Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2002, 08:03
Yamyam
Yamyam is offline
Eigenlijk klopt het niet om te zeggen dat ze zo vroeg al een kind kunnen krijgen om de oorspronkelijke overlevings-voortplantingsdrang tegen het uitsterven, want dan nog: meisjes van 13 zijn helemaal niet toe aan een kind, en t wordt nog vaak een miskraam ook op zo'n jonge leeftijd, dus waarom dan?

Laatst gewijzigd op 22-12-2002 om 22:33.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-12-2002, 09:12
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Yamyam schreef:
Eigenlijk klopt het niet om te zeggen dat ze zo vroeg al een kind kunnen krijgen om de oorspronkelijke overlevings-voortplantingsdrang tegen het uitsterven, want dan nog: meisjes van 13 zijn helemaal niet toe aan een kind,

vroeger werden kinderen door de hele groep/stam opgevoed, niet alleen door de ouders zoals nu. dus toen waren kinderen misschien al wel toe aan kinderen, ze hoefden niet zoveel zorg te dragen.

en t wordt nog vaak een miskraam ook op zo'n jonge leeftijd, dus waarom dan?
o dat weet ik niet. maar je seksuele ontwikkeling moet toch ergens beginnen.

Laatst gewijzigd op 22-12-2002 om 22:33.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 11:35
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Dat geld trouwens niet alleen voor meisjes. Jongens zijn ook vanaf ongeveer hun 14e biologisch volwassen.

En waarom? Mja...je moet ergens beginnen..je ontgroeit op dat moment je kindertijd. En daar horen dit soort dingen bij.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 11:35
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Er is geen reden voor de vruchtbaarheidsleeftijd om omhoog te gaan. Immers; de kan op meer vruchtbare nakomelingen wordt daarmee niet vergroot.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 14:10
purplerose
Avatar van purplerose
purplerose is offline
Omdat het in de prehistorie heel normaal was dat meisjes van 13 jaar kinderen kregen , want daar was je oud als je 40 was... dusja dat moest wel he ..
__________________
~"In nomine Patris,et Filii, et Spiritus Sancti."~- The Boondock Saints
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 15:51
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Evito schreef:
Er is geen reden voor de vruchtbaarheidsleeftijd om omhoog te gaan. Immers; de kan op meer vruchtbare nakomelingen wordt daarmee niet vergroot.
maar als dat de achterliggende reden is, waarom ben je dan bij je geboorte niet al geslachtsrijp?
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 16:03
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
vroeger werden kinderen door de hele groep/stam opgevoed, niet alleen door de ouders zoals nu. dus toen waren kinderen misschien al wel toe aan kinderen, ze hoefden niet zoveel zorg te dragen.
Ik denk idd dat het daar in zit, maar er zijn zoveel onlogische dingen aan mensen...
Mannen zijn tot hun dood ongeveer nog vruchtbaar (impotentie en prostaat kanker daar gelaten) das toch ook niet logisch?
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 17:50
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
martijn1985 schreef:
maar als dat de achterliggende reden is, waarom ben je dan bij je geboorte niet al geslachtsrijp?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 17:51
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
martijn1985 schreef:
maar als dat de achterliggende reden is, waarom ben je dan bij je geboorte niet al geslachtsrijp?
Kinderen onder die leeftijd kunnen een bevalling niet aan. Het is dus precies de juiste leeftijd.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 18:00
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Ik vind dit deels een PW onderwerp. Westerse meisjes van onze generatie worden steeds jonger vruchtbaar de voorgaande generaties door de huidige cultuur.
Sex is alom vertegenwoordig, het is deel van stromingen die van kinderen verlangen zich volwassener te gedragen, kijk maar naar de modebewuste kleuters... Daarnaast zorgt het hoge oestrogeen niveau van het hergebruikt drinkwater van vrouwen aan de pil, ervoor dat primaire en secundaire geslachtskenmerken zich sneller ontwikkelen.

REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 21:20
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
purplerose schreef:
Omdat het in de prehistorie heel normaal was dat meisjes van 13 jaar kinderen kregen , want daar was je oud als je 40 was... dusja dat moest wel he ..

Jah maar als 13-jarige ben je toch ook niet toe aan het sex-bedrijven!???
Ik ben bijna 16 en ik moet er nog niet aan deeeeeeeeenken.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 22:34
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
En ook hier de titel een beetje opgeschoond.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 07:33
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Mens werd vroeger NIET zo jong vruchtbaar.

Hoe beter de levensomstandigheden in de jeugd zijn (voedsel en gezondheid), hoe eerder het zich allemaal ontwikkeld. Erg vroeg vruchtbaar worden levert voordeel op in natuurlijke selectie... als je lichaam het al aan kan. Kan je lichaam het nog niet aan dan dus niet.
Door goede voeding en alles kan je je sneller ontwikkelen en dat doe je daarom ook.

De ontwikkeling van secundaire geslachtskenmerken (die dus door oestrogeen ontstaan) hangt hier min of meer ook vanaf. Oestrogeen wordt ook geproduceerd in vetcellen onder de huid. Hoe meer vet, hoe meer secundaire geslachtskenmerken. Sterk ontwikkelde secundaire geslachtskenmerken trekken meer en gezondere mannen aan (borsten) en maken geboorte veiliger (bekken). Nadeel hieraan is is dat het lichaam wat zwakker wordt op andere punten.
Vet is hier een goede indicator voor. Veel vet = erg veel voedsel beschikbaar = geen noodzaak voor een sterk lichaam. Dus veel vet = veel voedsel = investeren in voortplanting.

Wel weer grappig is dat hoe meer voedsel beschikbaar hoe (tot op gezond niveau) slanker vrouwen EN mannen moeten zijn. Dik zijn betekent in onze maatschappij (voor gedeelte van hersenen dat voor verliefdheden zorgt) dat die persoon zich niet kan inhouden.
Omgekeerd in afrika enzo, als je erg dik bent als er weinig voedsel is betekent dat dat je bijzonder skilled bent.
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 07:46
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Mens werd vroeger NIET zo jong vruchtbaar.

Hoe beter de levensomstandigheden in de jeugd zijn (voedsel en gezondheid), hoe eerder het zich allemaal ontwikkeld. Erg vroeg vruchtbaar worden levert voordeel op in natuurlijke selectie... als je lichaam het al aan kan. Kan je lichaam het nog niet aan dan dus niet.
Door goede voeding en alles kan je je sneller ontwikkelen en dat doe je daarom ook.

De ontwikkeling van secundaire geslachtskenmerken (die dus door oestrogeen ontstaan) hangt hier min of meer ook vanaf. Oestrogeen wordt ook geproduceerd in vetcellen onder de huid. Hoe meer vet, hoe meer secundaire geslachtskenmerken. Sterk ontwikkelde secundaire geslachtskenmerken trekken meer en gezondere mannen aan (borsten) en maken geboorte veiliger (bekken). Nadeel hieraan is is dat het lichaam wat zwakker wordt op andere punten.
Vet is hier een goede indicator voor. Veel vet = erg veel voedsel beschikbaar = geen noodzaak voor een sterk lichaam. Dus veel vet = veel voedsel = investeren in voortplanting.

Wel weer grappig is dat hoe meer voedsel beschikbaar hoe (tot op gezond niveau) slanker vrouwen EN mannen moeten zijn. Dik zijn betekent in onze maatschappij (voor gedeelte van hersenen dat voor verliefdheden zorgt) dat die persoon zich niet kan inhouden.
Omgekeerd in afrika enzo, als je erg dik bent als er weinig voedsel is betekent dat dat je bijzonder skilled bent.
aha. vandaar dat amerikanen sneller volwassen worden.
of eigenlijk puber.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 21:07
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
aha. vandaar dat amerikanen sneller volwassen worden.
of eigenlijk puber.
Dan is Bush zeker een uitzondering..
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 14:00
C'est moi
Avatar van C'est moi
C'est moi is offline
mijn zus was voor de eerste keer toen 9 was ongesteld en ik toen ik 10 was.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 14:18
purplerose
Avatar van purplerose
purplerose is offline
Citaat:
Yamyam schreef:
Jah maar als 13-jarige ben je toch ook niet toe aan het sex-bedrijven!???
Ik ben bijna 16 en ik moet er nog niet aan deeeeeeeeenken.
Toen wel, in sommige culturen trouwen meisjes op hun 14e en krijgen dan ook kinderen
__________________
~"In nomine Patris,et Filii, et Spiritus Sancti."~- The Boondock Saints
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 16:56
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
purplerose schreef:
Toen wel, in sommige culturen trouwen meisjes op hun 14e en krijgen dan ook kinderen
Dat vind ik dus gevoelsmatig niet kloppen en niet normaal.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-12-2002, 00:12
TheOneWhoLeft
Avatar van TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Citaat:
Yamyam schreef:
Dat vind ik dus gevoelsmatig niet kloppen en niet normaal.
Als dat in jouw cultuur ook zo was, dan had je het ook normaal gevonden. En ...dan had jij nu ook waarschijnlijk een kind(, en anders was je misschien dood omdat ze dan dachten dat jij geen kinderen baren kunt en een mislukking was.)
__________________
Waar is de Abt? En waar is Waar?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 10:18
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Citaat:
Yamyam schreef:
Dat vind ik dus gevoelsmatig niet kloppen en niet normaal.
Dan moet je je proberen in te leven
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 23:03
Ninnoc
Ninnoc is offline
of je geestelijk klaar bent voor een kindwordt door de maatschappij bepaald waarin we tegenwoordig leven. Hier zou het volledig ongepast zijn als een kind van 13 een kind kreeg terwijl in afrika dat op veel plaatsen wel normaal wordt gevonden.
Lichamelijk zijn denk ik ook veel meisjes van een jaar of 14 al klaar voor een baby.
Ik werd zelf overigens pas ongesteld op mijn 15 (terwijl ik wel goed te eten heb gekregen )
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Dutroux
Donald Duck
234 06-07-2004 20:39
Levensbeschouwing & Filosofie Christelijke Leugens [Deel I]
Sweet_Hadar
1 14-03-2004 21:29
Levensbeschouwing & Filosofie de bijbel klopt niet
Korsakoff
122 21-10-2003 17:18
ARTistiek Vorproefje: binnenkort in de winkels: Jantje zonder Reclame!
Verwijderd
3 05-09-2001 08:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:15.