Oud 07-10-2003, 23:04
Mystical
Mystical is offline
precies wat de topic zegt,

ik heb niks anders te doen dan de hele dag achter de pc te zitten
en ik ben ook nog dik (1.72cm 83 kg)

ik ben al 2 jaar aan het proberen het er af te krijgen,
maar het komt er steeds maar weer bij,

kheb sinds kort een aardige gast ontmoet waar ik wel goed mee omga en we gingen veel fietsen enz

in totaal rond de 150 km in anderhalve week.

maar dat word nu ook alweer drastisch minder, want we zijn elkaar wel weer een beetje zat denk ik.

dus daar zit ik weer, ik zie mezelf zo weer van 80.9 kg naar 83 kg gaan.

ik heb de discipline niet om af te vallen blijkbaar want als ik wat lekkers zie staan, kaan ik het al op ik denk ach tis maar 1 ding enz..

maar hier in mijn buurt zijn ook geen leuke mensen om contact mee te zoeken enz,

ik vind geen enkele sport leuk, ja karten of motorcross maar wat helpt dat


ik zie het even niet meer zitten hoor *zucht*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-10-2003, 23:34
Verwijderd
Mja, je pc verpatsen zou ik zeggen
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 06:25
Verwijderd
Ga iig wat anders doen dan achter die pc zitten. Er zijn zoveel sporten, vast ook wel eentje die je wel leuk vindt. Er zijn ook fietsverenigingen en fietsen kan desnoods ook altijd nog in je eentje.

Vertel je ouders dat ze geen of iig minder lekkere dingen moeten halen en dat ze ze moeten verstoppen. Ga naar je huisarts, laat je doorverwijzen naar een dietiste. Bv. En wees streng voor jezelf, JIJ wilt afvallen, doe er dan ook wat voor. Je hebt er geen discipline voor, maar das lekker makkelijk, zorg dat je die discipline krijgt, als je het rot genoeg vindt, dan lukt dat wel, denk ik.

Waarom zijn er btw geen leuke mensen in de buurt? Waar woon je? En misschien wel in de buurt er naast. Alleen als je alleen maar binnen zit, dan ontmoet je die mensen niet. Ga sporten, ga op muziekles, ga schilderen, ga op yoga, weet ik het, maar zorg dat je iig onder de mensen komt. Wie weet wat je allemaal tegen komt.


Zie ook lijntopic op L&G voor tips enz.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 08:30
pessimistje
Avatar van pessimistje
pessimistje is offline
Ja ik ken het, ben alleen niet dik.
Zit ook de hele dag achter me computer en ben ook te lui voor sport.
Maar als je echt wilt afvallen raad ik je aan te gaan fitnessen dat helpt wel.
succes!±
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 08:34
Verwijderd
Citaat:
pessimistje schreef op 08-10-2003 @ 09:30:
Ja ik ken het, ben alleen niet dik.
Zit ook de hele dag achter me computer en ben ook te lui voor sport.
Maar als je echt wilt afvallen raad ik je aan te gaan fitnessen dat helpt wel.
succes!±
Fitnes helpt niet, dat zorgt er alleen voor dat je massa zegmaar word omgezet naar spieren. Daar val je dus niet mee af.

Voor Mystical, er zijn zoveel sportverenigingen, er zit vast wel iets bij wat je leuk vind. Lukt het echt niet, maak een afspraak met een diëtiste. Die helpt je ook een beter eetpatroon te krijgen.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 10:31
Verwijderd
Citaat:
Charlie1704 schreef op 08-10-2003 @ 09:34:
Fitnes helpt niet, dat zorgt er alleen voor dat je massa zegmaar word omgezet naar spieren. Daar val je dus niet mee af.
Ligt er aan wat voor oefeningen je doet.

En vet omzetten in spieren kan ook afvallen en/of een ander figuur krijgen tot gevolg hebben. 1.72m/83kg hoeft niet per se dik te zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 11:39
Sven
Avatar van Sven
Sven is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-10-2003 @ 11:31:
Ligt er aan wat voor oefeningen je doet.

En vet omzetten in spieren kan ook afvallen en/of een ander figuur krijgen tot gevolg hebben. 1.72m/83kg hoeft niet per se dik te zijn.
Er bestaat niet zoiets als vet omzetten in spieren, bij krachttraining ontwikkelen je spieren, maar blijft de vetlaag erboven grotendeels zitten..

De enige manier om dat vet weg te krijgen is cardiotraining (hardlopen, fietsen enzo..) En zonder aanpassing van je eetpatroon zal je ook niet ver komen..
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 11:41
Verwijderd
Citaat:
Sven schreef op 08-10-2003 @ 12:39:
Er bestaat niet zoiets als vet omzetten in spieren, bij krachttraining ontwikkelen je spieren, maar blijft de vetlaag erboven grotendeels zitten..
Ook best, maar zo zeggen ze het (hier iig wel).

Citaat:
De enige manier om dat vet weg te krijgen is cardiotraining (hardlopen, fietsen enzo..) En zonder aanpassing van je eetpatroon zal je ook niet ver komen..
Je hebt toch ook cardiofitness...? En fitness hoeft toch lang niet altijd (alleen) krachttraining te zijn...? Volgens mij verbrandt je bij fitness ook wel iets verbrand.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 11:47
Sven
Avatar van Sven
Sven is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-10-2003 @ 12:41:

Je hebt toch ook cardiofitness...? En fitness hoeft toch lang niet altijd (alleen) krachttraining te zijn...? Volgens mij verbrandt je bij fitness ook wel iets verbrand.
ja je hebt idd cardiofitness.. volgens mij is dat ook roeien enzo, maargoed.. veel mensen denken bij fitness aan krachttraining.. wat dus nauwelijks helpt
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 11:49
Verwijderd
Citaat:
Sven schreef op 08-10-2003 @ 12:47:
ja je hebt idd cardiofitness.. volgens mij is dat ook roeien enzo, maargoed.. veel mensen denken bij fitness aan krachttraining.. wat dus nauwelijks helpt
Ik denk bij fitness aan de apparaten die ze in het fitnesscentrum hadden waar ik ooit geweest ben...en daar stonden ook van die roei-, fiets- en hardloopdingen en van die dingen die je naar beneden moet trappen (steps-achtige dingen ofzo )...en allerlei apparaten natuurlijk (gewichthefdingen, zo'n draai-ding (weet niet hoe dat heet), enz.). Maar je uitleg/toevoeging is iig wel handig.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 11:57
pessimistje
Avatar van pessimistje
pessimistje is offline
Citaat:
Charlie1704 schreef op 08-10-2003 @ 09:34:
Fitnes helpt niet, dat zorgt er alleen voor dat je massa zegmaar word omgezet naar spieren. Daar val je dus niet mee af.

Voor Mystical, er zijn zoveel sportverenigingen, er zit vast wel iets bij wat je leuk vind. Lukt het echt niet, maak een afspraak met een diëtiste. Die helpt je ook een beter eetpatroon te krijgen.

Succes!
je hoeft ook niet perse lichter te worden, maar je ziet er wel gezonder uit!
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 12:40
T-i-n-e-z
Avatar van T-i-n-e-z
T-i-n-e-z is offline
Als je dan toch weer achter je computer zit, zet dan een fles water naast je neer! Schijnt goed te werken als je je kilootjes kwijt wil raken.. Sporten is natuurlijk ook een optie he!
Op www.adversus.nl staat wel wat info over die twee opties

Succes d'r mee!
__________________
Hier spreekt het kind in mezelf... simpel en echt niets te verbergen
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 12:58
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-10-2003 @ 11:31:
1.72m/83kg hoeft niet per se dik te zijn.
Mwoa. Ik ben 1.83, weeg 85kg, ben redelijk gespierd maar heb ook een buikje. Dus ja, ik denk dat hij aan de stevige kant is ja

Wat betreft het afvallen; er is maar een iemand die dat voor je kan doen, en dat ben je zelf. Als je het niet kan laten om vette dingen te laten staan, en je jezelf er niet toe kan zetten meer te bewegen, zul je in ieder geval niet gaan afvallen.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 15:17
Frondish
Avatar van Frondish
Frondish is offline
Citaat:
Mystical schreef op 08-10-2003 @ 08:34:
precies wat de topic zegt,

ik heb niks anders te doen dan de hele dag achter de pc te zitten
en ik ben ook nog dik (1.72cm 83 kg)

ik ben al 2 jaar aan het proberen het er af te krijgen,
maar het komt er steeds maar weer bij,

kheb sinds kort een aardige gast ontmoet waar ik wel goed mee omga en we gingen veel fietsen enz

in totaal rond de 150 km in anderhalve week.

maar dat word nu ook alweer drastisch minder, want we zijn elkaar wel weer een beetje zat denk ik.

dus daar zit ik weer, ik zie mezelf zo weer van 80.9 kg naar 83 kg gaan.

ik heb de discipline niet om af te vallen blijkbaar want als ik wat lekkers zie staan, kaan ik het al op ik denk ach tis maar 1 ding enz..

maar hier in mijn buurt zijn ook geen leuke mensen om contact mee te zoeken enz,

ik vind geen enkele sport leuk, ja karten of motorcross maar wat helpt dat


ik zie het even niet meer zitten hoor *zucht*
ik ken het, ik doe ook niks anders als 24 uur per dag naar dat beeldscherm kijken... en ik ben geloof ik nogal extreem ik zit echt de hele dag he... te gamen of internetten

ik doe ook geen sport, daalijk als ik 15 ben wil ik jiu jutsoe doen ofzo

gaat goed komen, en anders slip ik later dicht, en dan crasht me lichaam
__________________
ok...
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 15:37
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Maak ten eerste van het snoepen geen obsessie. Sta het jezelf toe en neem waar jij behoefte aan voelt. Het klinkt tegenstrijdig, maar dat is het begin van het verminderen van de behoefte. Accepteer jezelf, zoals je bent en ga vanuit dat standpunt leven. Op die manier gaat alles veel makkelijker.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 15:44
Verwijderd
Het gaat om discipline, wat wil je zelf? wil je echt afvallen, of wil je alleen niet dik zijn? Wil je wel van je computer af? Wil je wel mensen ontmoeten?

Als je het allemaal echt wilt, dan moet je er voor gaan. Gewoon doorzetten, niet opgeven. Neem soepstengels (Die vind ik zelf zo lekker ) in plaats van koek, neem japanse mix in plaats van chips..Scheelt sowieso alweer een boel calorieen. En ga sporten..Al fiets je al maar weer in plaats van de brommer (??) te pakken. Al loop je maar in plaats van iets anders te doen... het gaat er gewoon om dat je het echt wil, dan lukt dat je best
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 19:18
Verwijderd
Ok, en welgemeend advies, ik denk niet dat jou gewicht jou echte probleem is, maar meer een bijzaak die in jou ogen zo is.
Je wilt meer sociale contacten, zorg daarom dat je andere dingen gaat doen, sporten, muziek etc.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 19:29
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Sven schreef op 08-10-2003 @ 12:39:
Er bestaat niet zoiets als vet omzetten in spieren, bij krachttraining ontwikkelen je spieren, maar blijft de vetlaag erboven grotendeels zitten..

De enige manier om dat vet weg te krijgen is cardiotraining (hardlopen, fietsen enzo..)
nou...... Daar denken ze op moi sportschool anders over... Wanneer je intensief gaat sporten wordt niet je reserve vet aangepakt.. 1 uur wandelen is dus beter dan een uur in de sportschool zweten... Doch heb ik voor mijn gevoel altijd na 1,5 uur intensief fitnessen een beter/ meer voldaan gevoel dan wanneer ik een uurtje heb gewandeld....


Joyce
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-10-2003, 19:54
miss-suus
Avatar van miss-suus
miss-suus is offline
Citaat:
Mystical schreef op 08-10-2003 @ 00:04:
precies wat de topic zegt,

ik heb niks anders te doen dan de hele dag achter de pc te zitten
en ik ben ook nog dik (1.72cm 83 kg)

ik ben al 2 jaar aan het proberen het er af te krijgen,
maar het komt er steeds maar weer bij,

kheb sinds kort een aardige gast ontmoet waar ik wel goed mee omga en we gingen veel fietsen enz

in totaal rond de 150 km in anderhalve week.

maar dat word nu ook alweer drastisch minder, want we zijn elkaar wel weer een beetje zat denk ik.

dus daar zit ik weer, ik zie mezelf zo weer van 80.9 kg naar 83 kg gaan.


achhhh ik vind het echt rot voor je hbe je geen broer zus ofzo waar je dan mee kan gaan sporten?

ik heb de discipline niet om af te vallen blijkbaar want als ik wat lekkers zie staan, kaan ik het al op ik denk ach tis maar 1 ding enz..

maar hier in mijn buurt zijn ook geen leuke mensen om contact mee te zoeken enz,

ik vind geen enkele sport leuk, ja karten of motorcross maar wat helpt dat


ik zie het even niet meer zitten hoor *zucht*
__________________
hm hm
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 20:53
Drizzt
Drizzt is offline
Fietsen en hardlopen hoeft ook niet per se intensief te zijn, je moet cardio in een gematigd tempo doen om vet te verbranden. Dat kan ook op de sportschool.

Daarnaast helpt het aanzetten van meer spiermassa wel om vet te verbranden. Een pond spiermassa verbrandt meer calorieen dan een pont vet.

Ik ben trouwens 1.74 ofzo en weeg 82 kilo. Spiermassa is zwaarder dan vet
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 09:03
Verwijderd
Ik denk dat je probleem niet bij het eten zelf ligt(zoals Gauloises al zei).. vaak eten mensen om een gedachte of een gevoel te onderdrukken... net zoals vrouwen (de meesten dan..) chocolade gaan eten als ze down zijn...
Bij jou ligt het misschien meer aan je gebrek aan sociale contacten (sorry dat ik het zo lullig zeg.. maar dat is gewoon zo en dat moet je onder ogen zien).. Een goede combi is denk ik een teamsport gaan beoefenen.. ofzoiets.. desnoods is het badminton dan doe je tenminste iets en je ontmoet mensen..
wat ik ook denk (misschien heb ik het wel helemaal fout maar goed ik gok ook maar wat ) dat je eet omdat je geen goede vrienden heb.. en dat je geen goede vrienden hebt omdat je denkt dat je dik bent.. maar weet je... echte vrienden vinden het niet erg hoe je eruit ziet (en daarbij valt het volgens mij nog al mee hoor met jou)..

Ik doe maar wat wilde gokken.. misschien heb je er iets aan..
Als je echt alleen maar met je gewicht zit.. dan kun je het beste naar de dietiste gaan..

Succes in ieder geval
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 21:07
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Citaat:
Mystical schreef op 08-10-2003 @ 00:04:
precies wat de topic zegt,

ik heb niks anders te doen dan de hele dag achter de pc te zitten
en ik ben ook nog dik (1.72cm 83 kg)

ik ben al 2 jaar aan het proberen het er af te krijgen,
maar het komt er steeds maar weer bij,

kheb sinds kort een aardige gast ontmoet waar ik wel goed mee omga en we gingen veel fietsen enz

in totaal rond de 150 km in anderhalve week.

maar dat word nu ook alweer drastisch minder, want we zijn elkaar wel weer een beetje zat denk ik.

dus daar zit ik weer, ik zie mezelf zo weer van 80.9 kg naar 83 kg gaan.

ik heb de discipline niet om af te vallen blijkbaar want als ik wat lekkers zie staan, kaan ik het al op ik denk ach tis maar 1 ding enz..

maar hier in mijn buurt zijn ook geen leuke mensen om contact mee te zoeken enz,

ik vind geen enkele sport leuk, ja karten of motorcross maar wat helpt dat


ik zie het even niet meer zitten hoor *zucht*
maak je niet druk, ik ben hetzelfde als jij, ik ben 1,86 en 120 kilo

dat je zoveel fietst is heel goed, maak er een gewoonte van!
Ga desnoods op een individuele sport, misschien fitness, of vraag of hij wil fitnessen
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 21:11
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Citaat:
Xia schreef op 08-10-2003 @ 16:44:
Het gaat om discipline, wat wil je zelf? wil je echt afvallen, of wil je alleen niet dik zijn? Wil je wel van je computer af? Wil je wel mensen ontmoeten?

Als je het allemaal echt wilt, dan moet je er voor gaan. Gewoon doorzetten, niet opgeven. Neem soepstengels (Die vind ik zelf zo lekker ) in plaats van koek, neem japanse mix in plaats van chips..Scheelt sowieso alweer een boel calorieen. En ga sporten..Al fiets je al maar weer in plaats van de brommer (??) te pakken. Al loop je maar in plaats van iets anders te doen... het gaat er gewoon om dat je het echt wil, dan lukt dat je best
ik vind je reactie heel goed maar ik kan me enorm in de topicstarter verplaatsen, ik heb zelf ook dat ik op momenten bij mezelf denk dat het me niks kan schelen, dan heb je het op en dan voel je je kut

Discipline is moeilijk, natuurlijk wil ik afvallen maar dat lukt me niet, het verbaast me dat ik nog geen suikerziekte heb, en ik ben niet dik voor mijn lol maar ik kan niet beter,

Ik fitness 1x /week maar ik val niks af,
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 21:22
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Mystical, jongen, ik voel met je mee. Ik heb ook hetzelfde probleem; zelfs de lengte en het gewicht kloppen ongeveer! Ook ik zit zowat de hele dag achter de PC, praat met niemand, etc. En als ik al een interessant persoon tegenkom, zijn we al gauw uitgeluld en worden we elkaar ook gauw zat. Dus tja, ik herken het.

Maar ja, wat doe je eraan? Ik kan er zelf wel mee leven, ik ervaar het niet echt als een probleem (dat komt vast omdat ik als het ware zo opgegroeid ben, sinds ik op mijn 8e een computer kreeg). Ik heb niet echt zo'n behoefte aan veel sociaal contact. Maar als het voor jou een probleem is (wat het wel is, anders had je dit topic niet gepost), zou ik eens nieuwe interesses gaan zoeken en andere dingen gaan doen, zodat je geprikkeld wordt en weer gemotiveerd wordt om nieuwe sociale contacten op te doen en die dan ook te behouden.

Ik haat sport, en jij geloof ik ook, dus ik zou dan maar niet op sport gaan om nieuwe contacten op te doen. Ga bij een schaakvereniging of een dartvereniging, dingen die zo min mogelijk lichamelijk inspanning vereisen.
En als je wilt afvallen, raad ik je aan om veel te fietsen of regelmatig naar het zwembad te gaan (dan train je je buikspieren en zo val je ook af). En af en toe een stevige wandeling door het bos of langs het strand.

Houd jezelf bezig met andere dingen, zorg dat je je niet verveelt en dergelijke. Zo blijf je dan namelijk ook gemakkelijker van het eten af (want ik vermoed dat jij je alleen maar volstopt uit verveling).

Ik wens je veel succes! Je kunt 't wel, hoor!

Groetjes,

Ripper
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 09:21
Verwijderd
Als je meer naar buiten gaat en leuke dingen gaat doen heb je vanzelf meer te vertellen aan de mensen die je boeien
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2003, 19:10
Tulpje6
Avatar van Tulpje6
Tulpje6 is offline
Je kan ook aan spinning doen, gewoon bij een fitnesscentrum fietsen op z'on stilstaande fiets zeg maar in lichtere en zwaardere standen en dan op muziek, werkt wel opzwepend en effectief voor conditie en ook de lijn neem ik aan. Je kan het samen met iemand doen maar ook heel goed individueel, niemand die echt op je let hoor...tja ik zou zeggen ga eens naar open dagen van sporten kijken, probeer eens fitnessen uit (=wel saai maar wel effectief), ga zwemmen.....en als het niet werkt....bestel een hometrainer of een tellsell apparaat via de computer gheghe.......en bedenk dat je niet de enige bent hoor....misschien als je msn vrienden hebt eens voorstellen elkaar in het echt te ontmoeten, of via msn of weet ik veel wat voor een chatprogramma mensen ontmoeten en dan later in het echt afspreken (in het geval dat je niet van je computerbezigheidstherapie afkomt).
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Sync schreef op 09-10-2003 @ 22:11:
ik vind je reactie heel goed maar ik kan me enorm in de topicstarter verplaatsen, ik heb zelf ook dat ik op momenten bij mezelf denk dat het me niks kan schelen, dan heb je het op en dan voel je je kut

Discipline is moeilijk, natuurlijk wil ik afvallen maar dat lukt me niet, het verbaast me dat ik nog geen suikerziekte heb, en ik ben niet dik voor mijn lol maar ik kan niet beter,

Ik fitness 1x /week maar ik val niks af,
Ik zeg niet dat ik de topicstarter niet begrijp, ik weet heus hoe moeilijk het is..Maar het is wel het enige wat helpt. En ik ben van mening dat als je iets echt en met heel je hart wilt, het je lukt. Wilskracht is erg sterk.. Natuurlijk is het moeilijk voor Mystically, maar ik geloof dat hij het best kan... Probeer de verleidingen te omzeilen, en verder komt het echt aan op karakter..

Ik zou willen dat ik kon zeggen 'koop dit of dat en je bent overal vanaf' maar zo werkt dat gewoon niet...
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 06:50
MrOizo
Avatar van MrOizo
MrOizo is offline
Zwemmen Leuk toch water , en je kan alles bewegen, effectief ! gewoon ff door zetten
__________________
"Joh, dan gade ge toch met den jonge heer spelen"
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 08:33
Mystical
Mystical is offline
Citaat:
Ripper schreef op 09-10-2003 @ 22:22:
Mystical, jongen, ik voel met je mee. Ik heb ook hetzelfde probleem; zelfs de lengte en het gewicht kloppen ongeveer! Ook ik zit zowat de hele dag achter de PC, praat met niemand, etc. En als ik al een interessant persoon tegenkom, zijn we al gauw uitgeluld en worden we elkaar ook gauw zat. Dus tja, ik herken het.

Maar ja, wat doe je eraan? Ik kan er zelf wel mee leven, ik ervaar het niet echt als een probleem (dat komt vast omdat ik als het ware zo opgegroeid ben, sinds ik op mijn 8e een computer kreeg). Ik heb niet echt zo'n behoefte aan veel sociaal contact. Maar als het voor jou een probleem is (wat het wel is, anders had je dit topic niet gepost), zou ik eens nieuwe interesses gaan zoeken en andere dingen gaan doen, zodat je geprikkeld wordt en weer gemotiveerd wordt om nieuwe sociale contacten op te doen en die dan ook te behouden.

Ik haat sport, en jij geloof ik ook, dus ik zou dan maar niet op sport gaan om nieuwe contacten op te doen. Ga bij een schaakvereniging of een dartvereniging, dingen die zo min mogelijk lichamelijk inspanning vereisen.
En als je wilt afvallen, raad ik je aan om veel te fietsen of regelmatig naar het zwembad te gaan (dan train je je buikspieren en zo val je ook af). En af en toe een stevige wandeling door het bos of langs het strand.

Houd jezelf bezig met andere dingen, zorg dat je je niet verveelt en dergelijke. Zo blijf je dan namelijk ook gemakkelijker van het eten af (want ik vermoed dat jij je alleen maar volstopt uit verveling).

Ik wens je veel succes! Je kunt 't wel, hoor!

Groetjes,

Ripper
tja ik heb precies hetzelfde, ik heb ook tegen niemand wat boeiends te zeggen, en ik ben 15 en ik was van plan op m'n 16e op fitness te gaan anders mag je bijna geen fuck doen heb ik gehoord,

ik wil wel veel gaan fietsen maar moet ik nog even wachten want binnen deze 2 maanden heb ik geld genoeg voor een mp3 speler, en dat is veel leuker dan stil fietsen, toch?

verder heb ik nog wel een errug goede vriend, precies mij maar dan dun dus zelfde interesses, echt alles. maar hij is een beetje lui,

en zwemmen tja, ik schaam me de pleuris als ik met m'n vriend(en) naar het zwembad moet met m'n dikke pens het water in, en bij mij is het niet zo dat echt ALLES dik is, m'n buik is gewoon erg dik en m'n dijen en reet, en m'n gezicht voor de rest is het best redelijk maar ik wil gewoon "normaal" zijn gezien het feit ik bijna 16 word en dan veel meer dingen kan doen en mezelf ook dus meer vertoon in het openbaar.

Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 08:54
Verwijderd
Citaat:
Mystical schreef op 11-10-2003 @ 09:33:
ik wil wel veel gaan fietsen maar moet ik nog even wachten want binnen deze 2 maanden heb ik geld genoeg voor een mp3 speler, en dat is veel leuker dan stil fietsen, toch?
Als je zo denkt, zul je nooit tot iets komen.. had ik ook altijd, plannetjes maken en dan steeds denken van "als dit" en "als dat" .. "dan ga ik het doen!". Uiteindelijk doe je dan niks.

Dus, als je wilt gaan fietsen.. ga fietsen. Ook zonder muziek te genieten, lekker om je heen kijken.. zoek een beetje de natuur op, is ook lekker om tot rust te komen en over dingen na te denken.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 08:58
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Als je het gevoel hebt dat je iets lekkers wil omdat je je verveelt ga dan rondjes rennen in de tuin en neem een leuk liedje in je hoofd (zet desnoods je walkman/disman op), dan zijn je gedachten van het eten afgeleid en je valt er ook nog eens door af
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 09:01
Mystical
Mystical is offline
Citaat:
i'll-be-ok schreef op 11-10-2003 @ 09:58:
Als je het gevoel hebt dat je iets lekkers wil omdat je je verveelt ga dan rondjes rennen in de tuin en neem een leuk liedje in je hoofd (zet desnoods je walkman/disman op), dan zijn je gedachten van het eten afgeleid en je valt er ook nog eens door af

Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 09:11
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
Mystical schreef op 11-10-2003 @ 10:01:
niet goed?
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 09:15
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Citaat:
i'll-be-ok schreef op 11-10-2003 @ 10:11:
niet goed?
wat zullen de buren wel niet denken

nu het winter is en snel donker loop ik wel eens in het park, niemand ziet je
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 10:22
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Mystical schreef op 11-10-2003 @ 09:33:
en zwemmen tja, ik schaam me de pleuris als ik met m'n vriend(en) naar het zwembad moet met m'n dikke pens het water in, en bij mij is het niet zo dat echt ALLES dik is, m'n buik is gewoon erg dik en m'n dijen en reet, en m'n gezicht voor de rest is het best redelijk maar ik wil gewoon "normaal" zijn gezien het feit ik bijna 16 word en dan veel meer dingen kan doen en mezelf ook dus meer vertoon in het openbaar.
Gewoon gaan zwemmen, niet zo veel bij nadenken. Ik heb ook jaren niet in bikini durven lopen, maar dat is allemaal zo'n onzin. Niemand is perfect en het kan heus niemand iets schelen dat jij ook geen perfect lichaam hebt.
Bovendien wordt je lichaam vanzelf soepeler en krachtiger als je veel zwemt. Je ontwikkelt spieren en verbrandt wat vet, na een jaar ben je de lekkerste van het hele zwembad.

Kan je dat niet doen? Gewoon elke ochtend voor school een half uurtje gaan zwemmen. Het hoeft geen uren per dag te zijn, maar als je het elke dag doet zie je ook behoorlijk veel verschil!
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 01:41
IloveTECHNO
Avatar van IloveTECHNO
IloveTECHNO is offline
had het zelfde probleem, tot mijn 16tiende was ik rond de 115 kilo ofzo ?

ben toen gaan rennen etc etc veel sporten en ben in 1 jaar tijd naar 90 kilo gegaan

maar ik had dan ook een vooruitzicht en dat was het korps mariniers

nu kon dat niet meer vanwege me oogafwijking en ben dus maar bij de politie gegaan. dat houd me ook fit alleen de laatste tijd doe ik niet meer zoveel (blessure) en ik zie gelijk dat ik 3 kilo ben aangekomen in 2 weken tijd (heb er gewoon aanleg voor) dus ga weer vanaf maandag elke dag hardlopen. geloof me het lijkt allemaal zo moeilijk, maar als jij jezelf helemaal uitput krijg je een bepaalt gevoel over je heen, een euforie (als je jezelf uitput maakt je lichaam bepaalde stoffen aan in je hersens. wat je kan zien als drugs die je lichaam zelf aanmaakt, ze noemen dit ook wel eens Hardlopers High) heerlijk gewoon ik ben er gewoon echt aan verslaafd geraakt (junkie )
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-10-2003, 11:46
sexylexy
Avatar van sexylexy
sexylexy is offline
je moet je verzetten en ga fitnissen (fiets) en ga misschien naar een huisarts.
__________________
ik heb een heel orgineel onderschrift
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 19:28
Verwijderd
Eerst wat aan je zelfbeeld doen. Die is gewoon ongelooflijk triest.
Waarom zit je jezelf nou af te kraken met dat je een dikke nerd bent?

Wees eerst blij met jezelf. En geef niet zo snel op. Misschien neem je teveel hooi op je vork. door zo fanatiek te fietsen. Het moet wel een geleidelijk proces zijn. Al eet je maar 1x per dag gezond en ga je maar 1x per dag sporten. Langzaaam bouw je het op! Klaar. Hou je eraan. Je hebt de discipline. Stel je niet aan. Wees blij met wie je bent. En denk dan dit en dat kan wel verbeterd worden en dan doe je dat. Maar eerst moet toch echt wat aan je instelling doen. Step by step.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 11:30
Verwijderd
Citaat:
Mystical schreef op 08-10-2003 @ 00:04:
precies wat de topic zegt,

ik heb niks anders te doen dan de hele dag achter de pc te zitten
en ik ben ook nog dik (1.72cm 83 kg)

ik ben al 2 jaar aan het proberen het er af te krijgen,
maar het komt er steeds maar weer bij,

ik heb de discipline niet om af te vallen blijkbaar want als ik wat lekkers zie staan, kaan ik het al op ik denk ach tis maar 1 ding enz..
Zo te zien heb je de juiste instelling te pakken.
Ga vooral zo doen jongen.....


Oke nu even serieus als je echt wilt afvallen dan moet je dus discipline hebben en hoezo denkt nog steeds dat sporten het belangrijkste is bij afvallen, je voedings patroon aanpassen is probleem 1 en daarna komt sporten. PM me maar als je iets wilt weten over voedings patronen, sporten enz.

Maar je moet gewoon de knop omgooien en iets maken van je leven, je mist echt zoveel leuke dingen, je weet volgens mij half niet hoe leuk het leven echt kan zijn.

Stap 1: Creeer eerst wat zelfvertrouwen bij jezelf
Stap 2: Dit doe je weer om te gaan sporten
Stap 3: Zoek leuke vrienden en dat maak het leven al meer dan waar en dan komt later wel een vriendin...
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 11:45
J3LL31987MB
J3LL31987MB is offline
hoe doe je het dan op vakantie? dan zit je tog ook een hele tijd zonder pc?
Ik zou je pc verkopen en dan heb je zoveel tijd niets te doen dat je vanzelf wel wat gaat ondernemen van verveling
__________________
**~~YEAH!!!~~**
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 13:45
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Je bent een ontzettende zeurpiet.

Zelf ben ik 1m85 en 100+ kg, zit ook veel achter de computer (minimaal 50 uur per week, vooral ivm werk).

Ondanks die omstandigheden krijg ik het tóch voor elkaar om een uitgebreid sociaal leven te hebben regelmatig inclusief vriendin. Ik vermoed dat je eenzaamheid meer met je eigen instelling te maken heeft dan met wie je bent. Voel je vrij om een berichtje te sturen.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 16:39
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Ik denk misschien dat je gezelliger moet denken zeg maar. Als jij inderdaad 'dik' bent, zoals jij beweert, word dan gewoon een gezellige dikkerd.
Je kan beter gezellig zijn en lekker eten, dan een lijnende zuurpruim. En misschien moet je wat minder achter je computer zitten. Daar word je somber van als je het teveel doet. Tenminste, dat geldt voor mij.

O ja, ik doe ook niet aan een sport. Ik hou er niet van. Maar als je gewoon een andere hobby gaat doen, kan dat toch ook? Ik teken. Ik wil je wel wat lesjes geven. Daar val je misschien niet van af, maar daar word je misschien wel blijer van.

(Het zijn maar tips )
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 19:42
elledc
elledc is offline
Zoals Jetteke zegt, het hoeft niet per se een verplichte sport te zijn, wat doet een beetje meer gewicht er toe? Tekenen (en schilderen, doe ik ook) of lezen of dingen verzamelen, iets waar je graag mee bezig bent, een hobby, allemaal dingen waar je je beter bij kan voelen.

Of een betere tip; koop een hond, dan ben je verplicht om enkele keren per dag te gaan wandelen en dat houdt je lichaamsgewicht op prima peil
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 06:19
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 15-10-2003 @ 20:42:
Zoals Jetteke zegt, het hoeft niet per se een verplichte sport te zijn, wat doet een beetje meer gewicht er toe? Tekenen (en schilderen, doe ik ook) of lezen of dingen verzamelen, iets waar je graag mee bezig bent, een hobby, allemaal dingen waar je je beter bij kan voelen.

Of een betere tip; koop een hond, dan ben je verplicht om enkele keren per dag te gaan wandelen en dat houdt je lichaamsgewicht op prima peil
Of zoek een uitlaathond.

Begin een honden-uitlaat-service!! (wat een idee )
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 15:37
Verwijderd
zo moet je dus even niet over jezelf gaan denken ja sniet goed. denk maar ow wat ben ik leuk ofzo
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 18:28
Overjoyed
Avatar van Overjoyed
Overjoyed is offline
Ik ben 1.88, weeg 78 kilo, ik train iedere avond 1½ uur, 30 minuten bovenarmen, 30 minuten buik, 30 minuten rug en benen.
Ik eet prima gezond, ook vanwege mijn vegetarische overtuigingen, en mijn suikerintollerantie.
Ik eet veel groente (biologisch, omdat aan de rest vaak suiker is toegevoegd) fruit (geen banaan en druiven bijvoorbeeld) en volkorenbrood, veel verse vruchtensappen.
Je moet voor jezelf een doel stellen, dat vermakkelijkt je verloop.
Of je begint een teamsport? voetbal? je hoeft niet geweldig te kunnen spelen, zolang je maar inzet toont word je in teams toegelaten, je zou niet direct B-selectie spelen maar toch.
Bij teamsport heb je gelijk veel contact met leeftijdsgenoten, en misschien verdien je daar het respect waar jij op hoopt?
Bij mijn lichaamstraining doe ik ook nog eens aan hardlopen, ik vind trainen een ontsnapping aan de dagelijkse sleur.
Wanneer ik op school zit, met allemaal gezeur aan mijn kop kan ik niet wachten om thuis te gaan hardlopen, of om te gaan trainen, heerlijk, fysiek zwaar, maar mentaal rustgevend.

Succes!
__________________
...
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 19:37
hanneke~13
Avatar van hanneke~13
hanneke~13 is offline
ik ben ook dik (1.65 en zo'n 80 kilo denk) en zit veel achter de pc. ook niet heel goed sociaal leven ofzo maar k ben er wel tevreden mee zo.
kzou best willen afvallen maar dat lukt me gewoon niet.

maar als je nou gewoon 1st idd wat mensen opzoekt (computerclubbie oid)
Met citaat reageren
Oud 20-10-2003, 20:03
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-10-2003 @ 07:25:
Vertel je ouders dat ze geen of iig minder lekkere dingen moeten halen en dat ze ze moeten verstoppen.
Dat zegt iedereen altijd wel, maar dat heeft dus echt geen zin hoor! Tenminste, bij mij niet. Want dan ga ik naar de winkel en koop wat. En dan niet 1 ding, wat ik anders thuis gepakt zou hebben, maar meerdere.
Dus wat ik zeg: ga gezonde dingen eten. Eet een appel, een boterham of cracker. Dit is gezonder dan een mars, een koek of chips ofzo.
En tja, ga sporten idd. Als die stap groot is, fiets dan een extra rondje als je thuiskomt van school. Want dan zit je toch al op de fiets, om dan door te gaan is veel makkelijker dan te zeggen als je op de bank zit "laat ik eens gaan fietsen/rennen/whatever"

En als je het jezelf druk maakt, dan denk je ook niet meer aan eten. Dan heb je ook geen tijd om het te zien staan. Dus heb je geen verleidingen die je moet weerstaan.
Ik heb het vandaag echt heel druk gehad, en het enige wat ik heb gehad vandaag is ontbijt, lunch, avondeten, net een koek en een soepstengel. Dit is anders echt niet zo hoor! En je blijft in beweging.

Dat je geen leuke mensen ontmoeten kunt omdat die er in jouw omgeving niet zijn, geloof ik best. Dat denk ik ook van mezelf. Maar ik ga nu makkelijker met mensen om en denk nu veel minder dat er geen leuke mensen zijn hier. Als je dus een, moeilijk gezegt misschien, makkelijker met mensen om probeert te gaan? ..
__________________
I like to say what I want to say

Laatst gewijzigd op 20-10-2003 om 20:08.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 20:44
Mystical
Mystical is offline
nou mensen, ik reageer niet vaak @ ouwe posts.

maar ik ben er bijna helemaal bovenop! ik ben nu 73.5 kg. van de 86. toen dacht ik echt. fuck jullie allemaal maar.. nu ben ik bezig met bodybuilding van m'n bovenlichaam. en m'n buik is zowat weg. en tja.. het gaat perfect!

wou ik even kwijt.
hmm zo te zien best wat gegroeid als ik die 1e post van me is bekijk. ben nu 1.78m
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 21:31
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Leuk om te lezen dat je er bijna helemaal
bovenop bent ed... Houden zo!
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Kwoots van forumers
Miekje*
34 19-07-2009 13:44
Lifestyle Opleiding en lifestyle uhu
Otis
136 22-07-2005 16:30
Software & Hardware Wat Is Een Itil Model?
rooijackers
22 13-12-2002 06:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:38.