Oud 07-12-2011, 21:54
wutang
wutang is offline
Ik zit in een gehuurd appartement en nu heb ik het volgende probleem:

Mijn badkamer krijgt om de haverklap schimmel aan het plafond.
De congierge (klusjesman) heeft gezegd dat het ventilatiesysteem minimaal 1x per jaar schoongemaakt moet worden.

Toen ik het deksel eraf haalde leek het erop alsof dat systeem in geen jaren is schoongemaakt.

Wie moet dit nu doen ?

Ik of de verhuurder ?

Persoonlijk denk ik, ik die 1x p/jaar. Maargoed, als het andere jaren nooit is gedaan is de verhuurder verantwoordelijk voor.
__________________
Never drive faster then your gardian angel can fly !
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-12-2011, 23:06
Kevin Markies
Kevin Markies is offline
Bijna alles dat te maken heeft met onderhoud moet je verhuurder regelen. Behalve dingen zoals ringetjes van kranen en het repareren van sloten.
Kijk ook even of er niet iets over in je contract staat.
Je plafond bespuiten met bleekmiddel moet je ook zelf even doen.

Laatst gewijzigd op 08-12-2011 om 22:39.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2011, 21:47
Ivo
Ivo is offline
NIET alles wat met onderhoud te maken heeft moet je verhuurder regelen. De verhuurder moet groot onderhoud regelen. Kleine reparaties aan bijvoorbeeld een lekkende kraan komen voor rekening van de huurder. Wel is de verhuurder er voor verantwoordelijk dat bij oplevering alles in orde is.

Hoe lang woon je er al? Als dat nog maar kort is, dan is het aan de verhuurder om nu eenmalig het ventilatiekanaal vrij te maken. Vervolgens is het aan jou om dit regelmatig bij te houden.

Bij mijn eigen badkamer is met dagelijks kort douchen de luchtstroom door het ventilatiekanaal niet voldoende om de luchtvochtigheid op een acceptabel niveau te houden. Daarom zet ik na het douchen de deur van de badkamer altijd een tijdje open (en ook de deur van de slaapkamer, die wordt 24/7 geventileerd bij mij). De vochtige lucht kan dan veel beter ontsnappen uit de badkamer.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2011, 11:10
wutang
wutang is offline
Ik woon er nu 1 jaar.
De verhuurder is er verantwoordelijk voor dat bij oplevering alles in orde is, maargoed, dat is 1 jaar geleden. Sta ik hiermee nog steeds in mijn recht?

Het probleem was dat de schimmel steeds sneller terugkwam.

Eerst na 3 maanden, dan 6 weken, 5 weken etc etc
__________________
Never drive faster then your gardian angel can fly !
Met citaat reageren
Oud 10-12-2011, 14:32
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik ga er even van uit dat het om een installatie gaat, niet zo'n klein raamventilatortje, en lijkt mij het schoonmaken van het ventilatiekanaal groot onderhoud en is de verhuurder hier verantwoordelijk voor, mede omdat er niet van jou kan worden verwacht dat je de kennis en kunde hebt om het kanaal schoon te maken. Daarnaast is het ook in het belang van de verhuurder om het door iemand te laten doen die weet hoe het moet, zodat jij niks beschadigt aan het kanaal. Ook moet hij voorzien in eventuele vervanging van een filter, als er een filter in het systeem aanwezig is.

Verder is de verhuurder verantwoordelijk voor dat bij de oplevering alles in goede orde is, maar je moet dat als huurder wel goed controleren (het ventilatiekanaal valt daar trouwens niet onder denk ik). Dit voorkomt ook dat je aan het einde van de huurperiode een meningsverschil krijgt over defecten aan de woning, waarvan de huurder zegt dat die er altijd al waren, maar de verhuurder zegt van niet.

Neem gewoon even contact op met de verhuurder of beheerder en leg vriendelijk uit wat er aan de hand is. De verhuurder wil ook geen schimmel op zijn plafond, en het is geen enorme klus om dat kanaal schoon te maken, dus dat moet zo opgelost zijn.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 11-12-2011, 17:13
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Hoe lang woon je er al? Als dat nog maar kort is, dan is het aan de verhuurder om nu eenmalig het ventilatiekanaal vrij te maken. Vervolgens is het aan jou om dit regelmatig bij te houden.
Ik heb daarover destijds een discussie gehad met mijn verhuurder. Ventilateroosters en vlak daarachter komt voor de huurder, maar zij vonden zelf dat diepere ventilatiekanalen (die je meestal zonder gereedschap nauwelijks kunt bereiken) voor de verhuurder waren.

Nou zijn dat geen zeikerds wat betreft onderhoud, maar dat het gereedschap vereist om om hoeken te komen en schoon te maken in lange pijpen is wel steekhoudend.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Wat saai zeg! #1907
Neko*
500 20-02-2014 22:28
De Kantine Lobotomosaai #1813
Verwijderd
500 13-04-2013 00:02
Lifestyle Huishoudtopic
fizzle-fluffy
125 02-03-2012 22:37
Lichaam & Gezondheid Anti-schimmel product inademen
vosje16
2 08-07-2011 11:03
De Kantine bad sauna?
Snakeboy
5 28-09-2005 18:54
Lifestyle Zomers fototopic deel 2 !
ZerO
500 29-06-2005 15:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:19.