Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2006, 20:14
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
de laatste tijd heb ik een beetje moeite met praten. Het is de laatste jaren eigenlijk heel langzaam steeds iets erger aan het worden. Het lukt me niet goed om de woorden te vinden om te zeggen wat ik bedoel. Soms stotter ik ook een klein beetje. Ik moet soms echt een tijdje nadenken voordat ik een zin heb gevormd om te zeggen wat ik bedoel. Met mn mondeling nederlands werkte het ook vrij negatief, want ik wist wel de antwoorden op de vragen van de leraar, maar wist niet goed hoe ik het moest verwoorden, waardoor het net leek alsof ik de antwoorden niet wist en daarom zo lang moest nadenken.

schrijven kan ik trouwens wel prima op zich.

Heeft iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen, wat ik er aan kan doen of heb je het zelf misschien ook?
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-11-2006, 21:30
Mariekje*
Mariekje* is offline
Vervelende situatie zeg.. Misschien is het verstandig om je verhaal eens aan je docenten voor te leggen zodat zij rekening kunnen houden met jouw 'beperking', dat scheelt mogelijk weer wat frustraties.

Sinds de val van mijn paard ruim 2 jaar geleden heb ik hier zelf ook last van, volgens de artsen staan het moeilijk spreken en die val met elkaar in verband. Vreemd is het echter wel omdat ik vroeger communicatief erg sterk was, na een zware hersenschudding zijn deze klachten pas gekomen. Is er bij jou misschien iets soortgelijks voorgevallen?

Ik ben sindsdien vaak lang bezig met het formuleren van een zin, spreken van vreemde talen gaat mij moeilijker af, een enkele keer blijf ik in een woord hangen en soms is mijn uitspraak ineens compleet anders zelfs bij woorden die doodsimpel zijn. Wat ik we eraan doen kunnen? Voor zover ik weet, vrij weinig?
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 21:49
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Heel vervelend ja. Praat je wel veel? Als je weinig je mond open trekt kan het misschien komen doordat je weinig oefent, maar ik kan me eigenlijk moeilijk voorstellen dat dit zo weinig is dat je er moeite mee krijgt. Als het niet over gaat is het misschien verstandig een bezoekje aan de huisarts te brengen, die kan je wel doorsturen naar iemand die er verstand van heeft en onderzoek kan doen naar de oorzaken.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 08:24
madelief21
madelief21 is offline
Hey !

Misschien is het iets tijdelijks en anders moet je gewoon de situatie uitleggen aan de docent hij zal het vast begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 12:51
Orpheus
Orpheus is offline
Ik ben ook een slechte spreker - qua articulatie, qua stotteren en het vinden van woorden.

Schrijven gaat daarentegen wel goed.
__________________
Naamloos kun je niet schuilen// Het pseudoniem is gelogen vandaag.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 12:53
Giovanny
Avatar van Giovanny
Giovanny is offline
Wellicht ben je onzeker van jezelf...

Gewoon veel praten, ook met mensen die je niet zo goed kent. Anders zak je verder in de ravijnen die 'introvertie' en 'mensenschuw' heten.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 17:22
Verwijderd
ik kreeg er steeds meer last van na jaren heel veel blowen..
sinds k gestopt ben merk k dat k dat k langzaam maar zeker helemaal niet meer stotter, duidelijk praat en ook weer op woorden kan komen..
heb natuurlijk geen idee wat de oorzaak bij jou is, weet ook eigenlijk niets om jou te helpen, behalve dat je denk k moet zoeken naar waar het vandaan komt en kijken of je daar iets aan kan doen, maar dat wist je waarschijnlijk al..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De 80-kilometerlimiet rond de grote steden, moet worden afgeschaft
Verwijderd
65 23-02-2006 12:33
Liefde & Relatie Wanneer vinden jullie dat je van een relatie kan spreken?
Sangria
58 06-12-2003 11:19
Liefde & Relatie Kheb het moeilijk..
Some
16 27-09-2003 10:33
Liefde & Relatie Ouders doen moeilijk :(
Bloompje
29 21-07-2003 09:24
Psychologie Af en toe is het zo moeilijk mezelf te respecteren
Eend
7 28-12-2002 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:54.