Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2004, 16:08
colors
colors is offline
Ik wil jullie even een probleem voorleggen, een probleem waar we niet bepaald uitkomen(vooral omdat niemand eens echt hard de waarheid durft te zeggen )
Het betreft de vakantie, die we willen vieren met een groepjes vrienden.

Iedereen zit rond de 20 jaar, de jongste is 18. De meeste gaan nog naar school enzo. Niet veel tijd om te werken maar vrijwel iedereen werkt wel. Hard sparen dus voor de vakantie, maar iedereen heeft het ervoor over

Vorig jaar begonnen we al te spelen met het idee "vakantie" en iedereen was het er mee eens dat het dit jaar voor het eerst het buitenland zou worden met z'n allen. Via een georganiseerde reis, anders komen we er niet(niemand heeft een eigen auto)

Een paar weken terug begonnen we dus, iedereen gaf aan naar welk land hij/zij graag wou en de meeste stemmen golden. Het werdt Frankrijk. Iedereen was heel enthousiast, de reis klonk goed, de activiteiten ook. Alleen eentje niet.... En door haar begonnen de problemen

Zij werkt niet maar vanaf mei gaat ze weer beginnen (zegt ze iig)
Ze doet examen dit jaar dus voor de vakantie begint heeft ze ook nog tijd om te gaan werken. Maar goed, haar geld gaat via haar moeder, haar moeder beslist hoeveel ze meekrijgt

Toen we een avond over Frankrijk aan het praten waren, welke plaats we heen gingen, zat ze alleen maar met een reisgids voor haar hoofd, blijkbaar boos ofzo. Ze bleef aandringen op Hongerije of Istrië, dat is stukken goedkoper. Omdat wij toch graag willen dat ze mee gaat en dat ook de eerste keer was dat ze het vertelde over het geld, besloten we onze reisbestemming voor haar aan te passen.

Eenmaal opnieuw beslist waar we heen gingen was het nog niet goed... Dus we gingen speciaal voor haar een week later. Nog niet goed... Oke, toen besloten we korter te gaan(ipv twee weken, één week)
En dat was ook niet goed...

De rest van de avond hebben we zitten ruzieën en doen. Vrijwel iedereen wil dolgraag naar het buitenland. Ik wil ook dolgraag naar het buitenland, ik ben nog nooit in het buitenland geweest dus.
Ik was daarom ook behoorlijk pissig en teleurgesteld en toen ze vroegen wat ik ervan vondt zei ik dat ik er ontzettend van baalde. Begint ze tegen mij te schreeuwen
Toen was ik nog bozer, ben ik ook zo'n beetje het rest van het weekend gebleven. Ik denk dat niemand het echt leuk vondt.

Nu dus het probleem, we blijven dus in nederland... voor haar
Zij is nml wel aanhang, ze kreeg verkering met iemand uit ons vriendenclubje(ik ken haar btw al wat langer)
Nou heb ik nu meer zoiets van "Je bent maar aanhang, dan blijf je maar thuis" Maar als zij thuisblijft, blijft haar vriend ook en gaan we allemaal met een kutgevoel op vakantie

Nu spelen we een beetje met het idee dat we dan maar thuis blijven en misschien wel met degenen die willen een last minut pakken.

Begrijp me niet verkeerd, ik wil best graag dat ze ook meekan. Maar we hebben al vrij veel voor haar verandert (ander land, korter, later) maar het blijft erop neerkomen dat ze het te duur vindt en in nederland wil blijven. Tja, daar gaat mijn hele "Ik verheug me op de vakantie"-gevoel
Ik baal gewoon heel erg dat het allemaal zo moet. Blijven we in nederland en dan zal je ook net zien, regent het constant terwijl we op vakantie zijn. En ik ben al niet zo'n tentmens, wordt ik ook nog chagerijnig tijdens de vakantie (ik ben een beetje een doemdenker )

Ik moest even mijn ei kwijt en ik wou weten wat jullie zouden doen, als jullie in mijn schoenen zouden staan...
__________________
Colors Will Keep On Turning
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2004, 16:19
Verwijderd
Ze stelt zich inderdaad wel erg aan als ik het zo hoor. Het feit dat ze aanhang is enzo moet in principe niet uitmaken, maar dat jullie al zoveel veranderd hebben terwijl zij telkens weer niet wil / niet kan...
Ergens moet je een grens trekken. Heb het er eens zonder haar over, en praat met haar vriend.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 16:34
Bellenblaas
Avatar van Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Beetje een rotsituatie, maar die krijg je gegarandeerd als je met zo'n grote groep op vakantie gaat. Iedereen heeft zijn of haar eigen wensen en je krijgt het nooit zó dat iedereen het er helemaal mee eens is.
Dingen afspreken voor en met een groep vrienden is een soort van geven en nemen. Als zij niet naar Frankrijk wil dan is het al super goed dat de rest haar dan tegemoet komt door te zeggen dat jullie wel ergens anders heen gaan.

Ik zou eens bij de rest van je vriendin polsen hoe zij erover denken, want het zou ook zonde van jullie geld zijn als je in Nederland blijft terwijl je daar geen zin in hebt. Je moet je eens afvragen wat je liever doet: óf echt een minder leuke vakantie hebben omdat jullie ergens heen gaan waar maar één persoon het mee eens is, óf zonder haar (en dan waarschijnlijk ook haar vriend) op vakantie gaan...
Als ze namelijk nu al moeilijk gaat doen, dan zal ze dat op vakantie ook doen omdat ze blijkbaar niet in een groep kan functioneren omdat ze haar eigen mening door wil drukken. Ze moet haar eigen zin krijgen, en zo iemand meenemen op vakantie zorgt alleen maar voor irritaties.
Stel dus voor om alsnog naar Frankrijk te gaan als de meeste voorkeur daar naar uit gaat!
__________________
Home is where the heart is...
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 16:48
Strictly Aimee
Avatar van Strictly Aimee
Strictly Aimee is offline
Wij gaan dit jaar ook met een groepje op vakantie.
Met 4 meiden, dus dat is wel iets minder, maar we willen allemaal wat anders. 1 heeft zonne-allergie dus die wil niet vaak naar het strand, 1 is een cultuur freak (whaah ik dus niet! ) en eentje houd niet zo van uitgaan.

Maar omdat we toch gezamelijk iets willen, passen we ons allemaal wat aan. Ik vind het erg lief dat jullie zelfs zo ver gaan met aanpassen, dat had ik persoonlijk niet gedaan.
Ik denk niet dat het slim is, je moet toch ergens een grens trekken, en als zij zelf ook niet zich een beetje aan wil passen moeten jullie dat ook niet doen.

Ga toch lekker naar het buitenland als verder iedereen dat wil!
je mag voor dit soort dingen ook wel eens voor jezelf kiezen vind ik...
__________________
windsurfing rulez, no matter what!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 16:55
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Moeilijk... Ik snap haar wel, maar jullie ook wel. Misschien dat jullie gewoon met de zomer naar het buitenland moeten gaan en dan een keer in de herfstvakantie oid een lang weekend met haar naar de ardennen ofzo.

Ik snap alleen niet precies waarom ze niet kan sparen voor deze vakantie?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 16:57
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik zou alláng gezegd hebben: "Houdoe en bedankt" en ik was gegaan, met m'n vrienden, naar Frankrijk!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 17:13
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
Citaat:
MarkB schreef op 27-01-2004 @ 17:57:
Ik zou alláng gezegd hebben: "Houdoe en bedankt" en ik was gegaan, met m'n vrienden, naar Frankrijk!
pcies!
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 17:30
colors
colors is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 27-01-2004 @ 17:55:
Ik snap alleen niet precies waarom ze niet kan sparen voor deze vakantie? [/B]
Zoiets heb ik dus ook...
Maar goed, al het geld dat zij verdient gaat naar een rekening ofzo. Daar mag je niet aanzitten ofzo
Haar moeder geeft haar dan weer geld om wat mee te doen, uitgaan ect.
Haar moeder beslist dus ook hoeveel geld ze meekrijgt op vakantie..

Ik heb ook tegen haar gezegd of ze dan niet een bepaalde deal met haar moeder kan maken, dat ze gaat werken voor deze vakantie en dat haar moeder dat toelaat. Ik heb haar moeder wel eens ontmoet en zo'n slecht mens lijkt het me ook weer niet
Maar goed, ik krijg niet echt de indruk dat ze wat met dat idee doet
En ik weet ook wel dat zij best een rottige situatie thuis heeft, veel ruzie ect. Maarja, ik zie het niet zitten om om dit in nederland te blijven. Ik baal gewoon want ik wou echt graag...
(Er zijn btw nog wel meer redenen waarom ik niet voor haar in nederland wil blijven...)
__________________
Colors Will Keep On Turning
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 18:19
Verwijderd
Dan ga je toch 2x? 1 week in Nederland en 1 week in frankrijk
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 18:23
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
MarkB schreef op 27-01-2004 @ 17:57:
Ik zou alláng gezegd hebben: "Houdoe en bedankt" en ik was gegaan, met m'n vrienden, naar Frankrijk!
Ja, zo los je dus geen problemen met elkaar op, he.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 18:26
Verwijderd
Citaat:
Parallel schreef op 27-01-2004 @ 19:23:
Ja, zo los je dus geen problemen met elkaar op, he.
Nou dan maar niet. Ze is aanhang hoor. En haar vriend moet maar is met haar gaan praten. Het kan toch niet zo zijn dat een hele groep mensen om haar thuis blijft. Nee dat had ik niet gedaan....
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 18:27
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Parallel schreef op 27-01-2004 @ 19:23:
Ja, zo los je dus geen problemen met elkaar op, he.
Daar zijn vrouwen ook erg goed in, het er makkelijk vanaf brengen
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 27-01-2004 @ 19:27:
Daar zijn vrouwen ook erg goed in, het er makkelijk vanaf brengen
Ik had juist het idee dat 'wij' vrouwen het altijd moeilijker maakten dan het is
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 18:31
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 27-01-2004 @ 19:30:
Ik had juist het idee dat 'wij' vrouwen het altijd moeilijker maakten dan het is
jullie maken van geen probleem een probleem. Dat is waar.

Maar het er makkelijk vanaf brengen kunnen jullie blijkbaar ook (ervaring sinds vandaag ole ole )
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 18:33
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Parallel schreef op 27-01-2004 @ 19:23:
Ja, zo los je dus geen problemen met elkaar op, he.
Nee, gewoon maar een "aanhang" óveral d'r zin in geven. Nee, dát werkt! Colors heeft de vakantiebestemming al gewijzigd voor één persoon, voor diezelfde éne persoon de vakantie ingekort en nu heeft Colors zelf geen zin meer in de vakantie. Ik vind dat de "aanhang" zich maar aan heeft te pasen aan de meerderheid (de rest) van de groep.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 18:56
*Rupsje*
hee! ik ga dit jaar ook met n groepje op vakantie, naar t buitenland, en wij zijn met zn 7en. Natuurlijk wil iedereen wat anders (te duur, te weinig uitgaansdingen, wel halfpension, geen halfpension, wel zwembad, geen zwembad enz enz) Dus we hebben een beetje de regel: meeste stemmen gelden! Als 1 iemand iets anders wil en de rest wil naar Frankrijk, dan moet zij zich aanpassen en meegaan naar Frankrijk!! Ik vind dat jullie je al veel te veel hebben aangepast aan haar hoor, maar is de rest van t groepje het dan niet met jou eens en irriteren ze zich ook aan haar, of vinden ze het allemaal wel okee? Succes iig!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 19:35
colors
colors is offline
Iedereen is het wel met mij eens, bij sommige in wat mindere mate, dat wel.
Het is voor iedereen, ook voor mij, wel belangrijk dat iedereen meekan. Maar aan de andere kant hebben we zoiets van "we passen ons al zoveel aan en het is nog niet goed, dan blijf je maar lekker thuis"

Het is gewoon moeilijk te beslissen. Ons clubje is behoorlijk close met elkaar en haar vriend is altijd een soort van leider geweest. Hij had altijd goede ideeën, oplossingen ect. Niet dat we achter hem aan hobbelen ofzo, maar het is moeilijk uit te leggen wat hij altijd in ons clubje betekende. Sinds hij met haar heeft is hij ook erg verandert en nu zijn we ook een beetje bang dat als we toch naar het buitenland gaan en hun blijven thuis(hij gaat niet zonder haar) het een breuk opleverd

Ik kan me hier nog steeds heel druk over maken, ik baal ontzettend.
Vooral omdat we dit allemaal voor haar doen, terwijl zij de laatste tijd niet echt hoge punten scoort. Ze is ook heel irritant.
Er zou nog een vriend meegaan, maar door school kan hij niet mee. Toen zij dat hoorde was haar eerste reactie "Ow mooi, kunnen we later weg, is dus goedkoper..."
En dat is haar reactie nog steeds
En het zijn meer kleine dingen waardoor we eigenlijk niet eens zoveel voor haar overhebben. Maarja, haar vriend is gek van haar en we willen geen breuk....
__________________
Colors Will Keep On Turning
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 11:22
Verwijderd
Citaat:
colors schreef op 27-01-2004 @ 20:35:
Iedereen is het wel met mij eens, bij sommige in wat mindere mate, dat wel.
Het is voor iedereen, ook voor mij, wel belangrijk dat iedereen meekan. Maar aan de andere kant hebben we zoiets van "we passen ons al zoveel aan en het is nog niet goed, dan blijf je maar lekker thuis"

Het is gewoon moeilijk te beslissen. Ons clubje is behoorlijk close met elkaar en haar vriend is altijd een soort van leider geweest. Hij had altijd goede ideeën, oplossingen ect. Niet dat we achter hem aan hobbelen ofzo, maar het is moeilijk uit te leggen wat hij altijd in ons clubje betekende. Sinds hij met haar heeft is hij ook erg verandert en nu zijn we ook een beetje bang dat als we toch naar het buitenland gaan en hun blijven thuis(hij gaat niet zonder haar) het een breuk opleverd

Ik kan me hier nog steeds heel druk over maken, ik baal ontzettend.
Vooral omdat we dit allemaal voor haar doen, terwijl zij de laatste tijd niet echt hoge punten scoort. Ze is ook heel irritant.
Er zou nog een vriend meegaan, maar door school kan hij niet mee. Toen zij dat hoorde was haar eerste reactie "Ow mooi, kunnen we later weg, is dus goedkoper..."
En dat is haar reactie nog steeds
En het zijn meer kleine dingen waardoor we eigenlijk niet eens zoveel voor haar overhebben. Maarja, haar vriend is gek van haar en we willen geen breuk....
Dan levert het maar een breuk op, je kan je moeilijk je hele leven aanpassen. Soms moet je dingen gewoon accepteren zoals dit dus. Je blijft niet altijd vrienden en soms moet je voor jezelf kiezen zoals nu. Toon is wat karakter.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-02-2004, 19:59
colors
colors is offline
We zijn dus nu iets verder en het is nu definitief dat we in nederland blijven. Ik ben er twee dagen echt kapot van geweest. Is misschien aanstellerig maar zo voelde ik me gewoon...

Nu heb ik me erbij neergelegd en ga er nu het beste van maken. En aangezien zij nu haar zin heeft ga ik nu eisen stellen
Ik wil en zal naar zee.. Daar heb ik weinig concurrentie in, iedereen wil eigenlijk wel naar zee.

MAAR nu is er wéér wat. Zij mag van haar moeder niet naar een populaire jongeren/badplaats...
Wij dachten in de eerste instantie aan Renesse of een van de eilanden. Daar mag ze dus niet naartoe...
Ik weet niet of jullie begrijpen dat ik daardoor heel erg geirriteerd raaktte, maar dat geberude dus.
Verdomme zeg, geef je het hele buitenland al op voor haar, gaat ze nog meer dwarsliggen.

Dat ik nu zo boos ben heeft niet alleen met dit te maken. Ze heeft een niet zo leuke opmerking gemaakt tot betrekking van mijn moeder
Al met al begin ik me steeds meer druk om haar te maken, dat ik betwijfel of die vakantie nog wel zo'n goed idee is
__________________
Colors Will Keep On Turning
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 20:37
Firefly182
Avatar van Firefly182
Firefly182 is offline
ik denk dat toen je nog de kans had om iets te veranderen, dat je had moeten zeggen: mee of niet. Klaar. De meerderheid wil wel weg, jij niet? Sorry, maar we houden op zekere hoogte rekening met ja, maar dit gaat te ver.

Nu je in Nederland blijft moet je echt waar JIJ zin in hebt, laat je vakantie niet door haar verpesten. Ze gaat maar in d'r eentje in een hutje op de hei zitten.
__________________
Eervolle vermeldingen:Mennuz, GluipigeBever, Dr.Zoidberg, GodSaveTheQueen, Master HJ, M@rco, Sovreze en Wasbeermeneer!
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 20:43
kaarinetjuh
Avatar van kaarinetjuh
kaarinetjuh is offline
ik kan niet zo goed ruzies oplossen. Maar ik had allang een uitbrander gegeven dat je nu al zooooooooo veel voor haar hebt opgegeven, dat zij nu ook wel eens jullie tegemoet mag komen!
Dus jullie gaan nu in plaats van naar het buitenland naar NL en inplaats van 2 weken 1?
Misschien moet zij zich ook eens aanpassen!
__________________
Dream as you'll live forever, live as you'll die today
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 15:53
Verwijderd
Gewoon thuislaten. De zeiksnor.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 16:08
siegjeuh
Avatar van siegjeuh
siegjeuh is offline
idd thuislaten. als zij meegaat zal de vakantie er ook niet leuker op worden lijkt me zo..
__________________
* * maniacski says: jij moet echt in zo'n tehuis.. seriously * *
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 16:19
miro
Avatar van miro
miro is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 08-02-2004 @ 16:53:
Gewoon thuislaten. De zeiksnor.
idd. ze heeft de vakantie bij voorbaat al een beetje verpest voor jullie, zou er bij mij niet ingaan.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 16:37
Spacemonkey
Avatar van Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Ik ben vorig jaar met drie vriendinnen op vakantie geweest, we zijn alle vier heel anders en heben ons dus vaak genoeg moeten aanpassen. Maar we hebben het zo verdeeld, dat iedereen wat leuks kom doen. Soms hebben we ons ook opgesplitst in twee groepjes..

We hebben ook wel wat ruzie gemaakt, maar goed wat wil je als je een week in dezelfde tent ligt.
__________________
Why can't they see. It's complete insanity to argue with the man who is the judge of right en wrong.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2004, 18:48
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
zij past zich maar aan hoor! tis toch belachelijk! Als je geen geld hebt voor iets wat de hele groep wil dan ga je gewoon niet mee! Zo is het ook gegaan in mijn vriendengroep en het is heel jammer maar 1 gaat er niet mee!

Ik vind haar egoistisch!
Heb het er eens over met de groep maar dan zonder haar en beslis samen wat jullie willen! En zet haar voor het blok. Desnoods leent ze geld bij haar ouders en betaalt ze het later terug als ze wel kan werken!

Het excuus dat jullie een kutvakantie hebben als zij en haar vriend niet mee kunnen is onzin! Jullie vakantie wordt nu minder leuk, zeg maar kut, doordat zij maar even beslist wat haar het beste uitkomt!
__________________
Dromendief

Laatst gewijzigd op 09-02-2004 om 18:52.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie wat voor relatie heb jij met je huisgenooten?
oelekeboeleke
123 19-08-2007 14:03
Liefde & Relatie Hoe voel jij je op relationeel gebied #33
x-spekkie-x
496 11-05-2006 14:32
Psychologie Het Grote-lucht-je-hart-topic #20!
Verwijderd
485 14-02-2005 12:52
Psychologie scheiden
probleemloos
20 15-05-2004 16:33
Liefde & Relatie dringend Advies gevraagd over gecompliceerde situatie
Lady_L
55 29-10-2003 19:08
Levensbeschouwing & Filosofie nederland moet vol worden gebouwd met snelwegen!!!
superman888
7 19-07-2002 15:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:05.