Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2006, 14:00
sweetie_87
Avatar van sweetie_87
sweetie_87 is offline
Hallo,

Ik ben een meisje van 19 jaar en omdat het bij mij thuis niet zo lekker loopt ben ik opzoek gegaan naar een kamer. Het gaat thuis al een tijdje niet goed en we leven zo langs elkaar heen. Mijn ouders vragen nooit niets, hoe mijn dag was of dat soort dingen en ze vinden mij stiekem. We hebben alleen nog maar ruzie en discussies die op niets uit lopen en het werkt gewoon niet meer. Ik heb besloten dat het beter was om afstand te nemen dus ben ik laatst wezen kijken bij een kamer die werd verhuurd door een particulier. Hij was zelf een man in de dertig en wilde voor zijn kamer een net persoon, het liefst een vrouw. Dus ik had een afspraak gemaakt om te komen kijken voor die kamer. Toen ik aanbelde, stond de koffie al klaar en hij liet me de keuken en woonkamer zien. Bij de tv hadden we nog wat gekletst en daarna liet hij me de kamer zien en de rest van het huis. Hij vroeg ook of ik al een vriend had, ik zei van niet maar wel dat ik binnenkort een afspraakje had met een jongen van 20. Verder hadden we nog wat foto's gekeken van vakanties van hem en het klikte heel goed. Hij had eigenlijk een afspraak met een vriend maar dat had hij inmiddels afgebeld, omdat hij het wel gezellig vond met mij. Daarna gingen we bij de tv zitten en hij vroeg of ik naast hem kwam zitten op de bank. Dat deed ik en we hadden daar verder gekletst. Ik voelde me heel erg op mijn gemak bij hem, en hij sloeg een schouder om me heen en toen ik vertelde over de thuissituatie en de ruzies thuis kuste hij me op mijn wang en hij zei heel lieve dingen. Maar hij ging steeds verder en omdat ik me best onzeker voel over mezelf en thuis wat miste en het hier zo gezellig was bij hem liet ik het gewoon gebeuren. We kenden elkaar nog maar een paar uur. Hij begon mij heftiger te zoenen en ik deed mee. Daarna lag ik een tijdje tegen zijn schouder en ging weer rechtop zitten, ik wist niet of ik verder wilde maar ik vond het wel fijn zo. En toen haalde hij het stiekje uit mijn haar en gingen we verder met zoenen en even later deed ik mijn shirtje uit. Toen hebben we sex gehad op de bank en later bij hem in bed. Het voelde al meteen heel vertrouwd en tegelijkertijd voelde ik me een beetje schuldig en vies omdat ik het gewoon liet gebeuren. Ik heb het er over gehad met een vriendin en zij vond het niet normaal dat een vent in de 30 bezig is met een meisjes van mijn leeftijd en vond dat ik het niet moest laten gebeuren, hoewel ze mijn situatie wel snapte. En die man bleef ook maar zeggen hoe ik mooi hij mij vond en al die aandacht vond ik geweldig. Ik wil dus graag op kamers en vind hem nog steeds leuk, en ik zou ergens heel graag die kamer willen. Mijn ouders weten ook dat ik op kamers wil, maar niet wat er is gebeurd.

Is het normaal dat ik het liet gebeuren? En ik zou het fijn vinden om te horen wat jullie zouden doen in mijn situatie en of je dit soort dingen ook hebt meegemaakt en of je de kamer nog zou nemen. Bedankt dat je dit even hebt gelezen!

Groetjes meisje van 19
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-11-2006, 14:14
Verwijderd
Normaal? Tsja...
Ik denk dat het in jouw situatie wel normaal is dat je het fijn vind om aandacht te krijgen van iemand, zeker als ik begrijp dat je die van je ouders niet krijgt. Dus even iemand die naar je luistert, een arm om je heen zeg maar.
Maar zelf zou ik daarom niet met iemand naar bed gaan, zeker en al helemaal niet met iemand die ik helemaal niet ken en als ik niet ontzettend verliefd op die persoon bent. Ik lees ook nergens dat je het zelf graag wilde, maar dat het je niet zoveel uitmaakte het maar gewoon hebt laten gebeuren.
Als ik begrip en aandacht zoek, zoek ik een goede vriendin of een zus op ofzo om even mee te praten. Ik stort mijn hart niet uit bij een wildvreemde om er vervolgens seks mee te hebben.
Ik vind het zelf ook niet normaal dat je op zo'n manier met je lichaam en seks omgaat, alsof het niets bijzonders is en als iets wat je gewoon over je heen laat komen.

Ook bij die vent heb ik mijn bedenkingen. Hij was er wel heel erg op voorbereid als ik het zo allemaal lees. Voor hem had het ieder studentje kunnen zijn denk ik, ik heb niet idee dat jij nou heel erg bijzonder voor hem bent.

Ik zou iemand opzoeken die je vertrouwt en daar de aandacht en begrip zoeken om de zaken op een rij te zetten en ergens anders een kamer gaan zoeken. Ik vraag me namelijk af of je dit ook gedaan had als je wel lekker in je vel zat. Ik denk, gebasseerd op dit stukje, van niet en zou zelf achteraf spijt hebben van deze actie.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 14:28
sweetie_87
Avatar van sweetie_87
sweetie_87 is offline
Het was ook dat ik alles wat er thuis aan de hand was even kon vergeten op deze manier, ook heb ik het idee dat ik het mss zo weer zou doen, en ik vond hem ook heel leuk. Sommige gebruiken drugs of alchol als ze zich niet goed voelen, dat deed ik niet en het lijkt net alsof ik alles even kan vergeten door met iemand te vrijen. Achteraf had ik er een dubbel gevoel over, het voelde ergens fijn en vertrouwd alsof we elkaar al langer kenden dan een dag en aan de andere kant voel ik me vies omdat ik het gwn liet gebeuren eigenlijk. Als hij niet was begonnen zou ik er zelf waarschijnlijk niet mee zijn begonnen en wat je zegt klopt wel.. als ik me beter zou voelen en lekker in mijn vel zit en me goed zou voelen over mezelf zou het denk ik niet gebeurd zijn. Maar ik voelde me wel op mijn gemak bij hem en ik voelde me snel thuis, dus ik weet even niet hoe ik verder wil en als ik de kamer neem dat ik dit maar zie als iets eenmaligs.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 14:42
DxpZ
Avatar van DxpZ
DxpZ is offline
Er zijn altijd mensen die gebruik maken van de situaties waarin iemand zich begeeft.

Verder kan ik er weinig over zeggen, ga nog maar eens naar die vriendin die kent jou en je situatie het best.

Maak jezelf geen verwijten!
__________________
_DxpZ_
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 14:52
lawallan
Avatar van lawallan
lawallan is offline
uiteindelijk ben jij de enige die bepaald of het goed is of niet, zelf had ik het niet gedaan. Die man komt op mij erg over alsof hij het zo had gepland en het dus alleen voor de sex deed.

Ik zou de kamer niet nemen, grote kans dat hij nog een keer sex wil en wat dan als jij niet meer wil? dat zal vast tot wat minder prettige situaties leiden. maar nogmaals: dit is zoals ik het zie, uiteindelijk is het toch jouw keuze.
__________________
Nothing is just satire
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 15:03
sweetie_87
Avatar van sweetie_87
sweetie_87 is offline
Citaat:
lawallan schreef op 10-11-2006 @ 15:52 :
uiteindelijk ben jij de enige die bepaald of het goed is of niet, zelf had ik het niet gedaan. Die man komt op mij erg over alsof hij het zo had gepland en het dus alleen voor de sex deed.

Ik zou de kamer niet nemen, grote kans dat hij nog een keer sex wil en wat dan als jij niet meer wil? dat zal vast tot wat minder prettige situaties leiden. maar nogmaals: dit is zoals ik het zie, uiteindelijk is het toch jouw keuze.
Ik snap het... ikheb daar zelf ook over gedacht hoe het zou zijn om daar te wonen en het zou in eerste instantie blijven bij die ene keer en achteraf zou hij toch weer willen. Maar ik heb het gewoon zelf laten gebeuren, ik had ook nee kunnen zeggen. Op dat moment lukte het niet en ook al heb ik mezelf eenbeetje laten gebruiken, ik deed zelf mee. Dus ik denk dat ik het beter kan vergeten en hij ook en dat ik mss toch die kamer neem.

Groetjes, meisje 19
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 15:54
synclinorium
Avatar van synclinorium
synclinorium is offline
IK zou die kamer niet nemen als ik jou was. Hij heeft gewoon geprofiteerd van de situatie. Jij kan daar niets aan doen. Je hebt het gewoon moeilijk en dan is alle liefde die je krijgt welkom. Maar iemand die daar misbruik van maakt vertrouw ik niet. Daarom zou ik oppassen om daar te gaan wonen.
__________________
Alleen citrusfruit heeft het morele recht om tegen persvrijheid te zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 16:26
DxpZ
Avatar van DxpZ
DxpZ is offline
Citaat:
synclinorium schreef op 10-11-2006 @ 16:54 :
IK zou die kamer niet nemen als ik jou was. Hij heeft gewoon geprofiteerd van de situatie. Jij kan daar niets aan doen. Je hebt het gewoon moeilijk en dan is alle liefde die je krijgt welkom. Maar iemand die daar misbruik van maakt vertrouw ik niet. Daarom zou ik oppassen om daar te gaan wonen.
__________________
_DxpZ_
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 16:48
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
synclinorium schreef op 10-11-2006 @ 16:54 :
IK zou die kamer niet nemen als ik jou was. Hij heeft gewoon geprofiteerd van de situatie. Jij kan daar niets aan doen. Je hebt het gewoon moeilijk en dan is alle liefde die je krijgt welkom. Maar iemand die daar misbruik van maakt vertrouw ik niet. Daarom zou ik oppassen om daar te gaan wonen.
Ik had het niet beter kunnen zeggen.

En of het normaal is? Je reactie is menselijk, al had ik er zelf mogelijk wat langer bij stilgestaan. Deze man heeft misbruik gemaakt van jou situatie, en een dergelijk figuur is gewoonweg niet te vertrouwen. Opzoek naar een nog leukere kamer dus!
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 21:29
sweetie_87
Avatar van sweetie_87
sweetie_87 is offline
Bedankt voor jullie adviezen!
Ik heb van hem gehoord dat hij al eerder een seksuele relatie had gehad met een ander meisje die een tijdje bij hem heeft ingewoond. Alleen zij had toen het initatief genomen. Laatst had ik weer ruzie thuis en een kamer vinden is al moeilijk, en ik wil eigenlijk zo snel mogelijk het huis uit. Ik heb ook gewoon het idee dat hij het heel goed bedoelde allemaal, alleen komt het misschien niet zo over, en soms als hij verder wilde gaan dan vroeg hij heel lief wat ik wilde.Ik wil eigenlijk nog steeds contact zoeken met hem en dan kijken of we dat avondje kunnen vergeten en alsnog die kamer te nemen. En dat ik dan ook mijn grenzen aangeef. Naja ik ben nog steeds een beetje in de war, maar elke dag die ik nog thuis ben voel ik me ongelukkig.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 21:36
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
sweetie_87 schreef op 10-11-2006 @ 22:29 :
Ik wil eigenlijk nog steeds contact zoeken met hem en dan kijken of we dat avondje kunnen vergeten en alsnog die kamer te nemen. En dat ik dan ook mijn grenzen aangeef.
Dat gaat niet werken. Ik heb een beetje het beeld van die man gekregen dat hij bewust (jonge) meiden zoekt voor in die kamer die ingaan op de toespellingen die hij maakt. Zeker omdat hij dat dus al eerder gedaan heeft en alles met jou ook zo gepland overkwam op mij. Als jij nu zegt van oke, ik wil die kamer, maar met jou verder niks, ook geen seksuele relatie, dan zal hij daar echt niet zomaar genoegen mee nemen denk ik. Waarschijnlijk zegt hij in eerste instantie wel toe, maar zal hij als jij uiteindelijk in die kamer zit, weer opnieuw voorzichtig toenadering gaan zoeken en misschien wel op zo'n manier dat jij je er ongemakkelijk bij voelt. En echt makkelijk ontlopen kun je hem dan niet, je deelt immers een huis met hem. En hij kan op die manier misbruik van jou maken, omdat hij toch de huisbaas is en jij de huurder; er is dus een machtsverschil en ik zou heel erg bang zijn dat het dat tegen jou gaat gebruiken om hem toch die seks te geven.

Ik zou nu sowieso niet meer met een fijn gevoel in die kamer zitten, hoe graag ik thuis ook weg zou willen.. Ik denk echt dat je er verstandig aan doet om die kamer niet te nemen en op die manier vergeten wat er gebeurd is.
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 21:51
sweetie_87
Avatar van sweetie_87
sweetie_87 is offline
Je zou gelijk kunnen hebben, dat hij dat bewust op heeft gezocht. Maar ik vroeg wat de reden was dat hij graag een meisje wilde voor de kamer. Hij had al ervaringen gehad met jongens, maar die ruimden hun zooi nooit op, en lieten de keuken niet echt schoon achter. Dus daarom wilde hij graag een meisje. Ik geloof dat ook wel, en ondanks dit avondje heb ik niet het idee dat hij het huisbaas zijn zal gebruiken om mij in bed te krijgen. Hij vroeg tijdens het vrijen regelmatig wat ik wilde en als ik niet verder wou gaan of wilde stoppen, dat gewoon moest zeggen. Alleen omdat hij bleef zeggen hoe mooi ik was, wilde ik ook niet echt stoppen. Misschien ben ik goedgelovig maar ik heb zelf niet echt het idee dat hij dit op heeft gezocht.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 21:59
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Naar mijn idee ben je wel wat te goedgelovig, maarja...ik was er zelf niet bij natuurlijk, ik kan alleen afgaan op jouw verhaal hier. Als jij je er verder goed bij voelt, moet je het natuurlijk doen. Maar ik zou er zelf geen goed gevoel bij hebben. Dat hij graag een vrouw in die kamer wil omdat jongens er naar zijn ervaring maar een zooi van maken, is natuurlijk een heel makkelijk excuus wat zo gelogen kan zijn. En tuurlijk was hij lief voor je tijdens de seks, hij hoopt immers natuurlijk dat jij de kamer neemt en dat hij op die manier krijgt wat hij wil: een vrouwelijke huurster waar hij af en toe seks mee kan hebben. Als hij je vanavond bij wijze van spreken bruut verkracht zou hebben, zouden zijn kansen natuurlijk gelijk verkeken zijn..

Maar goed, zo denk ik er dus over. Alleen jij kunt de keuze maken. Het enige wat ik verder kan zeggen is: doe voorzichtig
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 22:05
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Als jij een one night stand wilt hebben moet je dat gewoon doen, die beslissing kun je alleen zelf nemen. Ik ga je niet vertellen of dat goed of fout is, de vraag is alleen of je je er goed bij voelt, ook achteraf.

Verder lijkt het me inderdaad niet verstandig bij die man te gaan wonen. Het kan best zijn dat hij oprecht is geweest en meer voor je voelt, maar dat betekent wel dat je sociale relatie met hem er een stuk ingewikkelder op wordt. Dus je kunt beter een huisbaas zoeken die niet meer voor je is dan een huisbaas.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 22:43
sweetie_87
Avatar van sweetie_87
sweetie_87 is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 10-11-2006 @ 22:59 :
Naar mijn idee ben je wel wat te goedgelovig, maarja...ik was er zelf niet bij natuurlijk, ik kan alleen afgaan op jouw verhaal hier. Als jij je er verder goed bij voelt, moet je het natuurlijk doen. Maar ik zou er zelf geen goed gevoel bij hebben. Dat hij graag een vrouw in die kamer wil omdat jongens er naar zijn ervaring maar een zooi van maken, is natuurlijk een heel makkelijk excuus wat zo gelogen kan zijn. En tuurlijk was hij lief voor je tijdens de seks, hij hoopt immers natuurlijk dat jij de kamer neemt en dat hij op die manier krijgt wat hij wil: een vrouwelijke huurster waar hij af en toe seks mee kan hebben. Als hij je vanavond bij wijze van spreken bruut verkracht zou hebben, zouden zijn kansen natuurlijk gelijk verkeken zijn..

Maar goed, zo denk ik er dus over. Alleen jij kunt de keuze maken. Het enige wat ik verder kan zeggen is: doe voorzichtig
Hmm zoals je het zegt klinkt het wel als gebruiken "vrouwelijke huurster waar hij af en toe sex mee kan hebben" en daarom wil ik ook aan geven dat ik het dus niet meer wil.

Ik heb het er ook nog met een vriendin over gehad net, en ze vond het wel een idee als ik hem nog een paar keer zou zien en dan zonder sex te hebben en duidelijk aangeven wat ik wil en als het dan goed loopt en we kunnen na een tijdje afspraken maken, dat het dan gwn moet kunnen. Ik wil het denk ik toch gaan proberen en kijken hoehet loopt als ik hem nog paar keer zie, zonder al ingetrokken te zijn.

Maar ik zal zeker voorzichtig zijn

Groetjes meisje 19
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 12:03
DxpZ
Avatar van DxpZ
DxpZ is offline
Citaat:
sweetie_87 schreef op 10-11-2006 @ 23:43 :
Hmm zoals je het zegt klinkt het wel als gebruiken "vrouwelijke huurster waar hij af en toe sex mee kan hebben" en daarom wil ik ook aan geven dat ik het dus niet meer wil.
Neem de eerste paar keer als je weer naar die meneer gaat die vriendin mee! Ter ontersteuning dan he! Met iemand erbij sta je altijd sterker.
__________________
_DxpZ_
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 13:11
Verwijderd
Die man denkt nu 'ah, met dit meisje kan ik weer seks gaan hebben, zij mag de kamer wel, dan heb ik mooi een seksvoorwerp'.
Natuurlijk deed hij die avond voorzichtig en aardig, als hij bot en ruw was geweest zou je geen seks met hem hebben gehad, wel?
Maar als je daar woont dan ben je aan hem overgeleverd. Denk maar niet dat hij het dan gaat accepteren als je nee zegt of dat hij dan nog lief tegen je gaat doen.

En inderdaad, veel huisbazen willen liever meisjes omdat die gemiddeld netter zijn. Maar die huisbazen hebben geen seks met hun toekomstige huursters.

Wat er die avond gebeurd is, dat kon gebeuren, en als je het achteraf liever niet had gewild, dan is dat erg jammer, maar het is niet jouw schuld.
Maar als je nu ook nog eens bij hem gaat wonen ben je echt verschrikkelijk naďef. Die man wil gewoon een neukpop die nog huur betaalt ook. Hoe vervelend het ook bij je ouders is, het gaat nog veel vervelender zijn bij een man die je voortdurend vraagt, zeurt of dwingt om seks met hem te hebben.

Zoek een andere kamer, echt. Kamers bij hospes zijn inderdaad vaak makkelijker te krijgen dan kamers in een studentenhuis, en bij een hospes inwonen kan ook best, als het gaat om een echtpaar of een eenzame bejaarde of als er ook nog andere huurders zijn. Niet bij een man die je binnen een paar uur tot seks verleidde.

Laatst gewijzigd op 11-11-2006 om 13:29.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 13:20
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Sarah schreef op 11-11-2006 @ 14:11 :
Die man denkt nu 'ah, met dit meisje kan ik weer seks gaan hebben, zij mag de kamer wel, dan heb ik mooi een seksvoorwerp'.
Natuurlijk deed hij die avond voorzichtig en aardig, als hij bot en ruw was geweest zou je geen seks met hem hebben gehad, wel?
Maar als je daar woont dan ben je aan hem overgelevert. Denk maar niet dat hij het dan gaat accepteren als je nee zegt of dat hij dan nog lief tegen je gaat doen.

En inderdaad, veel huisbazen willen liever meisjes omdat die gemiddeld netter zijn. Maar die huisbazen hebben geen seks met hun toekomstige huursters.

Wat er die avond gebeurd is, dat kon gebeuren, en als je het achteraf liever niet had gewild, dan is dat erg jammer, maar het is niet jouw schuld.
Maar als je nu ook nog eens bij hem gaat wonen ben je echt verschrikkelijk naďef. Die man wil gewoon een neukpop die nog huur betaalt ook. Hoe vervelend het ook bij je ouders is, het gaat nog veel vervelender zijn bij een man die je voortdurend vraagt, zeurt of dwingt om seks met hem te hebben.

Zoek een andere kamer, echt. Kamers bij hospes zijn inderdaad vaak makkelijker te krijgen dan kamers in een studentenhuis, en bij een hospes inwonen kan ook best, als het gaat om een echtpaar of een eenzame bejaarde of als er ook nog andere huurders zijn. Niet bij een man die je binnen een paar uur tot seks verleidde.
Wat ik dus ook bedoelde eigenlijk, alleen heb ik me nog wat te subtiel uitgedrukt

Maar ook op mij komt het dus echt niet lief en aardig bedoelt over, maar als een duidelijk opgezet plan om makkelijk aan een sekspartner te komen, die hij vervolgens nog min of meer in zijn macht heeft ook. Echt sweetie_87, als ik jou was zou ik het niet doen, volgens mij ga je er heel veel spijt van krijgen.
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-11-2006, 13:46
Verwijderd
Een huisbaas van dertig die zijn adspirant-huurster van negentien eventjes neukt? Kansloos geval. Lijkt me vooropgezet. Ik zou maar een andere kamer zoeken.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 18:59
sweetie_87
Avatar van sweetie_87
sweetie_87 is offline
Citaat:
DxpZ schreef op 11-11-2006 @ 13:03 :
Neem de eerste paar keer als je weer naar die meneer gaat die vriendin mee! Ter ontersteuning dan he! Met iemand erbij sta je altijd sterker.
Bedankt voor jullie meedenken en leven

Als ik het goed lees ben je de enige die het nog een kans wil geven, de meesten hier keuren het ind dus af... wat ik ergens wel kan begrijpen. En ook al wil ik niet meer naar bed met hem, ik heb het idee dat het toch iets meer was dan sexuele interesse bij hem. Ook al klopt het niet dat dit is gebeurd en ook al kon ik alles even vergeten, ik had het eigenlijk niet moeten laten gebeuren of niet zo ver laten gaan in ieder geval. Maar ik wil toch kijken hoe het is om hem weer te zien en ik heb ook het idee dat als ik mijn grenzen aangeef dat hij dat respecteert. Ik weet niet of het naief is om dit te denken, maar ik heb niet echt het idee dat hij dit had gepland...
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 22:13
mara18
mara18 is offline
Citaat:
sweetie_87 schreef op 10-11-2006 @ 15:00 :


Is het normaal dat ik het liet gebeuren? En ik zou het fijn vinden om te horen wat jullie zouden doen in mijn situatie en of je dit soort dingen ook hebt meegemaakt en of je de kamer nog zou nemen. Bedankt dat je dit even hebt gelezen!
Euh, nee niet normaal volgens mij. Ik zou eerder een beetje verlegen zijn omdat ik die man totaal niet ken, uiterst zakelijk blijven en dan ophoepelen. Maar dat zal vast aan mij liggen.

Als je niet gebruikt wil worden zou ik de kamer niet nemen, als je tevreden bent met dat soort 'liefde en aandacht' wel.

En nee, dit soort dingen nooit meegemaakt...
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 23:13
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Nee, dit is niet normaal.
Ga op zoek naar een andere kamer, tenzij je je wilt laten gebruiken
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 17:56
madelief21
madelief21 is offline
Hey,

Ik snap je situatie. Kan me goed voorstellen dat je dit meemaakt je bent altijd kwetsbaarder als je jezelf niet zo lekker in je vel voelt of je moet op mij lijken ik word dan nog ontoegankelijker maar goed.
In feiten is het misbruik hij voelde aan dat je wat meer kwetsbaar was maar als je het prettig vond en lekker vond en jij die steun op dat moment nodig heb, heb jij hem toch ook indirect gebruikt dus wat maakt het jou dan verder uit. Zoiets heet een one- night stand in dit geval one- day en dat moet je dan maar gewoon accepteren.

Probeer gewoon wat gesloten te blijven sommige mensen weten er altijd misbruik van te maken hoor. Anders heb je zo een hele hoop mannen die wat bij je proberen hoor.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 18:19
sweetie_87
Avatar van sweetie_87
sweetie_87 is offline
Citaat:
madelief21 schreef op 12-11-2006 @ 18:56 :
Hey,

Ik snap je situatie. Kan me goed voorstellen dat je dit meemaakt je bent altijd kwetsbaarder als je jezelf niet zo lekker in je vel voelt of je moet op mij lijken ik word dan nog ontoegankelijker maar goed.
In feiten is het misbruik hij voelde aan dat je wat meer kwetsbaar was maar als je het prettig vond en lekker vond en jij die steun op dat moment nodig heb, heb jij hem toch ook indirect gebruikt dus wat maakt het jou dan verder uit. Zoiets heet een one- night stand in dit geval one- day en dat moet je dan maar gewoon accepteren.

Probeer gewoon wat gesloten te blijven sommige mensen weten er altijd misbruik van te maken hoor. Anders heb je zo een hele hoop mannen die wat bij je proberen hoor.
Zo heb ik het eigenlijk niet bekeken en het was wel een one night stand gezien het tijdstip maar ik ben daar natuurlijk niet blijven slapen! Misschien dat ik het gewoon even nodig heb en ik heb nog een gesprek met hem gehad en gezegd dat ik dit niet meer wil en gewoon erg in de war was daardoor. Dat vond hij goed en hij snapte mij wel. En in het geval ik de kamer neem zou hij mij gwn respecteren.

En ik heb nu zoiezo geleerd van deze ervaring om dit soort dingen niet toe te laten ook al zit ik even niet lekker in mijn vel.

Maar het is een nette kamer, ik heb de vrijheid om hem te veranderen (kleur enzo) en het is voor een redelijke prijs. Ik wil de kamer dus toch nemen denk ik en ik ben nu gewoon zakelijk naar hem geweest en hij naar mij en dat we wat er eerder is gebeurd maar gewoon moeten vergeten.....
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 19:42
Noddy
Noddy is offline
Je moet zelf weten of je de kamer neemt. Bijna iedereen hier zegt dat je het niet zou moeten doen, maar het is jouw keuze.
__________________
Make that the cat wise
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-11-2006, 22:25
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Tja, hij heeft je gewoon gebruikt.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 22:44
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Stel, hij is lief en jullie zijn gek op elkaar enz.

Dan is het nog steeds onverstandig om bij hem te gaan wonen. Dan ga je van de ene onzelfstandige situatie over in de andere. Zoek een kamertje voor jezelf waar je je eigen gangetje kunt gaan...

Dan maar nog een tijdje doorzoeken, je vindt uiteindelijk wel iets.
__________________
To eu zčn
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 09:09
lawallan
Avatar van lawallan
lawallan is offline
Je kunt natuurlijk nog wel een paar keer met hem gaan praten en als het goed gaat bij hem gaan wonen, maar als het idd het soort man is wat ik denk dat hij is zal hij eerst heel aardig zijn en niks meer proberen tot dat je bij hem woont. Als hij dan weer seks met je wilt hebben wat doen je dan? kun je dan nog weigeren? en wat als hij dreigt je er weer uit te zetten als je geen sex met hem wilt hebben? Ik raad het je sterk af om het te doen.
__________________
Nothing is just satire
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 11:27
madelief21
madelief21 is offline
Ik zou het ook niet doen hoor. Zeker als je net op kamers gaat is het even wennen en ben je denk ik wat kwetsbaarder.
Je staat er in het begin vooral alleen voor en ik weet dat hij zich dat ook wel realiseert hoor.
Dus zoek echt nog maar even door.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 16:07
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Niet doen!!! (x1000)

Om alle redenen die de mensen hierboven al hebben genoemd. Natúúrlijk zegt hij niet dat hij die meisjes wil voor de seks, dat zou wel erg dom van hem zijn. Het is niet erg waarschijnlijk dat hij je grenzen zal respecteren, nu hij er al eenmaal overheen mocht gaan.

En verder: zélfs al was hij wel aardig en lief enzo, dan nóg moet je niet direct samen gaan wonen. Zoek dus een andere kamer!
Misschien is er via de huisarts/ hulpverlening iets te regelen als het thuis zo slecht gaat?
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 21:51
Verwijderd
Ik vind net al iedereen ongeveer boven mij dat hij wel erg misbruik van de situatie heeft gemaakt en dat je verder moet zoeken naar een andere kamer. Als je nog eens gaat kijken voor een kamer, neem dan bijvoorbeeld een goede vriend of vriendin mee, dan zal zoiets niet snel gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 23:05
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Neem die kamer niet! Wat de meesten hier ook al zeggen: hij heeft gewoon misbruik van je gemaakt. En hee, ik begrijp je wel dat je er op in bent gegaan. Daar moet je jezelf niet schuldig over gaan voelen. Toen ik naar de universiteit ging (18) had ik een superlaag zelfbeeld en heel veel negatieve gedachten enzo en toen kreeg ik een vriend (3 jaar ouder) Hij heeft op een zelfde manier van de situatie geprofiteerd en ik heb er ook aan toegegeven, omdat hij de enige was die me respecteerde en me mooi vond. Hoewel ik niet verliefd op hem was, wilde ik toch bij hem blijven. Uiteindelijk ging het na 2 maanden al uit en zag ik in wat er gebeurd was. Hij hield niet van mij, hij vond me alleen mooi en hij kon me gebruiken voor zijn behoeftes.

Zo zal het ook met die man van die kamer zijn. Wat iemand anders hierboven ook al zei, het had net zo goed iemand anders kunnen overkomen. Jij bent niet speciaal voor hem. Je bent mooi en willoos en dat is precies wat hij zoekt. Hij zegt lieve dingen tegen je, doet alsof hij je snapt, maar zodra hij genoeg heeft (lees: zijn behoeftes bevredigd zijn) zet hij je zo opzij voor iemand anders. Zo ging het bij mij ook. Dikke kans dat je dan weer kunt verhuizen en er nog een heleboel gedoe bij krijgt.

Ik snap dat je uit huis wilt, maar neem niet de eerste de beste kamer met een 'leuke' huisbaas. Wat hij heeft gedaan is niet normaal. Ik ben zelf student en weet dat de kamers niet voor het oprapen liggen, maar er zijn genoeg manieren om een kamer te vinden. Via internetsites, woningverenigingen (schrijf je in), makelaars. En de komende tijd komen er sowieso veel kamers vrij, van studenten die op stage gaan of naar het buitenland of omdat de studie toch niet zo beviel. Wat ik maar probeer te zeggen: je hoeft niet perse dié kamer. Er zijn meer opties.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 11:49
sweetie_87
Avatar van sweetie_87
sweetie_87 is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 14-11-2006 @ 00:05 :
Toen ik naar de universiteit ging (18) had ik een superlaag zelfbeeld en heel veel negatieve gedachten enzo en toen kreeg ik een vriend (3 jaar ouder) Hij heeft op een zelfde manier van de situatie geprofiteerd en ik heb er ook aan toegegeven, omdat hij de enige was die me respecteerde en me mooi vond. Hoewel ik niet verliefd op hem was, wilde ik toch bij hem blijven. Uiteindelijk ging het na 2 maanden al uit en zag ik in wat er gebeurd was. Hij hield niet van mij, hij vond me alleen mooi en hij kon me gebruiken voor zijn behoeftes.
Heel herkenbaar dit! Maar ik ga er nog goed over nadenken! Hij was wel leuk en aardig maar ik voelde nix voor hem en mss is het naief maar ik twijfel nog steeds of het allemaal uitgedacht was. MAar goed bedankt voor jullie adviezen ik ga er zeker over nadenken en wat ik ook doe: ik zal voorzichtig doen! En iemand meenemen bij een volgende kamerbezoek.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 12:00
madelief21
madelief21 is offline
Je vindt echt wel een leuke geschikte kamer. Pas goed op jezelf en blijf vooral afstandelijk en gesloten.
Hoe opener en spontaner hoe makkelijker ze op je kunnen inspelen. Ze zien jaarlijks tal van meisjes langskomen die komen en gaan ( bijv. hospiteren ) de meeste zijn jong en onzeker en dat maakt het nog makkelijker. Houdt dit gewoon in je achterhoofd en dan kan je verder niets gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 11:34
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Je afstandelijk en gesloten opstellen bij het zoeken naar een kamer kan ook juist averechts werken. De meeste mensen (zowel studenten die een hospiteerborrel organiseren en particulieren) zoeken toch bij voorkeur een sociaal, spontaan iemand (althans dat is mijn ervaring)

Je moet niemand ergens aanleiding toegeven en je eigen grenzen stellen. Als iemand opdringerig wordt, zeg je er of wat van of je besluit naar huis te gaan en de kamer dus niet te nemen. Je eigen grenzen stellen is het belangrijkst. Met onzeker zijn is in zoverre niks mis, als je dat maar doet. Voor jezelf opkomen. Sterkte
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 12:19
sweetie_87
Avatar van sweetie_87
sweetie_87 is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 16-11-2006 @ 12:34 :
Je afstandelijk en gesloten opstellen bij het zoeken naar een kamer kan ook juist averechts werken. De meeste mensen (zowel studenten die een hospiteerborrel organiseren en particulieren) zoeken toch bij voorkeur een sociaal, spontaan iemand (althans dat is mijn ervaring)

Je moet niemand ergens aanleiding toegeven en je eigen grenzen stellen. Als iemand opdringerig wordt, zeg je er of wat van of je besluit naar huis te gaan en de kamer dus niet te nemen. Je eigen grenzen stellen is het belangrijkst. Met onzeker zijn is in zoverre niks mis, als je dat maar doet. Voor jezelf opkomen. Sterkte
Ik denk dat de mensen hier bedoelden met gesloten en afstandelijk opstellen: jezelf niet te kwetsbaar opstellen door heel open te zijn over dingen als thuissituatie enzo. Maar intussen kun je nog wel gewoon sociaal en open en gezellig zijn.

Maar goed, ik heb wel geleerd van deze ervaring om mijn grenzen te stellen en eerder nee te zeggen. Het is zo makkelijk om mezelf tot sex te laten verleiden en eraan toe te geven en zo alles even te vergeten. Terwijl het achteraf niet goed voelde...Het was voor mij een manier om met mijn gevoelens, en de thuissituatie en wat ik thuis miste, om te gaan. Achteraf denk ik ook dat dat een beetje was wat ik wilde zeggen in mijn posts, hoewel het verhaal van wel/niet die kamer ook meespeelde natuurlijk
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-11-2006, 19:55
madelief21
madelief21 is offline
Precies zo bedoelde ik het ook eigenlijk !
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 20:49
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
madelief21 schreef op 16-11-2006 @ 20:55 :
Precies zo bedoelde ik het ook eigenlijk !
Ja, dat dacht ik ook al wel. Ik wilde het alleen wat duidelijker stellen

@ Sweetie_87: ik vind dat je je niet hoeft te verantwoorden voor je actie, jíj weet het beste wat de oorzaak ervan was en als je dat accepteert voor jezelf, hoef je je niet schuldig erover te voelen. Dat heb ik ook nooit gedaan, hoewel ik achteraf niet blij was dat ik me heb laten verleiden. Er zullen altijd mensen zijn die afkeuren wat je gedaan hebt, maar zij begrijpen of weten de reden er niet van. Bij mij weet bijna niemand het en diegene die het weten, weten de reden niet. Zolang jij accepteert voor jezelf waarom je je hebt laten verleiden (wat een stomme uitdrukking, maar je snapt wel wat ik bedoel ) hoef je je niet schuldig te voelen, wat anderen ook denken. Je leert er alleen maar beter door voor jezelf opkomen.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 21:00
sweetie_87
Avatar van sweetie_87
sweetie_87 is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 16-11-2006 @ 21:49 :
Ja, dat dacht ik ook al wel. Ik wilde het alleen wat duidelijker stellen

@ Sweetie_87: ik vind dat je je niet hoeft te verantwoorden voor je actie, jíj weet het beste wat de oorzaak ervan was en als je dat accepteert voor jezelf, hoef je je niet schuldig erover te voelen. Dat heb ik ook nooit gedaan, hoewel ik achteraf niet blij was dat ik me heb laten verleiden. Er zullen altijd mensen zijn die afkeuren wat je gedaan hebt, maar zij begrijpen of weten de reden er niet van. Bij mij weet bijna niemand het en diegene die het weten, weten de reden niet. Zolang jij accepteert voor jezelf waarom je je hebt laten verleiden (wat een stomme uitdrukking, maar je snapt wel wat ik bedoel ) hoef je je niet schuldig te voelen, wat anderen ook denken. Je leert er alleen maar beter door voor jezelf opkomen.
Ik heb het nu eigenlijk steeds minder dat ik me er schuldig door voel... meeste vriendinnen begrepen mijn reactie wel alleen hebben ze dan zelf zoiets niet meegemaakt en zichzelf ook niet zo gevoeld. En een andere vriendin die was misbruikt heeft me compleet voor gek verklaard dat ik het liet gebeuren... Maar ik heb er nu van geleerd en het schuldgevoel is eigenlijk weg nu
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 11:57
lennuzz
Avatar van lennuzz
lennuzz is offline
Citaat:
sweetie_87 schreef op 10-11-2006 @ 22:51 :
Misschien ben ik goedgelovig maar ik heb zelf niet echt het idee dat hij dit op heeft gezocht.
ik denk het ook wat hierboven net gezegd werd: alle liefde is nu welkom bij jou, maar naar dit soort liefde ben je niet op zoek liefje..
__________________
Talk that kinky shit up in my ear, buy me pink pretty underwear!
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 15:19
darwin02
darwin02 is offline
wat ben jij voor een slet, beetje je laten gebruiken, ik schaam me er voor dat er zulke sletjes op de wereld zijn
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 17:18
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Zalim schreef op 21-11-2006 @ 16:19 :
wat ben jij voor een slet, beetje je laten gebruiken, ik schaam me er voor dat er zulke sletjes op de wereld zijn
Anders reageer je gewoon niet
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 23:08
LOLA3000
LOLA3000 is offline
Weet je, of hij je gebruikt of niet, je moet daar gewoon niet gaan wonen. Je komt uit een moeilijke thuissituatie en dit is jouw kans om weer een fijn leven op te gaan bouwen. Misschien heb je gelijk en is het inderdaad gewoon een lieve man, toch moet je het risico niet nemen. Dit kan gewoon voor lastige situaties gaan zorgen en het belangrijkste is juist dat jij ergens gaat wonen waar je je fijn voelt en veilig. Een one-nightstand met je toekomstige huisbaas lijkt me geen goede basis hiervoor. Ik zou dus maar het zekere voor het onzekere nemen en gewoon al je aandacht richten op het zoeken van een nieuwe kamer...
__________________
Don't worry, be happy!
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 23:14
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik heb al je reacties doorgelezen en volgens mij heb je je keuze al lang gemaakt.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid is dit normaal? :/
Rozewolkje.
7 22-04-2015 18:53
Lichaam & Gezondheid is dit normaal?
xmanon
8 14-09-2010 09:36
Psychologie is dit normaal?
groot-kleintje
13 15-06-2006 19:30
Algemene schoolzaken Is dit normaal??
Miess
13 30-08-2002 18:33
Psychologie Is dit normaal?
pati
5 25-12-2001 18:05
Lichaam & Gezondheid is dit normaal ??
biefstuk13
2 14-10-2001 11:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:23.