Oud 15-09-2009, 16:17
*amélie*
*amélie* is offline
Via Typhone heb ik in juni mijn telefoon abonnement van Hi verlengd in combinatie met een nieuwe telefoon (nokia 6600 fold purple). Alles was snel geregeld en binnen een paar dagen had ik mijn nieuwe telefoon in huis. So far so good. Alleen bleek al heel snel dat mijn telefoon niet goed werkte. Hij liep geregeld vast bij smsen, nummers invoeren en wekker instellen. Meteen typhone gebeld, maar zij konden niets doen (ook al was de telefoon dus kapot bij aankomst). Ik moest mijn telefoon aanmelden bij Dynafix. Braaf gedaan. Telefoon binnen 5 dagen terug. Nog steeds hetzelfde gebrek. Contact gehad met Typhone. Ik moest mijn telefoon drie keer met dezelfde klacht insturen ter reparatie voordat zij iets konden doen. Daarna heb ik mijn telefoon dus nog twee keer opgestuurd ter reparatie (dynafix), maar niet gerepareerd. Na de derde keer heb ik weer Typhone gebeld. Ik moest Dynafix bellen zij zouden voor mij een 'swap' aan moeten vragen, maar dit kon Dynafix mij niet garanderen waarop ik weer met Typhone heb gebeld. Na aandringen zouden zij dan een 'swap' aanvragen. Drie weken geleden heb ik mijn toestel opgestuurd. Deze week maar weer eens gebeld en de aanvraag is 'in behandeling' terwijl het 5-10 werkdagen zou duren.

Drie maanden verder... ik ben er goed klaar mee. Ik heb voor 25euro aan klantenservices met wachttijden gebeld en mijn mobiel voor 8 euro op moeten sturen. Daarbij komt dat ik dus al drie maanden met een nieuw abonnemt op mijn oude toestel bel. Over een maand vertrek ik naar Afrika waar mijn oude toestel het niet zal doen...

Nu is mijn vraag, wat kan ik eigenlijk nog doen?
__________________
You can't milk a cow with your hands in your pants
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-09-2009, 17:08
Verwijderd
Sloot je de koop als consument?

Zo ja, dan is het vrij simpel. De telefoon is binnen 6 maanden na aflevering stuk gegaan, en dus wordt aangenomen dat hij bij aflevering al niet aan de overeenkomst beantwoordde. Een en ander houdt in dat je bij de verkoper (en dus niet de fabrikant!) herstel of vervanging kan eisen. De kosten (dus ook de verzendkosten) hiervan komen voor de verkoper. Je hebt ze al een aantal maal de kans gegeven de telefoon te repareren; het wordt tijd dat je een nieuwe eist. Als ze je niet binnen een redelijke termijn een nieuwe telefoon opsturen kan je de koop ontbinden.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2009, 19:08
Verwijderd
Wat mar hierboven zegt. Eis binnen 2 weken een nieuw toestel en ontbindt anders de koop.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2009, 21:19
*amélie*
*amélie* is offline
De laatste keer heb ik dus aangedrongen dat ze een nieuw toestel zouden aanvragen in plaats van nogmaals ter reparatie aanbieden. Dit toestel is aangevraagd, alleen duurt het dus drie weken.

Op grond van wat zou ik de koop kunnen ontbinden dan? Want ik heb een abonnement verlengd bij Hi in combinatie met een nieuw toestel (gratis) via Typhone. Of bedoelen jullie met een nieuw toestel dat ik moet eisen dat ik een andere kan uitzoeken? (ik heb hier echt geen verstand van en dit is precies de reden waarom ik eigenlijk nooit iets via internet bestel)

En hoe zit het met de gemaakte kosten? Kan ik die bijvoorbeeld middels een brief terugvragen? Op grond van wat dan?
__________________
You can't milk a cow with your hands in your pants
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 07:00
Verwijderd
Je kan de overeenkomst ontbinden omdat de afgeleverde zaak niet aan de overeenkomst voldoet. Je hebt het toestel nu meerdere malen ter reparatie aangeboden en een nieuw toestel over 3 weken krijgen duurt te lang en betekent in dit geval dat jij daar veel overlast van hebt.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 15:31
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Een beetje wat LL al stelde. Jouw abonnement is in feite "Wij geven jou een werkende telefoon, en jij geeft ons geld", dat is kort uitgedrukt de overeenkomst.

Welnu, ze geven jou geen werkende telefoon, en dus hoef jij hen ook geen geld te geven. En als ze het een aantal keer verknald hebben, dan mag je op grond daarvan ook de koop ontbinden. Gebruik trouwens specifiek die bewoording, de koop ontbinden is juridisch iets anders dan je abonnement opzeggen.

Als je de koop ontbind heb je recht op het terugkrijgen van je geld. Accepteer geen tegoedbonnen of andere onzin, daarmee hoef je niet akkoord te gaan. Als het bedrijf beweert geen geld terug te geven in hun algemene voorwaarden, dan hoef je dat ook niet te accepteren, want die zijn tegen de wet, en dus nietig. Ze mogen zich daar dan niet op beroepen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 16:59
*amélie*
*amélie* is offline
Bedankt voor de reacties!

Vandaag weer gebeld en gedreigd de koop te ontbinden. Dit deed wonderen en een nieuwe telefoon is opgestuurd. Waarom dat drie weken heeft moeten duren is mij een raadsel, maar ik ben benieuwd of deze dan niet dezelfde fabrieksfout heeft.

Kan ik in het kader van 'de telefoon was al bij ontvangst kapot' de door mij gemaakte kosten terugeisen? Het is niet veel (zo'n 30 euro), maar het gaat mij om het principe. Ik begrijp best dat zij er niets aan kunnen doen dat die telefoon stuk was, maar de service vond ik nou niet echt top. Ik heb zeker acht keer in de wacht gehangen van hun klantenservice en die van het reparatiebedrijf.
__________________
You can't milk a cow with your hands in your pants
Met citaat reageren
Oud 17-09-2009, 18:26
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Mooi dat forummers je hier hebben kunnen helpen. Ik weet niet of je die gemaakte kosten ook kan terugeisen, maar ik zou wel als ik jou was de belabberde klantenservice van Typhone en het reperatiebedrijf aan de kaak stellen op Internet - opdat andere klanten gewaarschuwd zijn en de bedrijven wellicht genoodzaakt zijn om hun klantenservice klantvriendelijk te maken.

Op het internet bestaan verschillende review sites van produkten en bedrijven.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2009, 18:52
Verwijderd
Zoals ik al zei; kosten van de reparatie/vervanging zijn voor rekening van de verkoper. De verzendkosten horen hier zonder meer bij. Ik weet niet zeker of de telefoonkosten hier ook onder vallen, maar gezien de ratio van het artikel (het is immers de bedoeling dat de klant geen extra kosten hoeft te maken voor het vervangen/de reparatie) schat ik zo in van wel.

Het kan iniedergeval geen kwaad het te proberen.

Daarnaast denk ik niet dat het zwartmaken van Typhone op internet, zoals de poster hierboven je adviseert, je tijd en energie waard is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten De visie en het visioen
Reynaert
3 07-01-2005 00:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:24.