Oud 12-11-2011, 12:22
Wickedd
Avatar van Wickedd
Wickedd is offline
He!

Ik studeer sinds dit schooljaar in Utrecht al woon ik nog in Eindhoven. Hier woon ik ook nog op kamers en dat komt omdat ik anders veel te ver weg woon. Nu was ik aan het denken aan een klein en leuk appartement in Utrecht (of omgeving) en ik heb er een aantal gevonden. In mijn eentje is het wel betaalbaar, maar het is en blijft leuker als er toch iemand is die ook een kamer zoekt in Utrecht om daar mee samen te kunnen wonen en de huur te delen. Ik heb appartementen gezien van 500 tot 600 euro per maand huur en als je dat door tweeën deelt kom je toch op een beduidend kleiner bedrag uit.

Mocht niemand interesse hebben dan willen mijn ouders alsnog bij springen. Maar dat is irrelevant op het moment. Dus zoek je nog een woonruimte? (kans acht ik klein op het moment), en zie je het wel zitten om met iemand samen te wonen in een appartement in Utrecht of omgeving. Laat het dan weten!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-11-2011, 09:12
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Ik was geneigd dit te verplaatsen naar Contact Gezocht of Kamerhuur & Verhuur, maar ik laat het hier.

Hoe zit het met die appartementen? €500,- tot €600,- klinkt mij als sociale huur via een woningbouwvereniging, want particuliere prijzen liggen (zeker in Utrecht) vaak veel hoger.
Als je gaat huren van iemand die zo'n appartement zelf al huurt: dit mag in veel gevallen niet. Met een beetje pech wordt er een onderzoek gestart en gaat de gemeente zich er mee bemoeien. Jouw 'verhuurder' krijgt een bestuurlijke boete, jij zelf ook en het huis wordt ontruimd. Dit geldt overigens ook voor particuliere huur, dus als jouw verhuurder niet via de woningbouw huurt, maar particulier.

Als jouw verhuurder de woning in eigendom heeft, dus heeft gekocht, moet je goed nagaan of dit mag van de hypotheekverstrekker.

Overigens kan een (sociale) huurwoning wel onderverhuurd worden, maar dan moet je verhuurder een omzettingsvergunning hebben van de gemeente Utrecht. Dit kost geld.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:39.