Oud 10-02-2019, 22:08
Anoniempjee123
Anoniempjee123 is offline
Hoi allemaal!

Ik had eigenlijk een paar vraagjes, ik weet niet helemaal of dit de goede site hiervoor is, maar ik ga het toch even proberen.

Ik zit nu in 4VWO en ik moet zeggen dat ik de motivatie aardig ben verloren. De eerste 3 jaar gingen me erg makkelijk af en had veel motivatie om goede cijfers te halen. Elk jaar werd die motivatie minder en begon ik steeds blijer te worden met een 6 (wat natuurlijk alsnog gewoon voldoende is, maar eerst waren het achten). Vanaf dit jaar ben ik de motivatie best wel verloren en zit ik de tijd af te tellen totdat ik eindelijk klaar ben en ik van school af mag. Ik sta nu op niet over gaan en ik weet dat als ik vanaf nu mijn best ga doen het echt nog wel moet gaan lukken.

Ik wil heel graag mijn vwo-diploma halen en ik wil ook echt overgaan naar 5VWO, maar op de een of andere manier zorgt die gedachte er niet voor dat ik meer motivatie krijg en beter ga leren voor toetsen. Ik wil heel graag dat ik meer motivatie had, maar ik weet eigenlijk gewoon niet hoe ik die terug krijg. Blijven zitten wil ik natuurlijk niet, dit is dan ook het kleine beetje motivatie dat ik dan nog heb.

Ik denk ook dat het er erg mee te maken heeft dat ik het vakkenpakket die ik nu doe gewoon niet heel leuk vind, maar misschien wel het handigst is voor later. Doordat je vakken doet die je gewoon niet interessant vind, wordt je motivatie ook niet bepaald hoger. Aan mijn vakkenpakket kan ik nu niks meer veranderen.

Ook weet ik al precies wat ik wil doen na mijn VWO, hier heb ik gewoon niet de vakken voor nodig die ik op dit moment doe (het maakt niet uit welk vakkenpakket je hebt). Ik wil namelijk een HBO dansopleiding doen en ben naast school ook erg veel bezig met dansen en steek daar veel tijd en energie in. Als ik niet word aangenomen bij en dansopleiding wil ik communicatiewetenschappen gaan doen, hier heb je ook niet een specifiek vakkenpakket voor nodig. Doordat ik lange schooldagen heb en daarnaast bijna iedere avond dansles heb kost het gewoon veel energie en wil ik als ik thuis kom gewoon in bed liggen, ik moet eigenlijk weer een goed ritme krijgen, maar het lukt me gewoon niet. Ik heb genoeg tijd om te leren en huiswerk te maken, maar op een of andere manier kan ik me er niet toe zetten om het daadwerkelijk te doen.

Heeft iemand tips hoe ik weer meer motivatie krijg voor school enzo?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2019, 22:28
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Dat was een flink verhaal!
Daarnaast: Je kan nog steeds prima een ander vakkenpakket kiezen. Dit moet je alleen even overleggen met je mentor/decaan. Je moet gewoon gaan voor wat je leuk vindt. Dus het goede vakkenpakket! Suc7
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 22:33
Anoniempjee123
Anoniempjee123 is offline
Citaat:
Dat was een flink verhaal!
Daarnaast: Je kan nog steeds prima een ander vakkenpakket kiezen. Dit moet je alleen even overleggen met je mentor/decaan. Je moet gewoon gaan voor wat je leuk vindt. Dus het goede vakkenpakket! Suc7
Jaa dat is wel waar! Maar het vakkenpakket die ik nu doe is wel het handigst denk ik, want als ik een vakkenpakket ga doen die ik helemaal leuk vind wordt het met het vak drama etc en denk ik dat als ik later toch naar de universiteit wil daar niet mijn voordeel bij ga hebben. Ik heb op dit moment een economisch profiel. Als ik geen communicatiewetenschappen ga doen wil ik wel iets met economie doen, maar dat is niet persee omdat ik dat dan zo leuk vind, maar eerder omdat ik scheikunde enzo nog stommer vind.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 22:36
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Jaa dat is wel waar! Maar het vakkenpakket die ik nu doe is wel het handigst denk ik, want als ik een vakkenpakket ga doen die ik helemaal leuk vind wordt het met het vak drama etc en denk ik dat als ik later toch naar de universiteit wil daar niet mijn voordeel bij ga hebben. Ik heb op dit moment een economisch profiel. Als ik geen communicatiewetenschappen ga doen wil ik wel iets met economie doen, maar dat is niet persee omdat ik dat dan zo leuk vind, maar eerder omdat ik scheikunde enzo nog stommer vind.
Drama heeft toch ook te maken met dans/ballet?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 22:44
Anoniempjee123
Anoniempjee123 is offline
Citaat:
Drama heeft toch ook te maken met dans/ballet?
Ja dat wel, maar bij een auditie kijken ze niet echt naar wat je hebt gedaan op de middelbare school, maar eerder gewoon hoe goed je bent en hoe veel beter je nog kan worden. Alleen als ik naar een universiteit wil dan kijken ze daar wel weer naar.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 22:45
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Ja dat wel, maar bij een auditie kijken ze niet echt naar wat je hebt gedaan op de middelbare school, maar eerder gewoon hoe goed je bent en hoe veel beter je nog kan worden. Alleen als ik naar een universiteit wil dan kijken ze daar wel weer naar.
Maar door drama te kiezen, kan je ook wat beter je inleven bij het dansen.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 22:47
Anoniempjee123
Anoniempjee123 is offline
Citaat:
Maar door drama te kiezen, kan je ook wat beter je inleven bij het dansen.
Jaa das waar, maar ik krijg drama ook bij dansen dus dat scheelt wel en ik krijg daar ook al zangles. idk hierdoor zit ik de hele tijd te twijfelen, maar ook omdat ik zeker weet dat ik niks met de vakken wil doen die ik nu heb, maar het misschien wel het verstandigst is om het zo te laten voor de toekomst.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 22:50
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Dit kan misschien hard zijn maar so be it.
Jij wilt door naar 5VWO toch? Jij wilt danser(es) worden toch? Jij wilt toch motivatie hebben?
Ga dan nu naar een ander pakket wat veel beter bij je past! Nu ga je het niet halen, dat heb je zelf ook wel in de gaten. Als je dit nu niet gaat aanpassen, ga je geen 5VWO halen, laat staan het vwo diploma. Je moet nu echt of motivatie pakken, of nu gewoon voor een ander pakket gaan. Want op dit spoor loop je dood.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2019, 22:29
Verwijderd
Spreek met jezelf af: ik ga dit afmaken en straks ben ik er trots op. Er gaan nog meer dingen in je leven gebeuren waar je geen zin in hebt maar toch moet doen. Zet gewoon door en probeer nog over te gaan dit jaar. Stel jezelf kleine doelen! Dat je dit vakkenpakket hebt gekozen omdat je dan nog naar de uni kan is zeer verstandig!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Lastige situatie voor studiekeuze
Kelvyn
5 31-12-2014 10:29
Algemene schoolzaken Geen motivatie voor school
Toneless
18 18-03-2010 22:02
Algemene schoolzaken leerplichtambtenaar-1e keer al boete?
silentbob
9 17-03-2010 23:24
Algemene schoolzaken Motivatie weg..
KiMZz
5 09-06-2008 14:35
Psychologie Geen motivatie meer
Zwoek
25 11-11-2007 15:04
Algemene schoolzaken enquete voor jongeren.
Fantôme
57 19-10-2004 21:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:17.