Oud 11-07-2006, 23:44
*gaapt*
Avatar van *gaapt*
*gaapt* is offline
Volgens deze link krijg je als je je telefoonnummer invult, een gratis ringtone:

http://nl.celldorado.com/NL/ADS/9543...4640C846066817

Nou staat er in kleine lettertjes onder hoe zo'n abonnement werkt en dat de eerste ringtone gratis is. Bedoelen ze daar nou mee dat als je je telefoonnummer invult dat je daarmee automatisch aan zo'n sms abonnement vastzit, en dat dit je gratis ringtone is, of staat dit los van elkaar, en is deze ringtone echt gratis?

Niet dat ik deze ringtone wil ofzo, ook niet als hij echt gratis is. Maar ik vroeg me af of je door zoiets simpels als alleen je telefoonnummer in te vullen op internet, je al aan zo'n abonnement vastzit.

Lijkt me zeer raar, maar ja, dat die ringtone echt gratis is, kan ik me ook niet voorstellen.
__________________
Er was een donder, een bliksem, een slag toen ik je zag...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-07-2006, 23:48
Luminon
Avatar van Luminon
Luminon is offline
Citaat:
Celldorado werkt volgens de Nederlandse code of conduct voor SMS diensten. Celldorado biedt innovatieve informatie en entertainment voor de mobiele telefoon, zoals ringtones, Javagames en wallpapers. Stoppen? Stuur WTOP401 STOP naar 6464. De eerste ringtone is gratis. De kosten bedragen vervolgens € 1,50 per SMS, 6 SMS per week. Celldorado biedt eigen, originele diensten volgens de hoogste kwaliteitseisen.
Oftewel, ze sturen je 6 smsjes per week a E 1,50 per stuk, en dan heb je nog mazzel als ze je nummer niet aan jan en alleman verkopen voor reclamespam, niet doen dus.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 23:50
*gaapt*
Avatar van *gaapt*
*gaapt* is offline
Maar dat is toch raar, je kan zomaar iemands nummer invullen, en die zit dan aan zo'n abonnement vast.

__________________
Er was een donder, een bliksem, een slag toen ik je zag...
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 00:17
Luminon
Avatar van Luminon
Luminon is offline
Citaat:
*gaapt* schreef op 11-07-2006 @ 23:50 :
Maar dat is toch raar, je kan zomaar iemands nummer invullen, en die zit dan aan zo'n abonnement vast.

Hmm, goed punt. Ik heb even gekeken naar die code of conduct die ze noemen en daarin staat:
Citaat:
Zonder antwoordbericht waarmee de voorwaarden worden aanvaard, zal de dienst niet in werking treden.
Dus aangenomen dat ze zich aan hun eigen regels houden zit je niet gelijk aan het abonnement vast. Ze spammen je waarschijnlijk alsnog plat met reclame maarja... There's no such thing as a free lunch.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 02:51
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
*gaapt* schreef op 11-07-2006 @ 23:50 :
Maar dat is toch raar, je kan zomaar iemands nummer invullen, en die zit dan aan zo'n abonnement vast.

ik heb gewoon een nummer ingevuld maar dan staat er dat je nu een sms moet sturen naar 6464 om het gratis nummer te downloaden...
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 03:10
Luminon
Avatar van Luminon
Luminon is offline
Citaat:
koelieboelie schreef op 12-07-2006 @ 02:51 :
ik heb gewoon een nummer ingevuld maar dan staat er dat je nu een sms moet sturen naar 6464 om het gratis nummer te downloaden...
Dat is dus dat bevestigingsberichtje, ze hebben je nummer nu toch al dus kun je dat wel doen en dan gelijk WTOP401 STOP naar 6464 sturen, dan krijg je hopelijk die dure berichtjes niet.
__________________
A man said to the Universe: "Sir, I exist!" - "However," Replied the universe, "the fact has not created in me a sense of obligation."
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 11:40
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Er zijn van die internet-sms diensten waarmee je smsjes uit naam van iemand ergens heen kunt sturen.
Volgens mij kun je alleen niet naar 4-cijferige nummers sturen, je moet dan wel 10 cijfers hebben.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 20:29
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Je kan toch ook gewoon liedjes downloaden/kopen (ik wil weten hoe je zo'n streep door downloaden zet) en ze dan via USB op je mobiel doen?
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 20:38
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Magican schreef op 12-07-2006 @ 20:29 :
Je kan toch ook gewoon liedjes downloaden/kopen (ik wil weten hoe je zo'n streep door downloaden zet) en ze dan via USB op je mobiel doen?
Niet iedere telefoon heeft die mogelijkheid.
Die van mij wel en ik bestel dus ook nooit ringtones

Ik download gewoon een mp3, bewerkt die met acoustica (het gedeelte van het nummer dat ik als ringtone wil knip ik eruit, anders heb je steeds als iemand je belt alleen maar de intro van het nummer...) en dat zet ik dan op mijn telefoon
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 20:38
Shadyboy-Ray
Avatar van Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Of liever nog via bluetooth .
Maar goed niet iedereen heeft bluetooth/datakabel.
__________________
Never underestimate the power of denial...
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 22:10
*gaapt*
Avatar van *gaapt*
*gaapt* is offline
Citaat:
koelieboelie schreef op 12-07-2006 @ 02:51 :
ik heb gewoon een nummer ingevuld maar dan staat er dat je nu een sms moet sturen naar 6464 om het gratis nummer te downloaden...
Ah, en dan zit je inderdaad aan dat abonnement vast. Zeker niet gratis dus. Maar alleen een nummer invullen is dus niet genoeg. Gelukkig maar.


Ik bluetooth trouwens ook gewoon ringtones als ik ze wil, of via mijn usbkabel.
__________________
Er was een donder, een bliksem, een slag toen ik je zag...
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 22:42
thegoodlife
Avatar van thegoodlife
thegoodlife is offline
Nix is gratis.

However, creatief idee. Heb je een geluidsrecorder op je gsm? Neem dan gewoon een sample op van een voorbeeld ringtone of mp3 van dit nummer, klaar.
__________________
Life's a party, live it 2 the max!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 00:47
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
thegoodlife schreef op 12-07-2006 @ 22:42 :
Nix is gratis.

However, creatief idee. Heb je een geluidsrecorder op je gsm? Neem dan gewoon een sample op van een voorbeeld ringtone of mp3 van dit nummer, klaar.
Dan is de kwaliteit erg slecht, dan kun je beter via een peer2peer programma een nummer downloaden (wat overigens gewoon legaal is, zet alleen wel het uploaden uit bij zo'n programma, want dat is wel illegaal ) en die dan op je telefoon zetten
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 12:18
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Magican schreef op 12-07-2006 @ 20:29 :
Je kan toch ook gewoon liedjes downloaden/kopen (ik wil weten hoe je zo'n streep door downloaden zet) en ze dan via USB op je mobiel doen?
Tussen [s] en [ /s] zetten, alleen dan zonder die spatie.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 20:57
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
Roosje schreef op 13-07-2006 @ 12:18 :
Tussen en [ /s] zetten, alleen dan zonder die spatie.


Ik dank u
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 15-02-2007, 14:02
cas110
cas110 is offline
klein probleempje .. mijn broertje die klooit nogal veel met me mobiel en dan is ie zo stom geweest om zon ringtone te dowloaden: http://www.gratis-ringtone.net/?gcli...FTYNQgod8Dk9uA op dei site en dan 1 van dei dinge, hij kwam er later pas 8ter dat er onder ston : ABONNEER NU, vervolgens krijg je dan direct zon bevestiging mail die die vervolgens natuurlijk accepteerde.... Dus ik zit nu vast aan zon dom gedoe. ohu kun je er noiu voor zorgen dat je geen abonnee meer bent enals dat niet kan hoelang duurt het voordat je niet meer lid daarvan bent?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2007, 14:52
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Up van een half jaar geleden in gebroken Nederlands om iets dat duidelijk in de kleine lettertjes staat.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 15-02-2007, 17:16
Verwijderd
Citaat:
cas110 schreef op 15-02-2007 @ 14:02 :
klein probleempje .. mijn broertje die klooit nogal veel met me mobiel en dan is ie zo stom geweest om zon ringtone te dowloaden: http://www.gratis-ringtone.net/?gcli...FTYNQgod8Dk9uA op dei site en dan 1 van dei dinge, hij kwam er later pas 8ter dat er onder ston : ABONNEER NU, vervolgens krijg je dan direct zon bevestiging mail die die vervolgens natuurlijk accepteerde.... Dus ik zit nu vast aan zon dom gedoe. ohu kun je er noiu voor zorgen dat je geen abonnee meer bent enals dat niet kan hoelang duurt het voordat je niet meer lid daarvan bent?
Sms HELP naar 6464 en volg de instructies in het smsje dat je terugkrijgt.


en niet zo uppen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-02-2007, 17:43
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Stoppen? Stuur WTOP401 STOP naar 6464
maar misschien is dat ook wel veranderd, gezien dit topic een half jaar oud is.
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 15-02-2007, 22:10
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Luminon schreef op 12-07-2006 @ 00:17 :
Hmm, goed punt. Ik heb even gekeken naar die code of conduct die ze noemen en daarin staat:

Dus aangenomen dat ze zich aan hun eigen regels houden zit je niet gelijk aan het abonnement vast. Ze spammen je waarschijnlijk alsnog plat met reclame maarja... There's no such thing as a free lunch.
Ik weet dat dit topic een half jaar oud is, maar ik had nog een vraagje...ik heb dus vorige week 2 van die smsjes gehad dat ik terug moest smsen naar 6464 terwijl ik bij mijn weten nooit ergens wat ingevuld had

Ik heb maar niet terug gesmst, leek me niet verstandig, maar hebben die 2 smsjes die zij mij ongevraagd verstuurd hebben me nou geld gekost en zit ik ergens aan vast?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2007, 07:38
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Je kunt voor de zekerheid STOP smsen naar 6464".
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 16-02-2007, 21:00
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Een ringtone, kan een mobiele telefoon tegenwoordig niet meer normaal overgaan!?

En het ergste is dat je voor die zooi ook nog eens veels te veel betalen moet!
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 20:07
vverbiest
vverbiest is offline
*reclame*

Laatst gewijzigd op 03-03-2007 om 14:57.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2007, 13:08
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Jij denkt ook, als ik net doe alsof ik de voorwaarden uitleg dan lijkt het net alsof mijn post geen reclame is voor voor malafide ringtone-bedrijven.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 02-03-2007, 13:34
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
vverbiest
Lid
Lid sinds: 24-02-2007
Aantal posts: 1 (0.17 posts per dag


Ik wist het
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-03-2007, 14:49
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:
T_ID schreef op 02-03-2007 @ 13:08 :
Jij denkt ook, als ik net doe alsof ik de voorwaarden uitleg dan lijkt het net alsof mijn post geen reclame is voor voor malafide ringtone-bedrijven.
Volgens mij kan jij beter solliciteren naar een baan als Forumbaas haha
__________________
A dream costs nothing unless you want it to come true
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 23:07
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
thegoodlife schreef op 12-07-2006 @ 22:42 :
Nix is gratis.

.
Vanalles is gratis, je moet het alleen slim aanpakken.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek di-rect
*sheer*
152 05-04-2005 07:22
De Kantine Reclame
Wicca*Girly
2 22-11-2004 16:08
Software & Hardware [GSM] Nokia 6100 & KPN
Verwijderd
7 07-05-2004 17:46
Software & Hardware [GSM] Orange
Thompie
17 13-12-2003 20:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:22.