Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2008, 15:37
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
als ik t op maximaal zette stond er 891,26 schat... maar natuurlijk weet jij het beter aangezien je in mijn mijn-ibg kan kijken
Als ik op de ib site kijk, staat er toch echt het bedrag dat ik eerder noemde.

En zelfs al kun je idd niet meer krijgen... als je van ongeveer 900 euro niet rond kan komen, doe je toch iets verkeerd.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-03-2008, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Als ik op de ib site kijk, staat er toch echt het bedrag dat ik eerder noemde.

En zelfs al kun je idd niet meer krijgen... als je van ongeveer 900 euro niet rond kan komen, doe je toch iets verkeerd.
afgelopen maand verhuist vandaar...
Met citaat reageren
Oud 19-03-2008, 16:03
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
afgelopen maand verhuist vandaar...
En toen werden je maandlasten hoger?

*SuperSanne volgt het niet helemaal meer*
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 19-03-2008, 16:12
Crimson
Crimson is offline
dan ben je vaak wat extra geld kwijt....
Met citaat reageren
Oud 19-03-2008, 16:12
Verwijderd
Citaat:
En toen werden je maandlasten hoger?

*SuperSanne volgt het niet helemaal meer*
laat ook maar wat crimson zegt....
Met citaat reageren
Oud 19-03-2008, 16:14
Crimson
Crimson is offline
bovendien, het gaat niet alleen om eten, maar ook om afwasmiddel/wasmiddel/wcpapier/douchegel/shampoo etc etc etc wat je moet kopen. 400 euro voor huur en eten is gewoon niet realistisch.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2008, 16:31
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
bovendien, het gaat niet alleen om eten, maar ook om afwasmiddel/wasmiddel/wcpapier/douchegel/shampoo etc etc etc wat je moet kopen. 400 euro voor huur en eten is gewoon niet realistisch.
Maar 500 wel. Je kan ongeveer 900 euro van de Ib krijgen.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 19-03-2008, 16:38
Verwijderd
Citaat:
Maar 500 wel. Je kan ongeveer 900 euro van de Ib krijgen.
Het hangt er vanaf waar je woont. In Utrecht bijv. zit je zó op >€300,- per maand aan alleen al huur als je niet op een kamer van 10m˛ wilt zitten en dus is €500,- per maand ook niet echt realistisch (tenzij je alleen maar bij de Aldi komt en als een kluizenaar leeft).
Met citaat reageren
Oud 19-03-2008, 16:44
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Het hangt er vanaf waar je woont. In Utrecht bijv. zit je zó op >€300,- per maand aan alleen al huur als je niet op een kamer van 10m˛ wilt zitten en dus is €500,- per maand ook niet echt realistisch (tenzij je alleen maar bij de Aldi komt en als een kluizenaar leeft).
Je moet dan ook niet in utrecht gaan wonen, maar ergens in de buurt. Je hebt als student notabene gratis OV! Dat half uurtje treinen in plaats van een kwartiertje fietsen overleef je dan ook wel
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 19-03-2008, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Je moet dan ook niet in utrecht gaan wonen, maar ergens in de buurt. Je hebt als student notabene gratis OV! Dat half uurtje treinen in plaats van een kwartiertje fietsen overleef je dan ook wel
Er gaat geen trein naar de Uithof
Ik moet nu 2 bussen nemen die beiden altijd bomvol zitten (de 7 en de 12(s)) en de totale reisduur is ongeveer 45 - 60 minuten. Ik kan je vertellen dat dat erg snel gaat vervelen.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2008, 17:06
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Je moet dan ook niet in utrecht gaan wonen, maar ergens in de buurt. Je hebt als student notabene gratis OV! Dat half uurtje treinen in plaats van een kwartiertje fietsen overleef je dan ook wel
Jij hebt duidelijk nog nooit sardientje gespeeld in Utrecht. 's morgens zitten altijd alle bussen naar de Uithof bomvol, terwijl elders om de tien minuten een lege bus naar spreekwoordelijk lutjebroek vertrekt..

Om nog maar te zwijgen dat die ambtenaren van GVU er plezier in scheppen met harde en onlogische remacties en hard optrekken proberen zoveel mogelijk staande passagiers te tackelen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 19-03-2008, 17:11
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Er gaat geen trein naar de Uithof
Ik moet nu 2 bussen nemen die beiden altijd bomvol zitten (de 7 en de 12(s)) en de totale reisduur is ongeveer 45 - 60 minuten. Ik kan je vertellen dat dat erg snel gaat vervelen.
Tiswa...

Mijn reistijd is ook bijna een uur, met twee keer overstappen. Twee bomvolle treinen en één bomvolle tram waar je echt niet vrolijk van wordt. En ja, dat gaat soms vervelen, maar je kan niet alles hebben. Ik 'verveel' me liever even twee uurtjes in het OV met een boek en m'n MP3-speler, dan dat ik me moet vervelen achter de kassa of in een callcenter om mijn veel te dure kamer te betalen. Dat slaat toch nergens op?
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 19-03-2008, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Tiswa...

Mijn reistijd is ook bijna een uur, met twee keer overstappen. Twee bomvolle treinen en één bomvolle tram waar je echt niet vrolijk van wordt. En ja, dat gaat soms vervelen, maar je kan niet alles hebben. Ik 'verveel' me liever even twee uurtjes in het OV met een boek en m'n MP3-speler, dan dat ik me moet vervelen achter de kassa of in een callcenter om mijn veel te dure kamer te betalen. Dat slaat toch nergens op?
sommige mensen hebben geen zin/tijd om elke dag 3 uur eerder hun nest uit te komen en 3x over te stappen
en tsja, mijn appartement is ook 300pp pm (deel het met een vriendin) maar ja wat wil je, mn ouders wonen allebei 1.5 uur verderop met de trein en de studie die ik wilde doen hadden ze daar niet.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2008, 18:15
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
sommige mensen hebben geen zin/tijd om elke dag 3 uur eerder hun nest uit te komen en 3x over te stappen
en tsja, mijn appartement is ook 300pp pm (deel het met een vriendin) maar ja wat wil je, mn ouders wonen allebei 1.5 uur verderop met de trein en de studie die ik wilde doen hadden ze daar niet.
Ik had het over Dittrich die maar 45-60 min reistijd heeft en jammerde dat hij met de bus moest

Ik heb op mijn vorige opleiding trouwens wel eens een klasgenoot gehad die elke dag trouw uit Zeeland kwam... 2 uur enkele reis. Dat is nog es hardcore
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 19-03-2008, 20:36
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
En ja, dat gaat soms vervelen, maar je kan niet alles hebben. Ik 'verveel' me liever even twee uurtjes in het OV met een boek en m'n MP3-speler, dan dat ik me moet vervelen achter de kassa of in een callcenter om mijn veel te dure kamer te betalen. Dat slaat toch nergens op?
Alle kamers zijn veel te duur. Ik betaal dan liever iets teveel huur dan dat ik elke dag tig uur in het bomvolle OV zit en aan de goden (lees: onbeschofte geweldadige conducteurs, overlastgevende passagiers, vertragingen) ben overgeleverd.

Zelfs het vinden van te dure kamers is echter vaak een groot probleem.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 19-03-2008, 20:49
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Alle kamers zijn veel te duur. Ik betaal dan liever iets teveel huur dan dat ik elke dag tig uur in het bomvolle OV zit en aan de goden (lees: onbeschofte geweldadige conducteurs, overlastgevende passagiers, vertragingen) ben overgeleverd.

Zelfs het vinden van te dure kamers is echter vaak een groot probleem.
En ik zit liever in het OV dan dat ik mezelf in het weekend doodverveel in één of ander callcenter terwijl buiten het zonnetje schijnt
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 19-03-2008, 21:06
Verwijderd
Citaat:
Ik had het over Dittrich die maar 45-60 min reistijd heeft en jammerde dat hij met de bus moest

Ik heb op mijn vorige opleiding trouwens wel eens een klasgenoot gehad die elke dag trouw uit Zeeland kwam... 2 uur enkele reis. Dat is nog es hardcore
Even in perspectief:
Met de auto is die reistijd 10 minuten, met de fiets 30. Helaas heb ik hier noch mijn auto, noch een fiets dus tja.
Daarnaast is de reistijd vanuit mij thuis 1.5 uur heen, 1,5 uur terug. Het is dus gewoon van den zotte dat de bussen hier in Utrecht er zo lang over doen maar dat hou je toch met protesterende omwonenden.
Daarbij hoef je echt niet in 'het weekend' in een callcenter te zitten om een beetje te kunnen leven.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2008, 21:22
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Even in perspectief:
Met de auto is die reistijd 10 minuten, met de fiets 30. Helaas heb ik hier noch mijn auto, noch een fiets dus tja.
Daarnaast is de reistijd vanuit mij thuis 1.5 uur heen, 1,5 uur terug. Het is dus gewoon van den zotte dat de bussen hier in Utrecht er zo lang over doen maar dat hou je toch met protesterende omwonenden.
"Ik moet nu 2 bussen nemen die beiden altijd bomvol zitten (de 7 en de 12(s)) en de totale reisduur is ongeveer 45 - 60 minuten. Ik kan je vertellen dat dat erg snel gaat vervelen."

Citaat:
Daarbij hoef je echt niet in 'het weekend' in een callcenter te zitten om een beetje te kunnen leven.
Dat hoeft ook helemaal niet als je geen complete debiel bent op geldgebied ("oeh, die broek MOET ik hebben, ook al heb ik thuis nog twintig rekeningen liggen!"), maar er zijn er zat die denken dat het wel moet en dan roepen dat alle anderen wel een stel kluizenaars zullen zijn.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 19-03-2008, 21:32
Verwijderd
Citaat:
"Ik moet nu 2 bussen nemen die beiden altijd bomvol zitten (de 7 en de 12(s)) en de totale reisduur is ongeveer 45 - 60 minuten. Ik kan je vertellen dat dat erg snel gaat vervelen."
Wat is je punt? Het gaat ook gewoon heel erg snel vervelen. Zeker wanneer je, zoals ik, gewend bent om alles met de auto te kunnen doen en dus niet afhankelijk bent van overvolle, niet op tijd rijdende OV-middelen

Citaat:
Dat hoeft ook helemaal niet als je geen complete debiel bent op geldgebied ("oeh, die broek MOET ik hebben, ook al heb ik thuis nog twintig rekeningen liggen!"), maar er zijn er zat die denken dat het wel moet en dan roepen dat alle anderen wel een stel kluizenaars zullen zijn.
Dan hoef je dat dus ook niet tot in den treure te blijven herhalen. De gevallen die jij beschrijft zijn de uitwassen, het overgrote merendeel leeft 'normaal'
Met citaat reageren
Oud 19-03-2008, 22:02
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Wat is je punt? Het gaat ook gewoon heel erg snel vervelen. Zeker wanneer je, zoals ik, gewend bent om alles met de auto te kunnen doen en dus niet afhankelijk bent van overvolle, niet op tijd rijdende OV-middelen
Mijn punt is, dat je in de ene post zegt dat je een reistijd hebt van 45-60 minuten, en dan vervolgens dingen 'in perspectief' gaat zetten en je reistijd verdubbelt. Wat is het nou?
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 19-03-2008, 22:06
Verwijderd
Citaat:
Mijn punt is, dat je in de ene post zegt dat je een reistijd hebt van 45-60 minuten, en dan vervolgens dingen 'in perspectief' gaat zetten en je reistijd verdubbelt. Wat is het nou?
Lees die posts nog eens.
De "dubbele" (is het overigens niet eens) reistijd is vanaf mijn thuisadres (zie profiel: Eindhoven), een totale afstand van 101,8km.
De "normale" reistijd, de eerste dus, is vanuit Utrecht. Totale afstand: 8,0km.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2008, 00:41
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
In theorie zou je het moeten redden van 900 euro (al heb ik mijn collegegeld niet bijgeleend). Maar goed, als dat zo zou zijn, dan zou niemand hier rood staan he. Ik kom nu trouwens wel rond, had alleen superveel verhuiskosten (moest bijna alles nog kopen) en tja, ik kon geen buffer opbouwen.

Trouwens ik vind een bijbaan ook gewoon goed voor je ontwikkeling, naast dat het geld verdient. Maar goed, dat is een andere discussie.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2008, 00:43
PV
PV is offline
je kunt ook genoegen nemen met tweedehands meubels, je hoeft echt niet alles spiksplinternieuw bij IKEA te halen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2008, 01:34
Verwijderd
ik had geluk, mijn familie is koopziek dus die hadden een shitload aan spullen over
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 13:06
Crimson
Crimson is offline
SuperSanne moet duidelijk eens op zichzelf gaan wonen en dan nog eens een oordeel uitspreken. En intussen werk ik lekker verder, zonder rood staan, zonder IBg lening én al mn studiepunten.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 13:26
Verwijderd
Eens. En bovendien bestaan niet alle bijbaantjes uit callcenterwerk .
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 13:30
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mijn punt is, dat je in de ene post zegt dat je een reistijd hebt van 45-60 minuten, en dan vervolgens dingen 'in perspectief' gaat zetten en je reistijd verdubbelt. Wat is het nou?
Meestal bestaat woon-werkverkeer, ook als dat voor scholing is, uit een heenreis en een terugreis. Tenminste, dat vage vermoeden heb ik. Het zou ook kunnen dat mensen doordeweeks op de universiteit overnachten.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-03-2008, 01:33
polichinelle
Avatar van polichinelle
polichinelle is offline
waar maak je je zo druk over SuperSanne?
__________________
i was everything you wanted until i quit
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 00:43
Verwijderd
Laten we eerlijk zijn, die echte kosten zitten hem in de huur, wil je fatsoenlijk wonen dan vliegt je geld de deur uit. Verhuizen is ook best duur als je vervoer moet huren en geen mensen hebt die je kunnen of willen helpen.
Maar onzin als ik moest alles kopen, en mensen die een uur in de bus gaan zitten en zeiken dat ze normaal gewend zijn alles met de auto te doen en geen fiets hebben, dan sla ik mezelf ook voor het hoofd als ik dat lees. Basic inrichting van de kringloop winkel kost je echt niets, en een oude fiets ook niet. Dan zijn nu echt geen kosten posten. Hetzelfde als mensen die zich te goed voelen om bij de aldi te kopen, wtf is daar mis mee?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 11:30
Verwijderd
Weinig maar laten we eerlijk zijn, je eet ook wel eens buiten de deur of je wilt iets eten dat bij de Aldi niet verkrijgbaar is (fatsoenlijk fruit bijvoorbeeld), dan ben je aangewezen op de Groenteturk op de hoek of een andere, duurdere, supermarkt.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 12:15
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Maar onzin als ik moest alles kopen, en mensen die een uur in de bus gaan zitten en zeiken dat ze normaal gewend zijn alles met de auto te doen en geen fiets hebben, dan sla ik mezelf ook voor het hoofd als ik dat lees. Basic inrichting van de kringloop winkel kost je echt niets, en een oude fiets ook niet. Dan zijn nu echt geen kosten posten.
Niet zozeer een auto gewend zijn, dat voorbeeld was bedoeld om te spiegelen tegenover de reistijden en het gebrek aan comfort in het OV. Dat omdat ik vond dat beweren dat uren reizen prima is, nogal onzinnig is.

Een fiets kost je overigens minstens € 60 als je iets wilt dat niet onder je ineen stort, dus da's wel degelijk een kostenpost van formaat.

Verder is eten bij de Aldi ook niet alles. Sommige spullen uit dergelijke budgetsupermarkten zijn gewoon echt niet te kanen. Dan krampachtig de spartaan uit gaan hangen voor een paar eurocent minder is ook weer zo overdreven. Voor een euro in de week heb je fatsoenlijk brood. Voor een paar euro meer vlees zonder botsplinters, etc. Je moet de voors en tegens afwegen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 12:33
Verwijderd
ik haal al mn fruit en groente op de markt en kaas meestal ook, verder ga ik naar de bas of de ah want de aldi heeft geen vers fruit en ik wil gewoon normale sappen en evt frisdrank want het enige wat ik wel te zuipen vind van de aldi is de icetea, en de vleeswaren zijn veel te dik en de yoghurt is te dun en de kaas is teveel, enige wat ik daar haal is olijfolie als het niet in de bonus is. en verder zijn die rijen daar dikke poep.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 14:07
Verwijderd
Dat gezemel dat het eten van de Liddle of Aldi niet te eten is heb ik altijd zo een hekel aan. Als je op kamers woont en studeert is het nou eenmaal voor de meeste mensen redelijk krap, zeker als je niet als een kluizenaar wilt lezen.
Waarom zou je in godsnaam dure sapjes en coca cola willen drinken als je net zo makkelijk een fles aanmaaklimonade koopt, thee zet of euro shopper cola drinkt?

Investeren in fruit en goede groente is belangrijk. Maar aardappelen kosten weinig, geschilde aardappeltjes zijn veel duurder. Net zoals brood, oerbrood is duur terwijl een zaanse snijder van de appie nog geen euro is. Een beetje slim boodschappen doen hoeft echt niet duur te zijn. Dan redt je het in je eentje makkelijk van 100 euro in de maand.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 23:22
Verwijderd
sorry maar die 5x dat ik cola drink in een paar maanden drink ik liever lekkere cola dan slootwater van de aldi... en die sappen van de aldi is 80% water en suiker...
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 23:27
Verwijderd
Citaat:
Weinig maar laten we eerlijk zijn, je eet ook wel eens buiten de deur of je wilt iets eten dat bij de Aldi niet verkrijgbaar is (fatsoenlijk fruit bijvoorbeeld), dan ben je aangewezen op de Groenteturk op de hoek of een andere, duurdere, supermarkt.
Klopt, maar met een beetje verstand inkopen kun je redelijk goedkoop eten. Net zoals zelf wat handelingen verrichten in de keuken zoals zelf dingen snijden etc bla bla. Ik vind het persoonlijk altijd schokkend om te zien dat sommige mensen alleen maar kant en klare meuk kopen voor grof geld, terwijl je daar wel makkelijk flink op kunt sparen. Groente van de aldi is idd niet als te best trouwens. Jumbo vind ik echt een geweldige winkel. Natuurlijk begrijp ik het ookwel dat mensen niet de halve stad ervoor gaan doorrijden, maar liever in de supermarkt om de hoek halen.
Maar ik ken serieus mensen die alleen kant en klaar halen of uit eten gaan en er echt vermogens mee over de balk smijten.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 23:35
Verwijderd
Citaat:
Niet zozeer een auto gewend zijn, dat voorbeeld was bedoeld om te spiegelen tegenover de reistijden en het gebrek aan comfort in het OV. Dat omdat ik vond dat beweren dat uren reizen prima is, nogal onzinnig is.

Een fiets kost je overigens minstens € 60 als je iets wilt dat niet onder je ineen stort, dus da's wel degelijk een kostenpost van formaat.

Verder is eten bij de Aldi ook niet alles. Sommige spullen uit dergelijke budgetsupermarkten zijn gewoon echt niet te kanen. Dan krampachtig de spartaan uit gaan hangen voor een paar eurocent minder is ook weer zo overdreven. Voor een euro in de week heb je fatsoenlijk brood. Voor een paar euro meer vlees zonder botsplinters, etc. Je moet de voors en tegens afwegen.
Je kunt ook een fiets op het station zetten en naar de uithof fietsen. Vertel mij wat, in het afgelopen jaar ben ik er twee kwijtgeraakt door diefstal en een keer een ongeluk gehad waardoor ik voor hetzelfde bedrag nog eens kon laten oplappen. Dan hakt het er inderdaad in. Maar wees eerlijk, in principe is het een eenmalige aanschaf van 60 euro waar je met geluk jaren profijt van hebt. Is een eenmalige kostenpost, en helemaal geen kostenpost van formaat.

Ik zou serieus niet durven stellen dat er in budgetsupermarkten rommel word verkocht.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 23:37
Verwijderd
Citaat:
sorry maar die 5x dat ik cola drink in een paar maanden drink ik liever lekkere cola dan slootwater van de aldi... en die sappen van de aldi is 80% water en suiker...
Wel eens op de verpakking van cola gekeken?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 00:21
Verwijderd
Citaat:
Wel eens op de verpakking van cola gekeken?
kijk cola bestaat alleen maar uit rommel water en suiker en dat hoort zo, vruchtensap hoort toch wel uit voornamelijk eh, vruchtensap te bestaan en niet uit toegevoegde shit, dan drink ik wel aanmaak?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 00:24
Verwijderd
Citaat:
kijk cola bestaat alleen maar uit rommel water en suiker en dat hoort zo, vruchtensap hoort toch wel uit voornamelijk eh, vruchtensap te bestaan en niet uit toegevoegde shit, dan drink ik wel aanmaak?
Gewoon drinken wat je lekker vindt.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 02:37
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Pas geleden bij Tros radar een item over studieschuld, het bliijkt dat veel studenten zich veel rijker willen rekenen dan dat ze in werkelijkheid zijn. De meeste denken na hun studie een dikke baan te vinden met dito salaris, maar blijkt achteraf toch allemaal niet zo rooskleurig te zijn qua verdiensten, maar die studieschuld (vaak vele duizenden euro's) moet dan toch terugbetaald worden.

Wat een mazzel dat ik nog nooit zulk soort schulden heb hoeven te maken, en kom toch iedere maand zonder kleerscheuren (en niet rood staan, soms een beetje ) door.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 03:14
Crimson
Crimson is offline
nee jij studeert dan ook niet
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 03:17
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
nee jij studeert dan ook niet
Hoef ik ook geen studieschuld terug te betalen.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 03:24
Crimson
Crimson is offline
maar dan hoef je je ook niet te vergelijken met mensen in dit topic
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 12:24
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wat een mazzel dat ik nog nooit zulk soort schulden heb hoeven te maken, en kom toch iedere maand zonder kleerscheuren (en niet rood staan, soms een beetje ) door.
Niemand heeft behoefte aan zelfgenoegzaam geroep vanaf de zijlijn van een uitkeringstrekker.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 16:25
Verwijderd
Citaat:
Klopt, maar met een beetje verstand inkopen kun je redelijk goedkoop eten. Net zoals zelf wat handelingen verrichten in de keuken zoals zelf dingen snijden etc bla bla. Ik vind het persoonlijk altijd schokkend om te zien dat sommige mensen alleen maar kant en klare meuk kopen voor grof geld, terwijl je daar wel makkelijk flink op kunt sparen. Groente van de aldi is idd niet als te best trouwens. Jumbo vind ik echt een geweldige winkel. Natuurlijk begrijp ik het ookwel dat mensen niet de halve stad ervoor gaan doorrijden, maar liever in de supermarkt om de hoek halen.
Maar ik ken serieus mensen die alleen kant en klaar halen of uit eten gaan en er echt vermogens mee over de balk smijten.
Ja dat is dan ook gewoon jammer. Nou heb ik het geluk dat ik niet zelf hoef te koken maar dat er voor mij gekookt wordt maar het is inderdaad onzin om bijv. krieltjes ipv aardappelen bij de appie te halen en dan te zeuren dat je niet uitkomt ofzo.

Citaat:
Je kunt ook een fiets op het station zetten en naar de uithof fietsen.
Dan moet die bus die je naar het station brengt wel komen en daar gaat het de afgelopen weken nou juist mis. Gelukkig heb ik echter ook een auto en dus kon ik makkelijk mijn fiets van Eindhoven naar Utrecht brengen (ok, wel eerst door de zieke files van gisteren heen) en is dat probleem ook afwezig

Laatst gewijzigd op 26-03-2008 om 17:37.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 20:43
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:


Trouwens ik vind een bijbaan ook gewoon goed voor je ontwikkeling, naast dat het geld verdient. Maar goed, dat is een andere discussie.
Mwah, ik heb wel eens een tijdje een bijbaan gehad... kan nou niet zeggen dat het onmisbaar is geweest voor mijn ontwikkeling. Als je dat van een bijbaan moet hebben, mist er toch iets in je leven
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 22:34
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Mwah, ik heb wel eens een tijdje een bijbaan gehad... kan nou niet zeggen dat het onmisbaar is geweest voor mijn ontwikkeling. Als je dat van een bijbaan moet hebben, mist er toch iets in je leven
wat denk jij ontzettend zwart/wit zeg
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 01:33
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mwah, ik heb wel eens een tijdje een bijbaan gehad... kan nou niet zeggen dat het onmisbaar is geweest voor mijn ontwikkeling.
Dan heb je denk ik niet door wat de functie van bijbanen en vakantiewerk is, naast het financiële aspect.

Als jij als bijbaan een klotebaan hebt gehad waar je voor te weinig geld te zwaar/smerig werk moest doen, eventueel op onaardse tijden, en desondanks je best deed, dan ben je dus in staat jezelfde te motiveren, en kan je dat ook bij serieuze banen. Als iemand zelfs op je kan vertrouwen voor een onderbetaalde kutklus, kunnen ze dus ook op je bouwen voor een echte functie, dat is kort gezegd de overweging.
Naast het aantonen daarvan op je CV, is het ook gewoon iets dat je via een bijbaan kunt leren als je het nog niet echt had, en is het altijd een handige eigenschap om te hebben. Daarnaast een sociaal aspect: als je onderaan de keten hebt gewerkt met een **** van een baas, maar je toch wist te handhaven, dan betekend dat, dat je je (sociaal) kunt handhaven op een werkvloer. Tal van dienstverbanden eindigen omdat mensen niet met elkaar overweg kunnen, dus dat is best belangrijk.

Daarentegen, stel dat ik als werkgever bij een sollicitatie zit tegenover een 25-jarige die alleen maar zijn studie heeft afgerond en verder nog nooit gewerkt heeft.
Hoe weet ik dat diegene niet om 16.55 de zaken uit zijn handen laat vallen om naar huis te rennen terwijl het werk nog niet af is? Hoe weet ik dat diegene je niet laat stikken als de zaken in de shit draaien en je moet vragen of ze nog een uurtje of drie langer doorgaan om het recht te zetten? Hoe weet ik dat diegene überhaupt in staat is zichzelf te handhaven op een werkvloer?

Overige ontwikkeling merk je snel genoeg aan de persoon zelf, los van wat er op papier staat.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 01:58
Verwijderd
Citaat:
Overige ontwikkeling merk je snel genoeg aan de persoon zelf, los van wat er op papier staat.
Papiertje is dus alleen maar nodig om even langs te kunnen komen.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2008, 16:37
Henkie18
Henkie18 is offline
Rood staan -= niet chill
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht ABN AMRO rood staan
jusman
11 24-02-2010 14:35
Werk, Geld & Recht bij de frieslandbank in het rood staan?
cientje4
4 31-01-2010 22:26
Werk, Geld & Recht Hoe kan ik rood staan?
LXSM
22 20-10-2008 09:17
Werk, Geld & Recht Rente over rood staan..
Hayden
2 27-02-2006 15:15
Werk, Geld & Recht een paar vraagjes over rood staan...
ramonneke
10 25-01-2005 14:53
Werk, Geld & Recht Kan jij rood staan?
Verwijderd
65 15-03-2003 23:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34.