Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2011, 19:48
johnnybravo
johnnybravo is offline
Hallo,
ik ben 15 jaar, en ik heb zowat geen geld om normaal de bus te kunnen betalen. Dus ik heb een baantje nodig. Ik doe gymnasium dus dat neemt heel wat tijd in beslag, ik zou alleen dinsdag, vrijdag en dan nog zaterdag kunnen werken. Wat ik zo allemaal lees over 3 euro per uur schrikt me af, want ik heb daar totaal niks aan. Vriendin van me is 15 en en verdient 15-25 euro per dag in de vakantie. Dat vind ik dan wel redelijk..
Maar hoe ga ik naar werk op zoek? Ben niet zo'n folder-rondbrenger... Als het helpt wil ik wel wachten tot ik 16 ben, maar ik wil weten hoe ik iets vind. Iemand??
Tnx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2011, 20:38
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Als je 3 euro per uur verdient en je werkt 1 (8 uur) dag kom je dus op 24 euro per dag uit (dus dan komt dat van je vriendin hier toch op neer??) . Dus als je dat bijvoorbeeld elke zaterdag zou doen..
En bij de ah zit je al op 4,08 euro per uur inclusief vakantiegeld. Ik zou dus gewoon bij supermarkten solliciteren.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2011, 20:45
johnnybravo
johnnybravo is offline
in een weekend kan 8 uur wel, maar voor de rest maar iets van 5 uurtjes.
En moet het zoiets als supermarkten zijn? heb ik eens gedaan en was niet echt lekker. Bestaan er geen organiosaties die wat opties ed kunnen voorleggen?
ik kom waarschijnlijk nogal vervelend over maar ik denk liever goed na voor ik iets doe, want ik maak vaak de foute keuze..
Met citaat reageren
Oud 23-09-2011, 21:12
Verwijderd
In welke regio woon je?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2011, 21:30
johnnybravo
johnnybravo is offline
Regio Rotterdam.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2011, 08:38
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Ik ken zo geen organisatie die keuzes voorlegt. Je zou wel bij uitzendbureaus kunnen kijken, maar volgens mij heb je daar als 15 jarige vrij weinig aan.
Je zou ook kunnen denken aan andere winkels dan supermarkt, kassen, afwassen, oppassen
Met citaat reageren
Oud 24-09-2011, 10:36
johnnybravo
johnnybravo is offline
Hmmm, oke dan. En als 16 jarige? Wat kan je dan doen? Heb je dan meer aan zo'n uitzendbureau??
Met citaat reageren
Oud 24-09-2011, 12:12
ganralph
ganralph is offline
Kun je misschien aangeven wat voor soort werk je zou willen doen (dat mag je heel ruim nemen). Je vraag is nu erg algemeen en je geeft al aan geen bezorger of vakkenvuller te willen worden. Als je een beetje een richting geeft van wat je wel zou willen, dan kunnen we je wellicht wat gerichter helpen, en ook aangeven wat het verschil voor een 15- en een 16-jarige is in die sector.

Op de site van de overheid vind je overigens een overzicht van welk werk je mag doen op je vijftiende en op je zestiende. Zoals je ziet heb je meer keus als je 16 bent.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2011, 17:09
johnnybravo
johnnybravo is offline
Nou ik heb liever geen vakkenvullen of laden/lossen. Ik ben liever werkzaam in iets technisch bijv mobiele telefonie klantenservice oid, ik heb kassa geprobeerd bij de vader van een kennis en ik vond dat ook nog niet zo geweldig in een supermarkt. Verkoper bij iets anders lijkt me dan wel weer leuk.
Ik zie dat ik hier op m'n 15e vrij weinig mee kan en op m'n 16e misschien meer. Dus in de vakantie als ik 16 zoek ik anders wel een baan, maar hoe vind ik iets passends?
Met citaat reageren
Oud 24-09-2011, 17:24
Verwijderd
Ga naar de vacaturebank. Daar kun je aangeven wat je graag wilt en vaak vinden ze nog iets passend ook!
Met citaat reageren
Oud 26-09-2011, 09:45
Verwijderd
Ik denk dat je niet zo moeilijk moet doen als je wilt werken.
Je bent 15 en zoveel keuze is er nou eenmaal niet als je 15 bent.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2011, 09:49
Shebaa
Avatar van Shebaa
Shebaa is offline
Solliciteren als vakkenvuller lijkt me de beste optie. Verdiend nog aardig vaak, zeker als je 12-15 uur in de week werkt. Reken dat maar eens over een maand uit.
Horeca verdient minder dan dat, wel flexibele werktijden.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2011, 19:34
johnnybravo
johnnybravo is offline
Tja, als dat uiteindelijk de enige optie is amen. Maar ik zag dat als ik 16 ben ik veel meer mag en hopelijk ook kan doen... Is de vacaturebank die website? Dan zal ik daar een rondkijken
Met citaat reageren
Oud 26-09-2011, 20:21
Verwijderd
Vacaturebank zit ook geen in de buurt, ik weet niet waar je in regio Rotterdam woont, maar er zijn er zat.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2011, 21:19
johnnybravo
johnnybravo is offline
een vacaturebank ik rotterdam? kun je dat wat verder uitleggen? het klinkt wel interessant.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2011, 06:33
Groentensoep
Groentensoep is offline
*

Laatst gewijzigd op 29-09-2011 om 07:46. Reden: Reclame
Met citaat reageren
Oud 01-10-2011, 13:38
Verwijderd
Er bestaat zoiets al Internet. (http://www.jongerenwerk.nl/drupal/) bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2011, 08:33
samwassenberg
samwassenberg is offline
Gebruik www.2alljobs.com/nl

Alle vacatures en een je kunt makkelijk een perfect cv maken....
Bekijk het maar eens het heeft mij erg geholpen!

Je krijgt elke week of elke dag de nieuwe vacatures binnen!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-12-2011, 20:43
Crosser45
Avatar van Crosser45
Crosser45 is offline
Ga met de fiets!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 28-12-2011, 11:17
Myzzzz
Myzzzz is offline
Citaat:
Ga met de fiets!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 28-12-2011, 23:20
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Je zegt dat je liever goed nadenkt voor je iets gaat doen, omdat je vaak de foute keuze maakt. Maar het komt eerlijk gezegd over, alsof je liever gewoon niet werkt en heel makkelijk je geld binnen haalt. Natuurlijk wil je dat, iedereen wil wel dat het geld aan komt waaien. Maar helaas werkt het zo niet. Probeer dus gewoon eens wat uit, misschien valt het wel mee. En zo niet, dan is het misschien wel een goede les over de waarde van geld: tegenover elke 3 of 4 euro die je uitgeeft, staat een uur hard werken. Als je het nou écht niks vindt, kun je overigens heel makkelijk stoppen. Bij vrijwel elk baantje heb je een proeftijd van (meestal) een maand. Binnen je proeftijd mag je zonder reden en op elk denkbaar moment, ontslag nemen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2011, 19:32
Verwijderd
staat een uur hard werken

Nouja, hard. (a)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Hoe vind ik wél iets met Google?
Boogie
14 30-08-2015 16:50
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Hoe vind ik wél iets met Google?
Boogie
4 22-07-2012 20:33
Beleidszaken Help! ik kan niets vinden op Google!
Verwijderd
41 10-03-2004 15:11
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Help! ik kan niets vinden op Google!
Verwijderd
7 20-02-2004 09:36
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Help! Ik kan niks vinden op Google!
alpha
0 03-02-2004 09:11
Verhalen & Gedichten Gedichten: HOe kun je? ...JIj ...zonder jou
~LiEf MeisJuh~
10 03-09-2002 12:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10.