Oud 09-01-2013, 23:25
equalized
equalized is offline
Stel je voor: Je bent al heel lang verliefd op je achternicht en je mag er geen relatie met hebben, omdat jou familie het niet goed vindt, maar de familie van je achternicht wel. Dit is nou bij mij het geval. Ik heb graag dat dit een serieus topic wordt en niet een topic waar alleen maar over incest wordt gepraat, want dit is geen incest ( volgens diverse pagina's op internet. Deze zeggen dat er alleen sprake is van incest met directe familieleden. Voorbeeld: broer,zus, neef, nicht etc, maar niet achterfamilie!)

Ik zal jullie het complete verhaal vertellen, want ik zit namelijk met een probleem. Rond mei 2012 ontmoette ik een meisje. We leerden elkaar beter kennen en we raakten verliefd op elkaar. Tot op een dag dat we erachter kwamen dat we achterfamilie van elkaar zijn. Wij vonden dit niet erg en mijn ouders de eerste keer ook niet, omdat het een lange tijd geleden was ( 6 maanden ), sinds ik weer verliefd werd op iemand. Toen hebben we vaak afgesproken, alleen na een paar weken werd het niets, omdat we vooral te snel gingen.

6 weken later kwamen we weer bij elkaar terug en nu waren we nog meer verliefd dan eerst. Ik vertelde het weer tegen mijn ouders alleen tot mijn verbazing zei mijn moeder dat ze het niet goed vond. Haar voornaamste reden was/is: stel als jullie ECHT verliefd worden en niet meer uit elkaar willen, dan hebben jullie een groot probleem en heb je dan meer verdriet dan nu. Ik haar wel begrijpen, maar ik zei: hoe groot is de kans dat je op deze leeftijd iemand ontmoet waar je later mee gaat trouwen. Als je realistisch bent duren de relaties op deze leeftijd( 16 jaar ) ongeveer 1 ā 2 jaar. We kunnen nu gewoon gelukkig zijn met elkaar en daar gaat het om! Helaas, het mocht niet baten en we moesten er ons maar bij neerleggen.

3 weken later toen ik terugkwam van vakantie bleven we elkaar maar sms'en dat we echt graag bij elkaar willen zijn en ik besloot ook een paar keer gewoon naar haar toe te gaan, zonder dat mijn ouders hiervan af wisten. Aanvankelijk ging dit goed, maar door een hevige ruzie besloten we om voorlopig maar vrienden te blijven. Rond augustus besloten we dat we het nog eens gingen proberen. Deze keer lukte het mijn moeder te overtuigen, want mijn vader zag niet zo zeer het probleem in een relatie tussen mijn achternicht en ik. Het was meer zo van dat hij vond dat mijn moeder er ook wel eens mee moest zijn, anders werkte het niet echt. Ik kon mijn geluk niet op toen mijn moeder dus zei: jullie doen maar, maar ik breng jou er niet naar toe. Dit maakte mij niets uit, maar een week later kwam mijn vader mij vertellen dat het echt niet gaat werken, omdat mijn moeder er heel erg mee zit en de thuissituatie hierdoor ook veranderde ( in een negatief opzicht). Ik moest dus opgeven, vond ik. Ik heb dit ook met heel veel pijn in mijn hart moeten doen en ik was er echt kapot van! De gevoelens bleven in tegendeel groeien voor elkaar sinds dat we ons erbij neer moesten leggen!

Rond november/December besloten we een soort van geheime relatie te starten, omdat we dolgraag bij elkaar wilden zijn en gewoon gelukkig wilde zijn ( dan wel op een 'aparte manier' ). Dit werkt tot de dag van vandaag wel redelijk goed. Ik kan minstens een keer in de week naar haar toe, maar toch missen we dat we bepaalde dingen niet kunnen doen. Bijvoorbeeld: samen op vakantie, vaker bij elkaar blijven slapen, het ook naar buiten brengen dat we een relatie hebben enz. Dit doet ons ook veel pijn en binnenkort gaan we er alles aan doen om mijn moeder te overtuigen dat het wel gewoon kan en ze zich er maar bij neer moet leggen dat ik gewoon gelukkig wil zijn en dat zij mij hierbij niet kan tegenhouden.

Dit was zo'n beetje het verhaal. Jullie zullen wellicht denken dat dit iets heel raars is en het dom is dat we steeds bij elkaar terug komen, terwijl het eigenlijk niet kan, maar ik denk dat jullie dit heel goed zouden begrijpen als jullie zich in mij verplaatste en hetzelfde ooit hebben meegemaakt, want een relatie tussen achterneef en achternicht komt redelijk vaak voor en in sommige culturen is dit gewoon doodnormaal.

Voor verdere verwarring te voorkomen de situatie bij haar familie is zo: Haar hele familie vind het belachelijk dat mijn familie ( en vooral mijn moeder ) mij tegenhoudt om een relatie met haar ( mijn achternicht ) te starten. Zij staan er dus wel achter! Al haar vriendinnen en mijn vrienden vinden het geen gek idee om een relatie te starten met je achternicht. Zij vinden dat we nog jong zijn en dat je gewoon een relatie kan starten met iemand die je achternicht/achterneef is.

Nou is de vraag: Wat vinden jullie hiervan? En wat zouden jullie doen als jullie zich zouden verplaatsen in mij?

En houdt het a.u.b hier netjes en niet met van die domme opmerkingen komen waar niemand wat aan heeft. En misschien zal dit andere ook in de toekomst kunnen helpen! Want op verschillende forums heb ik dit soort situaties ook gelezen ( relatie tussen achterneef en achternicht. Waar het wel gewoon kon. ) En voor de duidelijkheid: Zij is mijn achternicht, omdat zij de dochter is van de neef van mijn moeder ( mijn opa is de broer van haar oma ).

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie reacties!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2013, 01:06
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Nee van incest is hier geen sprake. Maar je moeder heeft er toch nogal moeite mee. Is dat omdat ze denkt dat als jullie kinderen zouden krijgen er een grote kans is dat ze gehandicapt zouden kunnen zijn? Misschien moeten jullie er dan maar eens met de huisarts over praten maar volgens mij is die kans niet veel groter dan wanneer je met je buurmeisje zou trouwen. Je kunt natuurlijk jullie relatie op een zacht pitje zetten tot jullie allebei 18 zijn. Dan hoef je je niks meer van je moeder aan te trekken maar ik weet niet of je dat echt wel wilt. Dan kan je niet veel anders meer proberen dan haar, samen met je vader, haar over te halen. Succes!
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 10-01-2013, 11:35
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Ten eerste wil ik even zeggen dat je ouders je nooit kunnen dwingen om je relatie te verbreken, of dit meisje nu je achternicht is of niet. Wellicht kun je haar niet mee naar huis nemen, maar aangezien haar familie er geen probleem van maakt kun je gewoon openlijk een relatie hebben door gewoon je eigen familie (zoveel mogelijk) te vermijden. Ze kunnen er wel een probleem van maken, maar het is jouw leven en het zijn jouw keuzes.

Ten tweede lijkt het me wel handig om uit te vinden wat nou precies het probleem is wat je moeder ermee heeft. Waarom vindt ze het zo vreselijk? Er is hier inderdaad geen sprake van incest en volgens mij brengt het geen risico's met zich mee wat betreft eventuele kinderen (maar het lijkt me sowieso onzinnig van je moeder om zich daar nu al druk om te maken, want kom op, je bent 16).

In dit geval vind ik het sowieso vreemd als mensen dit shocking vinden, want wat ik uit je verhaal opmaak is dat jullie elkaar niet eens kenden en dus niet eens wisten dat jullie (verre) familie waren. Het is gewoon toeval.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2013, 13:44
Verwijderd
Is ze lekker?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2013, 14:25
nigelgein
nigelgein is offline
Citaat:
Er is hier inderdaad geen sprake van incest en volgens mij brengt het geen risico's met zich mee wat betreft eventuele kinderen (maar het lijkt me sowieso onzinnig van je moeder om zich daar nu al druk om te maken, want kom op, je bent 16).
nou, veel tieners hebben op hun 16e al wel eens wat gedaan, dus er zit wel iets in....
overigens ben ik het geheel met de ts eens dat het gwn moet kunnen
__________________
yolo so enjoy it a.s.a.p.

Laatst gewijzigd op 11-01-2013 om 10:21. Reden: quote gefixt
Met citaat reageren
Oud 10-01-2013, 15:02
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Gewoon je hart volgen, wat dit betreft. Ik ken een getrouwd stel die volle neef en nicht zijn, en die hebben 5 gezonde kinderen. Verliefd is verliefd.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2013, 17:14
equalized
equalized is offline
Allereerst bedankt voor jullie reacties!
@ Miekje wat waren dan de reacties op dat getrouwd stel? Bijvoorbeeld van hun familie en andere?
Tevens is het niet mijn achternichtje, maar mijn achter- achternichtje. Haar vader is mijn achterneef en zij is mijn achter -achternichtje blijkbaar. Excuses voor deze fout :$

Laatst gewijzigd op 10-01-2013 om 17:19.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 09:57
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Allereerst bedankt voor jullie reacties!
@ Miekje wat waren dan de reacties op dat getrouwd stel? Bijvoorbeeld van hun familie en andere?
Tevens is het niet mijn achternichtje, maar mijn achter- achternichtje. Haar vader is mijn achterneef en zij is mijn achter -achternichtje blijkbaar. Excuses voor deze fout :$
dan is je moeder al helemaal een zeur.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 20:42
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Ligt er wel een beetje aan hoeveel contact jullie familie onderling heeft. Mijn achter-achter-achter neef woont hier om de hoek, zijn moeder en mijn moeder hebben toevallig heel goed contact al hun hele leven. Qua bloed zouden we gewoon een relatie kunnen/mogen beginnen, maar aangezien ik met hem ben opgegroeid en hem als mijn neef zie vind ik dat een heel vies idee.

Als jouw moeder goed contact heeft met haar neef (de vader van je vriendin), kan ik me wel voorstellen dat het super raar is ja, zeker voor je moeder.

Aangezien je zei dat je eerst niet eens wist dat jullie familie zijn denk ik niet dat dit het geval is verder, maar zoiets speelt misschien wel een rol in de reactie van je moeder.
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?

Laatst gewijzigd op 11-01-2013 om 20:51.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 11:28
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Waarom laat je je moeder je vertellen met wie je wel en niet een relatie mag hebben?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 11:33
Verwijderd
Zijn moeder maakt helemaal geen probleem ervan dat ze familie zijn, maar dat hij relaties in het algemeen heeft.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 13:30
equalized
equalized is offline
Citaat:
Ligt er wel een beetje aan hoeveel contact jullie familie onderling heeft. Mijn achter-achter-achter neef woont hier om de hoek, zijn moeder en mijn moeder hebben toevallig heel goed contact al hun hele leven. Qua bloed zouden we gewoon een relatie kunnen/mogen beginnen, maar aangezien ik met hem ben opgegroeid en hem als mijn neef zie vind ik dat een heel vies idee.

Als jouw moeder goed contact heeft met haar neef (de vader van je vriendin), kan ik me wel voorstellen dat het super raar is ja, zeker voor je moeder.

Aangezien je zei dat je eerst niet eens wist dat jullie familie zijn denk ik niet dat dit het geval is verder, maar zoiets speelt misschien wel een rol in de reactie van je moeder.

Mijn moeder heeft zeer weinig contact met haar neef ofja zeer weinig.. eigenlijk geen contact. Dusja..
Met citaat reageren
Oud 15-02-2013, 23:34
equalized
equalized is offline
Mijn excuses voor een maand afwezigheid. Ik ga het volgende week zaterdag met mijn ouders bespreken en ik hoop dat dit helpt! Mijn achter-achternichtje heeft het ook met haar ouders hierover gehad en zij willen heel graag meehelpen. Bijv. Door een gesprek met mijn moeder te hebben over deze situatie! ( mijn moeder en haar vader zijn familie van elkaar en konden het vroeger heel erg goed vinden). Alleen hoop ik dat mijn moeder dit wel wil, aangezien ze nogal eigenwijs is en haar zin meestal wil krijgen/hebben.

Wish me luck!
Met citaat reageren
Oud 16-02-2013, 13:14
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Mijn excuses voor een maand afwezigheid. Ik ga het volgende week zaterdag met mijn ouders bespreken en ik hoop dat dit helpt! Mijn achter-achternichtje heeft het ook met haar ouders hierover gehad en zij willen heel graag meehelpen. Bijv. Door een gesprek met mijn moeder te hebben over deze situatie! ( mijn moeder en haar vader zijn familie van elkaar en konden het vroeger heel erg goed vinden). Alleen hoop ik dat mijn moeder dit wel wil, aangezien ze nogal eigenwijs is en haar zin meestal wil krijgen/hebben.

Wish me luck!
Succes! Als ze er in ieder geval van weten, en er voor open staan ben je al een stuk verder!
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21.