Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2004, 12:00
Verwijderd
Ik zit nu in de 2e fase en ik vind het helemaal kut

Vorig jaar ben ik bijna niet over gegaan omdat ik bijna niks aan school deed en daardoor was mn vader vaak boos op. Ik had geen zin meer in school omdat iedereen zo boos deed erover. Mijn schuld, oke, maar ik heb nu het gevoel dat ik vreselijk gedemotiveerd ben door al die dingen.

Hoe kan ik mezelf weer motiveren? Ik wil natuurlijk graag over en zo, maar ik kan mezelf er gewoon vaak niet toezetten huiswerk te maken..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2004, 12:09
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Ehm, moeilijk. Ik maak vaak ook geen huiswerk, ben dan met andere dingen bezig.

Misschien kun je jezelf belonen als je iets doet. Bijvoorbeeld: 'Ik maak netjes m'n wiskunde huiswerk en als ik dat af heb dan mag ik van mezelf iets lekkers/leuks.' Of zoiets met een vriend(in) (wat vaak beter werkt, iets lekkers kun je immers altijd pakken).
Samen huiswerk maken? Ik heb het eigenlijk nooit gedaan, maar het kan wel gezellig zijn denk ik.

In ieder geval niet bang zijn om (in de klas) dingen te vragen. Als je iets niet snapt dan is het vaak nog moeilijker te ertoe te zetten huiswerk te gaan maken.
__________________
Qui tutto è fermo, incantato, nel mio ricordo, anche il vento.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 12:10
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
dus als ik het goed begrijp was je vorig jaar (voor de 2e fase) ook al niet gemotiveerd?

en wat je er aan kan doen:
maak een schema voor jezelf wat je wanneer af moet hebben en houdt je d'r aan. Dat vergt veel zelfdiscipline, maar ja, je wil toch overgaan? Dan moet je d'r ook voor werken.
Eventueel kun je jezelf belonen als je iets af hebt. Pas dan mag je bijvoorbeeld tv kijken of dan mag je een stuk chocola pakken ofzo
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 12:21
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Ik heb exact hetzelfde gehad tijdens de 2e fase. Heb echt totaal geen flikker uitgevoerd. Nu haal ik hele hoge cijfers bij mijn studie omdat ik wel gemotiveerd ben en kennelijk niet echt een achterstand heb. Ik heb mijn middelbare wel in 1 keer gehaald, maar was er niet trots op en dat is wel jammer.

Een goede motivatie om weer te gaan werken is alle redenen opschrijven waarom je wil werken (geen gezeik ouders, meer vrijheid etc.) en als je niet wil werken pak je dat briefje. Je moet geowon consequent alles proberen te doen. Dit kan ik zelf nog steeds niet en ik hoop dat het jou wel lukt

Je wil uiteraard ook trots zijn op je diploma in tegenstelling tot mij, ik schaamde me zelfs een beetje omdat er zat mensen waren die het niet gehaald hadden terwijl die wel hun ass afgewerkt hadden.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 14:24
Verwijderd
Citaat:
DiGiTracker schreef op 03-01-2004 @ 13:21:
Ik heb exact hetzelfde gehad tijdens de 2e fase. Heb echt totaal geen flikker uitgevoerd. Nu haal ik hele hoge cijfers bij mijn studie omdat ik wel gemotiveerd ben en kennelijk niet echt een achterstand heb. Ik heb mijn middelbare wel in 1 keer gehaald, maar was er niet trots op en dat is wel jammer.

Een goede motivatie om weer te gaan werken is alle redenen opschrijven waarom je wil werken (geen gezeik ouders, meer vrijheid etc.) en als je niet wil werken pak je dat briefje. Je moet geowon consequent alles proberen te doen. Dit kan ik zelf nog steeds niet en ik hoop dat het jou wel lukt

Je wil uiteraard ook trots zijn op je diploma in tegenstelling tot mij, ik schaamde me zelfs een beetje omdat er zat mensen waren die het niet gehaald hadden terwijl die wel hun ass afgewerkt hadden.
Hoe heb je uiteindelijk dan gehaald in 1 x? Met veel spieken en kopieren?

Zo'n briefje lijkt me eigenlijk wel een goed idee, ik heb nu echt zoiets van: school is me veel te onoverzichtelijk, ik heb er geen zin in, dus ik doe ook niks. Ik heb een duidelijke reden nodig voor mezelf om wel iets aan school te doen.. Die is er natuurlijk wel


Het 'beloon-systeem' werkt voor mij niet (meer). Ik beloon mezelf overal voor Als ik me alleen of zielig voel doe ik al iets liefs voor mezelf.
Huiswerk samen met andere (serieuze) mensen is misschien wel een optie maar ik heb geen idee met wie ik dat zou moeten doen.. Ik heb wel mensen in mn klas met wie ik serieus wel eens iets maak op school maar die wonen allemaal ver van me af en met de mensen die wel dichtbij wonen kan ik niet serieus huiswerk maken..

Ik was vOOr de 2e fase idd ook niet erg gemotiveerd, ik zat heel vaak op msn enzo. En het werd steeds erger door de reacties om me heen. Uiteindelijk ben ik op het nippertje overgegaan.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 13:21
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Je bent niet de enige die gedemotiveerd is hoor Ik ben niet gedemotiveerd door andere mensen, maar omdat ik vind dat het gewoon veel te lang duurt. Je zit al die jaren op school en dan het laatste jaar (examenjaar) doe je alles nog een keer opnieuw
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 18:08
Hoipiepeloi
Avatar van Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 03-01-2004 @ 13:09:
Ehm, moeilijk. Ik maak vaak ook geen huiswerk, ben dan met andere dingen bezig.

Misschien kun je jezelf belonen als je iets doet. Bijvoorbeeld: 'Ik maak netjes m'n wiskunde huiswerk en als ik dat af heb dan mag ik van mezelf iets lekkers/leuks.' Of zoiets met een vriend(in) (wat vaak beter werkt, iets lekkers kun je immers altijd pakken).
Samen huiswerk maken? Ik heb het eigenlijk nooit gedaan, maar het kan wel gezellig zijn denk ik.

In ieder geval niet bang zijn om (in de klas) dingen te vragen. Als je iets niet snapt dan is het vaak nog moeilijker te ertoe te zetten huiswerk te gaan maken.
Zelf heb ik er ook wel wat moeite mee de laatste tijd, maar dat 'belonen' werkt nooit zo bij mij eerlijk gezegd. Als ik iets graag wel dan doe/eet ik het toch wel, ook zonder mijn taak af te hebben gemaakt.

En samen huiswerk maken? Lijkt me eigenlijk niet zo'n goed idee, maar misschien werkt het. Ik denk dat je dan wel heel snel afgeleid bent.

Verder vind ik wel dat je goede tips hebt gegeven hoor ! Het is gewoon moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 18:38
Verwijderd
Citaat:
DiGiTracker schreef op 03-01-2004 @ 13:21:

Je wil uiteraard ook trots zijn op je diploma in tegenstelling tot mij, ik schaamde me zelfs een beetje omdat er zat mensen waren die het niet gehaald hadden terwijl die wel hun ass afgewerkt hadden.
Inderdaad Dat vind ik best sneu. Ik ging gewoon met zessen en zevens van school af terwijl een van mijn vriendinnen keihard gewerkt had het hele jaar en het dus niet haalde. Dan voel je je toch behoorlijk rot.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 19:40
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Bluebelle schreef op 03-01-2004 @ 13:00:
Ik zit nu in de 2e fase en ik vind het helemaal kut

Vorig jaar ben ik bijna niet over gegaan omdat ik bijna niks aan school deed en daardoor was mn vader vaak boos op. Ik had geen zin meer in school omdat iedereen zo boos deed erover. Mijn schuld, oke, maar ik heb nu het gevoel dat ik vreselijk gedemotiveerd ben door al die dingen.

Hoe kan ik mezelf weer motiveren? Ik wil natuurlijk graag over en zo, maar ik kan mezelf er gewoon vaak niet toezetten huiswerk te maken..
*enorme herkenning*

Toen ik vorig jaar nog in 5havo zat was ik ook niet altijd ehm... entousiast om aan mijn huiswerk te beginnen. Het "wilde" gewoon niet. Iets in mijn geest bleef schreeuwen: ga nou leren, je hebt nog maar een uur! je moet nog drie musea bezoeken! doe het nou maar, dan ben je er vanaf! (hoewel ik die laatste eigenlijk vooral van m'n ouders te horen kreeg ), maar m'n lijf werkte niet mee (*is heel erg jaloers op zusje die het kan opbrengen om gewoon thuis te komen, kopje thee te drinken, huiswerk te maken en vervolgens de hele avond kan zitten niksen*). En dit gevoel zal zeker blijven tot en met je eindexamens. Maar nu komt het leuke: (bij mij was dat in ieder geval wel zo). als je die examens achter de rug hebt, kun je een leuke en vooral nuttige opleiding zoeken (ik heb ooit eens ergens gelezen dat meer dan de helfd van de stof die je op de middelbare school leert, je nooit in je hele leven nodig zal hebben ). En als je zo'n opleiding hebt gevonden, gaat vaak het leren opeens een stuk makkelijker
Gewoon effe doorbijten, want zodrfa je geslaagd bent, word het leven betreft je studie (tenzij je gaat werken natuurlijk ) een stuk beter (mij mij tenminste, hé? )
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Demotivatie onder studenten
Love & Peace
67 12-04-2008 22:02
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Terreur teistert scholier
koelieboelie
191 27-06-2005 01:59
Psychologie Met zware tegenzin naar school
Eend
28 10-10-2004 11:51
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Bezuinigingen: OV-jaarkaart?
Verwijderd
155 16-07-2004 18:30
Psychologie Overlevingspsychologie.
Quiana
5 04-04-2004 09:15
Verhalen & Gedichten [betoog] Het probleem van het onderwijs
Vlooienband
15 19-11-2002 17:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:18.