Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2002, 14:24
Verwijderd
Ik ben altijd een redelijk gemotiveerde leerling geweest, nu ik echter in de laatste klas zit (6de woeei) doe ik geen ene zak meer, althans de eerste schoolonderzoeken komen steeds dichter bij en ik stel het leren maar uit en uit. Ik heb echt geen motivatie meer.

En wat toe ik ter vervanging van dit werk? Ik zit onzinnige computerspelletjes te spelen, ik zit te zappen op de tv etc. etc. Totaal nutteloze zaken dus.

Hoe kom je uit zo'n patroon? Hoe motiveren jullie jezelf dus?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2002, 14:47
PV
PV is offline
niet, en dan merken dat het zonder leren ook wel gaat.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 15:14
Verwijderd
Citaat:
PV schreef:
niet, en dan merken dat het zonder leren ook wel gaat.
Niet iedereen haalt het door zijn intelligentie. Jij misschien, ik moet echter veel en hard werken. En dat is nu juist het probleem.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 15:18
Black Rainbow
Avatar van Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Ik heb het zelfde probleem, en heb daardoor al 2 keer m'n studie verneukt, nu de derde keer en nog leer ik het niet, ik tot nu toe gaat het goed zonder iets te doen, maarja, wat wil je als je het voor de 3e keer doet
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 15:26
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
Citaat:
Ik ben altijd een redelijk gemotiveerde leerling geweest, nu ik echter in de laatste klas zit (6de woeei) doe ik geen ene zak meer, althans de eerste schoolonderzoeken komen steeds dichter bij en ik stel het leren maar uit en uit. Ik heb echt geen motivatie meer.

Niet slim lijkt me, drie keer dezelfde studie beginnen. Je verneukt hem toch niet voor niks. Mag dat uberhaubt op die school van jou? raar hoor.

Over de manier waarop je jezelf moet motiveren moet je niet nadenken, dat moet je gewoon doen. Het erover nadenken is een vorm van uitstelgedrag opzichzelf en dus totaal nutteloos en niet constructief.
__________________
detach_yourself@hotmail.com
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 15:38
Black Rainbow
Avatar van Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Citaat:
the Comebackkid schreef:
Niet slim lijkt me, drie keer dezelfde studie beginnen. Je verneukt hem toch niet voor niks. Mag dat uberhaubt op die school van jou? raar hoor.

Over de manier waarop je jezelf moet motiveren moet je niet nadenken, dat moet je gewoon doen. Het erover nadenken is een vorm van uitstelgedrag opzichzelf en dus totaal nutteloos en niet constructief.
ik ben steeds gestopt of van school gewisseld voordat ze me konden laten zakken, en ik kan ook wel gaan werken, maar met een MAVO kom je gewoon niet ver(weet ik ook al uit ervaring), dus ik moet wel. Misschien gewoon de hulpl van je ouders inroepen, dat ze lekker kinderachtig je agenda controleren en je huiswerk controleren, klinkt heel kinderachtig, maar het is wel effectief
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 16:00
PV
PV is offline
Citaat:
halve banaan schreef:
Niet iedereen haalt het door zijn intelligentie. Jij misschien, ik moet echter veel en hard werken. En dat is nu juist het probleem.
dat weet je nu al terwijl je schoolonderzoeken nog moeten komen?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 21:26
Roozie
Avatar van Roozie
Roozie is offline
Citaat:
PV schreef:
dat weet je nu al terwijl je schoolonderzoeken nog moeten komen?
nee komop zeg, dat weet hij gewoon omdat hij al genoeg toetsen, proefwerken enz heeft gehad. Ja, sommige mensen moesten zelfs in de 1e klas al hard werken voor goede cijfers. Daar heb ik alleen maar bewondering voor.

Ok Halve banaan, stel een doel voor ogen. Weet je al wat je gaat doen na 6vwo? Ik heb mezelf verplicht om dat te weten voordat ik aan mijn examens begon zodat ik wist waar ik het voor deed. Ik heb mezelf ook gemotiveerd door te weten dat ik wel moet leren omdat ik het anders niet zou halen. En nog een jaar vwo6 dat is niet te overleven. Verder heb ik echt geen idee waar ik de motivatie vandaan heb gehaald. Ik vond het altijd erg moeilijk om te doen wat ik moest doen en nu nog steeds.
__________________
Green eyes, you're the sparklight
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 22:35
PV
PV is offline
Citaat:
Roozie schreef:
nee komop zeg, dat weet hij gewoon omdat hij al genoeg toetsen, proefwerken enz heeft gehad. Ja, sommige mensen moesten zelfs in de 1e klas al hard werken voor goede cijfers. Daar heb ik alleen maar bewondering voor.
Zeg ik van niet dan ofzo? Het komt nu alleen over alsof ie áltijd hard heeft geleerd... als je nooit weet wat je voor cijfer haalt als je weinig/niet leert (maar wel oplet in de les enzo natuurlijk), weet je niet of je dan misschien ook wel een voldoende haalt.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 22:42
Roozie
Avatar van Roozie
Roozie is offline
Citaat:
PV schreef:
Zeg ik van niet dan ofzo? Het komt nu alleen over alsof ie áltijd hard heeft geleerd... als je nooit weet wat je voor cijfer haalt als je weinig/niet leert (maar wel oplet in de les enzo natuurlijk), weet je niet of je dan misschien ook wel een voldoende haalt.
dat denk ik niet. Ik denk dat je zelf na een tentamen heel goed kan bedenken of de moeite voor niets is geweest of dat het echt nodig was om te leren.

Ik merkte na mijn examens dat ik echt teveel had geleerd. Best jammer
__________________
Green eyes, you're the sparklight
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 22:50
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
Vorig jaar deed ik oowk de 6de, het hele schooljaar deed ik niks aan school, behalve de laatste week, (daarin heb ik voor 't eerst dat jaar iets gedaan zodat ik mijn herexamen zou halen).
Ik had totaal geen motivatie voor school, eigenlijk bijna nergens voor, snap ook niet goed hoe ik het toch heb kunnen halen, met gemiddelden van 3.8 voor eco in de 1ste periode enzow, maar dat ter zake

Ik was ongeveer hetzelfde als jij nu bent, niks aan school doen, en (kostbare) tijd verdoen met het spelen van nutteloze spelletjes of andere plezierige, maar niet potentiel nuttige, bezigheden. Met veel geluk heb ik het gehaald, maar dat hoeft niet te zeggen dat jij hetzelfde geluk zal hebben. Gebrek aan motivatie loopt nauw samen met gebrek aan interesse denk ik. Iets waar ik me niet in interesseer, zal ik ook nooit aandachtig kunnen bekijken/bestuderen/observeren/etc....

Bij mij lukt het vrijwel nooit om mijzelf te motiveren, alleen demotiveren lukt geweldig goed, aangezien je daar niks aan zal hebben, gaat ik maar muziek luisteren ofzow
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 23:37
Verwijderd
Citaat:
the Comebackkid schreef:


Over de manier waarop je jezelf moet motiveren moet je niet nadenken, dat moet je gewoon doen. Het erover nadenken is een vorm van uitstelgedrag opzichzelf en dus totaal nutteloos en niet constructief.
Dit lijkt me eigenlijk de beste tip ja, hehe.

Overigens heb ik wel een doel voor ogen, ik weet al heel goed wat ik wil. Politicologie, maar daardoor juist; de vakken die voor mij "overbodig" zijn boeien mij voor geen ene fuck meer.

En kazanka toch bedankt, nu weet ik dat het met een gemiddelde van een 3.7 voor eco te doen is
Met citaat reageren
Oud 29-09-2002, 10:13
PV
PV is offline
Citaat:
Roozie schreef:
dat denk ik niet. Ik denk dat je zelf na een tentamen heel goed kan bedenken of de moeite voor niets is geweest of dat het echt nodig was om te leren.

Ik merkte na mijn examens dat ik echt teveel had geleerd. Best jammer
Dat had ik dus helemaal niet, ik had voor mn examens weinig geleerd.. goed dan haal je (ik) een 5.5 voor geschiedenis (leervak) maar als je daar ook tevreden mee bent, waarom die moeite doen om te leren.

Alleen nu naderhand, bij de studie die ik nu doe vind ik het jammer dat ik weinig heb geleerd. Maarja zover had ik op de middelbare school nog niet vooruit gekeken.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2002, 14:42
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Kazanka schreef:
Bij mij lukt het vrijwel nooit om mijzelf te motiveren, alleen demotiveren lukt geweldig goed, aangezien je daar niks aan zal hebben, gaat ik maar muziek luisteren ofzow


Je moet eens kijken van wat je eigenlijk na je middelbare wilt. Als je iets heel graag wilt, zul je ervoor moeten werken. Hoe eerder je je doel bereikt, hoe trotser je kunt zijn op je zelf. Niet dat, wanneer je vwo in 7 of 8 jaar doet, dat slecht is ofzo, maar hoe eerder hoe beter. Na 6 jaar wil je toch ook wel van die school af (met diploma!)? (Ik wel iig).
Makkelijker gezegd dan gedaan? Idd, want dit zeggen ze ook altijd tegen mij... Soms he, soms probeer ik eraan te denken dat ik echt niet nog een jaar op deze school wil rondlopen en dan doe ik opeens wat voor school.
Btw, veel exacte vakken of juist niet? Suc6 iig!
Met citaat reageren
Oud 29-09-2002, 17:19
the_conquer
the_conquer is offline
Ga in de vakantie werken in een fabriek, geloof me dan wil je echt wel weer naar school.


groeten

the conquer
__________________
Better to reign in hell than to serve in heaven
Met citaat reageren
Oud 29-09-2002, 19:22
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Hagezussa schreef:
Boe, ik ben een altoheks
je kan berichten verwijderen
Ontopic: ik denk dat je jezelf moet dwingen om te werken, aangezien je niet wilt zakken oid..
als dit al eerder is gezegd, sorry, heb alleen beginbericht gelezen (en de laatste )
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2002, 19:25
Landslide
Avatar van Landslide
Landslide is offline
dankjewel, kben nieuw hier..
__________________
You and me and the devil make three, don't need no other lovin' baby
Met citaat reageren
Oud 05-10-2002, 12:22
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
*Juliah* schreef:


Je moet eens kijken van wat je eigenlijk na je middelbare wilt. Als je iets heel graag wilt, zul je ervoor moeten werken. Hoe eerder je je doel bereikt, hoe trotser je kunt zijn op je zelf. Niet dat, wanneer je vwo in 7 of 8 jaar doet, dat slecht is ofzo, maar hoe eerder hoe beter. Na 6 jaar wil je toch ook wel van die school af (met diploma!)? (Ik wel iig).
Makkelijker gezegd dan gedaan? Idd, want dit zeggen ze ook altijd tegen mij... Soms he, soms probeer ik eraan te denken dat ik echt niet nog een jaar op deze school wil rondlopen en dan doe ik opeens wat voor school.
Btw, veel exacte vakken of juist niet? Suc6 iig!
wiskunde B1 en natuurkunde 1, in natuurkunde trouwens geen examen gedaan, was te lui ervoor en heb 't laten vallen Voor de rest allemaal van die grappige vakken als geschiedenis, ckv3 muziek, aardrijkskunde, kortom E&M

denk trouwens da'k volgend schooljaar naar universiteit Utregt ga, muziekwetenschappen studeren Gij ook de veles suc7 met de sgool

stond gij trouwus nog in de mijnus msn lijst ofzow of mailbox....of waz da weer een andere Juliah, weet niemeer
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-10-2002, 00:09
Verwijderd
als je fftjes je best doet, dan hoef je het niet nog een jaar te doen, heb je een jaar meer om je leven nuttig te spenderen. kan je volgend jaar dingen doen die je nu nooit hebt kunnen doen omdat je school had, omdat je als je het niet haalt wel flinkt zult balen dat je nix gedaan hebt, dat je een jaar naar het buitenland kan gaan als je het haalt als je het niet haalt stel je dat weer uit, dat je dan volgend jaar in een klas komt die je misschien wel helemaal niet leuk vind en niemand van kent en al je vrienden al van school af zijn omdat die het wel gehaald hebben, omdat je je lullig gaat voelen als je het niet gehaalt hebt en je op een einde-examen feest staat, enz enz
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 00:29
pienie
wil je wel?!...
dat vraag ik me eigenlijk af, of doe je het voor 'iemand' anders'?!...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken (Tips) Geen zin om huiswerk te maken
Fellowes
98 23-05-2018 16:12
Studeren Leren
GwnIemand
10 04-02-2010 11:06
Psychologie Discussie: Psychiatrische Drugs Slecht?
ScienceJapan
185 18-01-2007 13:46
Lichaam & Gezondheid Jezelf motiveren?
Eend
29 30-03-2004 07:31
Lichaam & Gezondheid tandenpoetsen: hoe motiveer je iemand om beter te poetsen?
MAYA_85
16 14-12-2003 18:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:27.