Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2008, 16:31
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Hoe werkt stress?

Ik heb bijna nooit 'last' van stress. Als ik verschrikkelijk veel moet doen ben ik net zo relaxt als wanneer ik op vakantie op het strand lig. Met mijn aanmaak van adrenaline stofjes zit het meestal wel goed, als ik op het podium sta, als ik aan het worstelen ben, als ik fanatiek een spel aan het doen ben barst ik van de adrenaline, en ben ik niet te stoppen. Ik ben ook wel eens in paniek, niet vaak, maar af en toe. Hoe is dat mogelijk, is het stofje voor adrenaline en stress en paniek niet hetzelfde?

Op dit moment zit ik vlak voor de toetsweek van blok 1 van mn studie. Ik heb één vak zo goed als af, maar voor de rest heb ik nog bijna niks gedaan en dus nog bérgen werk. Ik ben er volledig relaxt onder terwijl het vrijwel onmogelijk is dat ik meer dan de helft van de studiepunten voor dit blok haal, en het nu al te betwijfelen is of ik mn jaar wel ga halen.

HOE KAN DAT?

Het is vrij irritant, want ik heb stress nodig om te kunnen presteren. Vroeger op het VWO haalde ik het nog met tijdsdruk, door op het laatste moment te beginnen, maar op het hbo moeten alle opdrachten ongeveer op hetzelfde moment af zijn, en kosten de opdrachten ook ongeveer vijf keer zoveel tijd.

Is er iets wat je kunt doen om te zorgen dat je meer stress krijgt?
Ligt mijn te kort aan stress gewoon aan onverschilligheid, of kan het idd dat je stresshormonen gewoon wat minder actief werken dan gemiddeld.
hebben stress en zelfdiscipline nog een relatie oid?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2008, 10:50
Sens.
Sens. is offline
Ik vind het erg moeilijk om te antwoorden op je vragen, maar ik zal het toch een beetje proberen. Ik kan niet alles beantwoorden, maar ik zal een poging doen

Hebben stress en zelfdiscipline nog een relatie?

Ik denk dat stress wel helpt om dingen op tijd af te maken en op tijd aan het werk te gaan.
Maar sommige mensen hebben nu eenmaal meer zelfdiscipline. Ik wil graag alles heel goed doen &
goede punten halen, hierdoor begin ik doorgaans op tijd aan mijn opdrachten. Bij mij is stress dus niet noodzakelijk.
(Al zorgt de gedachte aan als ik er nu niet aan begin, ga ik me later teveel zorgen maken, wel voor extra inspanningen wanneer ik iets echt niet graag doe. )

Ik doe mijn studie graag, waardoor ik daar ook buiten mijn colleges erg mee bezig ben en waardoor ik echt gemotiveerd ben. Misschien is dit een deel van je probleem?

Mijn broers hebben stress wel nodig om in gang te schieten. Voor de examens hebben zij erg veel last van stress en dat heeft de nodige gevolgen. Stress is bij hen een gevolg van de gedachte: ik wil erdoor zijn, ik moet erdoor zijn, anders blijf ik zitten, dan moet ik dit vertellen aan familieleden en vrienden,.... Dat is dus de oorzaak van hun stress.

Kan het je schelen of je je examens haalt? Wil je goed presteren? Als dit je echt niets kan schelen, lijkt het inderdaad of je onverschillig bent. Naar mijn mening kun je niet onverschillig zijn voor iets dat je echt graag wil doen. In dat geval denk ik dat je in je studie niet op jouw plaats zit.

Adrenaline

Wat je zegt rond adrenaline lijkt me volledig normaal. Als je fanatiek met iets bezig bent, dan barst je van de energie.
Ik heb om eerlijk te zijn geen flauw idee of adrenaline de oorzaak is van stress. ik denk dat het er wel mee te maken heeft, maar ik denk niet dat het dat alleen is. Maar voor alle duidelijkheid dat is dus mijn mening.

ik hoop dat mijn antwood een beetje nuttig is :$
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Stress onder jongeren
blaches
2 01-02-2016 20:30
Psychologie Enorme stress problemen
LittleSterre
2 26-07-2012 23:38
Lichaam & Gezondheid Stress of ...?
Tonsillitis
7 05-11-2006 21:59
Lichaam & Gezondheid Wat te doen tegen stress?
vosje16
14 04-04-2006 13:58
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Stress is gezond
nijmegenaar
18 10-05-2005 12:03
Eindexamens 2004 stress stress stress
miss Elise
13 12-04-2004 13:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47.