Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2011, 13:47
Dr. Durrr
Avatar van Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Hoi allemaal,

Ik ben vanuit mijn opleiding een studentbedrijf gestart. Ik heb een aantal afspraken gemaakt met een leverancier (o.a dat ze niet mijn concept niet zomaar kunnen stelen) maar ik ben nog niet verder gekomen dan een mondeling "is goed".

Ik ga er niet vanuit dat er ooit rechtzaken gevoerd zullen worden, maar het is wel fijn als ik dan iets op papier heb staan. Voldoet het beschrijven van de afspraken en dan eronder "Beide partijen verklaren dat ze akkoord gaan met deze voorwaarden + handtekening en datum"? . Of wat zouden jullie me aanraden?

Ik heb niet echt de middelen om hier een jurist naar te laten kijken.

Groeten,
__________________
Dr Durr and Partners - GP Surgery
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-12-2011, 13:57
Verwijderd
Alles op papier. Mondeling is zo gevaarlijk. Mijn advies aan jou eerder is stil te staan bij de vraag:
- Weet ik wel alles over een bedrijf?
- Wat moet ik doen, bij verschillende situaties?
- Kan ik het risico nemen?
- Wat voor een bedrijf neem je? ga je samenwerken met iemand?
- Wat voor een soort boekhouden ga ik doen?
- winstberekeningsmethode?
- Afschrijvingsmethode toepassen?

Betreft contract nog even: Je kan veel afspreken, maar er zijn uitzonderingen en dingen die echt niet mogen, zoals bepaalde soorten voorwaarde.

Laatst gewijzigd op 14-12-2011 om 16:35.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 14:43
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Is er vanuit je opleiding geen docent die je kan helpen? Of misschien een conceptovereenkomst die je kunt aanpassen en dan kunt gebruiken?
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 15:32
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Verbintenissenrecht is in principe vormvrij (vooral aanvullende regels op het moment dat je zelf geen zaken hebt geregeld). Probeer dus (als het echt niet lukt om ergens juridische bijstand te krijgen) alle afspraken zo duidelijk mogelijk op papier te krijgen en allebei te ondertekenen. Misschien heb je vrienden die rechten studeren en die je kunnen helpen? En een willekeurig contract opzoeken (huurcontract, arbeidscontract oid.) helpt ook al enigzins met het vorm geven (dingen als datum op je contract etc.).

Verder kun je kijken of je geen patent wil aanvragen op je concept. ben je wel een paar honderd euro verder, maar dan heb je in ieder geval vastgelegd dat het jouw idee is.
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:19.