Oud 07-05-2020, 18:01
Confused.
Confused. is offline
Hoi,

Dit is Confused. met het 2e geopende topic. Het klinkt heel maf, maar laatst ben ik via een site in contact gekomen met iemand. Ik pas op met betrekking tot persoonsgegevens en alles, maar daar gaat het niet om.
Ik whatsapp met x en x komt uit Ierland. Nu wilde x laatst even praten, dus belde x mij. Dus het gaat om een Iers telefoonnummer die een Nederlandse telefoon belt (beide smartphones).

Nu vroeg ik mij af, hoe dit in elkaar zit met de kosten die gepaard gaan bij zo'n gesprek. Kost het mij geld als hij mij belt? Ik wil natuurlijk niet aan het eind van de maand met torenhoge kosten zitten.
Nu heb ik een app met het verbruik van mijn kosten. Er zijn een aantal minuten vanaf, maar aan de andere kant staan er geen overige kosten ofzo. Doordat ik twwijfel, vraag ik het aan een van jullie (wie weethier iets over?).

Ook dacht ik: wat nou als x mij belt via whatsapp (of ik bel x), terwijl ik op mijn mobiele data zit. Gaat dit dan van mijn reguliere mobiele data af, of komen hier extra kosten bij?

Nova (a.k.a. Confused.)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2020, 18:47
Verwijderd
Alle kosten zijn voor de beller tenzij jij in het buitenland zit, dan betaal je de kosten vanuit Nederland naar je toestel (tussen de 3 cent per minuut en 10 euro per minuut, afhankelijk van het land en je provider, binnen de EU is het relatief goedkoop).

Dus het is gratis voor jou. En als je WhatsApp belt en je zit op Wifi dan gaat het natuurlijk niet van je bundel af. Via WA zitten er geen verdere kosten aan verbonden, als je buiten bent zonder wifi en alleen 3G/4G dan gaat het van je bundel af maar je betaalt voor het dataverkeer, niet voor telefoontikken.

Met alleen geluid is het denk ik niet mogelijk om in één maand 1GB weg te bellen.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2020, 14:42
Confused.
Confused. is offline
Citaat:
Alle kosten zijn voor de beller tenzij jij in het buitenland zit, dan betaal je de kosten vanuit Nederland naar je toestel (tussen de 3 cent per minuut en 10 euro per minuut, afhankelijk van het land en je provider, binnen de EU is het relatief goedkoop).

Dus het is gratis voor jou. En als je WhatsApp belt en je zit op Wifi dan gaat het natuurlijk niet van je bundel af. Via WA zitten er geen verdere kosten aan verbonden, als je buiten bent zonder wifi en alleen 3G/4G dan gaat het van je bundel af maar je betaalt voor het dataverkeer, niet voor telefoontikken.

Met alleen geluid is het denk ik niet mogelijk om in één maand 1GB weg te bellen.
Oké, thanks!
Er zijn soms wel eens random mensen die je vanuit het buitenland bellen en vervolgens je bankrekening leeghalen. Is dat een risico als je met iemand belt?
Denk dat ik het anders voor de zekerheid maar via Whatssapp doe.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2020, 15:48
Verwijderd
Citaat:
Oké, thanks!
Er zijn soms wel eens random mensen die je vanuit het buitenland bellen en vervolgens je bankrekening leeghalen. Is dat een risico als je met iemand belt?
Nee, dat is niet mogelijk. Nooit. Die buitenlandse nummers proberen je terug te laten bellen en dan zijn het opeens telefoonnummers die 20 euro per minuut kosten ofzo.

Citaat:
Denk dat ik het anders voor de zekerheid maar via Whatssapp doe.
Als je het antwoord niet vertrouwt, waarom vraag je het in godsnaam dan
Met citaat reageren
Oud 08-05-2020, 19:48
Confused.
Confused. is offline
Citaat:
Nee, dat is niet mogelijk. Nooit. Die buitenlandse nummers proberen je terug te laten bellen en dan zijn het opeens telefoonnummers die 20 euro per minuut kosten ofzo.


Als je het antwoord niet vertrouwt, waarom vraag je het in godsnaam dan
Je/u begrijpt mij verkeerd. Ik vertrouw het antwoord. Het is alleen zo, dat ik bang was dat een gesprek een "scam" zou kunnen zijn, maar je/u legt net uit, dat dat niet mogelijk is zolang de ander belt. Bedankt
Met citaat reageren
Oud 08-05-2020, 23:25
Verwijderd
Je mag op internet altijd gewoon je tegen iedereen zeggen hoor mop <3
Met citaat reageren
Oud 09-05-2020, 12:00
Confused.
Confused. is offline
Citaat:
Je mag op internet altijd gewoon je tegen iedereen zeggen hoor mop <3
Oké, bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Eenzaam meisje
KawaiiPluzzle
10 24-02-2015 17:56
Liefde & Relatie Internetrelatie????
jewel4life
47 25-06-2004 11:56
Liefde & Relatie Vriendschap
Luego
6 10-05-2004 19:53
De Kantine MSN-vragenlijst
Mr.Oizo
124 21-03-2003 08:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:48.