Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2006, 20:33
koelieboelie
koelieboelie is offline
A.s. donderdag avond moet ik werken bij de c1000, dit is m,n vaste bijbaantje. Ik moet van 1800-2030. Nou zijn dan ook m,n tante en oom 25 jaar getrouwd en gaan we dus uit eten met de hele familie enzo.. dus ik kan niet.

Als ik vrij wil op m,n werk moet ik dat 2 weken van te voren vragen en dan krijg ik dat. Maar nu ben ik dat dus vergeten. Ik heb al m,n collegas gebeld of zij kunnen maar dat kunnen ze niet. En ik moet persé komen want er is veel werk..

Dus ik heb gezegd dat ik ga kijken of iemand anders kan, en anders is het jammer..

Maar kan ik ontslagen worden omdat ik 1 keer niet op kom dagen? (hij weet dus dat ik niet ziek ben ofzo)
Ik heb een vast 2-12 contract.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-09-2006, 20:39
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
het is je bijbaan; als ze het écht willen lukt ontslaan ze toch wel, uiteindelijk.

In jouw geval zou ik gewoon heel erg open kaart spelen. Bel op, zeg dat je niet kan en zorg ervoor dat jij alles gedaan hebt wat in jouw vermogen ligt om voor vervanging te zorgen. Biedt evt. aan op een ander tijdstip iets in te halen.

En volgende keer misschien iets meer de agenda in de gaten houden?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 20:45
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Ik zou het uberhaupt niet in mn hoofd halen om weg te blijven.
Als ik zomaar niet op zou komen dagen, zou ik me de volgende keer dat ik weer moest werken echt niet meer durven vertonen.
Als je echt heel eerlijk bent en het uitlegt en echt ál je collega's al hebt opgebeld, moet je dan nog per se komen werken? Of kun je anders niet zeggen dat je eventueel uiterlijk tot 7 uur komt ofzo, om zoveel mogelijk je best te doen en te helpen (ik weet niet hoe laat je uit eten gaat?). Goede wil tonen is altijd het beste..
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 20:51
koelieboelie
koelieboelie is offline
ja dat heb ik dus al gedaan! Ik had ook al iemand gergeld die 2 uur eerder wilde beginnen! Maar dat was dan niet goed genoeg. Nou sorry, maar ik laat niet zoiets met familie voorbij gaan voor 2 uurtjes vakken vullen! Dat heb ik ook gezegd.
Maar daarom vraag ik of hij me dan kan ontslaan, want als ik helemaal niet meer hoef te komen is het wat anders..
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 21:45
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Konijn schreef op 12-09-2006 @ 21:45 :
Ik zou het uberhaupt niet in mn hoofd halen om weg te blijven.
Als ik zomaar niet op zou komen dagen, zou ik me de volgende keer dat ik weer moest werken echt niet meer durven vertonen.
Als ik me in die situatie bevond zou ik proberen te regelen, en werkte dat niet dan konden ze met dat vakkenvullen de schurft krijgen, familie gaat voor.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 21:53
Verwijderd
6 euro verdienen of een leuk feest met je familie? ik zou het wel weten

Je kan het verhaal mooier maken door te zeggen dat het plaats vindt aan de andere kant van Nederland en dat 's morgens al vertrekt.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 22:23
koelieboelie
koelieboelie is offline
nieuwe idee: Nu wilde ik al ontslag nemen omdat ik het er nu wel gezien heb, dit wou ik over 2 weken doen ofzo, maar dat kan ook natuurlijk nu.

Als ik morgen zeg: Ik neem nu ontslag, en omdat ik een 2-12 uur contract heb, moet ik minimaal 2 uur per week werken om aan m,n contract te houden. Dat heb ik al gedaan deze week en zaterdag moet ik ook werken.

Dus als ik morgen niet kom, hou ik me toch aan m,n contract!

Of ligt dat niet zo
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 22:23
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
uhm je meldt je gewoon ziek, en dan mogen ze je niet ontslaan(ook a hebben ze een sterk vermoeden waar je wel bent). anders mogen ze t mischien wel.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 22:41
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Niet opkomen dagen is natuurlijk niet toegestaan ze zouden je er voor kunnen ontslaan ja, aangezien ik lees dat je toch ontslag wil nemen zou ik me er niet druk om maken, maar zou het niet als referentie op je CV zetten dan
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 22:59
June bug
June bug is offline
Als je je ziek meldt heb je een kans dat ze de arbo erop af sturen. Klinkt misschien overdreven, maar dat hebben ze mij ook een keer geflikt.
__________________
Shake your body like the dance//
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 23:06
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
June bug schreef op 12-09-2006 @ 23:59 :
Als je je ziek meldt heb je een kans dat ze de arbo erop af sturen. Klinkt misschien overdreven, maar dat hebben ze mij ook een keer geflikt.
Als ze vermoeden dat je hen loopt te neppen is die kans groot. Als je dus voor een dag vrij vraagt, dat niet krijgt, en dan die dag ziek bent... Tja, ik zou het als werkgever ook wel weten dan.

Maar ja, waarom hebben we het daar over? De meeste werkgevers zijn heel redelijk als het op dit soort dingen aan komt. Gewoon uitleggen waarom je weg moet helpt vaak genoeg.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 23:27
Verwijderd
Citaat:
June bug schreef op 12-09-2006 @ 23:59 :
Als je je ziek meldt heb je een kans dat ze de arbo erop af sturen. Klinkt misschien overdreven, maar dat hebben ze mij ook een keer geflikt.
Geflikt? Vind het nogal logisch als je ziet hoeveel mensen vaak niet ziek zijn. Ziek melden en niet ziek zijn is een zwaktebod mijn inziens. Aangezien een zieke werknemer voor een werkgever een kostenpost is mogen ze best controleren. Je hebt tenslotte niks te vrezen als je ook daadwerkelijk ziek bent.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 23:37
Lenny K
Avatar van Lenny K
Lenny K is offline
kun je ook niet regelen dat een vriend voor je gaat werken?
__________________
Freedom is indivisible. As soon as one starts to restrict it, one enters upon a decline on which it is difficult to stop.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 06:57
Verwijderd
Citaat:
June bug schreef op 12-09-2006 @ 23:59 :
Als je je ziek meldt heb je een kans dat ze de arbo erop af sturen. Klinkt misschien overdreven, maar dat hebben ze mij ook een keer geflikt.
Precies, dat ze je dat flikken! Jij zit lekker thuis op kosten van de baas, kost niets en levert alleen maar geld op, dat moet toch gewoon mogen? Stelletje zeikerds! Hoe dúrven ze te controleren of je wel echt ziek bent
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 10:04
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-09-2006 @ 00:06 :

Maar ja, waarom hebben we het daar over? De meeste werkgevers zijn heel redelijk als het op dit soort dingen aan komt. Gewoon uitleggen waarom je weg moet helpt vaak genoeg.
ja dat dacht ik dus ook, ik had zelfs iemand geregeld die 2 uur eerder kon werken! Vond ie niet goed.
Nou hij is dan toch niet redelijk? Moet ik dan wel redelijk zijn door te komen werken?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 10:29
juno
Avatar van juno
juno is offline
Het is een baan, een contract, een afspraak. Jij wilt toch ook dat je baas zich aan die afspraak houdt?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 10:30
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ze kunnen inderdaad een spoedbezoek van de arbo aanvragen als ze vermoeden dat je niet ziek bent. Ik heb zelf ook 2x de arbo aan de deur gehad (voor een contract van 3 uur per week ).

Ik zou overigens nog een keer een belronde doen onder je collega's. Misschien zijn er wel mensen die nee hebben gezegd omdat ze liever niet wilden werken en dachten dat je toch wel een ander zou vinden. Wellicht willen ze, nu ze weten dat ze jouw enige mogelijkheid zijn, alsnog wel invallen. Of wellicht zijn zij bereid toch een afspraak af te zeggen als je uitlegd dat het om een belangrijk feest gaat.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 11:57
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
juno schreef op 13-09-2006 @ 11:29 :
Het is een baan, een contract, een afspraak. Jij wilt toch ook dat je baas zich aan die afspraak houdt?
jajaja maar met m,n familie heb ik ook een afspraak staan. En mijn 'baan' is 4 uurtjes per week vakken vullen.
Nou dan vindt ik toch de afspraak met m,n familie zwaarder wegen.

En daar komt nog eens bij dat hij zich vaak genoeg niet aan gemaakte afspraken houdt.

Maar goed, ik ga zometeen langs en dan zorg ik dat er een oplossing komt. Jullie horen het wel...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-09-2006, 11:59
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Als ik me bij mn vorige baan had ziekgemeld werd ik tijdenlang raar aangekeken, want je maakt het bedrijf ten schande (ze hebben je hard nodig zo te merken)

Ikzelf heb het al zo vaak overwogen, maar nooit gedaan, want ik ben bang dat ik dan echt mn baan kwijt raak.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 14:05
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
Konijn schreef op 12-09-2006 @ 21:45 :
Goede wil tonen is altijd het beste..
en waarom zou hij niet weten dat jij niet ziek bent.
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 14:08
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
koelieboelie schreef op 13-09-2006 @ 12:57 :
jajaja maar met m,n familie heb ik ook een afspraak staan. En mijn 'baan' is 4 uurtjes per week vakken vullen.
Nou dan vindt ik toch de afspraak met m,n familie zwaarder wegen.

En daar komt nog eens bij dat hij zich vaak genoeg niet aan gemaakte afspraken houdt.

Maar goed, ik ga zometeen langs en dan zorg ik dat er een oplossing komt. Jullie horen het wel...
Je doet net alsof het zijn schuld is, maar jij bent uiteindelijk zelf de persoon die voor die dubbele afspraak heeft gezorgd door niet op tijd vrij te vragen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 14:46
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
Balance schreef op 13-09-2006 @ 15:08 :
Je doet net alsof het zijn schuld is, maar jij bent uiteindelijk zelf de persoon die voor die dubbele afspraak heeft gezorgd door niet op tijd vrij te vragen.
Nee dat is zijn schuld ook niet, maar hij kan toch gewoon redelijk zijn!? Kom op, 2 uurtjes vakken vullen. Hij belt mij ook zo vaak van kun je eerder beginnen en savonds wordt het 9 van de 10 keer later dan dat het op de planning zijn. Hij verwacht dus wel altijd dat ik flexibel ben, maar als ik het van hem vraag dan is het teveel gevraagd! Zelfs met een goede oplossing!

Maar goed ik ben er dus net geweest en heb dit verhaal hierboven ong. verteld. En die eikel zei gewoon op het eind; als je niet komt ben je ontslagen.

Dus toen ben ik naar de filiaal manager gegaan(de baas van hem dus ook), en toen heb ik alles uitgelegd Ook met dat verhaal van hoe flexibel ik voor hen steeds ben en dat er een oplossing is!
Nou hij was het met mij eens, en is gaan praten met m,n chef Chef kwam later met beteuterd gezicht naar me toe, oke je mag vrij vanavond, maar dit is de eerste en laatste keer. ik: Waarschijnlijk wel ja

Mmmduss het is opgelost.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 15:03
June bug
June bug is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-09-2006 @ 07:57 :
Precies, dat ze je dat flikken! Jij zit lekker thuis op kosten van de baas, kost niets en levert alleen maar geld op, dat moet toch gewoon mogen? Stelletje zeikerds! Hoe dúrven ze te controleren of je wel echt ziek bent
Nouja, ik had een 0 uren contract dus op kosten van de baas is niet helemaal waar.
Maar het was daar sowieso kut werken en het was duidelijk dat ze op een gegeven moment gewoon aan het zoeken waren naar een reden om me te ontslaan, dus vandaar dat 'flikken'.
Ik bedoel dan dus ook niet te zeggen dat ik het er niet mee eens ben, het was meer de gang van zaken daar waar ik niet echt vrolijk van werd. Maar dat is verder niet relevant voor dit topic ofzo, dus.
__________________
Shake your body like the dance//
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 15:15
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Mooie oplossing TS
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 15:31
Verwijderd
Citaat:
koelieboelie schreef op 12-09-2006 @ 21:33 :
A.s. donderdag avond moet ik werken bij de c1000, dit is m,n vaste bijbaantje. Ik moet van 1800-2030. Nou zijn dan ook m,n tante en oom 25 jaar getrouwd en gaan we dus uit eten met de hele familie enzo.. dus ik kan niet.

Als ik vrij wil op m,n werk moet ik dat 2 weken van te voren vragen en dan krijg ik dat. Maar nu ben ik dat dus vergeten. Ik heb al m,n collegas gebeld of zij kunnen maar dat kunnen ze niet. En ik moet persé komen want er is veel werk..

Dus ik heb gezegd dat ik ga kijken of iemand anders kan, en anders is het jammer..

Maar kan ik ontslagen worden omdat ik 1 keer niet op kom dagen? (hij weet dus dat ik niet ziek ben ofzo)
Ik heb een vast 2-12 contract.
In een situatie die bijna exact als deze was, is het mij gebeurd bij de AH.

Ik had vergeten om vrij te vragen, en was op weg naar een concert in Arnhem. Omdat we al vroeg we moesten ben ik met de telefoon en en telefoonlijst van alle werknemers vanuit de auto gaan bellen. Níemand kon (er was voetbal die avond ofzo), dus ik belde naar AH en legde het uit. Ontzettende lamlul aan de lijn, na lang gezeik gewoon maar afgerond met een vage tekst van hem. Volgende dag kwam ik aan, mocht ik gelijk naar huis en de dag daarna moest ik bij de SM komen, en werd ik per direct ontslagen. Ontzettend overdreven, als je het mij vraagt. Maar goed, Albert Heijn.

Laatst gewijzigd op 13-09-2006 om 15:34.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2006, 16:10
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Citaat:
koelieboelie schreef op 12-09-2006 @ 21:33 :
A.s. donderdag avond moet ik werken bij de c1000, dit is m,n vaste bijbaantje. Ik moet van 1800-2030. Nou zijn dan ook m,n tante en oom 25 jaar getrouwd en gaan we dus uit eten met de hele familie enzo.. dus ik kan niet.

Als ik vrij wil op m,n werk moet ik dat 2 weken van te voren vragen en dan krijg ik dat. Maar nu ben ik dat dus vergeten. Ik heb al m,n collegas gebeld of zij kunnen maar dat kunnen ze niet. En ik moet persé komen want er is veel werk..

Dus ik heb gezegd dat ik ga kijken of iemand anders kan, en anders is het jammer..

Maar kan ik ontslagen worden omdat ik 1 keer niet op kom dagen? (hij weet dus dat ik niet ziek ben ofzo)
Ik heb een vast 2-12 contract.

hij kan je niet op staande voet ontslaan wel als je doet of je ziek ben en het niet bent..
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 17:25
Verwijderd
Citaat:
MetalliCat schreef op 13-09-2006 @ 16:31 :
In een situatie die bijna exact als deze was, is het mij gebeurd bij de AH.

Ik had vergeten om vrij te vragen, en was op weg naar een concert in Arnhem. Omdat we al vroeg we moesten ben ik met de telefoon en en telefoonlijst van alle werknemers vanuit de auto gaan bellen. Níemand kon (er was voetbal die avond ofzo), dus ik belde naar AH en legde het uit. Ontzettende lamlul aan de lijn, na lang gezeik gewoon maar afgerond met een vage tekst van hem. Volgende dag kwam ik aan, mocht ik gelijk naar huis en de dag daarna moest ik bij de SM komen, en werd ik per direct ontslagen. Ontzettend overdreven, als je het mij vraagt. Maar goed, Albert Heijn.
Hoe kun je nou vergeten vrij te vragen? Stuk desinteresse of een geheugen als een vergiet? Mijn inziens heeft de AH juist gehandeld. Ze waren je tenslotte niks verplicht aangezien jij je ook niet verplicht voelde alsnog te komen ook al ging je naar een concert.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 18:44
juno
Avatar van juno
juno is offline
Tja, werken is ook kut.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 19:36
adon1s
Avatar van adon1s
adon1s is offline
Ach... het is de C1000 maar. Verdien je ook geen toploon. Ik zou gewoon wegblijven, dikke mik. Supermarktbaantje kan je ergens anders ook heus wel krijgen hoor (als je al weggestuurd word).
Je kan je ook ziek melden (dit zou ik doen).
__________________
Eigen genot eerscht
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 19:39
Galcaticat
Avatar van Galcaticat
Galcaticat is offline
Citaat:
juno schreef op 13-09-2006 @ 19:44 :
Tja, werken is ook kut.
__________________
"Het voordeel van een vooroordeel is dat je niet hoeft na te denken" - Ghandi
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 20:20
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
rare baas die je niet gewoon vrij geeft voor zoiets.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 21:46
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
June bug schreef op 13-09-2006 @ 16:03 :
Nouja, ik had een 0 uren contract dus op kosten van de baas is niet helemaal waar.
Als jij had afgesproken dat je zou werken, maar je werd ziek, is het wel op de kosten van de baas. Als je baas het volgens de regels zou doen tenminste En als ik het goed onthouden heb.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 21:51
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 13-09-2006 @ 21:20 :
rare baas die je niet gewoon vrij geeft voor zoiets.
Het gaat er hoogstwaarschijnlijk om dat er geen vervanging is. Nou weet ik uit ervaring dat als er een iemand niet is de rest er dan dus voor opdraait. Als er dan ook nog eens veel werk te doen valt (wat hoogstwaarschijnlijk neerkomt op een zeer grote vracht) en er komt zo'n lamlul aanschijten die vergeten vrij te vragen is voor zoiets belangrijks dan zou ik ook zoiets hebben van je zoekt het maar lekker zelf uit. Eigen verantwoordelijkheid heet dat en die wordt nogal eens vergeten.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 07:42
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
eigen verantwoordelijkheid is een leuk excuus om te zeggen dat een ander geen fouten mag maken. Echter, fouten maken is nou eenmaal een typisch menselijke eigenschap.

dr zijn heus wel mensen die even een uurtje langer willen werken, een c1000 heeft relatief veel personeel dacht ik.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 16:59
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Wat betreft dat ontslaan als je ziek bent, volgens mag dat dan toch echt niet. Mijn vader had een collega, ze wilden die man ontslaan. Toen heeft ie zich wel voor 3 maanden ofzo ziekgemeld zodat ze dat niet konden doen. Ze hebben hem toen onder valse voorwendselen toch naar kantoor gelokt en ontslagen
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 21:30
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 14-09-2006 @ 17:59 :
Wat betreft dat ontslaan als je ziek bent, volgens mag dat dan toch echt niet. Mijn vader had een collega, ze wilden die man ontslaan. Toen heeft ie zich wel voor 3 maanden ofzo ziekgemeld zodat ze dat niet konden doen. Ze hebben hem toen onder valse voorwendselen toch naar kantoor gelokt en ontslagen
Je moet wel eerst bewijzen dat ze niet ziek zijn. Als iemand de arbo ontvlucht e.d. is dat lastig. Mijn vader heeft iemand meegemaakt die met een nummer uit Suriname belde dat ze toevallig die maandag ziek was, en dat ook nog wel de rest v.d. week zo zou blijven.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-09-2006, 09:00
Blubje
Avatar van Blubje
Blubje is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 13-09-2006 @ 22:46 :
Als jij had afgesproken dat je zou werken, maar je werd ziek, is het wel op de kosten van de baas. Als je baas het volgens de regels zou doen tenminste En als ik het goed onthouden heb.
Volgens mij niet. Tenminste bij mij is dat niet zo. Ik heb ook een 0-uren contract of een flexcontract oid, weet niet precies hoe t heet En als ik ziek ben, is de 1e dag dat ik me ziekmeld een 'wachtdag', die dag krijg ik dan dus niet uitbetaald. De dagen die daarna komen, waarvoor ik stond ingeroosterd, krijg ik dan wel uitbetaald geloof ik. (maar ook dat weet ik niet eens zeker, want ik ben nooit ziek )
__________________
L&O SVU = Love :) | OTH obsessed <3 | Addicted to Bones
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 09:27
Estar
Estar is offline
Citaat:
Blubje schreef op 23-09-2006 @ 10:00 :
Volgens mij niet. Tenminste bij mij is dat niet zo. Ik heb ook een 0-uren contract of een flexcontract oid, weet niet precies hoe t heet En als ik ziek ben, is de 1e dag dat ik me ziekmeld een 'wachtdag', die dag krijg ik dan dus niet uitbetaald. De dagen die daarna komen, waarvoor ik stond ingeroosterd, krijg ik dan wel uitbetaald geloof ik. (maar ook dat weet ik niet eens zeker, want ik ben nooit ziek )
Dat is bij iedereen zo, alleen bij een 0 uren contract wordt er gekeken naar de dagen die je de afgelopen periode hebt gewerkt.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 11:39
Anonimi
Anonimi is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 13-09-2006 @ 22:46 :
Als jij had afgesproken dat je zou werken, maar je werd ziek, is het wel op de kosten van de baas. Als je baas het volgens de regels zou doen tenminste En als ik het goed onthouden heb.
Niet als je een 0uren contract hebt hoor Dan kan hij je ook gewoon per direct ontslaan, want hij kan je gewoon niet meer inroosteren dan.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 12:07
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Anonimi schreef op 02-10-2006 @ 12:39 :
Niet als je een 0uren contract hebt hoor Dan kan hij je ook gewoon per direct ontslaan, want hij kan je gewoon niet meer inroosteren dan.
Volgens mij niet... Lijkt me niet dat hij je dan zomaar kan ontslaan. Sowieso moet er dan gekeken worden naar het aantal gewerkte uren gedurende de afgelopen 3 maanden. Als hij of zij gedurende deze periode gewoon gewerkt heeft, heeft hij in principe een contract voor deze uren (gemiddeld genomen). Hierdoor moet een ontslag gewoon aangevraagd worden en kan dit dus niet per direct.

Laatst gewijzigd op 02-10-2006 om 12:09.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 14:57
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Anonimi schreef op 02-10-2006 @ 12:39 :
Niet als je een 0uren contract hebt hoor Dan kan hij je ook gewoon per direct ontslaan, want hij kan je gewoon niet meer inroosteren dan.
Ook bij een nul uren contrat moet de werkgever gewoon bij ziekte betalen. Er is tenslotte een overeenkomst dat deze persoon zou werken.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 15:01
Anonimi
Anonimi is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 02-10-2006 @ 13:07 :
Volgens mij niet... Lijkt me niet dat hij je dan zomaar kan ontslaan. Sowieso moet er dan gekeken worden naar het aantal gewerkte uren gedurende de afgelopen 3 maanden. Als hij of zij gedurende deze periode gewoon gewerkt heeft, heeft hij in principe een contract voor deze uren (gemiddeld genomen). Hierdoor moet een ontslag gewoon aangevraagd worden en kan dit dus niet per direct.
Nou, bij ons kan dat dus wel, tenzij je geen 0uren contract hebt. Mijn baas heeft dat dus ook gewoon regelmatig al gedaan.

Wij krijgen halfjaarcontract, en hij verteld ons als hij ergens niet tevreden mee is. Wil hij niet meer met je doorgaan? Dan verteld hij je dat dus ook, en dan wordt dus je contract niet verlengd en krijg je gewoon geen uren meer om te werken. En dat is niet illegaal of iets hoor, want je hebt een 0uren contract dus hij is je niet verplicht die uren te geven.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 15:02
Anonimi
Anonimi is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 02-10-2006 @ 15:57 :
Ook bij een nul uren contrat moet de werkgever gewoon bij ziekte betalen. Er is tenslotte een overeenkomst dat deze persoon zou werken.
In mijn contract staat duidelijk dat je dan niet betaald krijgt omdat je een 0uren contract hebt.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 16:05
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Anonimi schreef op 02-10-2006 @ 16:01 :
Nou, bij ons kan dat dus wel, tenzij je geen 0uren contract hebt. Mijn baas heeft dat dus ook gewoon regelmatig al gedaan.

Wij krijgen halfjaarcontract, en hij verteld ons als hij ergens niet tevreden mee is. Wil hij niet meer met je doorgaan? Dan verteld hij je dat dus ook, en dan wordt dus je contract niet verlengd en krijg je gewoon geen uren meer om te werken. En dat is niet illegaal of iets hoor, want je hebt een 0uren contract dus hij is je niet verplicht die uren te geven.
Je contract niet verlengen is wat anders dan iemand midden in een contract ontslaan. Dat kan dus niet. Geloof me nou maar.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 16:20
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Anonimi schreef op 02-10-2006 @ 16:01 :
Nou, bij ons kan dat dus wel, tenzij je geen 0uren contract hebt. Mijn baas heeft dat dus ook gewoon regelmatig al gedaan.

Wij krijgen halfjaarcontract, en hij verteld ons als hij ergens niet tevreden mee is. Wil hij niet meer met je doorgaan? Dan verteld hij je dat dus ook, en dan wordt dus je contract niet verlengd en krijg je gewoon geen uren meer om te werken. En dat is niet illegaal of iets hoor, want je hebt een 0uren contract dus hij is je niet verplicht die uren te geven.
Je werkgever kan je niet langer een nul-oren contract aanbieden dan pak hem beed een half jaar daarna zal die je ook een contract met een x-aantal uren aan moeten bieden, neem tevens van mij aan dat een half jaar al "lang" is. Heb Sociaal en Arbeidsrecht op school en heb dat toevallig laatst gehad.


Verder heb je iets als een wachtdag bij ziekte, zoiets wat jij in je contract hebt zou ik nooit tekenen, verder is het geloof ik (ik zou dat voor de zekerheid moeten uitzoeken) juridisch niet eens toegestaan waardoor je contract vernietigbaar is.

Wat betreft half jaar contracten, je kan maximaal 3x een contractverlening krijgen, het vierde contract (en dus de 3de verlening) betekend dat je contract moeten worden omgezet naar een contract voor onbepaalde tijd. Om na het 3de contract niet een Onbepaalde tijdscontract te geven moet een hele goede reden voor zijn, alleen "ik moet een OT aanbieden" is dat dus niet!

Jou baas dolt volgens mij enorm met de regels en scholieren en studenten laten graag met zich sollen en zich een poot uit draaien, verdiep je maar eens in arbeidsrecht.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!

Laatst gewijzigd op 02-10-2006 om 16:23.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 16:45
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 02-10-2006 @ 17:20 :
Je werkgever kan je niet langer een nul-oren contract aanbieden dan pak hem beed een half jaar daarna zal die je ook een contract met een x-aantal uren aan moeten bieden, neem tevens van mij aan dat een half jaar al "lang" is. Heb Sociaal en Arbeidsrecht op school en heb dat toevallig laatst gehad.


Verder heb je iets als een wachtdag bij ziekte, zoiets wat jij in je contract hebt zou ik nooit tekenen, verder is het geloof ik (ik zou dat voor de zekerheid moeten uitzoeken) juridisch niet eens toegestaan waardoor je contract vernietigbaar is.

Wat betreft half jaar contracten, je kan maximaal 3x een contractverlening krijgen, het vierde contract (en dus de 3de verlening) betekend dat je contract moeten worden omgezet naar een contract voor onbepaalde tijd. Om na het 3de contract niet een Onbepaalde tijdscontract te geven moet een hele goede reden voor zijn, alleen "ik moet een OT aanbieden" is dat dus niet!

Jou baas dolt volgens mij enorm met de regels en scholieren en studenten laten graag met zich sollen en zich een poot uit draaien, verdiep je maar eens in arbeidsrecht.
Amen
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 16:45
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 02-10-2006 @ 17:20 :
Je werkgever kan je niet langer een nul-oren contract aanbieden dan pak hem beed een half jaar daarna zal die je ook een contract met een x-aantal uren aan moeten bieden, neem tevens van mij aan dat een half jaar al "lang" is. Heb Sociaal en Arbeidsrecht op school en heb dat toevallig laatst gehad.


Verder heb je iets als een wachtdag bij ziekte, zoiets wat jij in je contract hebt zou ik nooit tekenen, verder is het geloof ik (ik zou dat voor de zekerheid moeten uitzoeken) juridisch niet eens toegestaan waardoor je contract vernietigbaar is.

Wat betreft half jaar contracten, je kan maximaal 3x een contractverlening krijgen, het vierde contract (en dus de 3de verlening) betekend dat je contract moeten worden omgezet naar een contract voor onbepaalde tijd. Om na het 3de contract niet een Onbepaalde tijdscontract te geven moet een hele goede reden voor zijn, alleen "ik moet een OT aanbieden" is dat dus niet!

Jou baas dolt volgens mij enorm met de regels en scholieren en studenten laten graag met zich sollen en zich een poot uit draaien, verdiep je maar eens in arbeidsrecht.
Dit is interessant. Ik werk op basis van een nul-urencontract. In het contract staat vermeld dat het per 1 mei (of zoiets, verschilt wel eens wat) ingaat en het automatisch verbroken wordt per 1 oktober. Het gaat om seizoenswerk. Ieder jaar krijg je opnieuw een nul-urencontract. Als mijn werkgever me niet meer wil, kan hij me dus zo op straat zetten. Mijn vraag is of mijn werkgever op een geoorloofde manier met de nul-urencontracten omgaat.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 17:14
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
gerwin schreef op 02-10-2006 @ 17:45 :
Dit is interessant. Ik werk op basis van een nul-urencontract. In het contract staat vermeld dat het per 1 mei (of zoiets, verschilt wel eens wat) ingaat en het automatisch verbroken wordt per 1 oktober. Het gaat om seizoenswerk. Ieder jaar krijg je opnieuw een nul-urencontract. Als mijn werkgever me niet meer wil, kan hij me dus zo op straat zetten. Mijn vraag is of mijn werkgever op een geoorloofde manier met de nul-urencontracten omgaat.
Als je contract afloopt, moet je werkgever dit wel aangeven. Doet hij dit niet, dan wordt het contract automatisch verlengd. Ik weet niet zeker of er uitzonderingen op de regel bestaan.

Als er een periode van langer dan 3 maanden tussen je contracten zit, telt de ketting niet meer. Het kan dus geen contract voor onbepaalde tijd worden.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 18:42
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
gerwin schreef op 02-10-2006 @ 17:45 :
Dit is interessant. Ik werk op basis van een nul-urencontract. In het contract staat vermeld dat het per 1 mei (of zoiets, verschilt wel eens wat) ingaat en het automatisch verbroken wordt per 1 oktober. Het gaat om seizoenswerk. Ieder jaar krijg je opnieuw een nul-urencontract. Als mijn werkgever me niet meer wil, kan hij me dus zo op straat zetten. Mijn vraag is of mijn werkgever op een geoorloofde manier met de nul-urencontracten omgaat.
Deze manier is lijkt mij opzich geoorloofd, aangezien er tussen de dienstverbanden minimaal 3 maanden zit word het dus geen contract voor onbepaalde tijd.

Doch zou je volgens mij bij seizoenswerk ook nog andere constructies kunnen hebben. Maar die zijn voor de werkgever meestal niet praktisch. De reden dat je "overbodig" bent per 1 oktober is namelijk wel een gegronde reden.

Het klopt dus wat Chloe Siere zegt
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 20:46
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 02-10-2006 @ 19:42 :
Het klopt dus wat Chloe Siere zegt
Yeah
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:54.