Oud 09-12-2003, 16:17
Thompie
Avatar van Thompie
Thompie is offline
Ik heb via de zoekfunctie gekeken of er al topics waren waar mijn vraag in behandeld werd, maar ik kon die niet zo gauw vinden

Nu wilde ik weten hoe bij verschillende mensen de ervaring is met een Orange abb(qua ontvangst, service, enzow) want ik heb al een paar mensen gesproken en die hadden best goede ervaring met Orange.
Mijn plan is om een Orange abb met de Samsung S300 te nemen, maar omdat ze bij Hi en Vodafone ook een S300 hebben(wel stukken duurder) zat ik dus te twijfelen.

Alvast bedankt voor de hulp
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2003, 16:48
matrix21
matrix21 is offline
Orange biedt als enige een abbo met inkoop van beltegoed inplaats van belminuten naar mijn weten. Het voordeel hiervan is dat je voor smsen en bellen naar en vanuit het buitenland niet extra hoeft te betalen maar dat dit ook van dit tegoed afgaat.
Verder kun je het onbeperkt meenemen. Dus als je niet alles opmaakt kan je tegoed sparen zodat je op je vakantie wat meer hebt (want bellen uit het buitenland is natuurlijk duurder).
Dat zijn mijn redenen waarom je Orange zou moeten nemen.

Verder heb ik nog nooit Orange gehad maar kwa bereik zijn ze net zo goed als elke andere provider. Ik zou iemand vragen die Orange heeft bij jou in de buurt of hij/zij bereik heeft, dat verschilt per plek namelijk.
Vooral binnenshuis kan je nogal eens slecht bereik hebben dus zou ik de beste provider daarvoor zoeken.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 18:35
Thompie
Avatar van Thompie
Thompie is offline
Trouwens, nu zit ik te kijken wat het verschil is tussen de S300 en de S500, maar buiten het verschil in extern display zit er op de S500 geen Java, heeft iemand ervaring met Java op de S300, daarmee bedoel ik, wat je ermee kan enzo.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 18:59
grensgeval
Avatar van grensgeval
grensgeval is offline
ken(de) je wel het dutchnetwerk??? nou das hetzelfde
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 19:26
Thompie
Avatar van Thompie
Thompie is offline
Citaat:
kkkevin schreef op 09-12-2003 @ 19:59:
ken(de) je wel het dutchnetwerk??? nou das hetzelfde
Dutchtone bedoelde je, ja die ken ik ja, maar schijnbaar is Orange beter gworden, ik wil alleen weten wat de ervaringen nu zijn, want bij Dutchtone was het namelijk niet veel.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 21:08
CryptapiX
Avatar van CryptapiX
CryptapiX is offline
ik heb prima ervaring met orange (vandaag mn abbo van 20 naar 30 per maand laten upgraden )

enigste nadeel is da je soms in gebouwen geen bereik hebt, terwijl je dat met KPN wel zou hebben.. maarja dat neem je dan maar op de koop toe..
__________________
I have not failed, I have just found 10.000 ways that won't work
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 21:38
Verwijderd
En Orange is vrij duur.....
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 21:55
Verwijderd
Ik heb d'r ook prima ervaringen mee..bereik is gewoon goed.

Ik hoorde alleen van een collega dat je alleen maar kunt mmsen van orange naar orange?
Of is dat een fabeltje..?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 22:03
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
heb al 3jaar orange abo, is echt geweldig! serieus , goede ontvangst, goede service, perfect geregeld dat alles in je bundel zit, niet te duur, echt gewoon goed!

Ik heb zelf ook de s300 en de s500 gehad, het enige verschil is dus dat de s500 geen java heeft,en het buitenste scherm is gewoon blauw en niet 4096kleur, verder vind ik zelf de s500 steviger overkomen, minder kwetsbaar en fijner in het gebruik.

Bij de s300 zat ik de hele tijd met mn vingers aan de verkeerde toetsjes, simpel weg omdat deze te dicht bij elkaar liggen,en daar door druk je bijv.vaak bij het typen van een smsje alles weg, ipv de a,b of c, om maar iets te noemen, ik heb geen belachelijk grote handen,maar dit komt gewoon meer omdat de s300 op vrouwen is gericht volgens mij.(ivm het buitenste speigeltje ook).

Maar aan jou de keuze, ik zou zowieso orange nemen,das echt beste prijs kwaliteit verhouding ,en alles is gewoon duidelijk, je kan bijv een smsje krijgen als je belbundel op is, en als je er bedrag x overheen bent,das gewoon echt heel handig.

Verder zou ik wel even nadenken over welk toestel je neemt,want de s300 en s500 zijn leuk,maar wel van de vorige generatie alweer eigenlijk, dus als je toestel je echt boeit kan je ook naar de nieuwere modellen kijken, en dat hoeft niet eens perse duurder te zijn, de kans dat je toestel goedkoop of gratis is is redelijk groot...nou succes ermee, en we horen t wel wat t geworden is he!...
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 22:21
Thompie
Avatar van Thompie
Thompie is offline
Citaat:
Alex schreef op 09-12-2003 @ 22:38:
En Orange is vrij duur.....
Motivatie.......
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 22:48
Thompie
Avatar van Thompie
Thompie is offline
Citaat:
tinjooo schreef op 09-12-2003 @ 23:03:
heb al 3jaar orange abo, is echt geweldig! serieus , goede ontvangst, goede service, perfect geregeld dat alles in je bundel zit, niet te duur, echt gewoon goed!

Ik heb zelf ook de s300 en de s500 gehad, het enige verschil is dus dat de s500 geen java heeft,en het buitenste scherm is gewoon blauw en niet 4096kleur, verder vind ik zelf de s500 steviger overkomen, minder kwetsbaar en fijner in het gebruik.

Bij de s300 zat ik de hele tijd met mn vingers aan de verkeerde toetsjes, simpel weg omdat deze te dicht bij elkaar liggen,en daar door druk je bijv.vaak bij het typen van een smsje alles weg, ipv de a,b of c, om maar iets te noemen, ik heb geen belachelijk grote handen,maar dit komt gewoon meer omdat de s300 op vrouwen is gericht volgens mij.(ivm het buitenste speigeltje ook).

Maar aan jou de keuze, ik zou zowieso orange nemen,das echt beste prijs kwaliteit verhouding ,en alles is gewoon duidelijk, je kan bijv een smsje krijgen als je belbundel op is, en als je er bedrag x overheen bent,das gewoon echt heel handig.

Verder zou ik wel even nadenken over welk toestel je neemt,want de s300 en s500 zijn leuk,maar wel van de vorige generatie alweer eigenlijk, dus als je toestel je echt boeit kan je ook naar de nieuwere modellen kijken, en dat hoeft niet eens perse duurder te zijn, de kans dat je toestel goedkoop of gratis is is redelijk groot...nou succes ermee, en we horen t wel wat t geworden is he!...
Aha, maja ik ben al naar een orange-shop geweest en die S300 ligt mij goed in de handen, net zoals de S500, alleen ik dacht dat de S300 niet zo'n 'oudere' telefoon was. Ik heb ook al wel naar andere modellen gekeken. Maja het probleem is dat ik niet van plan ben om heel veel bij te betalen voor een telefoon(al dit wel heel snel is want ik hoef maar een abb van of 20 of 30 euro per maand)
Buiten dat, ik heb nu 2 siemens gsm's gehad en ben een beetje uitgekeken op de siemens, vooral omdat ze de vorm steeds ongeveer hetzelfde laten. Nokia ben ik nou niet helemaal zon fan van, behalve een van de nieuwste modellen, de 6220, maar das dan ook eigluk de enige(eigluk meer, maar die zijn al weer wat 'ouder'. Lees: de 7250, 7210 en 6100)

Sony Ericson foons vindt ik dus helemaal niks, is gewoon niet mijn smaak, kan ik ook niks aan doen, evenals Motorola, die vindt ik ook nog niet echt dat ik zeg 'DIE GSM wil ik hebbe'.

Panasonic gsm's; daar heb ik alleen het model EB-GD87 dat ik mooi vindt, maar die is eigenlijk ook al weer achterhaald (16 polyfonic ipv de 40 polyfonic die al uit zijn bij andere foons)

Maar ik hoef eigenlijk ook niet het nieuwste model te hebben, maar ik zat dus eigenlijk te twijfelen uiteindelijk tussen 3 modellen van Samsung: E700, S500 en de S300.
De reden waarom:

S300:
- 65.000 kleurenscherm(dat schermpie aan de buitenkant dat die kleur is is mooi meegenomen maar geen must)
- Java
- Het model van het toestel
- 40-polyfonic ringtones(verschillende tonen)
- GPRS & Wap

S500:
- 65.000 kleurenscherm & het externe scherm vindt ik eigluk wel mooi zo, dat blauw met zwarte letters
- Het scherm is hier 128 x 160
- GPRS & Wap
- Het model ervan
- 40-polyfonic ringtones
(ALLEEN hier mis ik wel de functie Java, en omdat ik niet zogauw weet wat het inhoud, vindt ik het moeilijk om een keuze te maken tussen de S300 en de S500)
De rest van de functies komt overeen bij beide modellen dus das geen probleem

E700:
Deze vind ik gwoon het je van het, deze heeft eigenlijk zowat alles wat ik wil, behalve weer die JAVA, waarvan ik nog steeds niet de functie echt weet. Maja deze gsm is ook nog best heel erg prijzig, tenminste zag ik laatst in een krantje staan.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 06:11
CryptapiX
Avatar van CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
Thompie schreef op 09-12-2003 @ 23:21:
Motivatie.......
kijk zelf maar naar bel mins kosten enzo
orange is vrij duur
maarja gaat allemaal van bundel
dus weer enorm voordeel..

of je alleen naar orange kan mmsen weet ik niet.. nooit geprobeerd
__________________
I have not failed, I have just found 10.000 ways that won't work
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 00:42
Verwijderd
Orange is alleen goedkoop als naar andere Orange klanten/vast belt. Bellen naar andere providers en sms-en is gruwelijk duur.

Bovendien zijn ze bij Orange nogal verneukt met het in rekening brengen van dingen die je nooit hebt gedaan en de service is ook ver te zoeken
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 20:54
Thompie
Avatar van Thompie
Thompie is offline
Orange Free € 20 € 30 € 40 € 60 € 80

bellen naar vast /
Orange klanten
per minuut € 0,14 € 0,11 € 0,10 € 0,09 € 0,09

bellen naar mobiel
per minuut € 0,28 € 0,22 € 0,20 € 0,18 € 0,16

sms
per bericht € 0,22 € 0,22 € 0,22 € 0,22 € 0,22



je betaalt per seconde
éénmalig starttarief van € 0,05 per gesprek

Vind ik nogal meevallen zeg maar. Bellen naar mobiel: 0,28 euro, dit in verhouding met kpn en vodafone is orange redelijk goedekoop.

Maar kunnen jullie ook wat ervaringen delen met die telefoons van samsung(graag ook onderbouwd met reden)
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 00:31
Verwijderd
Citaat:
Thompie schreef op 12-12-2003 @ 21:54:
Orange Free ? 20 ? 30 ? 40 ? 60 ? 80

bellen naar vast /
Orange klanten
per minuut ? 0,14 ? 0,11 ? 0,10 ? 0,09 ? 0,09

bellen naar mobiel
per minuut ? 0,28 ? 0,22 ? 0,20 ? 0,18 ? 0,16

sms
per bericht ? 0,22 ? 0,22 ? 0,22 ? 0,22 ? 0,22



je betaalt per seconde
éénmalig starttarief van ? 0,05 per gesprek

Vind ik nogal meevallen zeg maar. Bellen naar mobiel: 0,28 euro, dit in verhouding met kpn en vodafone is orange redelijk goedekoop.


Kpn 20 euro abonnement is bellen altijd 20 eurocent per minuut en een sms-je ook, bij een 30 euro abo is het 15 cent per minuut (ook voor sms-en) dat is dus stukken goedkoper volgens mij.

En je moet Orange eigenlijk niet vergelijken met Kpn en Vodafone..... je moet het vergelijken met Telfort & T-mobile.

T-mobile heeft bijvoorbeeld 150 minuten voor 22,50 is dus 15 eurocent per minuut|+ een sms bundel van 40 sms-jes is 27,50 totaal, waarbij je belt boor 15 eurocent en je sms-t voor 12,5 cent

Telfort is nog goedkoper...
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 00:54
matrix21
matrix21 is offline
Orange is wel de goedkopere voor mensen die weinig tot nooit bellen
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 18:21
Verwijderd
Citaat:
matrix21 schreef op 13-12-2003 @ 01:54:
Orange is wel de goedkopere voor mensen die weinig tot nooit bellen
Mensen die weinig tot nooit bellen moeten prepay nemen en dan maakt het bijna niks uit welke aanbieder/provider je hebt (je hebt het dan echt over eem paar euro op jaarbasis)
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 19:49
miro
Avatar van miro
miro is offline
Ik heb orange en t bevalt me super.

Ik heb hiervoor een kloteprovider gehad die me vaak te dure, niet kloppende rekeningen stuurde. Bovendien woon bij Belgie in de buurt en door t slecht ontvangst kreeg ik dus vaak dat ik zogenaamd in t buitenland gebeld had.

Maar sinds ik orange heb gaat alles goed. Kan sowieso mijn eigen kosten onder controle houden. Je kunt namelijk je rekening opzoeken op internet plus dat je nog rekeninginfo kunt bellen. Mijn bereik is (meestal) erg goed plus dat je alles gewoon van t zelfde beltegoed doet.


Alleen maar voordelen dus voor mij. (service bij servicelijn is ook prima trouwens) Ze doen iig echt hun best om het de klant naar de zin te maken (krijgt ook regelmatig leuke dingen in de bus, vorige maand nog n lounche cd)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [GSM] Welke provider nemen?
Shadina
16 15-03-2006 16:12
Software & Hardware [GSM] Orange of T-mobile
Kimisa
14 14-10-2005 19:42
Software & Hardware [GSM] Kwaliteit batterij bepaalt sterkte ontvangst?
Verwijderd
32 22-10-2004 17:35
Software & Hardware [GSM] Simlockvrij
anansi_de_spin
24 29-01-2004 11:21
Software & Hardware [GSM] Abbo verlengen/opzeggen/wat?
Verwijderd
7 16-12-2003 15:24
Software & Hardware [GSM] Nieuw toestel: SMS capaciteit
sonly
17 09-12-2003 11:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:57.