Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2003, 18:06
Verwijderd
Ik heb nog nooit ergens gewerkt, ja af en toe opgepast bij twee buurkindjes, maar meer niet... Nu vraag ik me af hoe ik nu, ik ben bijna 18, ineens moet gaan beginnen met werk.. omdat ik het geld toch wel hard kan gebruiken.. ik heb nml helemaal géén ervaring
Iemand tips voor een starter?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2003, 19:32
the tourist
the tourist is offline
Als cassiere in een supermarkt?
Het is misschien geen geweldig werk, en het verdient ook niet geweldig. Maar je doet er wel veel werkervaring mee op.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 21:23
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Supermarkt idd, of een of andere winkel. Daar vragen ze niet direct zoveel ervaring en het is inderdaad wel verstandig om dat op te bouwen.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 11:25
makita
makita is offline
supermarkt ben je denk ik al te oud want die willen graag 15 of 16 jarige! ga ff bij uitzendbureau langs ofsu!!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 11:29
waaromniet?
waaromniet? is offline
(studenten)uitzendbureau kan inderdaad uitkomst bieden. Ook de krant een tijdje doorkijken, en gewoon reageren op wat je leuk lijkt, of zelfs bij een bedrijf dat je aanspreekt gewoon binnenstappen. Hoewel ik moet bekennen een hekel te hebben aan het zoeken van werk moet je gewoon wat ondernemen...
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 12:09
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
sorry hoor maar voor een supermarkt ben je volgens mij nie te oud,...ik had ook nog nooit ECHT gewerkt (ja de ochtendkrant rondgevbracht) maar nog nooit met mensen om het zo maar te zeggen, en toen zei een vriendin van mij dat ze nog mensen zochten bij de super bij ons,...en daar werken echt heel veel 17,18,19 jarige, dus ik denk dat je het gewoon moet proberen, of je indd inschrijven bij een uitzendbureau
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 12:24
Verwijderd
Mja, hoe moet ik dat bij een supermarkt aanpakken dan? Gewoon binnenlopen en vragen of moet ik een brief sturen? (Ik ben niet zo'n iemand die meteen op iemand afstapt en begint te kletsen dus de tweede lijkt me fijner, maar geef me maar tips hierover..)

Ik wil best bij een supermarkt werken nml, maakt me niet uit hoeveel ik verdien, als ik maar wat kan doen omdat ik nu niet echt super veel contact met de buiten wereld heb.. Dus baantjes waarvoor je niet super veel verdient, maar wat wel leuk is, zijn ook welkom als tip...

Tot nu toe iedereen iig bedankt
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 15:04
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Bij ons bij de AH heb je een soort infobalie (voor sigaretten ed.), daar kun je een sollicitatieform. vragen en dan later weer daar
inleveren. Meer hoef je niet te zeggen hoor.
(Ik neem aan dat dat ook bij andere supermarkten zo is?)

Misschien kun je als verkoopster werken? Dan niet in een kledingwinkel (of misschien lijkt je dat juist wél leuk), warenhuis (ik vind de V&D geen aanrader, tenzij je cd's mag verkopen, dat is leuk ), boekenwinkeltjes enz.
Hmm, ik weet eigenlijk niet wat er allemaal bij jou in de buurt is, dus als ik jou was zou ik gewoon even in de stad lopen en de winkels die jou leuk lijken even in optie houden.
Anders misschien Callcenter? Verdient wel goed, (lijkt mij persoonlijk niks, maar dat terzijde)
Of naar een uitzendbureau oid.

succes
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 16:20
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
nathalie schreef:
sorry hoor maar voor een supermarkt ben je volgens mij nie te oud,...ik had ook nog nooit ECHT gewerkt (ja de ochtendkrant rondgevbracht) maar nog nooit met mensen om het zo maar te zeggen, en toen zei een vriendin van mij dat ze nog mensen zochten bij de super bij ons,...en daar werken echt heel veel 17,18,19 jarige, dus ik denk dat je het gewoon moet proberen, of je indd inschrijven bij een uitzendbureau
Maar vaak zoeken ze bij een supermarkt iemand van 16, aangezien die veel goedkoper zijn en er waarschijnlijk langer blijven werken (scheelt met inwerken). Als er iemand van 18 en iemand van 16 solliciteert, zullen ze dus meestal die van 16 kiezen.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 16:34
Skydancer
Avatar van Skydancer
Skydancer is offline
Citaat:
Mariebel schreef:
Maar vaak zoeken ze bij een supermarkt iemand van 16, aangezien die veel goedkoper zijn en er waarschijnlijk langer blijven werken (scheelt met inwerken). Als er iemand van 18 en iemand van 16 solliciteert, zullen ze dus meestal die van 16 kiezen.
Dat is helemaal waar helaas Ik wou bij de AH werken....gesprek gehad enzo...ik moest na mijn stage weer contact opnemen omdat ik dan meerdere malen in de week zou kunnen werken. Dus ikke gisteren bellen.....ja sorry ik zie net dat je 18 bent geworden tijdens je stage....we nemen geen 18 jarige meer aan wegens kostenbesparing Orders van hogerehand

Duzz dat ging mooi niet door

Het gaat blijkbaar niet zo lekker met de AH.
__________________
www.luchtmacht.net |Flying isn't dangerous. Crashing is what's dangerous | www.luchtmacht.net
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 21:58
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
In een gewone winkel willen ze vaak graag mensen van tussen de 16 en 18, en daar maakt het niet echt uit of je ervaring hebt. Het verdient tenminste wel wat meer dan de supermarkten, dus dat is ook mooi meegenomen.
De dingen die je d'r moet leren, die leren ze je echt wel aan, dat is geen probleem! Als je maar gemotiveerd bent en hard wil werken, dan willen ze best wat tijd in je investeren.

Hoe je het aan moet pakken? Toch ff op iemand af lopen en vraag naar de gene die over het werk gaat. Vaak kom je dan bij een baas terecht ofzo (of anders iemand die de leiding heeft) en vraag daar of ze nog mensen nodig hebben. Je krijgt dan meestal of een sollicitatieformulier mee, of ze schrijven je nummer op en bellen je later terug om een sollicitatiegesprek af te spreken (als ze dus mensen nodig hebben).
Bij supermarkten is het trouwens zo goed als altijd een sollicitatieformulier.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 18:58
feline
feline is offline
Ik kwam bij het bejaardentehuis waar ik werk, ook zonder werkervaring aan. Dat is misschien ook een optie als je geduld hebt en ervan houdt met mensen te werken. (Ik doe geen 'onderbeurtjes', maar werk in het restaurant, tafels dekken, koffie zetten en schenken etc.)
__________________
I'm a good girl, I am...
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 22:37
Verwijderd
Heel veel winkels nemen best mensen van 17 aan en er zijn zat 17-jarigen (of ouder) die nog nooit gewerkt hebben of nog nooit in een winkel. En in een bejaardentehuis, thuiszorg, enz. zoeken ze ook vaak mensen en daar is 17 ook niet te 'oud' voor.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 22:53
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Heel veel winkels nemen best mensen van 17 aan en er zijn zat 17-jarigen (of ouder) die nog nooit gewerkt hebben of nog nooit in een winkel. En in een bejaardentehuis, thuiszorg, enz. zoeken ze ook vaak mensen en daar is 17 ook niet te 'oud' voor.
idd, ik denk niet dat je zo'n uitzondering bent hoor..

Btw. bij ons kun je echt op je 15e nog niet beginnen als cassiere hoor.. en zelfs vakkenvullen willen ze eigenlijk pas vanaf 16 jaar..
__________________
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Bosroes
Verwijderd
8 14-12-2007 17:13
Liefde & Relatie Jagen
Luego
14 16-11-2007 15:42
Verhalen & Gedichten Verhaal (toch nog verder gegaan)
vleermuismaatje
2 28-09-2005 18:35
Verhalen & Gedichten [Verhaal] De ondraaglijke lichtheid
clubje
124 27-09-2003 11:07
Verhalen & Gedichten [verhaal] ik zie, ik zie... wat jullie niet wíllen zien
Verwijderd
2 01-08-2003 18:39
Verhalen & Gedichten [verhaal] geen titel nog
Footprint
5 04-02-2003 16:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:29.