaardag, wel laten weten dat je haar niet bent vergeten.
geef aan hoe je je voelt over de gebeurtenis en dat je het moeilijk vind om haar zo verslagen te zien maar dat je er altjd voor haar zal zijn.
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 12:14
Icati
Icati is offline
Ik was ook niet van plan het feestelijk te vieren of zo, maar wel wil ik haar graag laten merken dat ik er voor haar wil zijn, alleen weet ik niet goed hoe.
In elk geval bedankt voor jullie reacties
Groetjes, Icati
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 12:15
Verwijderd
Ik zou haar inderdaad gewoon feliciteren, eventueel een kadootje geven maar niet blij gaan doen ofzo. Je zou wel kunnen aanbieden dat je eventueel wel een avondje met vriendinnen wilt organiseren mócht ze behoefte hebben aan afleiding.

De kans is groot dat ze er helemaal geen behoefte aan heeft, dat ze gewoon graag bij haar familie wil zijn en helemaal niet aan verjaardagen en gezelligheid wil denken. Maar wie weet wil ze ook wel graag met haar vriendinnen praten, dus met een paar goede vriendinnen iets gaan doen of gewoon een avond praten zou wel fijn kunnen zijn. En als je het voorzichtig aanbiedt en aangeeft dat je het helemaal begrijpt als ze er geen zin in heeft, maar dat je dacht dat ze misschien behoefte had aan contact met haar vriendinnen, denk ik niet dat dat verkeerd kan vallen.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Icati schreef op 08-05-2007 @ 13:14 :
Ik was ook niet van plan het feestelijk te vieren of zo, maar wel wil ik haar graag laten merken dat ik er voor haar wil zijn, alleen weet ik niet goed hoe.
In elk geval bedankt voor jullie reacties
Groetjes, Icati
Dat kun je natuurlijk ook gewoon zeggen, hè. "Ik weet niet goed hoe ik dit moet zeggen, maar ik wil dat je weet dat ik er voor je ben als je eens wilt praten of huilen of juist iets heel anders doen."
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 14:01
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
ik kom meestal met een berg chocola als een vriendin zich kut voelt (tis niet te vergelijken met een overlijden) maar misschien kan je een grote reep choco en een doos zakdoeken doen en een lief kaartje met..
ik heb geen woorden hiervoor, maar sta voor je klaar..
je kan altijd bij me huilen, schreeuwen, met me praten.. of gewoon bij me zitten

(of zoiets)
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 16:58
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik zou het aan haar vragen. Misschien vind ze het wel heel fijn om een beetje afleiding te hebben. En dan niet in de zin van een knalfeest, maar gewoon met jou een chocoladetaart bakken en samen helemaal opeten (ik zeg maar iets). Maar misschien zit ze dat helemaal niet zitten, en wil ze op haar verjaardag liever alleen met het gezin zijn.
Een lief kaartje ofzo, is natuurlijk altijd heel fijn om te krijgen.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Rare vriendinnen
Vrouw009
9 25-04-2012 10:08
Liefde & Relatie Het verhaal van mij en mijn mama :'(
Kleintjeyakult
154 01-05-2006 00:21
Liefde & Relatie dringend Advies gevraagd over gecompliceerde situatie
Lady_L
55 29-10-2003 19:08
Verhalen & Gedichten mijn verhaal over het korte leven van een jong meisje
Verwijderd
15 17-05-2003 22:55
Psychologie Moederdag zonder moeder
Des
38 16-05-2003 17:33
Psychologie Mijn verhaal.
ExcommunicatedAngel
13 23-12-2001 12:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:08.