Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2004, 22:26
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Supermarkt


Kaboem “Neeeee! Wat heb je gedaan gestoord mens! Nu is hij echt rijp voor de vuilnisbelt.” “Juist ja, en daar hoor jij eigenlijk ook thuis, want jij ruimt ook nooit de varkensbende hier op. En nu meekomen jij!” En daar ga je dan, meegesleurd aan je haren de supermarkt in.

En daar sta je dan. Terwijl je nog steeds die verschrikkelijke beelden in je hoofd hebt zitten met dat kapotgeslagen tv beeldscherm, loop je als een brave hond achter je bazin aan de martelkamer binnen. Jij wilt de poort al meteen doorlopen, maar je vriendin neemt meteen een hele bulldozer mee en wie mag hem besturen? Jij. En wie huppelt er als een hyperactieve bij door de winkel? Zij.
En daar vliegt ze rechtstreeks naar de honing. Ze pakt meteen haar waslijst erbij en gaat ten aanval. Appels als eerste. Dus jij pakt appels en gooit ze in een zak en klaar. “Nee! Geen Goudrenetten, maar Jonagold! Wat ben je nou voor een sukkel!” Nou ja, wat doet ze nou moeilijk om een paar appels, appels zijn appels toch? Maar goed, je legt die appel weer weg die je liever naar haar hoofd wilde smijten en je wandelt weer rustig verder.

Avondeten. Je pakt 2 pizza’s en net op het moment dat je ze in de bulldozer wilt gooien hoor je alweer een krijsstem achter je “Wat doe jij nou?Weet je wel niet hoe vet die dingen zijn?” En uiteindelijk wordt het een zak aardappelen en een zak winterpeentjes en nog een krop sla. Tja, dat heb je met een konijn als vriendin. Je zou dus eigenlijk naar een dierenwinkel moeten gaan voor nog wat konijnenvoer, maar ja, je zegt er niks van en je wandelt weer rustig verder.

Toetje. Dit keer loop je het risico niet om afgesnauwd te worden en je laat je handen aan het karretje in plaats van aan die slagroomtaart en je wacht af. “Lieverd, denk je dat we wel een toetje erbij moeten? Kijk m’n achterwerk nou, volgens mij wordt ik al iets te dik” Het zweet brengt je uit en je handen beginnen te trillen en je hart gaat sneller kloppen, want wat moet je hier nu op antwoorden? Als je zegt dat ze beeldschoon is en hartstikke slank dan maakt ze je uit voor liegbeest en als je zegt dat ze inderdaad een beetje op een potvis begint te lijken dan betekent het geen seks vanavond. Uiteindelijk zeg je maar: “Ik weet het niet schat, beslis jij maar”. Denk je het beste antwoord te hebben gegeven, zegt ze “Ow jezus, je weet ook nooit wat he, telkens als ik je wat vraag dan lul je er maar weer omheen, wordt toch is volwassen,”

Chips voor bij de film vanavond. Dit keer kan het je niks meer schelen en je grijpt naar een zak paprika chips waar het vet vanaf druipt, zo, als ze die opvreet kan ze met haar dikke reet een zonsverduistering maken en je smijt de zak chips erin. En zoals je al verwachte kijkt ze je aan met een blik van dat ze je zo levend kan verscheuren en ze legt de zak chips weer terug en gooit er een komkommer in.
Komkommer? Je vraagt je nu af of ze die gaat opeten bij de film of dat ze die in haar doos gaat steken, omdat ze jou niet meer wil hebben. Maar je vraagt haar er maar niet naar om te voorkomen dat ze anders die komkommer naar je kop smijt.

Kom je bij de kassa, kom je erachter dat je je pinpas bent vergeten. “Wat ben je nou voor een dombo! Je vergeet ook altijd alles jij, nu kan ik het weer gaan betalen!” Je kan je nog net beheersen en je wandelt weer rustig verder. Dan ga je nog even naar de klantenservice om een pakje condooms te halen. Maar dan: “ Wat denk jij nou? Denk je nou echt dat ik vanavond nog met jou in een bed wil slapen? Je gaat maar op de bank, ik heb het vandaag helemaal gehad met jou”. En daar begint je hart weer te kloppen, je ademhaling gaat sneller en je handen beginnen te tintelen en nu verlies je toch echt je zelfbeheersing.
“Fijn, ik ga wel op de bank, ga jij je dan maar vermaken met je komkommer en als je daar nog niet genoeg aan hebt, dan steek je ook nog maar zo’n winterpeen of krop sla in je doos, dan bestel ik wel een pizza! En denk maar niet dat je ook maar een stuk pizza van me krijgt miss piggy, want anders heb je straks een string nodig van 2 meter!”

Conclusie: Laat je nooit meesleuren naar een supermarkt, want voor je het weet lig je op de bank met een pizza en een vriendin met een komkommer in bed.





In de wachtrij



Druk de 6 als u een van onze medewerkers wilt spreken. * Piep * Er zijn nog 20 wachtende voor u, een moment geduld alstublieft. Ow, maar 20? Valt reuze mee. Ondertussen kook je wel rustig verder in de keuken. Een mooi achtergrond muziekje erbij en je komt je tijd wel door.

Terwijl je de groente aan het fijnsnijden bent, hoor je opeens een piep. Van de schrik snij je per ongeluk in je vinger en schreeuwt: “Au! Verdomme!” Dan hoor je opeens een stem die zegt: “Wilt u zo vriendelijk zijn om niet te schelden wanneer u wacht?” Wat? Ben ik nu al aan de beurt? “Nee, meneer ik wilde alleen even doorgeven dat er nog 18 mensen voor u zijn, een moment geduld alstublieft.”
Na een tijdje herken je een nummer en zingt mee uit volle borst, maar dan…”Meneer, wilt u zo vriendelijk zijn om niet vals te zingen, terwijl u wacht?” Hehe, ben ik eindelijk aan de beurt? “Nee meneer, ik kwam alleen even melden dat er nog 11 wachtenden voor u zijn.”

Dan is het eten klaar en je gaat aan tafel. Nou ja, tafel, gewoon een bordje voor de tv. Dan verslik je je bijna door een stem: “Meneer, wilt u zo vriendelijk zijn niet te smakken tijdens het wachten? Dank u wel.” Je trekt je er nog steeds niets van aan en je eet weer verder. Wanneer je klaar bent laat je nog even lekker een boer, omdat het zo goed gesmaakt heeft. Maar dan hoor je weer die bekende stem die zegt “Meneer, wilt u zo vriendelijk zijn niet te boeren tijdens het wachten? Heeft u dan geen manieren? Bent u zo slecht opgevoed door uw ouders?” Verder nog wat? “Ja, er zijn nog 5 wachtende voor u, een moment geduld alstublieft.”

Alleen nog eventjes afwassen en je kan weer lui op de bank zitten. Maar dan vanuit het niets hoor je een oude bekende die zegt: “Meneer, zou u zo vriendelijk willen zijn niet af te wassen tijdens het wachten, straks wordt uw telefoon nog nat”. Je kan je nog net beheersen en vraagt beleefd of je al aan de beurt bent, maar zoals al te verwachten was: “Helaas, ik moet u teleurstellen, er zijn nog 2 wachtende voor u” En voordat hij verder gaat, schreeuw je al “jaja ik wacht nog wel even, maar m’n geduld begint bijna op te raken”.

Dan hoor je weer een piep en de stem met “meneer…”, en nu knapt er wat in je hoofd en je schreeuwt: “Nee! Hou je kop maar, ik weet al wat je gaat zeggen, je valt in herhaling. Ik weet dat ik nog steeds niet aan de beurt ben en wat heb je nou weer te zeiken? Zit m’n haar niet goed? Mag ik niet op de bank zitten tijdens het wachten? Mag ik niet eens meer adem halen tijdens het wachten? En nee, ik ben niet meer vriendelijk, ik ben het zat met al die kutopmerkingen van je en je gezeik verdomme, want ik zit nu al bijna een uur te wachten op zo’n sukkel van een medewerker. Ik eis dat ik nu meteen zo’n mongool aan de telefoon krijg, anders kom ik naar je toe en douw ik m’n telefoon in je reet!”
Dan haal je een paar keer diep adem en wacht af. “Meneer, zou u zo vriendelijk willen zijn uw telefoon in uw eigen reet te steken? Want ik wilde u net vertellen dat u aan de beurt was, maar ik zal u wel meteen doorverbinden met een psychiater, want ik denk dat hij u beter kan helpen. * piep * Een moment geduld alstublieft, er zijn nog 30 wachtende voor u.








Dit waren ze weer voorlopig. Voortaan zijn m'n beste columns gewoon te vinden op www.columnx.nl
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-04-2004, 08:58
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 16:28
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 19-04-2004 @ 23:26 :
Supermarkt


Als je zegt dat ze beeldschoon is en hartstikke slank dan maakt ze je uit voor liegbeest en als je zegt dat ze inderdaad een beetje op een potvis begint te lijken dan betekent het geen seks vanavond. Uiteindelijk zeg je maar: “Ik weet het niet schat, beslis jij maar”. Denk je het beste antwoord te hebben gegeven, zegt ze “Ow jezus, je weet ook nooit wat he, telkens als ik je wat vraag dan lul je er maar weer omheen, wordt toch is volwassen,”
Dit is zo waar.

Verder wil ik weer even melden wederom een goede collumn, zeker geschreven na een bezoekje aan de supermakrt?

Ga zeker even kijken op je site..
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 18:00
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
sybje schreef op 22-04-2004 @ 17:28 :
Dit is zo waar.

Verder wil ik weer even melden wederom een goede collumn, zeker geschreven na een bezoekje aan de supermakrt?

Ga zeker even kijken op je site..

Thanks Nehhh, gewoon eens geschreven in me bed toen ik weer is niet kon slapen, dan krijg ik altijd de meest vreemdste ideeen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:13.