Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2011, 09:13
manu91
manu91 is offline
hallo, ik ben voor mijn mama iets aan het onderzoeken, want heb te doen met die vrouw.
zij had eens een brief gekregen van NUON dat ze niet had betaald - waar we ten 1ste al MEER DAN EEN JAAR NIET MEER BIJ ZITTEN - want we hebben lampirus voor ellectriciteit en gas.
nu moest ze 125€ betalen wat wij nu eigenlijk niet moesten doen, maar toch heeft mijn mama dat betaald terwijl ze niet echt een groot inkomen heeft.
nu was ze wel haar mededeling vergeten bij te zetten, waarvoor ik direct heb gebeld. ze zeiden: gewoon afschriftje van betaling door sturen via mail, dit hebben wij gedaan met de mededeling + het document nummer.
dit heb ik al 5 maal gestuurt gehad via mail omdat ze mijn moeder blijven lastig vallen de 6 maal hebben wij een koppie van het afschrift van de betaling + een koppie van de brief die mama al 6 maal heeft aan gehad via post gestuurt.
maar nu komt het mooie: mama heeft NA DE BETALING EEN BRIEF GEKREGEN MET DAAROP DAT ZE DE BETALING ONTVANGEN HEBBEN, maar geen mededeling erbij. moest gewoon het bewijsje NOG EENS opsturen wat wij hebben gedaan. nu gisteren krijg mijn moeder WEER een brief aan. deze morgent belden wij ervoor en het antwoord die we kregen was WIJ HEBBEN GEEN BETALING ONTVANGEN, WIJ HEBBEN GEEN BRIEF GESTUURT, WIJ HEBBEN GEEN BEWIJSJE ONTVANGEN EN JULLIE MOETEN DIT NOG BETALEN. wat best wel even psychis voor mijn moeder ten onder is wilt ze dit betalen maar ik heb al zoveel keer gezegt betaald is betaald. en ze moet dit niet 2x betalen nu is mijn vraag hierop wat kunnen wij hiervoor doen ? wij hebben bewijs mvg

Laatst gewijzigd op 30-11-2011 om 10:16.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-11-2011, 09:32
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
langste zin OOIT
Met citaat reageren
Oud 29-11-2011, 09:33
manu91
manu91 is offline
Citaat:
langste zin OOIT
ja ge kunt beter dat uitleggen zodat ze weten over wat het gaat e
Met citaat reageren
Oud 29-11-2011, 09:37
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
nouuu je had het natuurlijk zo kunnen uitleggen dat het ook echt te begrijpen is he
Met citaat reageren
Oud 29-11-2011, 09:38
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
je moeder heeft betaald maar Nuon zegt dat ze niet heeft betaald, je vraag is wat ze nu moet doen? Wat heeft de deurwaarder uit de topictitel ermee te maken?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2011, 09:41
manu91
manu91 is offline
omdat nuon dit door heeft gestuurt naar de deurwaarder en wij moesten toen de boeten betalen en mijn mama had dit ook betaald en nu blijft intrum(de deurwaarder) mijn mama lastig vallen terwijl dit betaald is snap je?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2011, 09:46
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
even voor de zekerheid: heeft ze de boete betaald en het bedrag dat ze aan Nuon moest betalen? en aan wie heeft ze het geld over gemaakt, aan Nuon of het incassobureau?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2011, 09:50
manu91
manu91 is offline
ja ze heeft beide betaald de hoofdsom was 73,10 => Nuon "betaald" de kosten was 125 =>dit was van intrum en dit is ook betaald mvg
Met citaat reageren
Oud 29-11-2011, 09:56
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
en wie stuurt nu de brieven dat er nog steeds niet betaald is?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2011, 09:57
manu91
manu91 is offline
de deurwaarder
Met citaat reageren
Oud 29-11-2011, 09:59
manu91
manu91 is offline
en daar hebben wij ook de bewijzen heen gestuurt
Met citaat reageren
Oud 29-11-2011, 10:04
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Okee, je moeder krijgt een brief van Intrum dat ze moet betalen. De boete maakt ze over naar Intrum, en het oorspronkelijke bedrag naar Nuon. Als een bedrijf een betaling doorgeeft aan een incassobureau, moet je het hele bedrag overmaken naar dat incassobureau. Dus niet alleen de boete. Misschien dat dit de reden is dat je moeder nog steeds brieven krijgt van Intrum, volgens hun administratie is ze ze nog geld schuldig want zij weten niet dat ze het rechtstreeks aan Nuon heeft overgemaakt. Ik zou even naar Intrum bellen en uitleggen wat ze aan wie heeft betaald, en dat ze het bij Nuon kunnen controleren.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2011, 10:13
manu91
manu91 is offline
dat hebben wij al gedaan en toen zeide ze tegen mij van je moet alleen de boeten betalen mij antwoord was daar op dit is al betaald geweest en dan komt het welles nietes spel dus heb ook al naar nuon gebeld en daar kreeg ik als antwoord maar mevrouw is geen klant van ons u zou naar intrum moeten bellen ik terug naar intrum gebeld en daar nee wij zouden het bedrag moeten hebben en dat was 125,25 € en meer moesten wij niet betalen zei de vrouw aan de telefoon van intrum en nu blijft mijn mama maar brieven aankrijgen dat ze dat nog moet betalen maar ervoor heeft ze een brief gekregen wij hebben uw betaling ontvagen maar u bent de mededeling vergeten gelieven contact op te nemen hebben wij ok gedaan en daar zeide ze toen op gewoon bewijsje van de bank door mailen of via de post met de mededeling erbij dit hebben wij ook gedaan en toch blijven ze steeds sturen ik heb echt te doen met mijn moeder ze is er echt van onderdoor aant gaan door dit en daarom wilde ik dus weten waar ik hier aan kon doen
Met citaat reageren
Oud 29-11-2011, 10:22
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
zie je, hierom is het fijn als je je verhaal op een duidelijke manier vertelt

Ik zou bellen, vertellen wat er is en als ze het niet meteen kunnen controleren en regelen, zou ik een kopie van de betalingsbevestiging en het bewijsje opsturen. met een brief dat je er nu echt klaar mee bent, dat je hebt betaald en dat je wil dat ze het in hun administratie zetten. verder weet ik ook niet wat je kan doen.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2011, 10:27
manu91
manu91 is offline
maar dit heb ik allemaal al gedaan maar heb juist naar mijn mama haar advocaat gebeld en moest morgen langs gaan hopelijk gaat dit wel lukken
maar toch bedankt hoor
Met citaat reageren
Oud 29-11-2011, 10:30
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
haha pffff
Met citaat reageren
Oud 30-11-2011, 08:04
Verwijderd
Met dit soort zaken is het inderdaad het handigst om gewoon de advocaat erbij te halen. Overigens zou ik wel even uitzoeken hoe het zit met die "boete" die Intrum heeft opgelegd. In Nederland zijn incassobureaus gebonden aan Rapport Voorwerk II, daarin staan ook de verhogingen die men mag opleggen. Op een bedrag van ongeveer €75,- mag een incassobureau maximaal €37,- aan buitengerechtelijke kosten opleggen. Het totaal komt dan dus op €75+€37. Eventuele zaken als "registratiekosten" of "administratiekosten" hoef je niet te betalen, daarvan wordt verondersteld dat deze in de buitengerechtelijke kosten zijn opgenomen.
Als je bewijs hebt dat je hebt betaald, zou ik de advocaat gewoon een nette brief laten schrijven en als ze bezig blijven gewoon aangeven dat je gedagvaard wilt worden.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2011, 10:25
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Het is fijn als je interpunctie gebruikt, ik heb het in je openingsbericht maar toegevoegd.
Als je geen leestekens gebruikt, zijn je teksten veel te lang en onsamenhangend. Dat levert weinig reacties, en dus hulp, op.

Ik vraag me af of deze zaak niet te licht is voor een advocaat. Het is zeker wel goed om na te gaan waar de bedragen van de deurwaarder uit bestaan. Je kunt om een specificatie van de berekening vragen en verder Dittrich (kaap! ) volgen.

Wat Nuon doet is het volgende: zij zien een betaling waar ze niets mee kunnen, want ze herkennen het niet. Omdat je geen klant meer bent, kunnen ze dit niet verrekenen met een komende termijnbetaling, of met een achterstand, dus het geld zou moeten blijven staan. Dat moet worden teruggevorderd. Een deurwaarder gaat daar niet achteraan. Met wat geluk doet Nuon dat voor je en stuurt het naar de deurwaarder, maar waarschijnlijk moet je de betaling zelf vorderen. Als dat niet lukt - advocaat.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-11-2011, 16:10
manu91
manu91 is offline
ok heb dus gebeld ben vandaag naar daar geweest met de nodige bewijzen ze ging het door faxen naar de deurwaarder met de uitleg dat dit betaald is en als ik nog eens zo een brief krijg dan ging ze verder want ergens in de brief stond dus zolang mijn mama geen bewijzen door stuurt moest mijn mama dit nog eens betalen en krijg ze het bedrach niet terug wat ze heeft betaald (AFZETTERS ) nu maar hopen dat dit lukt e
Met citaat reageren
Oud 03-12-2011, 15:55
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ok heb dus gebeld ben vandaag naar daar geweest met de nodige bewijzen ze ging het door faxen naar de deurwaarder met de uitleg dat dit betaald is en als ik nog eens zo een brief krijg dan ging ze verder want ergens in de brief stond dus zolang mijn mama geen bewijzen door stuurt moest mijn mama dit nog eens betalen en krijg ze het bedrach niet terug wat ze heeft betaald (AFZETTERS ) nu maar hopen dat dit lukt e
De administratie van deurwaarders is nog wel eens waardeloos, of ze luisteren gewoon domweg niet omdat hun ervaring is dat ze veruit de meeste zaken winnen en dus statistisch gezien het gewoon kunnen proberen.

Maar... Heb je wel gevraagd of ze ontvangst van die betaalbewijzen hebben bevestigd? Als je dat niet hebt kunnen ze gewoon ontkennen ooit iets gezien te hebben en is het jouw woord tegen dat van hen.
Als je een ontvangstbewijs hebt hebben ze geen poot om op te staan.

Zelfs een ontvangstbevestiging van een e-mail helpt al tegen 'ja maar dat wisten we niet'.


Ik begrijp trouwens uit je bijzonder verwarrende verhaal dat jullie geen klant zijn bij Nuon, maar nu wel Nuon betaald hebben plus incassokosten, klopt dat?

Zou je trouwens je volgende posts gewoon in correct Nederlands kunnen schrijven? Niemand kan je verhaal echt goed volgen zo.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:24.