Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2011, 13:01
Ginjirou17
Ginjirou17 is offline
Ik had de 13e via internet bankieren 200 euro overgemaakt naar iemand waar ik tegen zijn bumper op reed. Hij had het geld niet ontvangen volgens hem en eiste dat ik het contant zou geven met het belofte dat hij het geld zodra hij die krijgt via internet bankieren het gelijk terug over zou maken. Nu heb ik het betaald en (natuurlijk) heeft hij volgens hem het geld nogsteeds niet gehad dus kan hij niks overmaken.

Tis nu de 3e dag en ik geloof niet dat hij het geld nogsteeds niet heeft. Hij houd me misschien wel voor de gek en is hij 200 euro rijker. Mijn vraag is. Kan ik het geld via zijn bank terug eisen? (ik heb genoeg smsjes waarin hij akkoord gaat dat hij het geld terug wilt storten meteen) of Heb ik geen ander keus dan hem aan te geven?? Ik weet echt niet wat ik nu moet doen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2011, 14:57
Verwijderd
Gewoon aan de bank vragen of ze terug storten, vanwege onschuldige betaling en alsnog via de bank overboeken. Denk hij je probeert te flashen.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 15:15
Ginjirou17
Ginjirou17 is offline
Maar moet ik daarvoor naar mijn bank, of naar de ING (zijn bank)?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 17:24
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
het kan zelfs via internetbankieren bij je eigen bank.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 17:34
Ginjirou17
Ginjirou17 is offline
Maar omdat het vrijwillig overgemaakt is kan ik het niet terug vragen via incasso. Dat kon wel als het een accept giro zou zijn geweest. Ik heb me bank gemailed. Als dat niet helpt dan ga ik wel ff langs een ABN AMRO pand
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Maar moet ik daarvoor naar mijn bank, of naar de ING (zijn bank)?
Jij hebt de opdracht uitgevoerd, dus jij moet ook even naar de bank gaan van jezelf!
http://www.abnamro.nl/nl/prive/veelg...erboeking.html
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 20:06
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Kun je geen bewijsstuk van ABN AMRO krijgen waarop bevestigd is dat X euro op datum X van bankrekeningnummer X overgemaakt is naar bankrekeningnummer X?
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 20:25
Ginjirou17
Ginjirou17 is offline
Ik heb inderdaad een bewijs dat het bedrag is overgemaakt op de 13e. Op de site stond dat je met Bedrag overmaken niet je geld terug kan vragen via incasso. Ik heb ze gemailed ik wacht nog op een antwoord daarop. Als dat ook niks word dan ga ik naar de ABN AMRO zelf. Ik heb genoeg bewijs (smsjes tussen ons+bank afschrift) over dat hij het geld idd terug wilt geven.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2011, 13:17
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
In jouw situatie zou ik absoluut geen moeite doen en gewoon afwachten wat de tegenpartij van plan is.. Jij hebt die 200,00 euro overgemaakt en dat kun je bewijzen. Vanuit jouw positie gezien is dit (netjes volgens afspraak) afgehandeld.

Als hij beweert dat ie niets ontvangen heeft, moet ie dat kunnen aantonen. Dan pas moet jij actie ondernemen.
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 17-12-2011, 16:06
Ginjirou17
Ginjirou17 is offline
Ja dat HAD ik moeten doen. Ik heb ondertussen de 200 euro cash gegeven zodat hij de 200 euro die later aan zou komen terug over zou maken. (ik heb zijn nummer email facebook en banknummer) ik d8 hij flikt toch niks doms. Maar ja doet hij dus wel hij zegt dat hij het nogsteeds niet heeft gekregen. Ik ga maandag langs mijn bank. En als die ook niet iets kunnen doen dan zeg ik dat hij die shit gewoon moet overmaken anders doe ik een aangiften...
Met citaat reageren
Oud 17-12-2011, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Gewoon aan de bank vragen of ze terug storten, vanwege onschuldige betaling en alsnog via de bank overboeken. Denk hij je probeert te flashen.
Heeft er even niets mee te maken, maar een ander woord voor oplichten is flessen, niet flashen. Flashen is dat je heel even je borsten of kont laat zien, ik denk niet dat je dat bedoelt.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2011, 19:01
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ja dat HAD ik moeten doen. Ik heb ondertussen de 200 euro cash gegeven zodat hij de 200 euro die later aan zou komen terug over zou maken.
En heb je een kwitantie gevraagd, en getekend gekregen, of ben je nu voor € 200 genaaid?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 17-12-2011, 19:14
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Citaat:
Ja dat HAD ik moeten doen. Ik heb ondertussen de 200 euro cash gegeven zodat hij de 200 euro die later aan zou komen terug over zou maken. (ik heb zijn nummer email facebook en banknummer) ik d8 hij flikt toch niks doms. Maar ja doet hij dus wel hij zegt dat hij het nogsteeds niet heeft gekregen. Ik ga maandag langs mijn bank. En als die ook niet iets kunnen doen dan zeg ik dat hij die shit gewoon moet overmaken anders doe ik een aangiften...
Oh zo, je hebt die 200,00 euro cash al aan 'm gegeven. Ik had je beginpost niet goed gelezen, dus ik dacht dat je dat nog van plan was. Sorry .

In dat geval heb je meer aan de politie dan aan de bank, want bankmedewerkers mogen of kunnen nu eenmaal geen overboekingen terugdraaien (denk ik).

Kun jij bewijzen dat je 200,00 euro cash afgegeven hebt aan die man/jongen? Zo niet, kan de politie ook weinig voor je doen, vrees ik.
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 18-12-2011, 10:50
Verwijderd
Ik denk inderdaad dat je geflest bent!
Met citaat reageren
Oud 18-12-2011, 10:57
Ginjirou17
Ginjirou17 is offline
Nou ja ik heb de smsjes over dat hij wou afspreken. Ik heb een bankafschrift dat over dat ik het heb gepint. En smsjes dat hij blij was dat het achter de rug is en het overgebleven bedrag over gaat maken zodra het binnen is... Ik denk dat ik morgen ff langs de bank ga als die niets kunnen doen sms ik heb dat de bank zegt dat hij het nu binnen hoort te hebben en als hij dat niet terugboekt ik hem moet aangeven bij de politie. Misschien dat hij dan ff wat slimmer word en het gewoon terug overmaakt. Zoniet? politie it is...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07.