Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-07-2003, 15:50
Secretly
Secretly is offline
Hey Mensen,

Vraagje,
ik weet niet waar ik hem ergens anders moet posten dus doe i khet maar hier, maar het gaat om het volgende.
in augustus ga ik op kamers, wat moet ik allemaal hiervoor regelen? iemand ervaring mee?
Ik heb al een formulier aangevraagd bij de ib-groep voor wijziging van de stunt ( dus adreswijziging),
verder heb ik een idee dat ik langs de gemeente moet gaan ofzo?
Maar help.....kom er verder niet uit......
en het is al zo snel tijd, stress

Maar hoor het hopenlijk snel van iemand
thnx anyway
xxxxxxx me
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-07-2003, 17:19
skip
skip is offline
je moet je inschrijven in de nieuwe gemeente.....neem een paspoort of rijbewijs (oid) mee

ow ja, en je huurcontract als je niet in een compleet studentenhuis gaat, maar bij iemand huurt (hospita).

~SKIP~
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 18:57
Verwijderd
Ga je echt 'op kamers' (dus bij iemand in huis of in een studentenhuis ofzo) of ga je 'op jezelf wonen' (zelfstandige woonruimte ed dus)? Daar zit wel verschil tussen, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 22:13
Verwijderd
-idd bij gemeente inschrijven
-huurcontract
-ib groep (adres, aanvraag/wijziging studiefinanciering, lening, verzekering, aanmelding uni etc)
-inschrijving bij onderwijsinstelling zelf
-aanmelding bij opleiding/faculteit
-studentenverzekering
-studentenrekening (bank)
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 12:39
Secretly
Secretly is offline
Hey,

thnx voor jullie reaxties,
ik ga echt op kamers
Niet bij een hospita of niet bij iemand die een particulier woning heeft, maar bij 4 andere studenten ( in een gewoon huis).
Maar jullie hebben het over aanmelding van lening van studiefinanciering en aanmeding faculteit.
Maar ik blijf gewoon op dezelfde opleiding, dit is niet voor mijn opleiding gewoon tussendoor.
En ik hoef geen lening aan te vragen, ik neem aan dat als ik een adreswijziging doorgeef dat ik uitwonend word dat mijn studiefinanciering automatisch veranderd word?? hope so.

Maar komt uiteindelijk wel okey,
alleen baal ik ervan dat het geen kamer met wasbak is,
zouden jullie je keuzen van een kamer hiervan laten afhangen??

bye bye
xx
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 14:21
ganralph
ganralph is offline
heb ik ook niet, maar dat ligt ook aan de rest van het huis of dat een bezwaar is of niet

op dat formulier van de IBG geef je aan dat je van thuiswonend naar uitwonend gaat. je moet je nieuwe adres invullen (dit kan gecontroleerd worden) - je kunt ook je postadres wijzigen (dit hoeft niet hetzelfde te zijn als je woonadres).

omdat dit gecontroleerd kan worden moet je dus ook bij de gemeente aangemeld worden. je moet iig een paspoort oid bij je hebben - in Amsterdam had ik ook een verklaring van mijn huisbaas nodig; terwijl ik dit in Hoofddorp (gemeente Haarlemmermeer) niet hoefde... dus dat weet ik niet precies voor jouw gemeente
(beide keren in een studentehuis van een particuliere verhuurder en geen hospita)

verder is verzekering van je kamer wel handig.


bankrekening, (huis)artsen enzo is wel handig maar niet noodzakelijk in het begin
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Cijfers omzetten
victor2211
7 26-02-2013 20:32
Verhalen & Gedichten Meeting / Amateurdichtersavond
Verwijderd
295 22-08-2005 18:20
Werk, Geld & Recht Dingen regelen bij het op kamers gaan
Yacine
16 19-06-2004 08:14
Psychologie geen initiatief om te leven
.krz
16 07-04-2004 09:17
Verhalen & Gedichten [VERHAAL] Begrepen zonder geluid
Eend
12 15-12-2003 20:13
Seksualiteit Vervolg op het topic : Wat niet te zeggen voor/tijden/na het sex !!
Just Eak
7 15-09-2002 13:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:56.