Oud 06-05-2002, 14:24
Zwart werk wordt door de overheid flink bestreden, maar dit is pure onzin. Door zwart werk komt er geld in omloop dat de consumenten weer uit kunnen geven. Bovendien wordt door zwart werk al het lon direct aan de werknemer uitgekeed waardoor het direct in de omloop komt, en niet een deel, zoals bij wit werk, direct naar de staatskas waardoor dat del niet meer bijdraagt aan de stabilietit van het land

stelling: zwart werk geeft een toegevoegde waarde
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-05-2002, 17:09
Verwijderd
Nee, ben ik het niet mee eens. Mensen die wel belasting betalen worden erop achteruit gestelt tegenover mensen die geen belasting betalen.
P.S. Denk dat je dit beter op A&N kon posten.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 21:30
hallee
hallee is offline
Johan V.....heb je deze stelling van je economie leraar??? volgens mij wel....de mijne kwam met een soort gelijke stelling.

Ik vind dit dus ook de grootste onzin die er is en ik zal jouw verhaal eens over een andere boeg gooien.

Laat iedereen zwart werken.....het besteed baar inkomen is zo het allerhoogst en niks gaat naar de belastingen. Zo krijg je dus een maatschappij waar geen inkomensnivilering plaatsvind. een associale maatschappij, een onrechtvaardige maatschappij.


En nu ga ik je stelling eens lekekr ontkrachten met een magisch woord spaarlek. Als je meer over houdt om uit te geven, zul je ook meer gaan sparen, dit sparen zou je niet of minder doen als je minder verdiende. Wat ik wil zeggen is dat het verschil tussen het netto loon (legaal) en het zwarte loon lang niet wordt besteed aan goederen, een groot gedeelte zal gespaard worden ivm het spaargedeelte van de niet zwartwerkende persoon.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 18:42
alwaysgood
alwaysgood is offline
het is maar hoe je erover denkt
__________________
Do or do not. There's no try
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 17:37
Verwijderd
Citaat:
alwaysgood schreef:
het is maar hoe je erover denkt
DUH...
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 19:05
Citaat:
hallee schreef:
Johan V.....heb je deze stelling van je economie leraar??? volgens mij wel....de mijne kwam met een soort gelijke stelling.
Mwoah. 't is een vrij algemene stelling in de economie . En aangezien dit zo'n dood forum is wil ik daar best wat aan doen.

Citaat:

Ik vind dit dus ook de grootste onzin die er is en ik zal jouw verhaal eens over een andere boeg gooien.

Laat iedereen zwart werken.....het besteed baar inkomen is zo het allerhoogst en niks gaat naar de belastingen. Zo krijg je dus een maatschappij waar geen inkomensnivilering plaatsvind. een associale maatschappij, een onrechtvaardige maatschappij.
daar heb je een punt. Echter: door uitbanning van het zwartwerken krijg je arme armen en rijke rijken doordat de zwartwerkers over het algemeen de armeren zijn die zo een extraatje krijgen. Heet gehandhaafd blijven van zwartwerken naast wit werk houdt dus eenb extra vorm van nivellering in...

Citaat:

En nu ga ik je stelling eens lekker ontkrachten met een magisch woord spaarlek. Als je meer over houdt om uit te geven, zul je ook meer gaan sparen, dit sparen zou je niet of minder doen als je minder verdiende. Wat ik wil zeggen is dat het verschil tussen het netto loon (legaal) en het zwarte loon lang niet wordt besteed aan goederen, een groot gedeelte zal gespaard worden ivm het spaargedeelte van de niet zwartwerkende persoon.
Spaargeld komt in feiten toch ook in de economie tere cht door aandelenhandel. Bovendien wordt al dat spaargeld ooit wel uitgegeven (in de 'minder goede tijden'. Uiteindelijk komt het geld, op de lange termijn, wél in de economie terecht, en vaak ook nog op de momenten dat het economisch wat minder gaat waardoor er een soort resrve wordt opgebouwd...
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 05:14
JJzD
JJzD is offline
lekkere onzin weer

dat geld is allang in omloop anders kan er niet betaald worden
__________________
-|-
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Economie Plakboek
Hassan A.
2 15-02-2006 13:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Anti amerikaans...
iceball
452 02-02-2006 18:21
Verhalen & Gedichten De ondraaglijke lichtheid van Zwart
Reynaert
7 01-03-2005 22:57
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Christenen moeten meebetalen aan abortus.
Verwijderd
135 15-12-2004 21:00
Werk, Geld & Recht Belast de vakbonden!!!
Maalman
41 30-10-2004 16:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:17.