Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2010 / HAVO
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2010, 17:23
loesjhu
loesjhu is offline
tekst verklaren was te doen, samenvatting totaal niet!

wat vonden jullie ervan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-05-2010, 17:34
bilo
bilo is offline
ik ben het met je eens. tekst was te doen samenvatting ging nergens over.ik heb net even gekeken wat er in moest en ik heb denk ik maar 5-8 punten.je moet veel meer info in die samenvatting zetten dan ik dacht.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2010, 17:45
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
De tekst die we moesten samenvatten was inderdaad fucking moeilijk. Ik nam de opgaven voor ik aan het examen begon even door en toen ik zag dat we 230 woorden (max) moesten hebben wist ik meteen dat de tekst dan ook gruwelijk lang was. Ik heb met streng nakijken 12 punten voor de samenvatting
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 17-05-2010, 17:58
bilo
bilo is offline
Laten we allemaal een klacht gaan indienen over die gare samenvatting bij laks, want het is duidelijk dat bijna iedereen hem te lastig vond en het zou zonde zijn als die samenvatting je kop kost. iedereen heeft er voordeel aan of zie ik dat verkeerd?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2010, 18:23
nachtmens
nachtmens is offline
verselijkkkk, ik heb heel wat makkelijk verwacht.. in vrgeljking met andere examens was die voor mij echt niet te doen, er meer open vragen en weinig meerkeuze vragen. voor de samnevatting heb ik veel worden gebruikt, ik ben bang dat het meer dan 230 was. ik had geen tijd om woorden te tellen. Ik heb een hele kant vol en nog klein geschreven. Dit was wat mij beterft geen havo examen, ik durf ook niet na te kijken.....
Met citaat reageren
Oud 17-05-2010, 20:34
ArletteOlberts
ArletteOlberts is offline
Tekst verklaren was heel goed te doen inderdaad! Maar die samenvatting, punt drie was spoorloos. De punten waren te moeilijk en onduidelijk geformuleerd. Ben benieuwd wat er voor een N-term komt....
Met citaat reageren
Oud 18-05-2010, 09:58
Gus
Avatar van Gus
Gus is offline
D'r zijn echt al 7000 klachten over dit examen... Wat was er nou precies zo oneerlijk/moeilijk?
__________________
kom dans de hoela met mij
Met citaat reageren
Oud 18-05-2010, 17:54
Verwijderd
Ruim 10.000 nu! Dat wordt dus een hoge norm gok ik zo.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2010, 17:54
JochemteWierik
JochemteWierik is offline
@ Gus, inmiddels boven de 10.000 klachten

Wat er moeilijk aan was.. eeuhm ten eerste is een ontzettend saai onderwerp, geschreven in "moeilijk nederlands" met veel moeilijke woorden, rare zinnen, en noem maar op zowiezo al lastig. Onderaan zon tekst staat altijd wat er IN je samenvatting moet komen te staan, die zinnen waren ook onduidelijk, raar, vaag of terwijl: nauwelijks "leesbaar" of begrijpbaar. Door al dit gedoe was het in die rare tekst al helemaal amper te doen om die benodigde informatie uit te tekst te kunnen halen.. Of terwijl: het was écht heel moeilijk.

Tekst 1 ging me prima af, 20 of 21 punten van de 28 :-)
Met citaat reageren
Oud 18-05-2010, 19:03
Yoeri
Yoeri is offline
Persoonlijk vond ik de samenvatting wel meevallen.
Er stond zelf een hulpje in, de tekst sprak namelijk over een tegenstelling op een gegeven moment.
Je wist dus al waar vraagstelling 2b was.

Maar ik was echt een van de weinigen die er rustig onder was, en de klachtenteller staat op 11.500 en of ik het goed heb dat is natuurlijk een tweede
Met citaat reageren
Oud 18-05-2010, 22:37
Misz
Avatar van Misz
Misz is offline
Het onderdeel tekstverklaren was pittig, maar uiteindelijk wel te doen. Maar onderdeel samenvatting.
Je had zo veel informatie en mocht maar 230 woorden hebben. Ik weet nou al dat ik sommige informatie gewoon niet in mijn samenvatting heb staan. En om toch terug te komen op onderdeel tekstverklaren. Sommige vragen vond ik toch raar geformuleerd.
Nu zijn er al twintigduizend klachten, dus ben benieuwd wat de normering zal zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2014 [VMBO] HELP NEDERLANDS EXAMEN !
larissaaa
4 13-05-2014 19:38
Eindexamens 2014 [ALG] Nederlands examen
miesxmoes
11 13-05-2014 09:04
Eindexamens 2012 nederlands examen
JustSax.
2 02-05-2012 12:45
Eindexamens 2010 Nederlands Examen
Janbos
1 17-05-2010 11:15
VWO Nederlands examen
lolsimon
24 20-05-2009 14:08
VWO HIER: hulp bij Nederlands examen!!
MerelFS
2 15-05-2009 13:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:34.