Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2006, 22:00
pfano
Avatar van pfano
pfano is offline
Volgens mij is er hierover een tijd geen topic geweest.

Laatst had ik toch zo'n gekke droom. Ik zal hem even vertellen, wijd ik gelijk het topic even in


Ik was in het oude huis van mijn oma. Het huis was een kasteel van een koning die benenden op de bank lag te slapen. Zijn bevel was dat ik samen met mijn vriendin Jennie (nog nooit van gehoord) in de gevangenis opgesloten moesten worden. Samen stonden we boven voor de deur van de gevangenis. We moesten onszelf daarin zien te krijgen. Ik was al eens eerder in de gevangenis geweest, dus ik wist gelukkig hoe het werkte. In de cel stond een bad. Daarin lag een man onder water vast gebonden. In zijn hand hield hij een sleutel vast die ik moest pakken. De sleutel had ik namelijk nodig om ons aan de kettingen te leggen. Het moest allemaal heel stiekem gebeuren, de soldaten van de koning mochten ons beslist niet horen. Omdat ik dus wist hoe het werkte, bukte naar de man toe om de sleutel uit zijn handen te halen. Tot mijn schrik zag ik allemaal bubbels uit de mond van de man komen. Hij leefde dus nog!
Dat was heel eng, want hij lag al heel lang in het bad. Hij moest dus al dood zijn geweest. Van schrik rende ik gauw weg en verstopte me in een kamer aan de overkant van de gang. Jennie (met haar baby!?) rende naar een andere kamer. Ik hield me verstopt achter de deur.
Na een klein ogenblik werd ongeduldig en liep nieuwsgierig terug om te kijken of hij al dood was. Ik gluurde door het sleutelgat. Zo kon ik precies het hoofd van de man zien. Het was spierwit en zijn ogen waren glazig en helemaal uitgepuild. Terwijl ik dacht dat het wel een één of andere zombie kon zijn, kwam hij langzaam met zijn hoofd boven water en draaide zijn hoofd precies naar mij toe. Net voordat hij in mijn ogen kon kijken, bukte ik van het sleutelgat vandaan. Al struikelend, doordat ik op me knieën zat, rende ik zo snel weg als ik kon.

Ik liep beneden.
Ik zocht de koning, om hem te waarschuwen voor wat er gebeurd was. De koning lag te slapen op de bank. Met goedkeuring van de lakei, schudde ik de hem wakker. Het ging niet gemakkelijk. Maar naar lang schudden, kon ik hem uit zijn slaap halen. Al stotterend probeerde ik hem het gevaar duidelijk te maken. De koning wou niet luisteren, hij praatte zelfs door me heen. Op dat moment kwam de man van het bad de kamer binnen stappen. Mijn voeten stonden in de grond vast gemergeld. Dit keer rende ik niet weg. Ik kon het niet. De koning liep toen naar me toe en zei; ‘Jennie is dood.’
__________________
Do the chickens have large talons?

Laatst gewijzigd op 09-03-2006 om 22:06.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2006, 17:03
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Leuk topic
Op internet kun je ook zoeken wat de betekenis zou kunnen zijn van dingen uit je droom...

Ik heb laatst gedroomd dat mensen 4 naalden in de pootjes van mijn kat Tom hadden gedaan toen ik weg was, in elk pootje een. Het waren hele dikke, lange naalden. Ik heb ze er uit gehaald en Tom krijste het uit! Toen ik ze er allemaal uit had gehaald, was Tom verdwenen en bleef ik over met de naalden. Aan de naalden was niks bijzonders te zien, geen bloed o.i.d.

En dit was de 2e keer dat ik over Tommie droomde.
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 17:51
Verwijderd
Ik droomde over de begrafenis van een dirigent, en dat ik zijn taak ging overnemen. Zijn vrouw speelde op mijn hoorn Foolish Games van Jewel. Vervolgens maakte zij en ik stampende ruzie en ben ik zo vreselijk boos op haar geworden. Omdat je op een begrafenis ten slotte geen ruzie gaat maken.

Overigens kan ik bijna al mijn dromen zelf 'lezen'. ik nog weet wat ik gedroomd heb tenminste.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 18:25
Dato_16
Dato_16 is offline
ik droomde vannacht dat ik in een bed midden in onze straat lag te slapen...
en dat ik toen een hele zware onweersbui aanzag komen en dat ik toen mijn deken heb gepakt en heel hard naar huis ben gerend om droog in mijn bed te gaan liggen...
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 19:44
Verwijderd
ik droomde laatst dat mijn broertje van veertien er op stond een spijkerrok aan te doen. Hele heisa, met een verhitte discussie, ik weet niet of ik hem overtuigd kreeg t niet te doen...
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 19:59
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Ik droomde een paar dagen geleden dat een docente van mij, waar ik vrij close mee ben, kanker had en al snel zou overlijden. Ze was er zelf heel nuchter onder en deed alsof ze het eigenlijk wel had gezien hier. In plaats van dat mensen haar moesten troosten, troostte zij mensen en vertelde dingen als: 'Ach, er zijn wel meer docenten op de wereld.' Een tijdje later kreeg ze te horen dat ze nog een operatie zou kunnen krijgen, waardoor ze volledige zou herstellen. Op dat moment rende ze naar buiten en hing zich op in een boom. Toen we na schooltijd naar huis gingen hing ze er nog steeds en stonden er allemaal kaarsjes en bloemen bij 'haar' boom. Niemand nam ook de moeite haar uit die strop te bevrijden. En toen ik naar de bushalte liep stond ze daar gewoon op de bus te wachten en vroeg hoe mijn dag was geweest.

Dat is al de tweede keer dat ik droom dat ze kanker heeft en snel zal overlijden.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 13:15
Verwijderd
Ik droomde laast dat ik een film zat te kijken met nog wat andere mensen die ik kende, maar ik wist niet wie.
Toen we de film gezien hadden gingen we naar het bos toe waar het opgenomen was, en een man verzekerde ons dat er niks kon gebeuren. Nadat we door hele prikkelige struiken waren gelopen zagen we een soort huisje staat in de verte, en ineens was het schemerig. Toen keek ik achterom en zag ik dat alle andere mensen weg waren en ik er nog in mijn eentje stond. Toen kwamen er wolven vanuit het bos, ennuh, toen werd ik wakker


Ik droom wel vaker over wolven, ik moet misschien eens opzoeken wat dat betekent
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 13:24
J3s
Avatar van J3s
J3s is offline
Mogen nachtmerries ook? Ik droom nl. altijd rare, vervelende dingen die niet kunnen. Komtie van afgelopen nacht:

Weet niet meer hoe 't begon, maar ik was iig op een verjaardag van mn tante en de hele familie was present. Mijn tante is getrouwd en haar man (mijn oom) was erg gemeen en hij mishandelde hun dochter. Tijdens die verjaardag zat ik op een stoel en opeens zat hun dochter verscholen achter mijn stoel. Vervolgens zag ik dat mijn oom haar aan het slaan was met een dik stuk touw en mijn nichtje probeerde bij mij te schuilen. Ik wist niet goed wat te doen, en liep met haar naar de keuken maar mijn oom achtervolgde ons waarna we weer gingen zitten. Toen ze begon te krijsen van de pijn (wat verder niemand hoorde ) zijn we buiten een stukje gaan lopen.

Toen zag ik dat ze geen voeten en handen (meer) had. Ze zij dat dat kwam doordat ze altijd zo werd mishandeld. Ik tilde haar toen op maar toen vielen ook haar benen eraf en ik wist niet hoe ik haar moest vasthouden, wat ik ook tegen haar zei. Ze zei dat ze me het niet kwalijk nam, als ik maar van haar hield en ik zei dat dat zo was. We wandelden samen enkele dagen met bestemming onbekend. Langzamerhand ging ze zich beter voelen en na haar benen kwamen ook haar handen en voeten weer terug.


Dusss, ja toen werd ik wakker
__________________
We never will think, we never will think..That's wonderfull, that's life...
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 13:42
Moustache
Avatar van Moustache
Moustache is offline
Ik droom de laatste tijd alleen maar over mijn ex en de jongen waar ze nu al bijna iets mee begint geloof ik.
Ik hoor ze dan praten, maar ik kan ze nergens vinden. Meestal is dat in een oud wit huis waar ik heel lang geleden een tijdje heb gewoond met mijn pa.
__________________
Guitarred and feathered
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 21:20
pfano
Avatar van pfano
pfano is offline
Toch wel bizar en complexe dromen allemaal. Volgens mij geven al die dromen precies weer hoe jou eigen gevoel op dat moment is. Situaties die je hebt mee gemaakt verwerk je en uit je in je eigen fantasie zonder beperkingen.
Je aller binnenste ik is het. Als je over je dromen vertelt, leg je eigenlijk jezelf ook helemaal bloot. Misschien een tip voor psychologe ofzo. De cliënt zijn dromen laten vertellen.
__________________
Do the chickens have large talons?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 21:25
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
De meeste dromen van anderen vind ik helemaal niet raar. In ieder geval niet in vergelijking met die van mij.

Raar wordt het pas wanneer er inhoudelijk echt sprake is van volstrekte willekeur of de interne logica continu blijft veranderen.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 21:33
Liefs Jeanne
Avatar van Liefs Jeanne
Liefs Jeanne is offline
Ik droomde vannacht raar, maar ik ben het vergeten...
__________________
Just give it away
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 21:37
pfano
Avatar van pfano
pfano is offline
Kan..

In vergelijking. Ja, dromen vergelijk ik nooit. Ik vind elke heel bijzonder.

Wel kon ik me heel goed inleven in de dromen die hier zijn verteld, alsof het een keer mijn eigen droom is geweest.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 22:06
Liefs Jeanne
Avatar van Liefs Jeanne
Liefs Jeanne is offline
Ik kan me vaak niet inleven in dromen van anderen. Wel heb ik soms het gevoel dat, als ik iets zie, ik dat eerder heb gezien, en dan komt er een eerdere droom naar boven. Dat is dan vaak een droom die ik onbewust onthouden heb, denk ik. Deja-vu...
__________________
Just give it away
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 21:37
Verwijderd
Ik droom de laatste tijd heel veel over personen uit mijn omgeving die overleden zijn. NIet erg prettig, maar ik weet waar het vandaan komt. Alleen hoe kom ik er weer vanaf?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 22:54
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Ik droomde:

Ik was op de manege. Maar me manegepony was nog steeds niet beter. Dus moest ik een ander opzadelen. Maar opeens kwam er iemand en die moest er op. Dus moest ik weer een ander opzadelen. Maar dara moest ook een ander op. Zo bleef het door. Totdat de lessen waren afgelopen en toen ik eindelijk een paard had gevonden zei de eigenaar dat hij geen les meer geeft en ik geen geld terug krijg. Want ik had al betaald
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 09:00
pfano
Avatar van pfano
pfano is offline
Gatsie,

Vannacht droomde ik dat mijn hoektanden verrot waren!! iehl, het kwam doordat ik vroeger (in het echt ook) een keer een beugel nodig had.
( ik heb als klein kind tegen een paaltje gereden, daardoor had ik een gat in me kin en mijn voor tanden lagen er zo goed als uit.)
Maar ik droomde dus dat mijn tanden aan de zijkanten echt zwart met grijs waren geworden. Ook kwam er bij één hoektand hechtdraad uit!


Hiervan ga ik echt even de betekenis opzoeken
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 15:37
Liefs Jeanne
Avatar van Liefs Jeanne
Liefs Jeanne is offline
pfano

Daar krijg ik echt walgelijke beelden bij nu
__________________
Just give it away
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-03-2006, 16:21
pfano
Avatar van pfano
pfano is offline
Citaat:
Liefs Jeanne schreef op 13-03-2006 @ 16:37 :
pfano

Daar krijg ik echt walgelijke beelden bij nu
ja, maar dat was het ook wel
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 14:29
moon
Avatar van moon
moon is offline
Ik droomde vannacht dat ik werd overspoeld samen met heel veel mensen door een enorme golf (aan zee dus). We moesten allemaal heel hard wegrennen de duinen in maar als de golf dan over ons heen was gekomen en het water weer terug trok de zee in dan moesten we juist weer heel snel naar de zee toe rennen, want dan was het daar weer veiliger. Best wel eng was het. Wat het pecies te betekenen heeft weet ik ook niet.

Om mensen die er intresse in hebben een beetje opweg te helpen....ik heb 3 dromenboekjes. Ik zal niet zeggen dat daar de absolute waarheid wat betreft de betekenis van je droom in staat, maar ik kan er vaak wel wat in vinden. Ik zal eens even kijken of ik voor jullie wat kan vinden.

Te beginnen bij de droom van pfano:

Een huis dat ben je vaak zelf en je oma kan staan voor je verleden.
kasteel = tempel van de ziel
koning = beschermer en symboliseert tevens de vader of moeder figuur.
gevangenis = zinnebeeld van psychische disharmonie
sleutel = verleent toegang tot bepaalde wetenswwardigheden en kan gunstig zijn voor het oplossen van problemen.

De rest is voor mij ook niet helemaal duidelijk maar ikdenk zomaar dat je een probleem aan het oplossen was in je droom.

Droom van Coverdeyes:

Een kat kan voor heel veel dingen staan, zeker als het je eigen kat betreft. Een kat heeft namelijk voor iedereen een andere betekenis. De 1 is gek op katten, de ander haat ze. Waar jou kat symbool voor kan staan, dat weet jij alleen.
Waar naalden voor staan dat weet ik eerlijk gezegd niet. Ik kan het hoogstens zelf bedenken. Dat naalden iets te maken heeft met wat je steekt/pijn doet. Maar dan geef ik er wel een hele eigen interpetatie aan.

Droom van Nattigheid:

Bij een begrafenis neem je afscheid van iets, om aan een neiuwe fase te beginnen.De dirigent is de samenbundelende kracht van een orkest en een orkest is een symbool voor een gezamelijke activiteit om een bepaald doel te bereiken.

Wat het verder precies betekent weet ik niet, overigens zie ik dat je zelf ook goed bent in het vertalen van je droom. Vaak is dat nog veel belangrijker. Een dromenboekje kan je soms wat aanwijzingen geven maar overhet algemeen weet je zelf het beste wat je droom te betekenen heeft.

Droom van Dato 16:

Jou droom betekend denk ik dat je je onveilig/onbeschermt voelde. Je lag onbeschermd in de open lucht en toen je zag dat er gevaar/ iets vervelends dreigde, heb je snel de veiligheid/bescherming opgezocht.

Droom van Quis:

sorry, ik begrijp eigenlijk ook niet wat jou droom betekend. Hou er overigens ook rekeing mee dat niet elke droom iets hoeft te betekenen. Veel dromen hebben juist geen dieper ligende betekenis.

Droom van Nijn*:

Aangezien je 'vrij close' bent met deze docente betekend deze droom volgensmij vooral dat je bang bent haar te verliezen.
Zeker gezien het feit dat je nu al 2 keer gedroomd heb dat ze kanker had en zou overlijden.

Droom van GuMM:

Wolven (toevallig heb ik er zelf vannacht ook over gedroomd) staan symbool voor kwade en agressieve neigingen. de wolf verwijst vaak naar innerlijke driften van de dromer.
Het vechten met een wolf staat voor het overwinnen van bepaalde persoonlijkheidsaspecten.

Droom van J3s:

eeehm...die droom begrijp ik ook niet, sorry!

Droom van Doavid:

In die droom ben je gewoon dingen die gebeurt zijn aan het verwerken.

Mushu: Als je droomt over mensen die overlijden ben je bang ze te verliezen.

Droom van Skilly:

Tja, hier kan ik alleen maar weer een eigen interpatie aangeven. Misschien betekend het dat je te veel over je heen laat lopen of dat dingen te snel voor je gaan. Maar ik zou het niet precies weten.

Droom 2 van pfano:

Volgensmij heeft dat iets te maken met negatieve emoties. Maar zeker weten doe ik niet

-------------------------------------------------------------------------

zoals ik al zei, niet alle dromen hebben een betekenis en vaak is de eigen interpatie die je aan je droom geeft het beste. Je weet zelf vaak het beste wat je gedroomt hebt. Ik weet het ook niet, ik probeer jullie alleen maar een beetje opweg te helpen aan de hand van mijn dromen boekjes en het feit dat ik al jaren bezig ben mijn eigen dromen te vertalen.
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 14:34
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Moon: leuk dat je probeert te interpreteren! Al kan je dat natuurlijk het best zelf doen, je weet zelf het best wat dingen voor jou betekenen Maar het is vaak ook wel fijn om een andere visie te horen te krijgen.


Ik droomde dat ik ging logeren bij mijn oma, mijn moeder en zusje waren er ook. En er was ook een jongetje, mijn broertje (ik heb geen broertje, maar daar dus wel) en op een gegeven moment bestrooide hij me met poedersuiker


Gisteren was trouwens raarder, toen droomde ik dat ik college had, maar dat was ook een scheikundeles. En de lerares kwam binnen en ik ontdekte ineens dat ik nog in pyjama was. Dus toen ging ik naar mijn kamer om me te verkleden en ik had iets geels en dat vond ik mooi. En toen ging ik weer terug, maar iemand had mijn plaats ingepikt en toen ging ik weer weg. Ik was ineens een man en ik schaatste en keek naar het schaatsen tegelijkertijd. Toen viel ik, tand door mijn lip. En er was een buffet met allemaal eten en ik wilde wel eten, maar het mocht niet van mezelf en mijn lip deed zeer. En iedereen zei: "eet nu toch," maar ik weigerde.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 16:14
moon
Avatar van moon
moon is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 14-03-2006 @ 15:34 :
Moon: leuk dat je probeert te interpreteren! Al kan je dat natuurlijk het best zelf doen, je weet zelf het best wat dingen voor jou betekenen Maar het is vaak ook wel fijn om een andere visie te horen te krijgen.


Ik droomde dat ik ging logeren bij mijn oma, mijn moeder en zusje waren er ook. En er was ook een jongetje, mijn broertje (ik heb geen broertje, maar daar dus wel) en op een gegeven moment bestrooide hij me met poedersuiker


Gisteren was trouwens raarder, toen droomde ik dat ik college had, maar dat was ook een scheikundeles. En de lerares kwam binnen en ik ontdekte ineens dat ik nog in pyjama was. Dus toen ging ik naar mijn kamer om me te verkleden en ik had iets geels en dat vond ik mooi. En toen ging ik weer terug, maar iemand had mijn plaats ingepikt en toen ging ik weer weg. Ik was ineens een man en ik schaatste en keek naar het schaatsen tegelijkertijd. Toen viel ik, tand door mijn lip. En er was een buffet met allemaal eten en ik wilde wel eten, maar het mocht niet van mezelf en mijn lip deed zeer. En iedereen zei: "eet nu toch," maar ik weigerde.
Die eerste droom...ik heb geen idee!

Jij droomt trouwens een beetje op dezelfde manier als ik, ik heb ook van die dromen waarin ineens echt alles kan veranderen enz.

geel= kleur van de zon en het kosmische licht. geel symboliseert het verstandelijk denken en het verlangen naar geestelijke/spirituele kennis.

(ook de school staat vanzelfsprekend, voor leren, kennis op doen)

met schaatsen kun je volgensmij het best denken aan wat schaatsen voor jou betkend, wat het oproept. Roept het de angst op om te vallen? je valt namelijk ook in deze droom. zich op glad ijs wagen= te veel risico nemen.

Overigens het feit dat je zowelover een broer droomt die je niet hebt, alswel dat je een man wordt...dat wijst op een mannelijke kant in je. Dat kan wijzen op een mannelijke kant die je nu oproept om sterker in je schoenen te staan. (zoiets staat in mijn dromenboek, vind het ook een beetje vaag)
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 13:11
Verwijderd
Ik werd vanmorgen wakker met tranen in mn ogen door een droom Ik had over mn moeder gedroomd (en die is dood).
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 13:35
pfano
Avatar van pfano
pfano is offline
Citaat:
Blush schreef op 15-03-2006 @ 14:11 :
Ik werd vanmorgen wakker met tranen in mn ogen door een droom Ik had over mn moeder gedroomd (en die is dood).
oww.. *hug*
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 14:06
heavyukkie
heavyukkie is offline
Ik heb vandaag nog gedroomd.

Ik was een een wedstrijd en we moesten met heel veel mensen een parcours afleggen. En wie de eerste waren en dus ook optijd die kregen een speltje. Ik was in eerste instantie met een vriendin van mij maar ik zag iemand en was ik ff heen geweest om er na weer door een steegje weer terug te komen om haar op te halen. Maar ze was er niet meer. Dus toen ben ik gewoon door gegaan. Uiteindelijk in de gymzaal uitgekomen moesten we dan een parcoursje nog afleggen. Maar omdat ik een hersenbeschadiging heb en moeite met concentreren en evenwicht kwam ik bijna niet over de evenwichts balk komen.
Een oud klas genoot, die (in dus niet mn droom maar in het echt een oogje op me heeft/gehad) hielp me met een handje geven over die balk heen. maar helaas ik was te laat en daarom kreeg ik geen speldje. Die jongen was kwaad op de organisatie omdat ze ook met mensen zo als ik rekening moesten houden.

Toen werd ik wakker
__________________
nobody is pefect, en ikke zeker niet!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-03-2006, 14:32
Kid Morbid
Avatar van Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Citaat:
Kid Morbid schreef op 15-03-2006 @ 09:02 :
Ik werd hard lachend wakker want ik droomde dat Marylin Manson met hamers op me zat te gooien terwijl dat liedje 'I want to Rock' keihard speelde, maar het woordje 'Rock' was vervangen door 'Hamer'. Daarna droomde ik over een man die een miskoop had gedaan qua hond, want het was een homohond o.i.d. en hij bleef zijn hond maar verwarren met de binnenkant van een auto.
Wat betekend dit Moon?
__________________
the plastics
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 16:06
Verwijderd
Citaat:
pfano schreef op 15-03-2006 @ 14:35 :
oww.. *hug*
dankje. Ik had vermorgen wel even de nieging om even te gaan janken, maar daar had ik helemaal geen tijd voor.. ik moest snel naar school enzo.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 16:52
pfano
Avatar van pfano
pfano is offline
Citaat:
Blush schreef op 15-03-2006 @ 17:06 :
dankje. Ik had vermorgen wel even de nieging om even te gaan janken, maar daar had ik helemaal geen tijd voor.. ik moest snel naar school enzo.
voel je je nu wel beetje beter?
<3
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 16:55
pfano
Avatar van pfano
pfano is offline
Citaat:
moon schreef op 14-03-2006 @ 15:29 :


Te beginnen bij de droom van pfano:

Een huis dat ben je vaak zelf en je oma kan staan voor je verleden.
kasteel = tempel van de ziel
koning = beschermer en symboliseert tevens de vader of moeder figuur.
gevangenis = zinnebeeld van psychische disharmonie
sleutel = verleent toegang tot bepaalde wetenswwardigheden en kan gunstig zijn voor het oplossen van problemen.

De rest is voor mij ook niet helemaal duidelijk maar ikdenk zomaar dat je een probleem aan het oplossen was in je droom.


Droom 2 van pfano:

Volgensmij heeft dat iets te maken met negatieve emoties. Maar zeker weten doe ik niet

-------------------------------------------------------------------------

zoals ik al zei, niet alle dromen hebben een betekenis en vaak is de eigen interpatie die je aan je droom geeft het beste. Je weet zelf vaak het beste wat je gedroomt hebt. Ik weet het ook niet, ik probeer jullie alleen maar een beetje opweg te helpen aan de hand van mijn dromen boekjes en het feit dat ik al jaren bezig ben mijn eigen dromen te vertalen.
[/B]
Dankje. Ik kan ze soms zelf ook wel vaak een beetje verklaren.
Soms
Die van de gevangenis niet iig.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 17:12
Roadrunner
Avatar van Roadrunner
Roadrunner is offline
ik droomde dat ik heeeel erg verliefd was, op vakantie. En iets met een strand. en godver toen ging mn wekker
__________________
droeftoeter
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 17:32
Verwijderd
Citaat:
pfano schreef op 15-03-2006 @ 17:52 :
voel je je nu wel beetje beter?
<3
Ja dat wel
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 17:49
Moustache
Avatar van Moustache
Moustache is offline
Iets met een enorm grote ruimte met een enorme groene kegel erin, beetje vaag en een bos met een steile helling waar ik vanaf gleed in een sloot
__________________
Guitarred and feathered
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 10:38
moon
Avatar van moon
moon is offline
Citaat:
Kid Morbid schreef op 15-03-2006 @ 15:32 :
Wat betekend dit Moon?
Ik werd hard lachend wakker want ik droomde dat Marylin Manson met hamers op me zat te gooien terwijl dat liedje 'I want to Rock' keihard speelde, maar het woordje 'Rock' was vervangen door 'Hamer'. Daarna droomde ik over een man die een miskoop had gedaan qua hond, want het was een homohond o.i.d. en hij bleef zijn hond maar verwarren met de binnenkant van een auto.

hamer= de hamer is symbool voor het lot maar ook voor alles dat het mannelijke en daadwerkelijke voorstelt, in tegenstelling tot het aanbeeld, dat tot doel heeft de klappen op te vangen. Hamer en aanbeeld samen symboliseren de voortplanting. (ik heb dit letterlijk overgenomen uit het dromen boekje)

En die andere droom is echt zeer vaag! Ik snap jou dromen niet helemaal
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 12:21
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
@Moon: bedankt Die gele kleur, dat is dus iets waar ik zelf niet op kan komen, maar waarvan ik weet dat het tóch iets betekent, de volgende ochtend was ik ook echt verbaasd dat ik dat kledingstuk helemaal niet had En dat over die mannen.. Ik zie nu pas het verband, maar ik kan er wel wat mee, ik zie er wel wat in.


Ik droomde dat het vlooienmarkt van de scouting was, iedereen van scouting was er en het was aan de ene kant net zoals altijd, maar aan de andere kant was het heel anders. Het was een kleiner veld en ik moest samen met een (ex)scoutingvriendin en haar broer eten verkopen, maar zij hielpen helemaal niet mee, ik moest alles alleen doen. Later moesten we rennen om de bus te halen en kwam ik ineens vanuit University College. En toen we bij de bushalte kwamen, een soort pleintje, bleek dat we niet konden vertrekken, tenzij we een cadeau gaven aan het kind van de man die dat zou regelen. En toen haalde ik allemaal verkleedkleren of zoiets uit mijn tas, maar hij vond het allemaal niet voldoende.

Ik droomde nog meer, maar dat is een beetje weggezakt.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 22:18
patrik594
patrik594 is offline
Ik ben mijn laatste dromen vergeten, slechts heel soms kan ik ze me later herinneren. Maar als ik dan eens leuk droom ( en ik het me kan herinneren ) en wil weten hoe het verder gaat, gaat ALTIJD de wekker af... echt zo jammer!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 13:21
Kid Morbid
Avatar van Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Afgelopen nacht erg gaaf lucide gedroomd! Echt te gaaf. Opeens wist ik dat ik aan het dromen was maar ik schrok er een beetje van en na een minuutje heb ik mezelf wakker gemaakt omdat ik bang was dat er een slaapverlamming aan zat te komen.
__________________
the plastics
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-03-2006, 13:43
barstje
Avatar van barstje
barstje is offline
ik heb gezocht naar de betekenis maar kon t niet vinden..

ik droomde dat ik vreemdging. ik lag samen met een jongen die ik best goed ken en eerst ook wel leuk vind in bed en hij gaf me de hele tijd kusjes. Op een gegeven moment zoende ik heb en toen ging ie weer weg. maar ik vond het heel vervelend om het aan mijn vriendje te moeten vertellen dat ik was vreemdgegaan..

ik heb het wel eens vaker gedroomd en toen zoende ik met een andere jongen en voelde ik me ook heel schuldig.
__________________
There is always that one person that always will have your hart
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 13:54
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
barstje schreef op 18-03-2006 @ 14:43 :
ik heb gezocht naar de betekenis maar kon t niet vinden..

ik droomde dat ik vreemdging. ik lag samen met een jongen die ik best goed ken en eerst ook wel leuk vind in bed en hij gaf me de hele tijd kusjes. Op een gegeven moment zoende ik heb en toen ging ie weer weg. maar ik vond het heel vervelend om het aan mijn vriendje te moeten vertellen dat ik was vreemdgegaan..

ik heb het wel eens vaker gedroomd en toen zoende ik met een andere jongen en voelde ik me ook heel schuldig.
Je hebt een vriend?

Hm, je moet je in ieder geval niet schuldig vinden om een droom, dat is nergens voor nodig. Hoe voelde je je in die droom, voordat je erover nadacht dat je het je vriendje moet vertellen? Misschien ben je gewoon bang dat je in de verleiding wordt gebracht om vreemd te gaan of dat je vriend vreemd gaat?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 13:57
barstje
Avatar van barstje
barstje is offline
ja heb een vriend. maar in die droom voel ik me ook al schuldig maar doe ik het toch en heb ik er voor mezelf geen spijt van..
__________________
There is always that one person that always will have your hart
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 13:59
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
barstje schreef op 18-03-2006 @ 14:57 :
ja heb een vriend. maar in die droom voel ik me ook al schuldig maar doe ik het toch en heb ik er voor mezelf geen spijt van..
(niet dat ik er echt verstand van heb, ik ontcijfer mijn dromen meestal met logisch nadenken)

Maar voel je je normaal ook wel eens schuldig, als je bijvoorbeeld met een andere jongen praat of iets gaat doen of weet ik wat? In dromen worden dingen vaak een stuk erger dan normaal
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 09:50
pfano
Avatar van pfano
pfano is offline
Nog een droom

Vannacht droomde ik dat ik een slang vast hield. Ik had hem geloof ik ergens op een zolder gevonden. Het was een licht groene en iets van 25 cm. Op het eerste gezicht leek hij wel op speelgoed slang. Hij begon me bijten en daarbij kwam er ook gif uit zijn bek. Het lukte hem gelukkig niet om me te bijten, want ik had zijn kop goed vast gepakt. Ik kon hem ook niet meer loslaten, want hij was heel agressief geworden. Hij bleef ook maar doorbijten en gif spuiten. Vooral dat gifspuiten. Het leek op mayonaise. En het lag na een tijdje ook op de grond als een dikke laag mayonaise. Toen ik dat zag, was het afgelopen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 12:58
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Kid Morbid schreef op 18-03-2006 @ 14:21 :
Afgelopen nacht erg gaaf lucide gedroomd! Echt te gaaf. Opeens wist ik dat ik aan het dromen was maar ik schrok er een beetje van en na een minuutje heb ik mezelf wakker gemaakt omdat ik bang was dat er een slaapverlamming aan zat te komen.
hoe kun je nu bang zijn voor een slaapverlamming als je lucide droomt
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 13:29
Kid Morbid
Avatar van Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 21-03-2006 @ 13:58 :
hoe kun je nu bang zijn voor een slaapverlamming als je lucide droomt


De vorige keren dat ik slaapverlammingen had, had ik daaraan vooraf ook lucide dromen. En in deze droom dacht ik er gelukkig aan en lukte het me om wakker te worden zonder slaapverlamming.
__________________
the plastics
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 15:14
pfano
Avatar van pfano
pfano is offline
Toen ik klein was, kon ik ook lucide dromen. Ik vond het alleen heel erg eng en wou gelijk wakker worden. Dat lukte alleen nooit. Dus ik schreeuwen naar me moeder in me droom, maarja, dat kon ze natuurlijk niet horen.

niet leuk

Ik kan het nu ook nog wel makkelijk aanleren, maar ik wil het niet meer kunnen om zo te kunnen dromen. Ik heb dan het gevoel dat ik niet helemaal tot rust kom, omdat ik dan nog aan het nadenken ben. Of eigenlijk verder leven, maar dan in mijn dromen. Nee, ik hoef het niet.

Als je het wel wilt gaan leren, ga dan vroeger naar bed. En lang uitslapen
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 15:50
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ik was samen met mijn moeder in een soort boerderij in het dorp hiernaast. We kwamen kijken voor een nieuw huis en werden rondgeleidt door iemand. Heel groot en ruim en gigantisch veel grond.

*zucht* ik wou dat het zo was
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 15:52
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Kid Morbid schreef op 21-03-2006 @ 14:29 :


De vorige keren dat ik slaapverlammingen had, had ik daaraan vooraf ook lucide dromen. En in deze droom dacht ik er gelukkig aan en lukte het me om wakker te worden zonder slaapverlamming.
oh, sorry, ik dacht dat je bedoelde dat je bang was voor een slaapverlamming terwijl je slaapt(en dat is vrij normaal, lijkt me), en dat is nogal raar, aangezien je tijdens lucide dromen juist beseft dat je slaapt
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 16:01
Kid Morbid
Avatar van Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Maakt niet uit.
__________________
the plastics
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 17:39
anterx
anterx is offline
Ik droomde dat ik in een huis was, bij een trappengat. Er liep een klein meisje rond mijn benen. Ik kon niet zien of het mijn nichtje was. Mijn (overleden) neef verscheen ineens en zei dat ik het hekje bij het trappengat niet mocht vergeten dicht te doen.

Echt raar deze droom. Het is voor het eerst sinds lange tijd dat ik het gezicht van mijn neef weer zag. Ik weet ik niet meer of ik ook zijn stem hoorde of alleen droomde wat hij zei. Fijn om hem weer te zien, maar pijnlijk om te beseffen dat hij er niet meer is.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 22:23
Verwijderd
ik droomde dat ik misselijk was, en dat ik moest kiezen welke vd 2 soepen ik wilde.

De gebonden champignon soep
De paprika soep

(aan beide een gruwelijke hekel)
en toen werden er 2 slangen op me gericht, en die 2 slangen zaten vast aan 2 cilindervormige tanks, ik werd ondergespoten en kotste alles onder maar dat viel niet op, werd helemaal bedolven, en toen werd ik wakker. (zonder honger)
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 18:35
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik moest rozen zoeken, zwarte. Tussen de rode moest ik die uitplukken en ze zwaten aan een soort wand. De rozen waren voor mijn moeder, en later was ik op een ENORME boot, een vrachtschip en ik moest naar een ander vrachtschip springen .

En vriend van me droomde dat ik dood was, toen ik deze droom kreeg.
Fijn .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Wat heb jij vannacht gedroomd?
Sneeuwwitje
1 31-12-2011 08:56
Seksualiteit Sex in Lucide Dromen.
Isa
38 11-08-2007 18:59
Psychologie Het droom topic
kous
55 23-07-2006 13:40
Psychologie Hoogtevrees in dromen.
Alexanchez
4 11-02-2006 16:27
Psychologie de grote dromen topic!
lady of the dark
9 07-04-2002 21:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:04.