Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2011, 14:01
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
In het pand waar ik woon (onderverdeeld in een stuk of zes studio's) is een ruimte waar een wasmachine en droger staan voor gemeenschappelijk gebruik (tegen betaling).

Er is blijkbaar sprake geweest van diefstal, dus de verhuurder heeft een slot geplaatst op die ruimte. Nou, prima natuurlijk (hoewel ik niet inzie hoe die sleutel diefstal tegenhoudt als iedereen een sleutel heeft...) maar nu vraagt hij dus €50,- borg voor een kopie van die sleutel. Dit is zonder aankondiging gebeurd, dus nu heeft opeens niemand meer toegang tot de wasruimte. Mag hij dan ook zomaar borg eisen voor die sleutel?
__________________
you're not my demographic

Laatst gewijzigd op 09-11-2011 om 14:07.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2011, 16:31
Ivo
Ivo is offline
In jouw huurcontract of algemene voorwaarden staat niets vermeld over een extra borg voor het gebruik van de gemeenschappelijke wasruimte.

Dus nee, je moet gewoon zonder extra kosten toegang hebben tot die ruimte. Deze eenzijdige wijziging in de voorwaarden hoef jij niet te accepteren.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2011, 17:33
Verwijderd
Dat flikte een huurbaas ook een keer in mijn oude huis in Utrecht. Hij liet daarbij even buiten beschouwing dat ik met een reus van een Bosniër samen woonde die de deur inclusief slot in één keer doormidden trapte.

Ondertussen heeft de huisbaas excuses gemaakt en een nieuwe deur geregeld.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2011, 15:15
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik heb nu dit verstuurd:

Citaat:
Geachte heer/mevrouw,

Vandaag las ik de brief op de deur van de wasruimte in ons pand, waarop geïnformeerd werd dat er een slot geplaatst was in verband met inbraak en schade.
Ik ben blij dat er een slot is geplaatst om toekomstige inbraak en schade te voorkomen. Om gebruik te maken van de wasruimte verzoek ik u ook vriendelijk om bij deze een sleutel van deze ruimte te overhandigen.
Ik wil u er op wijzen dat in het huurcontract en algemene voorwaarden geen melding is gemaakt van een extra borg voor een sleutel van de wasruimte (of andere gemeenschappelijke ruimtes). Ik vind daarom ook niet dat ik een extra borg moet betalen.
Ik hoop dat u de sleutel zo snel mogelijk levert, ook omdat ik als huurder vooraf niet op de hoogte was gesteld van de plaatsing van het slot, wat het op dit moment lastig maakt de was te kunnen doen.
Tevens wil ik langs deze weg de beheerders bedanken voor het opruimen van de fietswrakken en rommel die op de binnenplaats aanwezig was. Het ziet er nu een stuk prettiger uit.

Met vriendelijke groet,
Martiño
Lijkt me wel voldoende toch?
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 12-11-2011, 22:11
McGrijns
Avatar van McGrijns
McGrijns is offline
"ik vind" zou ik niet gebruiken, dat impliceert dat je het niet zeker weet, dus dan zal hij vast gaan zeiken. Zeg gewoon "ik ben dus uit hoofde van de huurovereenkomst niet verplicht borg te betalen...", dat je dus niet gaat betalen en eventueel nog, afhankelijke van welke toon je aan wilt slaan dat hij dus wel verplicht is jou toegang tot de gemeenschappelijke ruimtes te geven.
__________________
It pays to be a winner.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2011, 22:59
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Too late!
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 13-11-2011, 16:00
McGrijns
Avatar van McGrijns
McGrijns is offline
Zonde. Ben benieuwd hoe het afloopt.
__________________
It pays to be a winner.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2011, 13:06
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
ach, er kan altijd nog een tweede mail volgen
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 15-11-2011, 13:59
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Helaas, verhaal krijgt toch een flauw staartje.

Citaat:
Beste Martiño,

Naar aanleiding van uw mail kan ik u namens (beheerder) aangeven dat deze borg is bedoeld voor veiligheid en u de borg direct na teruggave van de sleutel retour ontvangt. Het betreft een gecertificeerde sleutel.
Ik hoor alsnog graag van u of u hiermee instemt en daarmee de sleutel wenst te ontvangen.

Met vriendelijke groet,
(secretaresse)
waarop ik wil gaan antwoorden

Citaat:
Beste (secretaresse),

Ik ben blij dat er gedacht wordt aan de veiligheid, maar ik zie geen reden om hier een extra borg voor te betalen. Ik twijfel zeker niet aan de goede bedoelingen, maar ik heb reeds borg betaald en ben uit hoofde van de huurovereenkomst niet verplicht om extra borg te betalen voor toegang tot de wasruimte of andere gemeenschappelijke ruimtes van het pand. Daarnaast dekt de reeds door mij betaalde borg ruim de gevraagde €50,- .
Eveneens is het zeer lastig voor mij dat ik al bijna een week geen toegang heb tot de wasruimte, zonder voorafgaande aankondiging.
Vriendelijk verzoek ik u nogmaals of u zo snel mogelijk een sleutel kunt leveren.

Met vriendelijke groet,
Martiño
Nog tips voor als dit niet helpt? Maar gewoon slikken en borg betalen?
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 15-11-2011, 16:37
mollerator
Avatar van mollerator
mollerator is offline
Ik zou iets verder gaan in je antwoord. Geef aan dat toegang tot de wasruimte onderdeel is van je huidige huurovereenkomst. Het afsluiten van deze ruimte betekent dat de verhuurder niet voldoet aan zijn verplichtingen. Geef aan dat je overgaat tot evenredige vermindering van de huurprijs + verrekening van extra kosten totdat de verhuurder zijn verplichtingen weer nakomt.
__________________
Ik wil graag weten wie er op mijn kop heeft gepoept!
Met citaat reageren
Oud 15-11-2011, 17:14
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Dat onderdeel zijn van je huidige huurovereenkomst vind ik een goede thanks LL.

Ik vind het een beetje eng om het conflict op te drijven voor €50,- borg (ik krijg ze toch terug). Ik weet niet of die borg het waard is om te gaan dreigen met overgaan tot verminderen van de huurprijs etc. Ik wil toch een beetje de lieve vrede bewaren en wil de beheerder liever niet tegen me in het harnas jagen.
__________________
you're not my demographic

Laatst gewijzigd op 15-11-2011 om 17:23.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2011, 18:38
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik ben blij dat er aandacht is voor de veiligheid en onderhoud, en ik twijfel absoluut niet aan de goede bedoelingen van (beheerder). Het is echter niet correct om hiervoor een eenzijdig opgelegde extra borg voor te betalen. Uit hoofde van de huurovereenkomst ben ik niet verplicht om extra borg te betalen voor toegang tot de wasruimte. De reeds bij het afsluiten van de huurovereenkomst betaalde borg dekt ruim de €50,- die nu worden gevraagd.
Daarnaast wil ik er op wijzen dat de toegang tot de gemeenschappelijke ruimtes onderdeel is van de huurovereenkomst. Door het slot te plaatsen wordt mij op dit moment de toegang tot de ruimte ontzegd.
Eveneens is het zeer lastig voor mij dat ik, zonder enige voorafgaande aankondiging, al bijna een week geen toegang heb tot de wasruimte.
Vriendelijk verzoek ik u nogmaals om zo snel mogelijk een sleutel te leveren.
Dit lijkt me vriendelijk toch dringend genoeg
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 16-11-2011, 08:38
Verwijderd
Keurig!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:10.