Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2011, 00:32
loreneth
loreneth is offline
Hallo, ik heb vandaag een boete gehad omdat ik mijn kentekenbewijs deel 1B niet bij me had. Ik vind dat een beetje raar, ik had voor de rest alle delen bij me alleen die niet. Aangezien dat het belangrijkste document is, volgens mij, bewaart iedereen dat toch thuis op een veilige plek?
Ik had een beetje het idee dat die agent chagrijnig was want hij was echt aan het zoeken naar mankementen aan mijn brommer.
Nu is mijn vraag is het verplicht om deel 1B bij je te hebben, en zo ja hoe hoog gaat de boete ongeveer worden?

Laatst gewijzigd op 03-11-2011 om 10:56. Reden: Interpunctie toevoegen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-11-2011, 10:59
Verwijderd
Ik heb even wat interpunctie in je verhaal gezet, wat anders leest het een beetje moeilijk. Ik heb zelf verder geen verstand welke delen van het bewijs je altijd bij je moet hebben, maar als je zelf al aangeeft dat dat het belangrijkste document is, dan zou ik zeggen dat het verplicht is om hem bij je te hebben. Het is natuurlijk geen reden dat je het niet bij je hebt omdat je het thuis wil bewaren omdat het het belangrijkste is, dat zou mooi verhalen opleveren bij de grens. 'Waarom heeft u uw paspoort niet bij u?' 'Nou ja, dat is zo belangrijk, dat wil ik veilig opbergen thuis.' Zo werkt het natuurlijk niet.

Maar misschien is er iemand anders die een beter antwoord kan geven, en die ook weet hoe hoog de boete daarvoor is.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2011, 14:41
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Je moet deel 1 (of deel 1a en 1b) altijd bij je hebben. Alleen het overschrijvingsbewijs hoef je niet bij je te hebben. Dat zou ook 'gevaarlijk' zijn, want met dat bewijs kan iemand het voertuig overschrijven op een andere naam.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2011, 12:35
McGrijns
Avatar van McGrijns
McGrijns is offline
Boete wordt €50,- plus €6,- administratiekosten.
__________________
It pays to be a winner.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2011, 21:45
loreneth
loreneth is offline
Oke bedankt voor de antwoorden ik was in de war met het overschrijvingsbewijs denk ik. wel vreemd ben al tig keren aangehouden op me scooter en dit was de eerste keer dat een agent specifiek om dat deel vroeg. anyway bedankt voor de uitleg zal het ze geen tweede keer gunnen iig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:56.