Oud 13-10-2003, 17:41
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-10-2003 @ 17:15:
Blijkbaar moet je daar dus wel rechtenstudent voor zijn, want deze redenatie is lachwekkend. Ik ken geen 'wet gelijke behandeling', wel een Algemene wet gelijke behandeling, maar die geldt alleen in arbeidsverhoudingen. Dus voortaan niet zomaar iets roepen.

Bovendien geef je geen artikel waar dat dan in strijd mee zou zijn. Tough luck
Artikel of niet. Wat die winkel doet is fout en strafbaar. Je mag niet iemand toegang tot de winkel weigeren omdat iemand anders van jouw school wat geflikt heeft. Dat is net zoiets als iedereen ter wereld opsluiten, zodat alle ciminelen er in iedergval tussen zitten. (hoewel ik verwacht dat dit minder snel zal gebeuren )
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2003, 17:45
jeroen2
Avatar van jeroen2
jeroen2 is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-10-2003 @ 17:15:
Blijkbaar moet je daar dus wel rechtenstudent voor zijn, want deze redenatie is lachwekkend. Ik ken geen 'wet gelijke behandeling', wel een Algemene wet gelijke behandeling, maar die geldt alleen in arbeidsverhoudingen. Dus voortaan niet zomaar iets roepen.

Bovendien geef je geen artikel waar dat dan in strijd mee zou zijn. Tough luck
Wetsartikelen zeggen ook niet alles. Als het recht zo zwart - wit was dan zou het wel heel makkelijk zijn he. Kijk eerst eens naar je rechtsgevoel voordat je met artikelen gaat smijten
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 18:09
jeroen2
Avatar van jeroen2
jeroen2 is offline
Geen toegang voor scholieren

In een supermarkt in Beverwijk hing een mededeling dat schoolgaande jeugd de toegang is verboden tijdens de schoolpauzes en de tussenuren. Verschillende klanten stoorden zich hieraan en vroegen zich af of een dergelijke maatregel wel mag. Het ADB heeft een brief gestuurd aan de supermarkt met een verzoek deze maatregel verder toe te lichten. De bedrijfsleider liet weten dat de maatregel getroffen was om overlast voor het winkelende publiek te voorkomen. De mededeling werd vervolgens weggehaald.


http://www.adbhaarlem.nl/akkoord0100.html
Met citaat reageren
Oud 13-10-2003, 22:47
Verwijderd
Citaat:
jeroen2 schreef op 13-10-2003 @ 17:45:
Wetsartikelen zeggen ook niet alles. Als het recht zo zwart - wit was dan zou het wel heel makkelijk zijn he. Kijk eerst eens naar je rechtsgevoel voordat je met artikelen gaat smijten
Wat lul je nou? Het gaat hier toch niet om wat ik of wie dan ook rechtvaardig vind, het ging hier alleen om de vraag of het niet toelaten van scholieren rechtens in orde is. Dus wetsartikelen zijn in deze wel de doorslaggevende factor. De eerste rechter die de wet opzij schuift en zijn rechtsgevoel laat spreken moet ik nog tegenkomen.

En please, begin niet tegen mij over rechtsgevoel.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 11:29
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 13-10-2003 @ 17:41:
Ze is dyslectisch, vandaar. Daar kan ze niet zoveel aan doen.
mijn dyslexie is nooit een argument om niets niet te kunnen maar dat van die wet die noemen ze echt zo.

volgens mij heb ik nog heel wat te leren als aankomend rechtenstudent
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 11:31
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-10-2003 @ 22:47:
Wat lul je nou? Het gaat hier toch niet om wat ik of wie dan ook rechtvaardig vind, het ging hier alleen om de vraag of het niet toelaten van scholieren rechtens in orde is. Dus wetsartikelen zijn in deze wel de doorslaggevende factor. De eerste rechter die de wet opzij schuift en zijn rechtsgevoel laat spreken moet ik nog tegenkomen.

En please, begin niet tegen mij over rechtsgevoel.
het gaat hier om: dat die winkel gewoon fout zit. ze mogen wel een bordje ophangen met maximaal vijf tegelijk naar binnen. maar weigeren niet
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 21:45
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Bij mij op school mag je niet naar de Dekamarkt. De leraren gaan gaan daar telkens controleren.. en als ze je daar zien.. moet je een uurtje nablijven.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 23:13
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Shadina schreef op 14-10-2003 @ 21:45:
Bij mij op school mag je niet naar de Dekamarkt. De leraren gaan gaan daar telkens controleren.. en als ze je daar zien.. moet je een uurtje nablijven.
Dat is een regel van school en bniet van ede winkel dus daar kan je niks aan doen
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 08:52
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
skatboard schreef op 14-10-2003 @ 11:31:
het gaat hier om: dat die winkel gewoon fout zit. ze mogen wel een bordje ophangen met maximaal vijf tegelijk naar binnen. maar weigeren niet
Als je ook eens vertelt waarom niet...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 10:02
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-10-2003 @ 22:47:
Wat lul je nou? Het gaat hier toch niet om wat ik of wie dan ook rechtvaardig vind, het ging hier alleen om de vraag of het niet toelaten van scholieren rechtens in orde is. Dus wetsartikelen zijn in deze wel de doorslaggevende factor. De eerste rechter die de wet opzij schuift en zijn rechtsgevoel laat spreken moet ik nog tegenkomen.

En please, begin niet tegen mij over rechtsgevoel.
erm...ik hoef jou toch niet te wijzen op de zaak tegen de exgrenswachten in de DDR?? maar verder klopt t wel hoor

'
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 00:47
ronny
ronny is offline
Leef je eens in, in de geest van de ondernemer/bedrijfsleider die in deze winkel zit;

Het is pauze, ineens komt er een hoop jeugd binnengestormt. We hoeven niet onder stoelen of banken te steken dat er gestolen wordt bij het leven, met name in de stad. De medewerkers kunnen dan onmogelijk iedereen in de gaten houden.

Er zijn inmiddels supermarkten die vanwege een te hoog dervingspercentage hebben moeten sluiten. Ik kan me heel goed inleven in dat scholierenverbod, danwel een maximaal aantal leerlingen per keer naar binnen laten.

Op het gebied van omzet mislopen... een winkel die bij een school in de buurt zit, zit vaak in een wijk, en heeft een wijkfunctie. Deze mikt niet op schoolgaand publiek. En als de derving door diefstal hoog is, heeft dat kleine beetje omzet wat daar tegenover staat, weinig nut.

Of het wettelijk gezien toegestaan is weet ik niet. Maar de overheid zal het vast en zeker toleren. Zij hebben het al veel te druk op het gebied van leeftijdsgrenzen opstellen bij aankoop van alcoholische producten en rookwaren
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 16:11
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
ronny schreef op 17-10-2003 @ 00:47:

Of het wettelijk gezien toegestaan is weet ik niet. Maar de overheid zal het vast en zeker toleren. Zij hebben het al veel te druk op het gebied van leeftijdsgrenzen opstellen bij aankoop van alcoholische producten en rookwaren
de overheid misschien wel, de rechterlijke macht niet.
ik snap alleen niet, waarom ze niet een paar X tijdens pauzes de cameras bemannen, zodat ze er een aantal op heterdaad betrappen. die worden dan gestraft enzo, en niemand meer die t durft, want winkeldiefstal brengt nogal een hoop gedoe (met politie ed) met zich mee
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 19-10-2003, 16:19
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 09-10-2003 @ 22:00:
..., en daarom heeft ons schoolbestuur met de het COOP-bestuur afgesproken dat het voor leerlingen verboden is om van ong 9 tot 13 uur de COOP te betreden...

Das een debiele afspraak. Dus als je zeg maar 13.01 uur alszijnde scholier van de betreffende school de winkel betreedt, wordt je er niet uitgegooit en mag je weer gaan graaien (vooropgesteld dat je zoiets zou willen doen)?
Net zoiets als ik in Utrecht heb meegemaakt (winkel van SInkel?)
Voor 00.00 uur is die tent een grand cafe of zo en mag iedereen binnenkomen, zich misdragen en zich de tandjes zuipen. Dan gaan om 00.00 uur dus de deuren boven dicht en de deuren langs de gracht open en mag je alleen nog maar naar binnen als je ouder dan 18 bent. Sorry maar bij dit soort regeltjes gaat bij mij het licht uit.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 22:18
Tyskie
Tyskie is offline
Nare man, kun je het mij even uitleggen hoezo art 1 GW alleen krachtens de overheid werkt? Naar mijn weten werkt de Grondwet tegen eenieder...
Overigens wordt er noch in art 1 GW, noch in de Awgb, een verbod gesteld op discriminatie tegen leerlingen/ scholieren. Derhalve is het volgens gewoon toegestaan om leerlingen te weigeren in een supermarkt. Dit verklaart ook het verschil met die zaak waarin asielzoekers werden geweigerd in een winkel.

Overigens begrijp ik het goed als een supermarkt geen scholieren binnen laat. Niet alleen zijn er de kosten van de gestolen goederen, ook moet er meer personeel worden ingezet ter controle.
Op een mars bijvoorbeeld zit nauwelijks winst voor een supermarkt... Stel dat een mars 1 euro kost en de inkoopprijs bedraagt 95 cent. Per gestolen mars moet men er dus 19 verkopen om de schade in te halen. Deze cijfers kloppen natuurlijk niet helemaal, maar het geeft toch wel een goed beeld over wat er gezegd wordt over gemiste omzet...
__________________
Maar ik rook niet..
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 00:34
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
Nare man, kun je het mij even uitleggen hoezo art 1 GW alleen krachtens de overheid werkt? Naar mijn weten werkt de Grondwet tegen eenieder...
Grondrechten zijn in het leven geroepen om de burgers te beschermen tegen de overheid, niet om burgers te beschermen tegen andere burgers. Ze werken dus voornamelijk verticaal (tussen overheid en burger) en slechts in enkele gevallen horizontaal (tussen burgers onderling in dit geval).
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 21:32
Tyskie
Tyskie is offline
Echter, in geval van discriminatie, ook tussen burgers onderling wordt altijd op art 1 GW gewezen..
__________________
Maar ik rook niet..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:00.