Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2004, 18:22
Autolycus
Autolycus is offline
Heb ik net de eerste 60 blz. van M en O geleerd, krijg ik van een vriend te horen dat dat niet hoeft!.
Wat is het geval: Voor alle vakken zijn er een aantal onderdelen (domeinen) die niet deel uitmaken van het CE.
Geergerd ga ik het internet op en kom ik terecht op kennisnet, daar staat de precieze stofomschrijving van ieder vak, en belangrijker nog, ook hetgeen wat je NIET hoeft te leren. Ik vind het de taak van de school om duidelijk te maken wat er nu wel en wat er nu niet geleerd hoeft te worden voor het CE. We hebben het al druk genoeg met leren, en daar hoeft niet nog eens bij te komen dat we de stof zelf moeten opzoeken. Nu vraag ik me af hoe het nu geregeld is bij andere scholen. Hebben jullie wel de stof gekregen van je docent/school?

groeten tom

Laatst gewijzigd op 05-05-2004 om 18:25.
Advertentie
Oud 05-05-2004, 18:39
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Bij een aantal vakken wel, bij een aantal vakken niet. Sommige docenten zijn zo behulpzaam geweest om de boel te downloaden, printen en te kopiëren voor ons. Anderen hebben ons erop gewezen waar we ze konden vinden. En sommigen hebben niets gezegd, maar ondertussen is iedereen wel slim genoeg (dankzij de andere docenten) om het gewoon op te zoeken. Dus ik ken geen mensen die niet weten wat ze moeten leren.
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Oud 05-05-2004, 18:49
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Op de mavo kreeg je bij ons een boekje met elk vak erin en wat je precies moest leren en wat helemaal niet en nog wat dingetjes die met het examen te maken hebben erin, was erg handig.
Dit jaar doe ik havo examen, maar hebben we helemaal niets gehad, heb er nog naar gevraagd aangezien we ook nog gewoon met de lesstof bezig zijn en bij sommige vakken het niet eens over het examen hebben gehad.
Vind het dus een beetje raar, maar we hebben nog anderhalve week les dus de uitleg kan nog komen
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Oud 05-05-2004, 18:56
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Ik heb het vorig jaar (havo) niet gehad, heb het zelf maar uitgevogelt (ik las van alles hier op het forum, vroeg het vervolgens mijn leraar die een vaag antwoord gaf..) Maar het is goedgekomen.

Ik vind inderdaad ook dat het niet veel moeite is om voor iedereen even van elk vak een A4tje uit te draaien met wat je wel en niet moet kennen voor het CE.
__________________
I like to say what I want to say
Oud 05-05-2004, 18:57
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb voor m&o op een papiertje gehad wat je niet hoeft te leren (en dan niet het thema maar echt de hoofdstukken, boeken en paragrafen enzo zodat je dat niet zelf hoeft uit te zoeken). Bij natuurkunde hebben we vaag gehoord wat niet hoeft maar dat zijn maar twee paragrafen. Voor bio hebben we ook op een blaadje gekregen wat niet hoeft en voor wiskunde hoeft alles wat we niet bij het SE gehad hebben ook niet voor het CE. Voor de andere vakken is het me duister.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 05-05-2004, 19:30
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Bij elk vak is het wel verteld eigenlijk. We hebben geen precieze stofomschrijving gehad, maar de docenten hebben overal gezegd welke boeken of hoofdstukken tot de examenstof behoren.
Alleen wiskunde niet, maar gelukkig heb ik daarvan een examenbundel.
Ik vind het heel slordig van je docent dat hij/zij het je niet verteld heeft!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 05-05-2004, 20:15
the tourist
the tourist is offline
Voor de meeste vakken waar ik examen in doe is het wel duidelijk wat je moet leren. Bij biologie hebben we een blad gehad waarop staat wat je wel en niet moet leren, maar het gene wat je niet moet leren is niet veel. Voor de andere vakken is er gewoon vertelt wat je niet moet leren, en dat is allemaal ook erg weinig.
Oud 05-05-2004, 21:52
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
bij ons wisselde het per leraar. Mijn ak leraar gaf de domeinen + de atlaskaarten die we konden gebruiken om te oefenen, maar van andere leraren weten we weer precies niks.....
Oud 06-05-2004, 09:48
Autolycus
Autolycus is offline
AHHH, daar word ik dus echt pissed van. het enige centrale examen in het hele f*ckin jaar, en dan krijgt niet iedereen dezelfde informatie over wat er geleerd moet worden. Het is weer fijn geregeld .
Oud 06-05-2004, 10:18
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Ik heb daar helemaal niets over gehoord. Handig man
__________________
Hela världen är så underbar
Oud 06-05-2004, 10:22
MyrnaMeiszje
Avatar van MyrnaMeiszje
MyrnaMeiszje is offline
bij sommige vakken staat het voorin de examenbundels...die zijn echt heel handig, maar die heeft natuurlijk niet iedereen
Oud 06-05-2004, 10:41
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Autolycus schreef op 06-05-2004 @ 10:48 :
AHHH, daar word ik dus echt pissed van. het enige centrale examen in het hele f*ckin jaar, en dan krijgt niet iedereen dezelfde informatie over wat er geleerd moet worden. Het is weer fijn geregeld .
maar wat ik dan niet snap: je bent de laatste periode toch voornamelijk bezig geweest met de examenstof?
Bij geschiedenis bijvoorbeeld zijn wij vanaf kerst met die 2 boekjes bezig en bij maatschappijleer met de 3 bundels. Op die manier weet je dat dat de examen onderwerpen zijn.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 06-05-2004, 10:44
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Balance schreef op 06-05-2004 @ 11:41 :
maar wat ik dan niet snap: je bent de laatste periode toch voornamelijk bezig geweest met de examenstof?
Bij geschiedenis bijvoorbeeld zijn wij vanaf kerst met die 2 boekjes bezig en bij maatschappijleer met de 3 bundels. Op die manier weet je dat dat de examen onderwerpen zijn.
Voor alle vakken? Dat is bij ons dus echt niet zo. Alleen voor GS, nederlands, engels en wiskunde. Voor biologie, ak en economie waren we gewoon bezig om de stof af te maken die nog behandeld moest worden.
Oud 06-05-2004, 11:33
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 06-05-2004 @ 11:44 :
Voor alle vakken? Dat is bij ons dus echt niet zo. Alleen voor GS, nederlands, engels en wiskunde. Voor biologie, ak en economie waren we gewoon bezig om de stof af te maken die nog behandeld moest worden.
nou ja, voor alle vakken.
nederlands, engels, duits en frans heeft natuurlijk geen stof, dus daarbij is het niet van toepassing.
geschiedenis, maatschappijleer en ckv2 wel ja.
alleen wiskunde eigenlijk niet, maar daarvan heb ik een examenbundel.

en ik weet van de mensen met ak en economie dat zij de laatste tijd bezig waren met de examenstof af te ronden, dus die waren daar blijkbaar ook mee bezig.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 06-05-2004, 11:35
Autolycus
Autolycus is offline
Bij geschiedenis is het wel duidelijk dat het gaat over die twee boekjes. En bij enkele andere vakken natuurlijk ook wel. Maar bij M en O bijvoorbeeld heb ik nu uitgevogeld dat we eigenlijk kei weinig echt hoeven te kennen voor het ce. Er vallen best veel onderdelen af. En fijner nog er komen ook onderdelen voor die wij hebben overgeslagen in de lessen, bijvoorbeeld over de ICT .

Bij vakken als Nederlands, Wiskunde en Geschiedenis is het wel bekend wat de stof is. Daar hebben we in de lessen ook aardig wat aandacht aan besteed. Maar bij de andere vakken (ec en Mo bijvoorbeeld) waren we tot vorige week nog bezig met nieuwe stof. We hebben dus helemaal niets herhaald, en er is al helemaal niet verteld welke onderdelen we wel of niet moeten leren voor het CE. En daar ga ik maandag dus ff over klagen op school. Bij M en O heb ik nu al 100 pagina's kunnen schrappen, omdat dat simpelweg niet getoetst word op het CE.

gr Tom
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:51.