Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2006, 22:49
ResteraSecret
ResteraSecret is offline
ik heb een probleem.Ik ben een tijd geleden nogal depressief geweest..en toen begon ik mezelf pijn te doen.Op een gegeven moment kreeg ik hulp van iemand die heel speciaal voor me was(en is eigenlijk).toen ging het een hele tijd goed ..heel soms ging het nog wel es mis.Nu zit ik in een hele kutte periode(mijn speciale iemand is weg) en voel ik me dus vaak weer heel slecht.
Mijn probleem is dat als ik me een keer ontzettend kut voel,dat ik dan meteen die drang weer voel.en ik wil ervan af
is er iemand die me kan helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-11-2006, 23:07
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Professionele hulp? Die kunnen ook helpen bij bijvoorbeeld het opstellen van een signaleringsplan waardoor je het kunt leren voorkomen. Met de doorverwijzing van een huisarts kom je een heel eind. Succes
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2006, 23:23
Verwijderd
het enige met een signaleringsplan is dat je het ook echt moet willen.. dat je niet alleen op zoek gaat naar hulp omdat je weet dat je het nodig hebt, maar da tje ook op het moment dat het mis dreignt te gaan je bereid bent je plan uit te voeren.. via prof. hulp kan je idd er acgter komen hoe je zelfdestructief gedrag kan verminderen/verhelpen, maar zelf nadenken over waarom je het wil, wat de alternatieven zijn en hoe je eerder kunt ingrijpen als je de spanning voelt opkomen kan ook heel nuttig zijn..

sterkte sowieso, weet dat het een harde strijd is!

edit: het idee achter een signaleringsplan is dat je op tijd doorhebt dat je spanning opbouwt, en wat voor jou spanning oplevert en je op dat moment dat je weet dat het aan het opbouwen is er al iets mee gaat doen ipv te wachten tot de spanning zo hoog is dat je zelfdestructief wordt.. dus bedenk iig alternatieven waarin je je spanning kwijt kan voor wanneer je spanning op voelt komen en zorgen dat je de spanning leert herkennen als het opkomt..

Laatst gewijzigd op 05-11-2006 om 00:54.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 15:35
tetoJ
Avatar van tetoJ
tetoJ is offline
kom gwoon een keertje bij mij goed uithuilen...
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 15:47
Meissiej
Avatar van Meissiej
Meissiej is offline
Waar een wil is is een weg. Dus als je wil kom je er wel. Wat niet wegneemt dat dit moeilijk is/kan zijn.
Ik herken een deel van wat je schrijft wel. Dus begrijp het wel ongeveer.

Dingen die je kan doen als je de drang om jezelf pijn te doen hebt;
- Zoek afleiding, (denk aan dingen die je leuk vind om te doen)
- Ga hardlopen, fietsen (of andere vorm van fysieke beweging)
- Praat erover met mensen die je vertrouwd (is sowieso goed )
- Schrijf je gevoelens op
- Denk aan momenten waarop het wél lukte het niet te doen.
- Bedenk eens waarom je het niet meer wil.

Maarja, ik hoop dat je iets hebt aan deze post. Ik wens je sterkte!
__________________
Show some emotion put expression in your eyes light up if you're feeling happy but if it's bad then let those tears roll down
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 10:59
botervleug
Avatar van botervleug
botervleug is offline
Ik weet niet of je er wel ooit helemaal van af komt. Het wordt wel makkelijker om de drang te negeren. Elke keer als ik me daartoe geroepen voel dan bedenk ik me dat ik later veel uit te leggen heb, of dat ik alles moet opruimen wat ik ervoor gebruik, of dat mijn lijf van iemand anders is en dat ik die iemand anders toch niet pijn zou willen doen. Ik gebruik allemaal kunstgrepen om niet mezelf pijn te doen, maar met het gevoel omgaan kan ik nog steeds niet echt. Ik probeer het gewoon te negeren.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 14:15
sweetie_87
Avatar van sweetie_87
sweetie_87 is offline
Heeej, ik heb dit zelf ook (gehad) en weet wat je meemaakt. Als ik de neiging voel om mezelf pijn te doen, probeer ik op te schrijven wat ik voel in een dagboek en ik probeer het uit te stellen en even wat afleiding te zoeken door muziek te luisteren. En misschien kan het opluchten om gewoon even met iemand te praten of even uit te huilen.

Sterkte iig!
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 15:31
silhouette_x
Avatar van silhouette_x
silhouette_x is offline
Die speciale iemand is weg, niemand hem hem/haar vervangen maar je kan wel opzoek gaan naar een "nieuw" speciaal iemand en/of praten met andere vrienden of mensen en die zouden dan misschien weer speciaal voor jou kunnen worden.

Met mensen praten lucht heel erg op.
Ik kan je hier wel allemaal tips gaan geven over professionele hulp etc. (wat je natuurlijk ook kunt doen) maar je kan er ook zelf vanaf komen maar dat moet je dan ook echt proberen.
Ga leuke dingen doen, je zelf een beetje verwennen, sporten etc. door die afleiding vergeet je je zorgen en je moet echt met iemand praten. Vertel wat je precies voelt en waarom je je zo voelt, dat helpt echt.
__________________
You know me, you know me all too well, My only desire - to bridge our division ~ <3
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 19:46
ResteraSecret
ResteraSecret is offline
hej bedankt voor de hulp..ik denk dat ik er echt wel iets aan heb.Ik wil het gewoon echt niet meer en ik zal proberen de adviezen en tips te volgen..misschien dat er ook nog andere mensen zijn die wat aan dit topic hebben gehad.
helaas gaat het nog niet veel beter met me maar doordat ik mezelf pij
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 19:47
ResteraSecret
ResteraSecret is offline
ho er ging iets mis..ik wou zeggen dat doordat ik mezelf pijn deed dat het alleen maar erger werd.ik wou dat ik er nooit aan begonnen was.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 20:55
sweetie_87
Avatar van sweetie_87
sweetie_87 is offline
Citaat:
ResteraSecret schreef op 16-11-2006 @ 20:47 :
ho er ging iets mis..ik wou zeggen dat doordat ik mezelf pijn deed dat het alleen maar erger werd.ik wou dat ik er nooit aan begonnen was.
heej... Jah dat herken ik wel maar dat komt omdat het best verslavend kan werken zeg maar; een manier om met je gevoelens om te gaan. Dus eigenlijk moet je proberen om andere manieren te vinden om met je gevoelens om te gaan als je je kut voelt. En zoals hierboven is gezegd: misschien vind je wel een 'nieuw' speciaal iemand waarmee je alles kan delen en die heel bijzonderis voor je, of neem een goede vriend(in) in vertrouwen over wat je dwarszit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie the EX-files, kan iemand me helpen please
iebke*
11 29-08-2005 12:54
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen kan iemand me helpen?
hermelien1989
15 22-06-2004 17:44
Huiswerkvragen: Exacte vakken kan iemand me helpen?
Deliveran©e
13 26-04-2002 17:20
Psychologie kan iemand me helpen
undefined
7 20-04-2002 21:55
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Kan iemand me helpen voor Nederlands??
Bezeke
3 28-04-2001 08:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:13.