Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2002, 17:22
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Veel adsl-abonnementen volgende maand duurder

Uitgegeven: 8-1-2002 17:11
Laatst gewijzigd: 8-1-2002 17:41

AMSTERDAM - KPN verhoogt per 1 februari de abonnementsprijzen van het Mxstream-pakket (internet via adsl). Veel internetproviders die adsl-abonnementen aanbieden, doen dat in samenwerking met KPN's Mxstream.

Volgens een mededeling van het telecombedrijf is de prijsverhoging nodig om enkele investeringen te doen die de kwaliteit van Mxstream zullen verbeteren.

Vanaf 1 februari 2002 kost een Basic-aansluiting € 27,95 en de Extra-aansluiting € 33,95. Dit betekent een stijging van 23% ten opzichte van het oude maandbedrag (22,69 euro). De Consumentenbond is hier boos over en wil KPN ter verantwoording roepen, want de instelling vindt dat het telecomconcern misbruik maakt van een monopoliepositie.

Mxstream van KPN wordt onder meer geleverd door XS4ALL, Planet Internet, Zonnet (Versatel), Euronet Internet, Tiscali, ZyXEL en HCCnet. Die laatste zegt verrast te zijn door de plotselinge tariefsverhoging. "Door de korte termijn waarop de prijsverhoging zal worden doorgevoerd én de slechte communicatie naar gebruikers en providers jaagt KPN weer eens mensen tegen zich in het harnas", zo reageert HCCnet.

Modems

Ook de modems worden per die datum duurder, laat KPN weten. "Vanaf 1 februari 2002 vervallen de introductieprijzen van de modems. Dit betekent dat de modems in prijs worden verhoogd." Dat laatste heeft geen gevolgen voor al bestaande Mxstream-klanten.

De prijsverandering per 1 februari 2002 geldt alleen voor het maandelijkse Mxstream abonnementsgedeelte voor KPN. Daarnaast wordt er door de provider een prijs berekend van het maandabonnement.

---------------------------------------
ik vind dit dus echt complete bullshit van kpn, om de kwaliteit te verbeteren, de kwaliteit is al goed genoeg en kpn kan op dit moment niet zulke verbeteringen doorvoeren omdat ze enorme schulden hebben, en nu is de klant weer de lul! bovendien krijg je geen snellere verbinding, al wordt beweerd van wel, maar dat zeggen ze allemaal.
de OPTA is zich er nou ook mee gaan bemoeien, ook zijn ze boos over de manier waarop KPN haar klanten informeert.
ik kreeg vanochtend een brief waarin stond dat de kosten te hoog werden voor kpn en dat er noodzakelijke verbeteringen nodig waren(dus is de klant de lul)
ik had dit dus echt niet van kpn verwacht, bovendien beschikken we nu over zoveel, en in plaats van dat de prijzen omlaag gaan gaan ze omhoog

jouw mening hierover??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2002, 17:32
drama
Avatar van drama
drama is offline
Goh, de nieuwe KPN-topman is niet tevreden met z'n miezerige salaris van enkele miljoenen per jaar

En natuurlijk heeft hij gelijk...
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 17:52
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Mja, vrij raar want je kan je abo niet opzeggen

zie ook http://forum.scholieren.com/Forum12/HTML/007025.html
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 20:27
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
beuk schreef:
Mja, vrij raar want je kan je abo niet opzeggen


ik las van wel..maja..
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 21:30
dystopia
dystopia is offline
Volledig legaal uiteraard, dit stond toch redelijk duidelijk in de overeenkomst dat dit soort zaken 'zomaar' konden gebeuren.

Wel slim aangepakt rond deze tijd van het jaar, met de euro. Slimme zet, KPN! Ben wel pissed off maar ja wat kun je hier nou tegen doen?
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 22:16
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Volledig legaal uiteraard, dit stond toch redelijk duidelijk in de overeenkomst dat dit soort zaken 'zomaar' konden gebeuren.

Wel slim aangepakt rond deze tijd van het jaar, met de euro. Slimme zet, KPN! Ben wel pissed off maar ja wat kun je hier nou tegen doen?


In de jaren 60 en 70 stonden ze op de barricades...tegenwoordig gaan we dingen kapot maken...take your pick!!

Groetjes
Ben(die ondanks dat hij niet zo oud is, wel denkt dat het vroeger beter was
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 22:51
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:

Groetjes
Ben(die ondanks dat hij niet zo oud is, wel denkt dat het vroeger beter was

M-maar, toen hadden we nog geen internet!
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 22:56
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
M-maar, toen hadden we nog geen internet!

Nee, toen hadden ze inderdaad geen last van prijsverhogingen voor internet...toen hadden ze atoombommen die ze elk moment om de oren konden vliegen!!

Groetjes
Ben(die dus denkt dat de mentaliteit destijds beter was

__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 23:17
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:
Nee, toen hadden ze inderdaad geen last van prijsverhogingen voor internet...toen hadden ze atoombommen die ze elk moment om de oren konden vliegen!!
LOL

Citaat:
Ben(die dus denkt dat de mentaliteit destijds beter was )
Mwah, ik kan zo overstappen naar een andere ISP dankzij het feit dat er concurrentie in de sector is, in tegenstelling tot kabel, die maatschappijen hebben voor het overgrote deel een monopoliepositie. Het is alleen zo dat ik zo ontzettend tevreden ben met m'n Xs4all dat ik dat niet wil opgeven (het is nl. zo dat ik bepaalde unieke diensten heb waarvan ik weet dat andere ISP's die niet aanbieden, zoals bijv. reverse DNS op eigen domain)

__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 23:18
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
ik las van wel..maja..

mja klopt.. het schijnt dus wel te kunnen.

maar goed ik wil helemaal niet van mn adsl af
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 01:40
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
*post URL*
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 01:57
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Tampert schreef:
*post URL*

Volgens mij bedoel je het volgende:

*post URL*

Aangezien wat jij post op iets uitkomt wat hier niks mee te maken heeft.

Volgende keer niet meer zoveel drinken
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 01:58
waaromniet?
waaromniet? is offline
Verder, ik heb (bijna) nooit problemen met verbinden, en (bijna) nooit problemen met snelheid, dus wat willen ze nou verbeteren, slechte actie.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 14:22
Verwijderd
Stelletje naaiers!!!
Dit is gewoon schandalig. Ze weten dat er bijna niemand opzegt omdat iedereen 300 piek heeft betaald voor de installatie!
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 14:47
Dutchy15
Dutchy15 is offline
het wordt misschien nog duurder lees ik nu op www.nu.nl
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 15:44
Verwijderd
Ik lees nu net in het Gelders Dagblad dat OPTa (de telecomwaakhond) er niets tegen kan doen omdat ze naar eigen zeggen niet-ontvankelijk is voor klachten n.a.v. prijsverhogingen (alleen voor klachten over tekortschietingen in de dienstverlening en oneerlijke concurrentie).

KPN is gerechtigd die prijsverhogingen door te voeren. Logisch ook. Zoiets is gewoon een normaal economisch verschijnsel, te weten penetratiepolitiek. Eerst een nieuw produkt op de markt brengen tegen een lage prijs, zodat het snel geaccepteerd wordt, en dan als mensen eraan gewend zijn (in dit geval geabonneerd) de prijzen verhogen. Dat is gewoon toegestaan zolang er geen sprake is van valse concurrentie of misbruik van machtspositie.

Het is ook heel logisch; KPN heeft veel geinvesteerd om al die centrales geschikt te maken voor ADSL en dat geld moet nu terugverdiend worden...
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 17:32
Dutchy15
Dutchy15 is offline
ja, maar ze weten toch allang dat ze zoveel kosten hebben gemaakt en zoveel moeten verdienen, waarom hadden ze niet meteen de prijs op 110 piek gezet?! ja anders kregen ze geen klanten, en nu ze die hebben gooien ze de prijs omhoog, want ze zullen haast geen klanten verliezen, dit is gewoon een naaiactie en over dat oneerlijke concurrentie, pak ze daar dan op aan! er is wel degelijk een oneerlijke concurrentie, bijna iedereen die adsl heeft, heeft t via mxstream
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 17:36
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
er is wel degelijk een oneerlijke concurrentie, bijna iedereen die adsl heeft, heeft t via mxstream

Kan het dan ook via iets anders
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-01-2002, 18:24
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Kan het dan ook via iets anders

ja, ik weet niet precies hoe allemaal, maar t is wel degelijk mogelijk

en hier, een mooi voorbeeld, jij weet niet eens dat er een ander bedrijf is, dus er is wel degelijk een oneerlijke concurrentie
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 19:19
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Kan het dan ook via iets anders

Jawel! Xs4all (dat heb ik bijv.), Planet (dat heeft bijv. Chimera), HCCnet (dat heb jij bijv.) zijn slechts providers! Deze providers maken gebruik van het MxStream netwerk van KPN en dat kost ook geld.

Je kunt ook gebruik maken van een ander netwerk, maar dan niet via dezelfde ISP ben ik bang. Er zijn meerdere sites die je daar meer over kunnen vertellen. Bijv. deze
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 19:52
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Jawel! Xs4all (dat heb ik bijv.), Planet (dat heeft bijv. Chimera), HCCnet (dat heb jij bijv.) zijn slechts providers! Deze providers maken gebruik van het MxStream netwerk van KPN en dat kost ook geld.

Je kunt ook gebruik maken van een ander netwerk, maar dan niet via dezelfde ISP ben ik bang. Er zijn meerdere sites die je daar meer over kunnen vertellen. Bijv. deze
Ja dat dat providers zijn snap ik ook nog wel, maar die gebruiken toch alle mxstream of zit ik daar nou mis mee?
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 20:45
The Wanderer
Avatar van The Wanderer
The Wanderer is offline
net economics-> kies kabel
__________________
SpoonBoy:Do not try to bend the spoon. That's impossible. Instead, only try to realize the truth. Neo:What truth? SpoonBoy:A spoon is for eating only.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 20:50
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
dat spul ligt hier toch niet, dus waar zou ik me zorgen om maken
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 20:57
Marnin
Marnin is offline
Ik wou dat er hier \\\adsl kon
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 21:26
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
The Wanderer schreef:
net economics-> kies kabel
dan val ik in slaap achter mn pc met chello
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2002, 21:28
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
dan val ik in slaap achter mn pc met chello
t valt mee, en tis nog altijd beter dan telefoonlijn

__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 16:32
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Ja dat dat providers zijn snap ik ook nog wel, maar die gebruiken toch alle mxstream of zit ik daar nou mis mee?
Nee hoor je hebt er ook die maken gebruik van andere netwerken zoals BBned. TrueDSL gaat gebruik maken van BBned. Staat op die site die ik gaf
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 16:49
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
autodropje schreef:
t valt mee, en tis nog altijd beter dan telefoonlijn

ja bij jou daar zal t wel meevallen, hier in hilversum is t dus NIET sneller dan een isdn-telefoonverbinding!! hilversum was de eerst gemeente met kabelinternet in nederland, en nu heeft meer dan 60% vd huishoudens chello, en daarom issie zo sloom
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 16:51
Dutchy15
Dutchy15 is offline
KPN komt adsl-klanten tegemoet

Uitgegeven: 11-1-2002 14:35
Laatst gewijzigd: 11-1-2002 16:20

AMSTERDAM - KPN komt klanten tegemoet die minder dan een jaar een adsl-abonnement hebben en er met de komst van de prijsverhoging vanaf willen. Ze krijgen dan een deel van de kosten terug. Ook wordt de upload-snelheid verhoogd van 64 tot 128 Kbit/s van het Mxstream Basic abonnement.

Eerder de week kondigde KPN aan het adsl-tarief met ingang van februari te zullen verhogen. Naar aanleiding van de vele kritiek die hierop kwam van klanten, de Consumentenbond en de Opta, heeft het telecombedrijf besloten de klanten tegemoet te komen.

Op de site geeft KPN de details waaraan klanten moeten voldoen, willen ze voor vergoeding van hun kosten in aanmerking komen. Daarvoor dient onder meer voor 1 februari het abonnement opgezegd te worden. Ook moet de modem (met bijbehorende accessoires) ingeleverd worden.

De Consumentenbond noemde de door KPN getroffen regeling voor afhakende MxStream-klanten vrijdag "slapjes". De belangenclub blijft vinden dat de tariefsverhoging in elk geval voor de bestaande klanten moet worden geschrapt.

De verhoogde upload-snelheid zal per 1 mei ingevoerd worden.
-------------------------------------------
wat moet ik nou met die wat snellere upload, alsof dat de meeste klanten belangrijk vinden, gooi de downstream wat omhoog ofzo, en verder ben ik t met de Consumentenbond eens dat de tariefsverhoging in elk geval voor de bestaande klanten moet worden geschrapt!!

Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 19:50
The twe@ker
The twe@ker is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
KPN komt adsl-klanten tegemoet

Uitgegeven: 11-1-2002 14:35
Laatst gewijzigd: 11-1-2002 16:20

AMSTERDAM - KPN komt klanten tegemoet die minder dan een jaar een adsl-abonnement hebben en er met de komst van de prijsverhoging vanaf willen. Ze krijgen dan een deel van de kosten terug. Ook wordt de upload-snelheid verhoogd van 64 tot 128 Kbit/s van het Mxstream Basic abonnement.

Eerder de week kondigde KPN aan het adsl-tarief met ingang van februari te zullen verhogen. Naar aanleiding van de vele kritiek die hierop kwam van klanten, de Consumentenbond en de Opta, heeft het telecombedrijf besloten de klanten tegemoet te komen.

Op de site geeft KPN de details waaraan klanten moeten voldoen, willen ze voor vergoeding van hun kosten in aanmerking komen. Daarvoor dient onder meer voor 1 februari het abonnement opgezegd te worden. Ook moet de modem (met bijbehorende accessoires) ingeleverd worden.

De Consumentenbond noemde de door KPN getroffen regeling voor afhakende MxStream-klanten vrijdag "slapjes". De belangenclub blijft vinden dat de tariefsverhoging in elk geval voor de bestaande klanten moet worden geschrapt.

De verhoogde upload-snelheid zal per 1 mei ingevoerd worden.
Die upstream verhoging is wel fijn, want dit is klote met die 64k/bit. Maar waar komt dit vandaan.

__________________
[url]http://www.leenoverzicht.net[/url]
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 22:20
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Jawel! Xs4all (dat heb ik bijv.), Planet (dat heeft bijv. Chimera
Asteblief. Ik heb jaren dial-up gehad bij WXS, ADSL hebben we nu bij XS4All gelukkig

Hele grote newsserver

Je kunt wel bij bijvoorbeeld Cistron of BabyXL ADSL nemen, maar die opereren maar in een heel klein gebied.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 23:44
Dutchy15
Dutchy15 is offline
www.nu.nl tweaker..
Met citaat reageren
Oud 12-01-2002, 10:11
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Citaat:
The twe@ker schreef:
De verhoogde upload-snelheid zal per 1 mei ingevoerd worden.
Die upstream verhoging is wel fijn, want dit is klote met die 64k/bit. Maar waar komt dit vandaan.

[/B][/QUOTE]

Wel lomp dat mensen met een fast-abo (zoals ik) nix extra krijgen.
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 12-01-2002, 11:33
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
beuk schreef:
Wel lomp dat mensen met een fast-abo (zoals ik) nix extra krijgen.
Inderdaad.

En bovendien hebben de meeste gebruikers aan die extra upload echt helemaal niks. Mensen die een basic abbo hebben, hadden wel fast genomen als ze serieus iets willen hosten thuis.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2002, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Ook wordt de upload-snelheid verhoogd van 64 tot 128 Kbit/s van het Mxstream Basic abonnement.


Dat is wel beter. (voor mij dan)
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 20:58
MrOizo
Avatar van MrOizo
MrOizo is offline
Citaat:
The twe@ker schreef:
Citaat:
Dutchy15 schreef:
KPN komt adsl-klanten tegemoet

Uitgegeven: 11-1-2002 14:35
Laatst gewijzigd: 11-1-2002 16:20

AMSTERDAM - KPN komt klanten tegemoet die minder dan een jaar een adsl-abonnement hebben en er met de komst van de prijsverhoging vanaf willen. Ze krijgen dan een deel van de kosten terug. Ook wordt de upload-snelheid verhoogd van 64 tot 128 Kbit/s van het Mxstream Basic abonnement.

Eerder de week kondigde KPN aan het adsl-tarief met ingang van februari te zullen verhogen. Naar aanleiding van de vele kritiek die hierop kwam van klanten, de Consumentenbond en de Opta, heeft het telecombedrijf besloten de klanten tegemoet te komen.

Op de site geeft KPN de details waaraan klanten moeten voldoen, willen ze voor vergoeding van hun kosten in aanmerking komen. Daarvoor dient onder meer voor 1 februari het abonnement opgezegd te worden. Ook moet de modem (met bijbehorende accessoires) ingeleverd worden.

De Consumentenbond noemde de door KPN getroffen regeling voor afhakende MxStream-klanten vrijdag "slapjes". De belangenclub blijft vinden dat de tariefsverhoging in elk geval voor de bestaande klanten moet worden geschrapt.

De verhoogde upload-snelheid zal per 1 mei ingevoerd worden.
Die upstream verhoging is wel fijn, want dit is klote met die 64k/bit. Maar waar komt dit vandaan.


Ik met fast moet ook meer betale maar krijg geen tegemoedkoming
__________________
"Joh, dan gade ge toch met den jonge heer spelen"
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-01-2002, 22:02
wilma
wilma is offline
Sorry, maar wat maakt die paar extra gulden per maand nou uit?? Ik vind het juist wel goed, dan kunnen er misschien voor zorgen dat ik hier in het durp ook een aansluiting kan krijgen. Drie maanden achter elkaar geen kleedgeld door een te hoge telefoonrekening is ook niet leuk. Denk aan mij!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 22:49
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Citaat:
wilma schreef:
Sorry, maar wat maakt die paar extra gulden per maand nou uit?? Ik vind het juist wel goed, dan kunnen er misschien voor zorgen dat ik hier in het durp ook een aansluiting kan krijgen. Drie maanden achter elkaar geen kleedgeld door een te hoge telefoonrekening is ook niet leuk. Denk aan mij!
Mxstream is relatief al vrij duur vind ik.
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 15:07
Dutchy15
Dutchy15 is offline
http://www.xs4all.nl/~grifal/mxstream.html

laat je stem horen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.