Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2004, 16:57
steefos
Avatar van steefos
steefos is offline
ik moet voor grieks een tragedie lezen (de vertaalde dus in het nederlands) en er iets me doen zoals een werkstuk of een presentatie, maar ik vroeg me af wat jullie me aanraden. Atigone leek de makellijkste keuze omdat het schooltoneel dit jaar Antigone is. Maar ik heb nog geen kennis van een van de drie dus...Antigone Medea of Elekttra

Laatst gewijzigd op 27-08-2004 om 17:41.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2004, 14:01
Verwijderd
Je hebt geen zin om ze alle3 te lezen en dan te kijken wat je het interessantste vindt? Zo deed ik dat toch altijd .
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 17:43
Verwijderd
Ik heb Medea en Antigone gelezen, en ik vond ze allebei leuk Maar ik ben sowieso fan van Griekse tragedies, dus ik vind ze eigenlijk allemaal leuk
Als jouw schooltoneel ook over Antigone gaat, zou ik gewoon voor die gaan. Of gewoon een kort stukje van alledrie lezen en dan kiezen, zoals Mutant al voorstelde.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 16:09
steefos
Avatar van steefos
steefos is offline
Hmm ik denk dat ik dan van alledrie een stukje lees, moet ik ze wel eerst vinden want ze hadden ze niet in onze bibliotheek
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 12:19
Verwijderd
Ook niet in de schoolbibliotheek? Daar hebben ze meestal toch wel een verzameling van Griekse/Latijnse vertalingen... Zeker als ze die lessen er geven

En anders bij de Slegte misschien, daar hebben ze voor weinig geld vaak letterlijke vertalingen, maar is natuurlijk niets als je er geen geld aan wilt besteden ^^.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 17:19
steefos
Avatar van steefos
steefos is offline
Citaat:
Mutant schreef op 04-09-2004 @ 13:19 :
Ook niet in de schoolbibliotheek? Daar hebben ze meestal toch wel een verzameling van Griekse/Latijnse vertalingen... Zeker als ze die lessen er geven
Er is altijd een run op de schoolboeken want we hebben niet voor iedereen een exemplaar, en ik dacht op tijd te willen beginnen zodat t rustig aan kan doen maar er waren meer mensen op dat idee gekomen
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 11:02
Fashionating
Avatar van Fashionating
Fashionating is offline
Ik moest dat vorig jaar ook doen, en ons werd toen ook Antigone aangeraden. Antigone is echt een leuk en makkelijk stuk om te lezen. Wij hebben er een klein stuk van opgevoerd en ook een presentatie bij. Medea vond ik echter niks.
__________________
Look to the future, but learn from the past
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:55.