Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2008, 11:58
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Vermoedelijk komen er niet veel PS2 titels meer aan en de echt goeie titels die er nog aankomen zijn toch al bekend. Omdat ik sinds enige tijd een PS2 heb zoek ik al enige tijd toffe games. Het aanbod in de populaire winkels wordt echter steeds minder interessant. Het toffe spul is altijd wel na te bestellen maar dan moeten er wel titels bekend zijn.

Van de paar games die ik heb vind ik God Of War zeker de grootste aanrader, ik wil ICO misschien nog en Shadow Of The Colossus en zeker Metal Slug Anthology nog.

Maar kan iemand nog iets goeds aanraden, misschien ervaringen delen? (genre maakt niet echt uit, is niet alleen voor mij bedoeld)


Ik nomineer zelf God Of War dus, eerste game die ik blind op het cijfer zonder echte review te hebben gelezen gekocht. Ook nog eens mijn genre niet. Maar tering wat een game, deze game doet precies alles goed maar ik denk dat deze titel ook niet echt uitleg nodig heeft.!
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2008, 12:08
Q
Avatar van Q
Q is offline
De volgende series vind ik nog steeds de leukste op de PS2, dat is ook eigenlijk waar ik de PS2 voor gekocht had, de rest speel ik liever op de PC.

Mortal Kombat
Tekken
WWE SmackDown! vs. Raw
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 12:11
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Ik denk dat het wel beter is de specifieke titels te noemen, van MK weet ik dat er nogal wat verschillende games zijn.
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 12:15
Racing Dutch
Avatar van Racing Dutch
Racing Dutch is offline
God of War 2, graphics mooier dan sommige PS3 spellen.
__________________
My postcount is higher than my IQ. :)
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 12:20
Q
Avatar van Q
Q is offline
Citaat:
Ik denk dat het wel beter is de specifieke titels te noemen, van MK weet ik dat er nogal wat verschillende games zijn.
Maar voor deze 3 games heb ik geen specifieke titel voor ogen eigenlijk, het is niet zo dat WWE vs Raw 2006 zo ontzettend anders is dan 2007 bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 12:35
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Citaat:
God of War 2, graphics mooier dan sommige PS3 spellen.
Sterk argument... ik vind deel 1 beter uitgewerkt, ben nog niet helemaal door 2 heen maar ik heb nu al een aantal keer vast gezeten op onlogische puzzels waar dit in deel 1 altijd precies goed ging.
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 13:42
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Behalve ICO, Shadow en GoW, kan ik alleen nog Soul Calibur III, Clock Tower III en Forbidden Siren bedenken. Oh en Sly 3 en R&C: UYA zijn ook wel aardig.

Als je van 2D fighting games houdt, kun je sowieso je lol op.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 14:07
Verwijderd
Hmm, ik zou dan ook graag Silent Hill 2 en 3 nomineren.

God of War 1 (2 is ontzettend tof en mooi, maar af en toe net iets te 'packed' om tof over te komen, met al die 1-minute of fame mythische helden die er effe in terug komen.

Ratchet en Clank 2; Een erg goed uitbreidend vervol op het eerste deel. Het derde deel was ook erg leuk, maar toch meer een 'been there'-idee.

Resident Evil 4 is ook erg tof, maar van oorsprong een Cube game, dus geen idee of ie hierbij past.

Voor de rest heb ik zoveel spellen dat ik effe door de bomen het bos niet meer zie

Ach ja, 2-d fighting: Guilty Gear X 2, echt een toppertje in de 2-D fighters!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 14:19
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Silent Hill, RE4 en GGX2 zijn geen exclusives. Nou ja, ik weet niet of dat relevant is in deze thread....
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 14:25
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Disgaea 1 & 2 mis ik ernstig op dit lijstje.
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 14:29
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
- De God of War games
- ICO & Shadow of the Colossus
- Beyond Good & Evil (vast, onterecht, in de budgetbak te vinden)
- Soul Calibur 3
- Rez
- Gran Turismo 4
- Okami (alhoewel ik m zelf nog niet gespeeld heb)

Verder draag ik de Metal Gear Solid & Final Fantasy (10 & 12) games een warm hart toe, maar dat verschilt per persoon.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 14:30
Evilblue
Avatar van Evilblue
Evilblue is offline
En waar shinmegami tensei persona 3?
of kingdom hearts 1+2
Of erger, final fantasy 10?
__________________
Broken lights, fading nights, darkness comes to my sights.
Makaku mi ta, makaku mi ta, tuma mi banana grandiii!!!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 14:30
Evilblue
Avatar van Evilblue
Evilblue is offline
oh ya, en okami was verdraaid mooi
__________________
Broken lights, fading nights, darkness comes to my sights.
Makaku mi ta, makaku mi ta, tuma mi banana grandiii!!!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 15:32
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Hoe tof is Gran Turismo 4? Ik ben Burnout gewend en hou verder niet echt van racers, alleen als het heel tof speelt.

Soul Calibur 3 overweeg ik maar ik speel meestal alleen.

Disgaea is idd erg tof, 1 nooit gedaan, ik ga iig even op zoek.

Misschien Psychonauts nog maar die kan ook wel op de pc.
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 17:15
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Nou ja, wat mij betreft is GT4 de beste 'realistische' racegame. Overigens vind ik Burnout 3 ook een zeer aardige game om te hebben.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, wat mij betreft is GT4 de beste 'realistische' racegame. Overigens vind ik Burnout 3 ook een zeer aardige game om te hebben.
forza 2 nog niet gedaan? ik dacht er ook zo over maar echt, forza staat ver boven GT qua realisme

oh en een beetje jammer dat dragon quest nog niet genoemd is want dat is imo bij uitstek het beste ps2 spel en een van de beste rpg's die ik sowieso gespeeld heb
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 20:09
Evilblue
Avatar van Evilblue
Evilblue is offline
Nou, Dragon Quest was goed, dat vind ik ook. Maar niet de beste van ps2. Alleen ind e genre van rpg verslaat persona 3, ffx, en tales of symphonia die spel.
__________________
Broken lights, fading nights, darkness comes to my sights.
Makaku mi ta, makaku mi ta, tuma mi banana grandiii!!!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2008, 21:52
Verwijderd
Hmm, Wild Arms 4 valt ook wel te nomineren voor goede RPG vooral vanwege de geweldige manier van vechten en de manier waarop het bijna lijkt alsof je een anime serie speelt met al die wacke bad guys
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-02-2008, 10:39
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Ik neem alles mee!

Maar GT4 is dus realistisch, maar is het ook leuk? Rijdt het ook leuk? Of is het frustrerend?

En kun je gewoon met een PS2 Final Fantasy game beginnen of loopt het verhaal door?
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 14:15
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Alleen FF X en FF X-2 lopen door. Verder zijn er wel terugkerende fenomenen (namen van chars, chocobo's, spells) maar zijn de spellen op zichzelf staand.
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 14:57
Jochemska
Avatar van Jochemska
Jochemska is offline
Het is wel heel tof om vanaf het begin te beginnen, gewoon om te zien hoe serie zich heeft ontwikkeld Zo ben ik nu bezig met Final Fantasy 3 op de DS

Verder vind ik dit een erg fijn topic, heb pas veel later m'n ps2 gekocht, dus m'n collectie is nog niet erg groot. heb nu alleen nog FF12 en GoW1
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 15:39
Verwijderd
Citaat:
Nou, Dragon Quest was goed, dat vind ik ook. Maar niet de beste van ps2. Alleen ind e genre van rpg verslaat persona 3, ffx, en tales of symphonia die spel.
nu-uh
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 15:41
Verwijderd
Citaat:
Ik neem alles mee!

Maar GT4 is dus realistisch, maar is het ook leuk? Rijdt het ook leuk? Of is het frustrerend?

En kun je gewoon met een PS2 Final Fantasy game beginnen of loopt het verhaal door?
het is niet arcade, maar het is ook niet zo dat je weken zit te oefenen om maar een beetje mee te komen, het rijdt aardig simpel weg
Met citaat reageren
Oud 22-02-2008, 00:15
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik neem alles mee!

Maar GT4 is dus realistisch, maar is het ook leuk? Rijdt het ook leuk? Of is het frustrerend?
Het is vrij realistisch, maar je kan kiezen uit een Arcade en Career mode; de laatste is dus vrij sim-gericht. Het is alleen niet superspectaculair (geen damagemodels bv) dus je moet wel echt van 'racen' houden. En eindeloos willen tunen en heel veel keuzes hebben aan autos.

Citaat:
En kun je gewoon met een PS2 Final Fantasy game beginnen of loopt het verhaal door?
Wat hierboven al gezegd is; maar wel met de toevoeging dat FFX-2 (of FF10-2) meer een soort expansion-pack is voor FF10 (en daarbij niet echt een spectaculaire). De FF games op de Ps2 zijn niet de 'beste' uit de reeks maar staan wel met kop en schouder boven de directe competitie.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 22-02-2008, 17:17
Menahem
Avatar van Menahem
Menahem is offline
De helft gekopieerd uit http://forum.scholieren.com/showthre...1630774&page=2

God of war 1Geweldige gameplay, prachtige muziek, Kratos, alles klopt gewoon!

Metal Gear Solid 3
Dit spel bracht films en spelletjes dicht bij elkaar. Geweldige characters, geweldige gameplay,een verhaallijn die je raakt, super! Door dit spel werd ik echt even overdonderd, in a good way!

Resident evil 2
Voor mij de beste resident evil! Geen vette actie met rare spanjaarden, maar een bilnaad vol angstzweet door zombies & lickers! Briljant!

Dragon quest 8
Mijn favoriete RPG (zelfs na FF10, FF12 en Oblivion). Prachtige vormgeving, simpele gameplay maar toch boeiend. Wat een sprookje!

Tekken 3

De ultieme fighting game!
__________________
All work and no play makes Jack a dull boy
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2008, 09:41
Verwijderd
Het gaat wel over Playstation 2 heh, niet de PS1

Nog effe de kast hier doorzocht en vond er nog bij:

Timesplitters 2 (3 was ook leuk, maar toch iets minder vooral door het feit dat de levels niet groter worden op een hogere moeilijkheid)

Jak 2

Star Ocean 3

Dark Chronicle

Prince of Persia (alledrie de delen zijn nu in een mooie trilogy box voor 30 euro te vinden, koopje!)
Met citaat reageren
Oud 23-02-2008, 10:09
Verwijderd
Citaat:
Het gaat wel over Playstation 2 heh, niet de PS1

Nog effe de kast hier doorzocht en vond er nog bij:

Timesplitters 2 (3 was ook leuk, maar toch iets minder vooral door het feit dat de levels niet groter worden op een hogere moeilijkheid)

Jak 2

Star Ocean 3

Dark Chronicle

Prince of Persia (alledrie de delen zijn nu in een mooie trilogy box voor 30 euro te vinden, koopje!)
voor de pc heb je ze alledrie voor 7 euro
Met citaat reageren
Oud 28-02-2008, 13:28
Verwijderd
Mensen...
Devil May Cry???
Met citaat reageren
Oud 29-02-2008, 11:52
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Ben nu net met Dragon Quest VIII bezig, veel vermaak!
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 29-02-2008, 13:40
Verwijderd
Ik heb die zelf ook al erg lang liggen, maar hij trekt me gewoon niet zo erg. Volgens een maat van me wordt het spel wel heel erg tof om te spelen, maar de laatste tijd heb ik nogal een korte spanningsboog wat games betreft
Met citaat reageren
Oud 29-02-2008, 14:37
Jochemska
Avatar van Jochemska
Jochemska is offline
Ik ben nu bezig met Final Fantasy X, en ik vroeg me af, blijft de verhouding gamen/cutscenes zo hoog of wordt het later meer gamen?
Met citaat reageren
Oud 29-02-2008, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Ben nu net met Dragon Quest VIII bezig, veel vermaak!
haha gaaf
Met citaat reageren
Oud 29-02-2008, 18:12
Verwijderd
Citaat:
Ik ben nu bezig met Final Fantasy X, en ik vroeg me af, blijft de verhouding gamen/cutscenes zo hoog of wordt het later meer gamen?
Meestal zit er zo elke 20 minuten wel weer een cut-scene, heh. Ik heb er zelf nooi zo'n last van gehad, het verhaal was vermakelijk genoeg. Maar ja, als die net niet voldoende meezuigt kan ik begrijpen dat het irritant wordt
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 13:45
Jochemska
Avatar van Jochemska
Jochemska is offline
Nee, het irriteert me niet, maar het viel me wel op vergeleken met de andere games.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2008, 13:43
-SoloWolf-
Avatar van -SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
mijn lijstje van favo games:

FF X
FF XII
Mortal Kombat: Armageddon
Time Crisis 2+3
WWE Smackdown! VS Raw 2008 (DX, jeweettoch)
GTA: San Andreas
Baldur's gate: Dark Alliance 2

verder weet ik zo ff niets maar vul hem later aan
__________________
|| Heaven won't let me in, Hell's afraid that I take over ||
[QUOTE=Ellesdee;26151717]hahaha, je bent wel lief <3[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 02-03-2008, 14:45
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Ik neem het allemaal mee. ;p

Kan iemand mij de Final Fantasy serie voor de PS2 uitleggen, chronologisch en welke leuk is!
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-03-2008, 14:57
Jochemska
Avatar van Jochemska
Jochemska is offline
Je hebt Final Fantasy X die kreeg een vervolg met hele andere gameplay genaamd Final Fantasy X-2. En je hebt Final Fantasy XII, in deze game werd het battle systeem grondig overhoop gegooit, door de 1 verguisd door de ander bejubeld.

Ik vind XII wel lekker spelen, en wat ik van X tot nu toe gezien heb is het verhaal een stuk beter dan XII. Maar ik heb een beide games nog geen 10 uur zitten, dus op mijn ervaring moet je vooral niet afgaan.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2008, 15:00
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Opzich kan ik dus beginnen met X daarna naar X-2 en daarna naar XII gaan? En X-2 is dus wel een volwaardige totaal andere game dan X?
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 02-03-2008, 16:41
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Ik vind de gameplay van XII echt vreselijk. Maar qua echt goeie final fantasy's zou ik toch zeggen: ga voor 6, 7 of tactics.
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 02-03-2008, 18:02
EvilConduct
EvilConduct is offline
De enige leuke PS2 spellen zijn GOW, Buzz!, dingen met de EyeToy en Guitar Hero.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2008, 19:23
Jochemska
Avatar van Jochemska
Jochemska is offline
Citaat:
Opzich kan ik dus beginnen met X daarna naar X-2 en daarna naar XII gaan? En X-2 is dus wel een volwaardige totaal andere game dan X?
X-2 is qua verhaal een vervolg op X, XII is weer een nieuw verhaal.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2008, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Opzich kan ik dus beginnen met X daarna naar X-2 en daarna naar XII gaan? En X-2 is dus wel een volwaardige totaal andere game dan X?
In principe staat elke FF game compleet op zich. Alleen X-2 is daar een uitzondering op die verder gaat in de wereld van X. Alleen voegt die game echt bar weinig toe wat betreft het verhaal.
De wereld en gameplay zijn wel redelijk veranderd ten opzichte van X en je zult alleen maar een deja-vu krijgen door de plaatsen waar je soms komt omdat het zich 2 jaar later afspeelt. Het vechtsysteem werkt wel fijn, maar qua verhaal is het gewoon bijna een chick flick.

X-2 is dan eigelijk ook alleen maar bedoelt voor als je echt graag een jolige console RPG wilt spelen die zichzelf niet heel serieus neemt, in plaats van dat je een groot verhaal en uitgwerkte characters hebt.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 18:47
-SoloWolf-
Avatar van -SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
Citaat:
Opzich kan ik dus beginnen met X daarna naar X-2 en daarna naar XII gaan? En X-2 is dus wel een volwaardige totaal andere game dan X?
x-2 is kut, zou ik niet aan beginne
__________________
|| Heaven won't let me in, Hell's afraid that I take over ||
[QUOTE=Ellesdee;26151717]hahaha, je bent wel lief <3[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 04-03-2008, 16:32
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik neem het allemaal mee. ;p

Kan iemand mij de Final Fantasy serie voor de PS2 uitleggen, chronologisch en welke leuk is!
X en XII (10 en 12) zijn zeker de moeite waard, allebei prima games voor de ps2.

Citaat:
In principe staat elke FF game compleet op zich. Alleen X-2 is daar een uitzondering op die verder gaat in de wereld van X. Alleen voegt die game echt bar weinig toe wat betreft het verhaal.
Ik zie x-2 meer als een bonusquest, dat scheelt wel.

Citaat:
Ik vind XII wel lekker spelen, en wat ik van X tot nu toe gezien heb is het verhaal een stuk beter dan XII. Maar ik heb een beide games nog geen 10 uur zitten, dus op mijn ervaring moet je vooral niet afgaan.
Het verhaal van XII is wat 'traditioneler' / oudbolliger en volgens mij ook meer gericht gamers met liefde voor politiek, oorlog en intriges. X is wat meer een avonturen-verhaal (net als de rest).

Citaat:
Ik vind de gameplay van XII echt vreselijk.
Ik vind het een goed gameplay systeem. Ik zeg niet dat het het beste systeem ooit is (want dat is turnbased/ATB) ook niet, maar het is in principe nog steeds exact hetzelfde behalve dat je nu voorgeprogrammeerde orders hebt. Als je wilt kan je nog steeds wachten tot je balkje vol is en zelf iets selecteren.

Mijn sony-top zal zijn:
FF7
FF6
FF9
FF10
FF12
FF8
FF10-2
(FF tactics even niet meetellend)
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 04-03-2008, 17:11
Metal
Avatar van Metal
Metal is offline
http://link.marktplaats.nl/148987527

kun je blind kopen. (of downloaden)
__________________
i create glitches with my voice
Met citaat reageren
Oud 04-03-2008, 19:33
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Ik vind het een goed gameplay systeem. Ik zeg niet dat het het beste systeem ooit is (want dat is turnbased/ATB) ook niet, maar het is in principe nog steeds exact hetzelfde behalve dat je nu voorgeprogrammeerde orders hebt. Als je wilt kan je nog steeds wachten tot je balkje vol is en zelf iets selecteren.
Dat weet ik, en ik zeg ook niet dat t een slecht systeem is. Ik zeg dat -ik- t extreem vervelend vind spelen, zo vervelend zelfs dat ik na een kwart van de game al geen zin meer had verder te gaan.
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 07-03-2008, 15:54
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Shadow of the Colossus.
God of War 1 & 2.
ICO.
Soul Calibur II.
Tekken 3.
Legacy of Kain: Soul Reaver.
FF VII.
Metal Gear Solid.

In onwillekeurige volgorde, maar ik heb het meest genoten van de bovenste.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2008, 12:52
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Soul Nomad vond ik overigens ook geweldig, combinatie tussen Disgaea en Fire Emblem.
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 12-03-2008, 10:39
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Meningen verschillen natuurlijk, maar kingdom hearts snap ik vanuit welk oogpunt dan ook niet. Is een leuke kindergame waar veel volwassenen op de een of andere manier helemaal weg van zijn. Als je geen zwak hebt voor disney hebt kun je beter bij al die andere games blijven die zijn genoemd
Met citaat reageren
Oud 13-03-2008, 22:55
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Ik snap er ook helemaal niks van.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:17.