Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2003, 20:19
** Phoebe **
Avatar van ** Phoebe **
** Phoebe ** is offline
wie weet er nog een leukz onderwerp voor een profielwerkstuk...alz ju ut profiel NG hebt....weet egt nix te verzinnuh...wil wel graag ietz met scheikunde en biologie doen...alvast heel erg bedankt...

kuzzie
Phoebe
__________________
..dyslexie vraagt ff aandagt...srry..kan dr ook nix aan doen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-09-2003, 20:31
Verwijderd
Ik had het over de biologische klok gedaan. Had ook N&G en dat werkstuk viel dus over biologie.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 21:26
Verwijderd
-> Exacte Vakken
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 22:35
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Citaat:
** Phoebe ** schreef op 19-09-2003 @ 21:19:
wie weet er nog een leukz onderwerp voor een profielwerkstuk...alz ju ut profiel NG hebt....weet egt nix te verzinnuh...wil wel graag ietz met scheikunde en biologie doen...alvast heel erg bedankt...

kuzzie
Phoebe
Biologie iets van de werking van (...) of scheikunde iets met vuur

Laatst gewijzigd op 19-09-2003 om 22:37.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 00:10
Verwijderd
Dat het leven eigenlijk een constante stroom van niet ophoudende chemische reacties.

Daar kan je de kant van biologie en scheikunde mee op, maar ook de kant van filosofie.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 12:36
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
evolutietheorie:

http://www.scholieren.com/~ekki/evolutie

daar heb ik het over gedaan.

kijk verder 'ns op aarde.nu of werkstuknetwerk.nl (zelfde) voor inspiratie.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 14:02
H@nk
H@nk is offline
Citaat:
** Phoebe ** schreef op 19-09-2003 @ 21:19:
wie weet er nog een leukz onderwerp voor een profielwerkstuk...alz ju ut profiel NG hebt....weet egt nix te verzinnuh...wil wel graag ietz met scheikunde en biologie doen...alvast heel erg bedankt...

kuzzie
Phoebe
Over alcohol, hetgeen in breezer zit?
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 14:33
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik doe mn profielwerkstuk N&G biologie over genetica bij katten.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 14:59
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik heb hem over diabetes type 1 gedaan
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 13:53
~some1-nice~
Avatar van ~some1-nice~
~some1-nice~ is offline
Ik doe ook N&G en ik doe mijn pws over drinkwater, en effect van chloor in drinkwater. Verder.......hoe je van oppervlakte water/grondwater en rioolwater weer drinkwater kan maken.
Daarbij voeren we ook een paar proefjes uit....
Vakken die hierbij horen zijn Scheikunde en biologie............
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 15:03
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik doe het ook (ook voor n&g) over de h2-brandstofcel.. Wat dus inhoudt auto's die op waterstof rijden (maar ook andere toepassingen)..
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 21:18
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik ga een medisch werkstuk maken, buiten school om.

Als iemand daarvoor samen wil werken kan dat best!

Paar voorwaarden:
-Je zit in HAVO/VWO 4/5/6;
-Je doet N&G met biologie;
-Je bent geïnteresseerd in het menselijk lichaam en wat daaraan mis kan gaan;
-Je bent van plan geneeskunde/verpleegkunde te gaan studeren.
-Het zou fijn zijn als je al iets van geneeskundige onderwerpen weet, zoals anatomie/fysiologie, bacteriologie, virologie, maar ook bekend bent met onderwerpen als psychologie en sociologie.
-Ook kan het handig zijn als je wat basiskennis van medische terminologie hebt (latijnse benamingen).


Voor mij is het een project ter vervanging van een werkstuk dat ik heb gemaakt toen ik 12 was, ook buiten school om. Dat werkstuk maakte ik in m'n vrije tijd als visitekaartje voor mezelf.
Zo'n project begin ik nu dus weer aan: iets wat ik kan presenteren als 'mijn werk'. Maar dat kan samen met een ander.

Ik weet overigens niet of het voor profielwerkstukken op een school is toegestaan om samen met een ander te werken (als die persoon van buiten je school is). Als dat niet mag, helaas.
Als dat wel kan: uiterlijk maandag (29 september) wil ik beslissen welk onderwerp ik kies.

Wat ik ga doen is een bepaald onderwerp (ziekte, afwijking) uitpluizen, zo diep als het kan. Het liefst een onderwerp waarvoor veel zoekwerk verricht moet worden.


Ben je geïnteresseerd, stuur me dan een PM, email, of voeg me toe op MSN.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 10:33
spronkiaan
spronkiaan is offline
Hoi Phoebe
Het is wel geen spectaculair idee, maar als je iets met scheikunde en biologie samen wilt doen kom je uit bij verbrandingsprocessen of zuurstofvervoer.
Zo kun je tegelijkertijd de werking van organenstelsels of longblaasjes uitleggen en de chemische processen die erbij plaatsvinden beschrijven.
Hoop dat je er nog iets aan hebt (beetje laat )
Met citaat reageren
Oud 14-10-2003, 11:24
Foosh
Avatar van Foosh
Foosh is offline
Hey!

Ik had mijn profielwerkstuk over ADHD bij kinderen gedaan. Was erg leuk om te doen! Er zijn ontzettend veel boeken over te vinden en je kunt heel gemakkelijk een eigen inbreng verzinnen (ga bijvoorbeeld langs bij een school om kinderen met ADHD te observeren!).
Nou, veel succes in ieder geval!
__________________
*The only thing to fear, is running out of beer* *Het systeem is heilig* *Rarrah*
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 08:42
sugrbabe
Avatar van sugrbabe
sugrbabe is offline
Btje laat gereageerd, maar goed...
Ik heb het over Diabetes gedaan en daar is zo gigantisch veel over te vinden. Erg is gewikkeld is het niet en als je nog een prakticum erbij moet doen, is het misschien een leuk id om je eigen bloedsuiker te meten.
Succes met je PWW
__________________
Leven is het meervoud van lef
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 12:58
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
sugrbabe schreef op 29-10-2003 @ 09:42:
Btje laat gereageerd, maar goed...
Ik heb het over Diabetes gedaan en daar is zo gigantisch veel over te vinden. Erg is gewikkeld is het niet en als je nog een prakticum erbij moet doen, is het misschien een leuk id om je eigen bloedsuiker te meten.
Succes met je PWW
Er is heel veel over te vinden.

Daarnaast is het een ongelofelijk uitgekauwd en saai standaardonderwerp.

Neem dan diabetes insipidus, dat is andere stof.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 14:34
Verwijderd
Ik deed m'n profielwerkstuk over de antibacteriele werking van zwembadwater. Uhm.. hypochloriet in evenwicht met nog iets, kweeniemeer precies. Maar het was ook een combinatie met biologie , omdat we bacterie-groei in van die petrischaaltjes gingen bekijken.

We moesten oplossingen maken met verschillende pH en als de pH verschilt dan is et evenwicht van hypochloriet met dat andere ook anders. Zo konden we kijken welke van de 2 stoffen uit dat evenwicht het best desinfecteerde zeg maar.

Naja lang verhaal Maar als het je leuk lijkt dan moet je het maar zeggen, dan leg ik het nog wel ff uit.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 16:49
Verwijderd
Suiker, dus.
Kristallen in suiker, vorming van suiker, wat kan je lichaam met suiker, wat voor vervangers zijn er voor suiker, structuur van suiker (en andere koolhydraten).
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-10-2003, 19:53
Little_Sun
Little_Sun is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 19-09-2003 @ 21:31:
Ik had het over de biologische klok gedaan. Had ook N&G en dat werkstuk viel dus over biologie.
Ha, daar doe ik momenteel over (zit nu in 6VWO). Leuk onderwerp Erg breed en interessant, alleen proef bedenken en uitvoeren was best lastig (gelukkig zijn we hier nu net klaar mee).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Profielwerkstuk EM&NG?
wroopstrafel
1 09-12-2008 08:10
Algemene schoolzaken Profielen na 2007: Een verbetering?
X_Mariet_X
187 05-04-2006 18:24
Huiswerkvragen: Exacte vakken [SK][BI] Profielwerkstuk
James15
15 04-06-2005 12:33
Algemene schoolzaken Na VMBO doorleren op Havo, wie?
Guinee_Girl
26 28-04-2005 02:51
Algemene schoolzaken De nieuwe tweede-fase
Verwijderd
111 19-04-2005 10:34
Algemene schoolzaken Profielwerkstuk! Ideeen voor experiment?
platvoetje
3 30-05-2004 08:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:58.