Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2007, 00:16
RammsteinRulez
Avatar van RammsteinRulez
RammsteinRulez is offline
ik heb sinds een week twee asielkatjes geadopteerd.
een van 4 maanden, een van 5 maanden oud.
ik heb ze afgelopen woensdag opgehaald, en ze zijn de dag daarvoor gecheckt en geent door de dierenarts, in het asiel.

sinds een paar dagen klinkt hun "miauwtje" erg schor, beide hebben dit. ook lijken beide kaal te zijn op hun neusrug.
rondom de ogen is er niets bijzonders te zien, maar beiden verliezen vocht uit 1 neusgat. dit is maar een klein beetje, maar ik maak me toch zorgen.
is dit niesziekte of niet?

ik heb het vandaag ontdekt in de avond. zou het spoed zijn, of kan ik tot morgen wachten met dierenartsbezoek??

erbij gezegd moet worden dat beide katjes herstellende zijn van een oogontsteking, ze zijn nl. gevonden op een camping voor ze in t asiel kwamen.
ze zijn ook erg angstig, maar lijken te wennen.....misschien stress geweest???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-11-2007, 14:46
June bug
June bug is offline
Mijn kat heeft de niesziekte gehad. Het begon (zoals de naam al zegt) met niezen, maar aangezien ieder beest wel es niest hadden we niet echt argwaan. Helaas werd het niezen steeds erger en begonnen zijn ogen erg te tranen, zijn vacht werd dof en vooral: hij kwijlde. Ik kan me nog herinneren dat hij toen op de vensterbank zat, nieste, en dat het stukje raam waar hij voor zat echt helemaal onder de spetters zat. Heel erg zielig. Ik zou het eventjes aankijken (zie dat je post al van 1 nov. is maargoed, misschien heb je er toch nog iets aan) maar het wel goed in de gaten houden. Zodra je ziet dat het erger wordt, meteen naar de dierenarts. Zeker bij katjes die jong zijn en in jouw geval ook nog wat zwakjes zijn is het denk ik erg belangrijk optijd in te grijpen. Mijn kat kreeg antibiotica spuitjes (erg vervelende spuiten, dikke naalden en stroperige vloeistof, heb ze zelf moeten zetten dus ) maar hij knapte er wel heel erg van op.
Succes ermee
__________________
Shake your body like the dance//
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 08:16
RammsteinRulez
Avatar van RammsteinRulez
RammsteinRulez is offline
hej,
even een berichtje: de katten zijn er beide weer helemaal bovenop, het niezen is over en ze zien er weer fit uit. ook zijn ze van angstige getraumatiseerde bolletjes veranderd in hyperactieve en destructieve jonge katten, wat een goed teken is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Jaarlijkse kosten huisdier (kat)
Choke
14 19-09-2009 10:46
Flora & Fauna Katje niest
kellytje
13 13-12-2006 22:52
Flora & Fauna niesziekte
Verwijderd
23 16-10-2006 21:56
Flora & Fauna kat met niesziekte?
tommygirl.S
17 23-08-2005 17:55
Flora & Fauna Kat niest veel
miekmuis
11 03-03-2005 13:55
Flora & Fauna Mijn katten
Get pierced
5 10-10-2003 17:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:35.